Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1335
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har lenge tenk på å starte en online headshop, noen som vet hvordan den lovlige delen av det fungerer? evt reklamering osv.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva kan du tilby som ingen av de mange andre headshopsene kan tilby?
Fullt lovlig å drive headshop.
Tror det er ganske rett frem. Ting som går under røykeloven er ikke lov å reklamere for. Samt lurt å skilte for 18 års aldersgrense. Kan ikke tenke meg noe spesielt som skulle by på utfordringer mtp lovverket. Blir mye det samme som å drive de fleste butikker. Det du burde spør deg selv om er hva kan du tilby som gjør din butikk unik. Hvordan vil du trekke folk til din nettside osv. Kan være greit å ha i bakhodet at det meste av "brukerutstyr" er tilgjengelig gjennom headshop's fra før. Kan du by på det ekstra som gjør din headshop mer attraktiv en andre så kan det bli bra greier. Men ikke forvent å bli rik i nærmeste fremtid
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Rullepapir er "kaffen" til headshops, klarer du å ta inn svært billig rullepapir, og selge det i stor skala, så har du et grunnlag.
Modig av deg å tenke på å starte bedrift, driver å tenker mye på urban grønnsaksdyrking og muligheten for å gjøre det til et
inntektsgivende arbeid. Håper du ikke gir opp ideen din, og fortsetter å utforske muligheten.

Det virker som å være et greit marked for det, når sjapper i Oslo får solgt rullepapir til 70,- nok osv
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svarene, har ett par ideer om hva jeg kan tilby som kan gjøre min headshop bedre. satser på å ha alt på plass i mot slutten av året/starten av neste.
Man må være skutt i hue om man betaler 70 spenn for rullepapir. Koster vel 25-30 kr de fleste steder i Oslo jeg kjøper papir, og det er mange steder
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av zafzafi Vis innlegg
Man må være skutt i hue om man betaler 70 spenn for rullepapir. Koster vel 25-30 kr de fleste steder i Oslo jeg kjøper papir, og det er mange steder
Vis hele sitatet...
God pris. Omtrent samme pris som vanlig rizla.

Her i byen har vi bare et sted som selger longpapers. De tar 60 kr pakken. Har aldri funnet så billige papir som du snakker om i Oslo.
Snakker dere om samme type produkt da? Rullepapir m/ filter koster jo litt mer enn uten. Feks koster rullepapir med filter 25-30 kr pakka i Sverige. Aldri funnet dette i Norge til under 40-50 kr pakka. Kjøper man uten filter så blir jo prisen lavere såklart.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Godt poeng Superspurv. Jeg snakket om rullepapir med filter.
Bare ett tips, man får en 50pk med RAW rullepapir og en 50pk RAW filter til 500,- på Amazon, mener å huske det ble rett over 600ink porto.
Har ikke linken her men kan dele den senere om det er lov.

Ganske sikker på at det er orginale også, har fått noen tidligere som slet med å lime seg men disse var helt prima.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
En del folk uttaler seg med en oslo bias, vil jeg tro. Vi har ikke nasjonal dekning av longpapers, og det smarteste er alltid å bestille.
Men noen ganger rekker du ikke bestille, og trenger bare en pakke. Hvor mange nordmenn drar byen rundt på leiting etter det billigste papiret hvis han får raw med filter for 60-70 på en kiosk