Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2596
Hei,

jeg opplever en person som mener mine programmere har gjort endringer på en opencart nettside og vi nå må betale for en masse add-ons.

Mine programmere mener de ikke har gjort noe på siden enda annet enn å sjekke at backand loggin fungerte.

Prøvd finne fram til gammelt arkiv slik at vi nå har en 3. part inn i bildet og slipper ord mot ord, men finner ikke fram til arkiv.

Noen tips til hvordan finne dette eller løse situasjonen?
Skjønner absolutt ikke hele spørsmålet ditt her.. Arkiv av siden i back-end? Et arkiv som lagres på nett?

Hvis du vil se hvordan siden så ut "før", kan du sjekke https://archive.org/
Har dere kontroll på backups? er det cPanel eller Plesk så har disse normalt sett automatisk filbakup og ofte databasebackup.

Hvis ikke se etter VSS eller annen backup? Er det hostet på ett datasenter? Veeam? Noe lignende?

Har dere egne adgangslogger? passord-system som har logging ved bruk av kunde-legitimasjon?

Dokumentasjon, backup og adgangskontroll hvis dere jobber mot kunders egne systemer, kunder gjør fuck-ups. De skylder på andre.

Keep yourself safe.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Webmaster Vis innlegg
Hei,

jeg opplever en person som mener mine programmere har gjort endringer på en opencart nettside og vi nå må betale for en masse add-ons.
Vis hele sitatet...
Kven krev pengar, og for kva?