Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2103
Som dere fleste nok har lest har den norske spiongruppen E 14 bli "avslørt".

Hva synes dere om at Norge har/hadde en hemmelig spion gruppe?
Og er det riktig at media publiserer dette?
Hva er deres meninger om denne saken?
Det er jo ikke noen hemmelighet at vi har en e-tjeneste. Er det da overraskende at de har etterrettningsagenter ute på oppdrag rundt om i verden? Nei.

Edit:

Ordet spion gjør det bare tusen gang mer salgbart for tabloidene.
Sist endret av bronsky; 6. februar 2011 kl. 10:53.
Det finnes vel ikkje land i verden som ikkje har etterretningstjenester, men som bronsky sa, så overrasker det litt at dem opererte internasjonalt

Og muligens litt rekrutterings metoden komme seg fra oslo til trondheim med en 10er
Sitat av Masi Vis innlegg
Det finnes vel ikkje land i verden som ikkje har etterretningstjenester, men som bronsky sa, så overrasker det litt at dem opererte internasjonalt

Og muligens litt rekrutterings metoden komme seg fra oslo til trondheim med en 10er
Vis hele sitatet...
Nei, det overrasker ikke, var det han sa
Dette viser bare at Norge gjør akkurat som alle andre land.. Å, nei!
At media graver litt og opplyser litt i store trekk hvordan ting foregår er forsåvidt greit.

Men hvis VG begyner å grave opp sensitiv informasjon som i værste fall kan svekke norges integritet utad, begyner det i mine øyne å helle mot forræderi.

Det jeg har sett så langt har jeg ingenting å si noe på.
Jeg vil heller se på det som forræderi at vi ikke får vite noe om hvordan de overvåker og kontrollerer folket - forhold til at media skriver om det for å si det sånn.

Dere burde lese Sjokkdoktrinen, Sov mitt lille norge og Makten bak makten.
Sist endret av vacant; 7. februar 2011 kl. 23:25.
Sitat av vacant Vis innlegg
Jeg vil heller se på det som forræderi at vi ikke får vite noe om hvordan de overvåker og kontrollerer folket - forhold til at media skriver om det for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
Hvor i blanke helvete har du lest at E14 har overvåket norske statsborgere?
Sitat av vacant Vis innlegg
Jeg vil heller se på det som forræderi at vi ikke får vite noe om hvordan de overvåker og kontrollerer folket - forhold til at media skriver om det for å si det sånn.

Dere burde lese Sjokkdoktrinen, Sov mitt lille norge og Makten bak makten.
Vis hele sitatet...
*sniff sniff * Joda dette stinker det av ,jeg tørr å foreslå at du burde gå tilbake å henge med Armin & co , vil sikkert finne mer støtte der