Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 475
Hei, godtfolk!

Det arrangeres en visning av dokumentaren «PSYCHEDELIA: The History and Science of Mystical Experience» på mandag (22. februar) kl. 19-21 med etterfølgende Q&A med Andreas Wahl Blomkvist og Oskar Bull-Hansen (meg).

Filmen er laget av dokumentarfilmskaperen Pat Murphy og omhandler historien og forskningen på psykedelika fra 40-tallet frem til i dag. I dokumentaren vil du møte flere av de som leder den moderne forskningen innen området som Rick Doblin, Charles Grob og Stephen Ross.

Andreas er lege i rus- og avhengighetsmedisin ved Universitetssykehuset i Nord-Norge og forfatter av den flotte boken Ulovlig medisin. Boken omhandler substanser som tyder på å ha stort potensiale som legemidler, men som samtidig er klassifisert og stigmatisert som rusmidler. Dette inkluderer psykedelika, MDMA, cannabis og ketamin. Jeg er grunnlegger av PSYN.no, Norway Psychedelic Society og jobber som psykedelisk guide. Jeg ser frem i mot dette og tenker det bli ekstra spennende å høre svar i krysningspunktet mellom teori og praksis innenfor et felt som er ganske ferskt (i den moderne vitenskapens øyne, i alle fall).

Det arrangeres på Zoom og billetter koster 75 kr. Du kan kjøpe billett her: https://www.psyn.no/blogg/visning-av-psychedelia-og-qa/