Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 7358
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Ja, jeg har vært inne på de samme tankene selv. Som mange før meg har nevnt er det naturlig å anta at pengene stammer fra kriminell virksomhet. Det finnes ingen redelige grunner til å ferdes med flere tusen € i en konvolutt.
Vis hele sitatet...
Nei, og hvertfall med tanke på at pengene ikke blir henta hos onkelblå.
Hadde faen ikke levert inn noe som helst. Ikke om jeg så hadde funnet en bag med mange millioner i skauen.

Faen, man gjør jo ikke sånt? GIR fra seg penger man finner. Ulovlig eller ikke, who cares?

Hadde brukt de på mat, klær og dupeditter!
Sitat av penduftw Vis innlegg
Ulovlig eller ikke, who cares?
Vis hele sitatet...
Ehm, de som eier pengene? Evventuelt dem som har blitt frastjålet de aktuelle pengene?
Sitat av minigolf Vis innlegg
Ehm, de som eier pengene? Evventuelt dem som har blitt frastjålet de aktuelle pengene?
Vis hele sitatet...
Kalkuler odds for at det er noen redelige folk som savner de penga der? Med tanke på at det er en nok så stor sum _utenlandske_ penger som bare ble forlagt på bussen.
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Ja, jeg har vært inne på de samme tankene selv. Som mange før meg har nevnt er det naturlig å anta at pengene stammer fra kriminell virksomhet. Det finnes ingen redelige grunner til å ferdes med flere tusen € i en konvolutt.
Vis hele sitatet...
Hurra for mennesker som dømmer uten at de vet sannheten. Men joda nå har vår gode tro om andre blitt utnyttet så mange ganger over generasjoner på generasjoner at det er helt vanlig og tenke slik. Jeg gjør det selv og.

Tenkte bare jeg skulle benevne at en i slekten min er imot bankkort da han/hun mener at de bare skaper problemer og ikke er skikkelige penger, men bare tall. Han/hun tar alltid ut lønnen sin i kontanter på lønningsdag og dette gjelder også feriepenger. På det meste hadde han/hun med seg 70.000 norske. ca 15.000 i lommeboka, og en konvolut med de resterende 55.000 som han/hun hadde med seg rundt om i byen når han/hun handlet alt fra peanøttsmør til hvitevarer..

Men joda klart, en konvolutt med så mange tusen euro skaper jo noen urovekkede tanker :P
Sist endret av Vandringsmann; 10. desember 2009 kl. 23:12.
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Hurra for mennesker som dømmer uten at de vet sannheten. Men joda nå har vår gode tro om andre blitt utnyttet så mange ganger over generasjoner på generasjoner at det er helt vanlig og tenke slik. Jeg gjør det selv og.

Tenkte bare jeg skulle benevne at en i slekten min er imot bankkort da han/hun mener at de bare skaper problemer og ikke er skikkelige penger, men bare tall. Han/hun tar alltid ut lønnen sin i kontanter på lønningsdag og dette gjelder også feriepenger. På det meste hadde han/hun med seg 70.000 norske. ca 15.000 i lommeboka, og en konvolut med de resterende 55.000 som han/hun hadde med seg rundt om i byen når han/hun handlet alt fra peanøttsmør til hvitevarer..

Men joda klart, en konvolutt med så mange tusen euro skaper jo noen urovekkede tanker :P
Vis hele sitatet...
Så må du spørre, er det jeg som er dømmende, eller er det tanta di som er sær?
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Så må du spørre, er det jeg som er dømmende, eller er det tanta di som er sær?
Vis hele sitatet...
Tja, nå var det ikke tanta mi som gjorde dette så hun er ikke sær. Du er jo fremdeles dømmende når du på forhånd har bestemt hva pengene er. Men ta det helt med ro, jeg er ganske så lik Det hele var ment litt ironisk, beklager om du ikke forstod humoren.

Edit: Poenget var at det finnes redelige og ærlige grunner til at man går rundt med mye cash.
Sist endret av Vandringsmann; 11. desember 2009 kl. 13:46.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Hvorfor har forresten ikke trikkeføreren fått noe credz?
Hadde jeg vært trikkeføreren, hadde jeg levert inn 150.000...
tror ikke dama telte pengene før hun leverte dem...
Vis hele sitatet...
Hvem vet, kanskje det var 400k nok i posen Og hun dama tok 150 mens trikkføreren tok 50 ?
eller nei, når jeg tenker meg om. Tenk hvis h*n som eide pengene kom og sa at det mangla 200k.
Sist endret av eskil2k; 5. januar 2010 kl. 13:21.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Det er ikke sikkert alle er like opplyst om måter å hvitvaske penger på, slik at det var det hun gjorde.
Men det er sant det du sier, at det fins måter som er mye mer lønnsomme enn 1/3.
Vis hele sitatet...
Er man først såpass kriminell at man har et behov for hvitvasking av penger, i tillegg til at man er såpass informert at en ser sitt eget behov for dette, er man helt garantert opplyst om mindre idiotiske måter å hvitvaske penger på.
Sitat av Elefanten Vis innlegg
Er man først såpass kriminell at man har et behov for hvitvasking av penger, i tillegg til at man er såpass informert at en ser sitt eget behov for dette, er man helt garantert opplyst om mindre idiotiske måter å hvitvaske penger på.
Vis hele sitatet...
Det er bra du har innsyn i hvor smart denne kvinnen er, det hadde ikke jeg, så derfor svarte jeg på et generelt grunnlag om at det fins dumme folk over alt.

Men siden du vet at alle kriminelle er så smart og har så gode kontakter at alle med slike summer vet de sikreste metodene å hvitvaske penger på, så skal ikke jeg si noe på det.
Men du må gjerne bevise at alle er "garantert opplyst om mindre idiotiske måter".
Trådstarter
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Det er bra du har innsyn i hvor smart denne kvinnen er, det hadde ikke jeg, så derfor svarte jeg på et generelt grunnlag om at det fins dumme folk over alt.

Men siden du vet at alle kriminelle er så smart og har så gode kontakter at alle med slike summer vet de sikreste metodene å hvitvaske penger på, så skal ikke jeg si noe på det.
Men du må gjerne bevise at alle er "garantert opplyst om mindre idiotiske måter".
Vis hele sitatet...
Du har et poeng, det finnes folk til alt her i verden.
De pengene, om jeg hadde funnet dem, hadde glatt gått med på å kjøpe meg ting jeg hadde ønsket meg.
Blant annet ville jeg ha prøvd å kvitte meg med billånet, det suger jo penger som en jævla støvsuger.
▼ ... over et år senere ... ▼
Drar opp gammel tråd ettersom pengen nå er fordelt.
Er vel ikke så mye mer å diskutere, men greit å få konstatert hvordan systemet virker.
Finnerlønna på 67.427 kroner ble utbetalt i sommer etter et halvt års venting på eieren, slik det er krav om i lov om hittegods. Resten av pengene, cirka 134.000 kroner, gikk rett i statskassa.
Vis hele sitatet...
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.7503131
Sist endret av Mith; 11. februar 2011 kl. 15:35.
Finner'n er vinner'n med mindre du VET eller har misstanke om hvem pengene tilhører. =) Det mener jeg kun ved cash. Mange av dere har nok funnet en 100 lapp, 200 lapp, 500 lapp eller 1000 lapp på bakken, mens dere gikk til/fra skolen/jobb osv, og dere snudde dere rundt, og plukket den opp og gikk fort videre med det smilet i ansiktet. Dere gikk ikke til politistasjonen og sier jeg fant 100kr på bakken eller en 200 lapp på et sete på toget. ... Når man finner så store summer, så for noen utgjør det en forskjell, for min del hadde aldri blitt noe avis nyhet, money would have been mine! =D
Drøssevis av euro i en konvelutt? Narkospenn garantert, å gi bort det til staten er jo bare idioti
Sitat av Dotten Vis innlegg
Det jeg tenker på er samvittigheten, tenk deg du finner 200.000 svarte kroner. Om du beholdr de, så får du dårlig samvittighet, men om du leverer de til politiet vil du mest sannsynlig få en en bra samvittighet, og en dusør. Dusøren burde ikke være så ille.
Noen som vet på hvor mange % den ligger på?
Vis hele sitatet...
Hadde ikke hatt dårlig samvittighet hvis eg beholdt 200.000 som eg fant på en buss. Kun glede. PUR GLEDE! Er jeg et dårlig menneske?
Jeg greide å glemme å ta med meg 3000 kroner i en minibank i går, var visst i det distré hjørnet. Uansett, i dag fikk jeg en telefon fra banken om at de hadde funnet pengene, var en kar som hadde ringt og sagt fra at han hadde funnet dem. Ga han 20% finnerlønn jeg, sånn ærlighet må belønnes.
Hva hvis det var 100.000 Euro hun fant, men leverte bare 24.000. Hmm...who knows!
hadde lett beholdt pengene, lever på 4000 i mnd som jeg får av staten og 200000 hadde vært jackpott for meg :P og vaske pengene, eller å brukt de utan at myndighetene hadde merket det skulle vært minste problem :P
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Nå har ikke jeg vært i den situasjonen, men jeg føler meg veldig sikker på at jeg ikke hadde fått noen dårlig samvittighet ved å beholde alt sammen selv. Pengene hadde jeg brukt på mat, siden jeg er en fattig student.

Kanskje er jeg egoist, men hvis jeg hadde funnet 200.000kr så hadde jeg tatt det som et tegn på at det finnes en gud, og de pengene der var forjent.
Vis hele sitatet...
Kjøpt mye mat eller?
Sitat av UB3R Vis innlegg
Kjøpt mye mat eller?
Vis hele sitatet...
Går da fort 50 - 70 000 kr i året på mat, om man skal kose seg litt ekstra hver dag =)

Så å ha hatt gratis mat i 2-5 år, hadde i allefall ikke jeg sagt nei til ^^,



Evt kunne man kjøpt en ganske grei bil for 100 - 200 000 kr =)