Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1641
Nå har det seg så at jeg har en nese for Venstres politikk, og det viser seg at svigers er leder for Venstre hjemme i kommunen min. Så spør svigers, vil du ikke stå på listen til kommunevalget?

KLART! Det er jo bra at unge mennesker står på listen, at det ikke bare er (unnskyld beskrivelsen) gamle mennesker som står på den.

Jeg studerer i Tromsø, og vil gjøre dette i de neste årene også, og har nesten 5 timer hjem til kommunen, og har da ikke muligheten til å bare sette meg i bilen for å møte opp til noe.

Men til mitt spørsmål, hva går dette ut på? Hensikten min er ikke å bli valgt til noe her, men å støtte opp det lokale Venstre med å stå som et ungt menneske på listen. Her må vi jo også se på muligheten på at jeg faktisk KAN få et par stemmer.
Sist endret av marchans; 9. februar 2011 kl. 11:32.
Det å stå på listen til kommunevalget betyr at du kan bli valgt inn i kommunestyret. I kommunestyret har du møteplikt med mindre du har "gyldig fravær", så i dette tilfellet risikerer du å måtte ta turen til kommunen din ved hvert møte. Dette kan du f.eks undersøke med administrasjonen i kommunen. Skal du kun støtte opp om partiet i hjemkommunen melder du deg inn i lokallaget, samtidig som du kan aktivt prøve å verve nye medlemmer, istedet for å stå på listen.
Sist endret av Marken; 9. februar 2011 kl. 11:44.
Du står sikkert så langt nede på listen at sannsynligheten for at du blir valgt inn er mer eller mindre null.
Fra listene til kommunevalget 2007, ser jeg at ingen har nominert flere enn 19 medlemmer, er dette tilfeldig?
Venstres yngste for min kommune 2007 var født i 1965!