Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 12659
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg skal ta prøver hos legen om et par uker for noe som ikke har noe med rus og gjøre. Jeg har kanskje thc i kroppen og er litt nervøs for om det kan bli oppdaget?

Noen som kan svare med sikkerhet om det er muligheter for det?
Skal jeg bli informert om det sjekkes for det? Kan jeg bli overrasket med spørsmål om sjekk etter diverse stoffer når jeg er der?
De sjekker ikke etter rusmidler med mindre de spesifikt skal lete etter dette. Hvis det er blodprøver som er kostholdsrelatert, kan du nok helt sikkert slappe av.
Anonym bruker
"Tropisk Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har tatt mange blodprøver (ikke relatert til rusmidler) siden jeg startet å røyke for 8 år siden. Aldri hørt noe fra legen eller sykehuset om noe ang. rus.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Godt og høre! Takk for svar
▼ ... over et år senere ... ▼
Bare å ALDRI nevne rus til legen eller andre i helsevesenet så blir man heller aldri sjekket
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av OxyLove Vis innlegg
Bare å ALDRI nevne rus til legen eller andre i helsevesenet så blir man heller aldri sjekket
Vis hele sitatet...
Det er ikke slik at de "lurer" inn en narkotikatest sammen med en annen test uten å informere deg i forveien. Det er i såfall i sære tilfeller der barnevernslov eller psykisk helsevern er involvert.

Rusmiddeltesting kan som utgangspunkt kun utføres dersom den som avgir prøven, har
samtykket.
I tillegg finnes det enkelte lovhjemler for å avkreve rusmiddeltesting uten samtykke. Rekvirent
må sette seg inn i relevant regelverk på sitt område. Regler knyttet til avleggelse av
rusmiddeltester finnes for eksempel i straffegjennomføringsloven, barnevernloven, psykisk
helsevernloven, helse- og omsorgstjenesteloven og helsepersonelloven.
Vis hele sitatet...
Kilde.
Såvidt jeg har forstått vises THC på blodprøver kun opp til 36 timer etter inntak.