Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  205 51822
Sitat av Grass Vis innlegg
Siden vi er inne på ran osv.

La oss si det er en butikk med klær til masse hundre tusen. Du knuser vinduet, løper inn og røsker med deg alt av dyre ting osv.

Legger det i bilen, kjører rett hjem.

Hvordan i all verden skal man bli tatt? (Hvis ikke politiet tar det i aksjon eller på vei hjem)

Hvis man blant annet skrur av skiltene på bilen, så ingen kameraer osv får det med seg. Du har jo også så klart på det finlandshette og alt det der.
Vis hele sitatet...
Hørt om sjokkbrekkene fra 80-90 tallet? Ikke så langt ifra det du sier her men de pleide å stjele en 2 biler før et sånt brekk en som de brukte som rambukk inn i butikken og en anonym rask fluktbil som bmw 325 og spessielt Ford Cosworth de fikk senere navnet ''Cosworth gjengen'' da de pleide å stjele disse bilene for gøy å kjøre de til de knelte :P etterpå delte de stasjet og gjemte det til det ikke var så mye ''heat''
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Grass Vis innlegg
Det ordner seg. Lurer bare på resten.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal du bli kvitt klær for msnge hundre tusen uten at noen får høre om det? Onkel politi har mange kontakter og får med seg mye.

Du kommer nok til å slite med å få solgt så mye uten å bli tatt.
Also hvis bilen din er med på overvåkningskamera kan de søke etter øyevitner, eventuelt registre.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hvordan skal du bli kvitt klær for msnge hundre tusen uten at noen får høre om det? Onkel politi har mange kontakter og får med seg mye.

Du kommer nok til å slite med å få solgt så mye uten å bli tatt.
Also hvis bilen din er med på overvåkningskamera kan de søke etter øyevitner, eventuelt registre.
Vis hele sitatet...
Skaff deg en bruktbutikk i Sverige så kan du smugle klærene over grensen med båt og selge de der for 1/4 av prisen Kan kanskje være smart å vaske klærene en gang og huske å rive av merkelappene
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mitt forslag;

En verditransport i distriktsnorge kvelden 22. eller 23. desember. Penger samlet inn fra nattsafer på flere forskjellige småbygder, samt kontantbeholdninger fra litt større forretninger på tur til Nokas.

Du må kjenne ruten de kjører, deretter velge deg ut et sted uten mobildekning hvor du slår til mot de. Men før du slår til, sørger du for å sperre av veien bak verditransporten ved f.eks å parkere en bil på tvers så tenne på. (Da har du halvvert sjansen for å bli forstyrret, godt nok for meg). Alt etter hvor i landet/hvordan topografien er bør du ha en snøscooter, atv eller båt klar rett ved stedet.

Deretter ser jeg for meg to forskjellige scenario;

1) Du passerer verditransporten fortest mulig etter at du har sperret veien bak, kjører frem til området uten telefondekning og faker en bilulykke/påkjørsel. Tenn gjerne på bilen Etter norsk lov er vekterne pliktig til å hjelpe til ved trafikkulykke, og de får heller ikke varslet inn uten dekning. Så snart en eller begge (eller alle) er ute av bilen er det frem med våpen, tving de ned på kne og krev å få vite om noen eller alle pengene har fargeampuller plantet. Ta pengene, men la vekterne stå igjen uten bilnøkkel.

2) Du sperrer veien bak, så brøyter du verditransporten av veien et sted uten dekning. Her må personskader medregnes, samt om pengekassettene/koffertene har fargeampuller så har de nok løst ut allerede. Ta pengene.

Du sørger for at bilen du/dere kjørte er godt neddynket i bensin og fyrer på, hold hodet kaldt og se det brenne helt til du ser annen trafikk. Fyr på en gang til om du er i tvil.

Deretter går du og resten av gjengen din til fluktkjøretøy(ene), og tar raskeste rute lengst mulig vekk, hvor dere har et nytt kjøretøy klart ved en bilveg. Tenn på fluktkjøretøyet dere kom med, se på det brenne. Kjør så rolig på hovedveien frem til stedet hvor dere skal gjemme pengene til de kjølner litt. Gjem pengene, kjør hjem.

Vent noen måneder, hent pengene og start opp bilvaskehall eller kebabsjappe.

Profit.
I forhold til penger, tidsbruk og risiko ville jeg personlig heller gått for små brekk enn et stort. I praksis er et sjokkbrekk mot en matbutikk nattestid en relativ enkel og rask måte å få tak i ganske store verdier i form av kontanter eller tobakk.
Slik kan det foregå:

En liten gruppe mennesker, optimalt tre personer, bestemmer seg for å gjøre et brekk. De finner en liten butikk, gjerne utenfor sentrum, som de bestemmer seg for å slå til på. Deretter skaffer de seg informasjon om hvor safene er, og gjerne nøyaktig rute en må gå inni butikken for å komme dit. Legg gjerne merke til hvor utvendige kameraer er, slik at man kan unngå disse med fluktkjøretøyet.

Person 1 og 2 tar butikken, person 3 venter i bilen. For å komme inn bruker 1 og 2 brekkjern, eller alternativt thermite, om man har lyst til å leke badass. Bakdøra på butikker tåler gjerne mindre enn du tror, så den skal gå opp med brekkjern. Alarmen vil gå av, og det er nå det er viktig å jobbe effektivt. De to som skal ta butikken må nå komme seg kjapt til safen, brekke opp denne, tømme verdisakene i søppelsekker og løpe ut og til bilen. Husk at pengene kan være merket, slik at om du vil kjøre helt safe bør du gå for tobakksvarene.

Høres greit ut? Utrykningstid for vaktselskap skal kunne tas med glans, typisk er ikke gjerningsmennene inni lokalet lengre enn 1:30 - 2:00 min, og unngår dermed vaktselskap og politi. Typisk "score" for en slik jobb kan gjerne være 50k i kontanter, pluss en bonus om du tar med tobakk. Det er ganske god timebetaling om du velger å bryte loven.

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Jeg har selvfølgelig aldri til hensikt å begå en slik kriminell handling, jeg hadde kun til hensikt å bidra til diskusjonen i form av min mening, nemlig at mindre jobb+mindre risiko+mindre penger er bedre enn mer jobb+mer risiko+mer penger
Sist endret av Bl4derunner; 13. januar 2014 kl. 10:37. Grunn: Disclaimer
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nå har ikke jeg lest igjennom alle 11 sidene men om vi hadde samlet de 3 beste "forfatterne" av forklaringene tror jeg vi hadde samlet ett god crew. :P Men jeg ville virkelig gjort minst 6 mnd trening før noe sånt skulle skjedd. Og har ingen statestikk men er det noen som har sluppet unna ett bankran noen gang i Norge? Det har endt med at det hvertfall har blitt en tatt?

Jeg vil nok tro at det er mye bedre å satse på en butikk, på en liten bygd, som går veldig bra, og har mye penger.

EDIT: Ser at dette var en gammel post. wups
Sist endret av QuestionSign; 11. februar 2014 kl. 16:54. Grunn: dato