Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  224 42046
hei.
like ved der jeg bor er det en nazi hule. den er låst, og vi har veldig lyst til å åpne den for å se hva som skjuler seg innvendig.. det skal vist være et stort undergrunnsnettverk der. det er to innganger men vi vet bare hvor den ene er. har tatt noen bilder av døren og lurte på om noen vet om en måte vi kan åpne den på, det skal helst ikke bråke så mye!:-)

http://img521.imageshack.us/img521/9256/dsc00007nj1.th.jpg

http://img266.imageshack.us/img266/134/dsc00008gw6.th.jpg

http://img521.imageshack.us/img521/1750/dsc00009yd3.th.jpg

http://img524.imageshack.us/img524/8475/dsc00011jv7.th.jpg

http://img158.imageshack.us/img158/1130/dsc00012gv2.th.jpg

http://img440.imageshack.us/img440/7776/dsc00013rk0.th.jpg
Ta med en stor boltekutter og klipp av hengelåsen?
Evt. Dirk den opp.
Sist endret av Grimdoc; 8. desember 2007 kl. 17:12.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Trur ikkje det er så greit å klippe en stor triovinghengelås... dei er rimelig solid.

Slegge på låsfesta i døra derimot burde gå an, og det burde ikkje ta meir enn eit par minutt slik som det ser ut.

Ellers er jo baufil, og bare kutte vekk dei delane som holder låsen fast, ei mulighet... Å kutte låsebøyle med baufil er et helvete, så det kan du glømme.
Alkoholisert gamer
Slå i stykker låsen? Eller du kan som sagt klippe den av Legg igjen noen bilder av hva dere fant da.?
En annen metode som ikke er nevnt enda er å ta med en sterk batteridrill pluss et grovt hardmetallborr.
Du må borre der du skulle ha stukket nøkkelen.
Trioving er vel ikke kjent for å være de som er lettest å dirke? En hammer/slegge på låsfeste er nok det letteste. Tar du med deg et lite spett eventuelt solid jernstang du kan putte mellom låsen og metallbøylen for så å slå på den, blir det lettere å treffe.
Bare glem låsen. Det ser ut som en solid lås som ikke kan ødelegges eller dirkes uten kunnskaper. Kutt bort stålet rundt med baufil. Ser ut som en smalsak. Ta med ekstra blad og en halvtimes tålmodighet...
vinkelsliper med skjøteledning må nok gå greit
Hva tror dere kan være straffen for å bryte seg inn der. Det er naboer der så det er litt risky. tenker å gjøre det på natten. Takker for alle svar Skal legge ut bilder.
En bot tipper jeg. Men hvis dere bare skal se der inne tipper jeg et veldig lite beløp.
normalt har alle sånn har alle bunker 2 dører, så går nok litt tunnel mellom dem. og noen rom inni der.
men ikke håp på for mye liksom :-)

når det gjeler og "åpne den" så har det kommet veldig mange bra forslag her :-)
jeg synnes det ofteste er enkleste og bare borre ut sylyndern med syrefast borr.
har hørt veldig mange som sier det ikke går, men har funka på alle låser jeg har testa på.
jeg har brukt 8mm borr først så bytta til 12mm hvis det ikk har vært nok.
husk er det er veldig stor forsjell på yrefast borr og vanelig bor. husk og bruk sitron, eller smøre veske for det blir veldig varmt. du bruker ca 10min og borre mellom. ikke ha høy fart på drillen.

ulempe at det bråker, men kan dui jo pakke den inn med stoff så det ikke lager så mye.

du kan og bare borre 2(3?) hull på ca 12mm under verandre på ut siden liksom. da trenger du bare vanelig stål borr. så kjøp gummi hammer på biltema og klink til.
ulempen er at da ser folk du har vært der og blir pist.

hvis du ønsker permanent til gang så stikk i butikken og kjøp en hengerlås som ser veldig lik ut, så bytt den når du har fått den andre opp

NB: hva med og bare spøre din lokale kommune/vaktmester om du kan inn og se ? du får som oftes ja hvis det er tomt liksom.
Sist endret av ranvik; 8. desember 2007 kl. 18:00.
tror vi setter på en ny lås, hadde vært gøy å hatt tilgang når vi vill.
tror nok vi bryter den opp.. er liksom en del av spenningen
Skikkelig spennende tråd. Ta med videokamera når dere skal prøve å få opp døra.
Gjøre det på nattetid? Hvorfor det? Skaff et par oransje refleksvest/drakter, så kan dere praktisk talt gjøre hva dere vil..

Men om dere blir gjennomskuet, er det litt vanskelig å komme seg unna, da..
Syrefast bor? Ville heller prøvd med et hardmetall bor og ganske høy omdreiningshastighet. Du kan kjøpe en kjøleveske som heter rtd flouid. Den er veldig seig og kjøler som fy, utmerket når man jobber med syrefaste materialer. Når det gjelder drill så vil jeg annbefale en makita av nyere modell. Disse koster rundt 5000kr men du kan sikkert få lånt en om du har noen venner som er lærlinger osv i mek eller snekker virksomhet.

Har du lyst til og fortelle litt mer om denne hulen, hvor den ligger og deg selv så har jeg kanskje mulighet til å blir med, har det som trengs av bor/drill/kjølevesker osv. Send gjerne pm med litt info.

Ps: hva har du som bekrefter dette med at det er en nazi hule og ikke bare et bomberom?
Ps2: En kraftog boltekutter hadde nok tatt knekken på låsen. Bare sett den ene armen mot døra og legg vekta di pluss pluss på den og den ryker nok, men det vil skade boltekuttern

Øyvind
Sist endret av telebohrian82; 8. desember 2007 kl. 19:10.
Salt vatn la det ruste ei veke eller to.. slå med slegge å hele låse-festet detter av.
Enklere å ta festet enn selve låsen der ville eg tro
Sist endret av HMK; 8. desember 2007 kl. 19:54.
få tak i en sterk syre, f.eks svovelsyre, hell denne syren i ett begerglass og fest denne på hengelåsen så låsbøyla er oppi. dette er meget effektivt teip den fast ellerno. svovelsyre er veldig farlig å ha med å gjøre!! ikke pust dampen og for all del ikke få det på deg, det brenner rett igjennom alt av vanlige arbeidshansker og engangshansker (selv de latexhanskene som brukes på labber varer ikke i mer enn 20 sek) få tak i syrefaste hansker og ikke åpne syreflasken innendørs eller utendørs i vindstille..

svovelsyre tar metall, plast og det meste annet men ikke glass, iallefall ikke nevneverdig (det er en grunn til at det blir oppbevart i glassbeholdere)
Sist endret av random13798; 8. desember 2007 kl. 20:35.
kjør en stor traktor inngjennom døra!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
aghona, har du prøvd? Eg trur du vil ende opp med å bli drittlei av å vente, for svovelsyre er virkelig ikkje så ekstremt som det du prøver å formidle der...
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hvis du har mye tid til overs og er pyroman, og ikke har noe imot risker, kan du grave fram oppskrifter på Thermite, det kan brenne seg gjennom Titanium (SIES det) og er sannsynligvis det stilleste her.
Nåja, nå er vel ikke Thermite kjent for å være den mest usynlige metoden da... Lyser godt opp ja.

Er temmelig sikker på at hvis dere bryter dere inn, så vil det nok være en eller annen bonde der ut som kommer til å bli rimelig fornærma når han oppdager at noen har vært i potetboden hans.
Tror ikke det finnes så mye spennende der inne nei.
Sist endret av grudgE; 8. desember 2007 kl. 21:24.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av grudgE
Nåja, nå er vel ikke Thermite kjent for å være den mest usynlige metoden da.l. Lyser godt opp ja.

Er temmelig sikker på at hvis dere bryter dere inn, så vil det nok være en eller annen bonde der ut som kommer til å bli rimelig fornærma når han oppdager at noen har vært i potetboden hans.
Tror ikke det finnes så mye spennende der inne nei.
Vis hele sitatet...
Ikke den minst synlige nei, men du skal ha faen så mye flaks for å dekke til lyd. Nesten alle andre forslag her ville bråkt som halve helvete.
Forresten etter litt research: thermite brenner ved 2500°C og slår titan (på 1700°C) ut så lett at det er flaut. Aluminiumpulver og rust er vel ikke så vanskelig å få tak i heller.
Men det er vanskelig å tenne på.
Vanskelig å tenne på? Nah, litt magnesium fikser den biffen. :P
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Put it this way, det er vanskeligere å tenne på enn... vel, de fleste andre pyrotekniske stoffer.
Og hvis noen prøver (som frarådes, blablabla) husk at du ikke skal se rett på flammen, den sender ut nasty UV-lys
Sist endret av robhol; 8. desember 2007 kl. 21:36.
Hvordan vet du at dette er en nazi hule`?
slegge ftw.
Borr nøkkel tingen.
Bråker ikke så mye.
Det var vel gjerne på dette forumet jeg så en tråd om universalnøkler som utnyttet en svakhet som de aller fleste låseanordninger har, om jeg ikke husker feil. Finn ut hva de heter, finn ut hvilken størrelse du trenger på nøkkelen, og kjøp en.

Det var en del nyhetssendinger om denne saken, du finner sikkert noen videoer på Youtube.
Nøkkelen tenkte jeg på også! Bump keying eller som det ble kaldt på forumet bankenøkkel. bare å søke her så finner du info om den
vi vet det er en nazi hule fordi vi har lært om den på skolen pluss at vi har lesst det på internett. det ha vist vært det slags hovedkvarter for tyskerne under andre verdens krig elr noe. det ligger i oslo så er ikke så mange bonder som bli sure men kansje et par naboer som kan bli sure og ringe politiet elr no!!
skal kansje prøve å få opp låsen i morgen natt, og skal legge ut bilder fra vi får åpmet den og kansje en film...
Sitat av christ3004
vi vet det er en nazi hule fordi vi har lært om den på skolen pluss at vi har lesst det på internett. det ha vist vært det slags hovedkvarter for tyskerne under andre verdens krig elr noe. det ligger i oslo så er ikke så mange bonder som bli sure men kansje et par naboer som kan bli sure og ringe politiet elr no!!
skal kansje prøve å få opp låsen i morgen natt, og skal legge ut bilder fra vi får åpmet den og kansje en film...
Vis hele sitatet...
hvor i oslo?
slapp av, skal ikke dit, er bare nysgjerrig
du er smart du, venter til den dagen alle er fyllesjuk og hører den minste lyd på lang avstand!
så begynner du med et helvette av en motorsag (whatever) og kjører løs på en henge lås

men noe slags veske som fryser da,,fryse ned låsen og smekke til den med noe!
Sitat av christian.!.!
du er smart du, venter til den dagen alle er fyllesjuk og hører den minste lyd på lang avstand!
så begynner du med et helvette av en motorsag (whatever) og kjører løs på en henge lås

men noe slags veske som fryser da,,fryse ned låsen og smekke til den med noe!
Vis hele sitatet...
flytende nitrogen?

U-Lock Vs. Liquid Nitrogen
Sist endret av Turbolego; 9. desember 2007 kl. 01:38.
som sagt før i denna posten så er nok flytende nitrogen den beste løsningen.....
er nok ikke lett og får tak i det men ett smell og døra er åpen

og kjøpe ny lås i tillsvarende str koster nok mer enn dere gidder gi for en slik lås koster fort en 1000-1500.- kr hvertfall

men post bilder in action ang. hva slags metode dere bruker da
Sitat av vidarlo
aghona, har du prøvd? Eg trur du vil ende opp med å bli drittlei av å vente, for svovelsyre er virkelig ikkje så ekstremt som det du prøver å formidle der...
Vis hele sitatet...
Det er ikke så ekstremt, men ikke verdt å leke med. det hadde tatt en sånn lås over ett par dager hvis man hadde fått det til å angripe ett punkt. Det beste er kansje å borre med en diger drill inn i låsen med plenty kjøleveske som nevnt mange ganger tidligere.

Det er nok en del kjemikalier som hadde tatt den låsen over litt tid..
ta å ta med en cola boks eller 4 med thermite tenn på å gå litt vekk bråker ikke så mye spraker bare litt oppskrift til thermite og hva du trenger finner du på www.youtube.com så søker du på thermite :P
Sitat av Hans0n
ta å ta med en cola boks eller 4 med thermite tenn på å gå litt vekk bråker ikke så mye spraker bare litt oppskrift til thermite og hva du trenger finner du på www.youtube.com så søker du på thermite :P
Vis hele sitatet...
Enig.
Men du finner Norske oppskrifter på www.warispeace.co.uk
fuck fryse tingen jeg preika om,,thermite FTW

http://www.youtube.com/watch?v=WrCWLpRc1yM
Bare husk å vær jævlig forsiktig. Du vil ikke dette ned i et 5 meter langt hull med vann i... Ha med god lommelykt og vær forsiktig hvor du trår.
haha.. dere aner ikke hva dere prater om..! hardmetall drill og høye borre hastugheter?.. lol! hva skjer da tror dere luringer?

Dere kan i grunn drite i å prøve å borre opp en sliken med mindre du har ca 20borr med deg og ca 2 timer på deg å borre opp!

Å kappe?.. jo det kan du i grunn med baufil.... men ha hele natta på deg! Batteridreven vinkelsliper er vel det som i grunn ville blit kjappest!

Mest effektiv er en Bolt/låskutter.. da mener jeg JUMBO str. metallet vil sakte utvide seg mens du kutter og vil ikke herde underveis. men du må ha krefter

en annen ting er å få tak i flytende nitrogen.. få denne fryst ned og klin til med en slegge til du ser mamman din lettkledd forran deg!..

Jeg ville nesten heller vurdert å gå til angrep på selve døra..! Kutte vekk festene til låsen
Sist endret av sperra; 9. desember 2007 kl. 17:23.
Spreng den i fillebiter!
Skjønner ikke hvorfor alle fokuserer på og få opp låsen. Den er meget solid laget og vil ta lang til og få opp. Ta heller hengsla til låsen med en vinkelsliper. Slipper og røre låsen engang. Denne er også sveisa fast i dørkarmen så du slipper og måtte kødde med og holde låsen stille. Den ser også greit tilgjengelig ut så du slipper køddete arbeidsstillinger og det kan utføres relativt kjapt.
Metallet i hengselet er tykt det og, men ikke på langtnær like herda, galvanisert og glatt som låsen er.
http://i63.photobucket.com/albums/h153/truls0206/dsc00009yd3.jpg
smell sammen en 25/75 alu/ rust blanding, legg i ett helt vanlig stjerneskudd. teip fast beholderen bare så ladningen er akuratt der den skal da den går av. Så kan du bare spassere inn uten noe stress
Sitat av christ3004
vi vet det er en nazi hule fordi vi har lært om den på skolen pluss at vi har lesst det på internett. det ha vist vært det slags hovedkvarter for tyskerne under andre verdens krig elr noe. det ligger i oslo så er ikke så mange bonder som bli sure men kansje et par naboer som kan bli sure og ringe politiet elr no!!
skal kansje prøve å få opp låsen i morgen natt, og skal legge ut bilder fra vi får åpmet den og kansje en film...
Vis hele sitatet...
Jeg ville vel venta litt med å komme med all denne infoen på forumet. Feks til *etter* at den var undersøkt! Jeg forutsetter at Onkel leser disse sidene og det er ikke så vanskelig å tenke seg til hvilket sted av byen du snakker om eller hvilken bunker (bildene gjør det også enklere å identifisere den). De kan bare vente på dere i en bil.

Og ER det den beryktede bunkersen i Oslo sentrum, så ville jeg personlig kviet meg for å bryte meg inn der uansett (dere la merke til at låsen var relativt ny? Kan bety nylig aktivitet).

.
ja har vært inne på tanken.. fikk ikke gjort det i natt... men skal få gjort det snart.
noen som har vært borti at onkel har lest om noe også tatt noen på fersk gjerning??? elr noe lignende??
Dette er spennende! Håper dere tar masse bilder, eller bra film(med masse lys, sikkert mørkt der)
thermite er ikke så jævlig vanskelig å tenne på etter hva jeg har lest. Skal visst gå med et stjerneskudd.
Ikke mulig og grave seg under? Hvis ikke det er betong gulv på andre siden:P Ser ut på bildene som om det bare er jord for det meste:P
Eg og noen kompiser rota oss borti så og si en prikk lik dør.
Vi ble så nysjerrige at vi avtalte et møte for å komme oss inn.
Festene og sånt var relativt rustne, så vi klarte det med muskelkraft, stårstenger, brekkjern.
Vi brukte et par timer da though. Det var et ammunisjonslager, uheldigvis var alt fjernet grunnet at det i senere tid skulle sikrest og ha omvisning der.
Men vi fant strøm, sikringsskap og mye spennende, det var absolutt vert slitet.
Og ettersom vi ikke ødela låsen, klarte vi å sette på hengslene så det såg ut som ingen hadde vert der. Men det var jo bare å ta i litt får å åpne det igjen.

Venter i all spenning på bilder