Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 886
Har lest det siste døgnet at en stor syklon kommer til å treffe Australia i nær fremtid. Syklonen er av kategori 5, som er det sterkeste en syklon kan oppnå. Leser også om mennesker som gråter fordi de ikke vet hvor de skal gjøre av seg når syklonen treffer land. Dette fordi tilflukts-lokalene er fylt opp.

Men så tenker jeg. Syklonen rammer jo bare en relativt liten del av Australia. Hvorfor tar ikke folk bilen fatt å kjører av gårde? Det hadde jeg gjort! Eller eventuelt at staten/regjeringa der nede setter opp busser som busser folk ut av området? Det er jo trist å tenke på at en del folk kommer til å dø nå, fordi de er i området uten beskyttelse.

Merkelige greier.
Australia er et hinsides stort land, og syklonen kommer til å treffe et rimelig stort område. Problemet er gjerne at det ikke er tid til å transportere folk til en sikker sone i tide, og dermed er man på sett og vis strandet.
Jeg leste om dette først igår på ettermiddagen. Leser på VGnett nå at syklusen treffer land i dette øyeblikk. 24 timer burde vel være nok av tid når det er snakk om å redde liv? Jeg vet hvertfall at jeg kjører Oslo - Ålesund på 7 timer. Det er en strekning på 60 mil. Da burde man vel være temmelig trygg om man kjører til riktig sted?
Spørsmålet som burde vekke alle er hva gjør vi om lignende rammer oss, og hva bør vi gjøre for å hjelpe til med å være snillere mot jorda/ eller eventuelt for å slå ned på HAARP
Sist endret av vacant; 3. februar 2011 kl. 05:36.