Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 5588
Heisann.

Er det noen av dere der ute som vet hvordan jeg kan skaffe meg en bankkonto som ikke kan spores til meg?

Vil ikke at noen (utenom banken) skal kunne finne ut hvem som eier kontoen.
Det kan du ikke, med mindre du har et større pengebeløp og reiser til Sveits for å opprette konto der.
DvX
DvX's Avatar
Trådstarter
Har hørt rykter i at "de store pokerspillerne" bruker Netteller, og at de ikke har noen avtale med Norge om å utlevere informasjon om kundene.

Det er jo ganske store beløp det er snakk om, men å reise til Sveits for og sette av penger er litt vell mye styr spørr du meg..
Sitat av DvX
Har hørt rykter i at "de store pokerspillerne" bruker Netteller, og at de ikke har noen avtale med Norge om å utlevere informasjon om kundene.

Det er jo ganske store beløp det er snakk om, men å reise til Sveits for og sette av penger er litt vell mye styr spørr du meg..
Vis hele sitatet...
Hvis det er ganske store beløp det er snakk om, så vil det vel gjerne være verdt å ta en aldri så liten tur til Sveits?
Sitat av zaronix
Hvis det er ganske store beløp det er snakk om, så vil det vel gjerne være verdt å ta en aldri så liten tur til Sveits?
Vis hele sitatet...
Som om jeg skulle sagt det selv... (oops, I did).
Fordelen med å ha pengene dine i Sveits er selvsagt at politi og myndigheter ikke har krav på å få opplysninger om din saldo der. Problemet er at det bare er et visst beløp du kan ha med deg ut av landet.
DvX
DvX's Avatar
Trådstarter
Er ute etter andre alternativer enn Sveits, men må man så må man

Men jeg må ha en konto som det kan overføres og tas ut penger av, det er vell ikke mulig når det gjelder disse kontoene i Sveits?
Cayman Island.
Ja eller de andre øyene i området der. Har en konto på en slik øy selv. PM hvis du ikke klarer å finne en bank på egenhånd.
Sitat av Marken
Som om jeg skulle sagt det selv... (oops, I did).
Fordelen med å ha pengene dine i Sveits er selvsagt at politi og myndigheter ikke har krav på å få opplysninger om din saldo der. Problemet er at det bare er et visst beløp du kan ha med deg ut av landet.
Vis hele sitatet...
Slutt på de tider. Sveits oppgir faktisk slike ting nå for tiden. EU regler og slikt.
hvorfor vil man ha en konto i sveits sånn egentlig? utenom når en har X antall tusener av kroner som er tjent på uredelig vis
Ang dette med viss mengde man kan ta med, så tror jeg det var 5 eller 10.000. Når du tar ut så mye, så blir dette loggført, og en kan tippe at man blir overvåket en smule om dette gjentar seg litt ofte.
Sitat av meitemark
Slutt på de tider. Sveits oppgir faktisk slike ting nå for tiden. EU regler og slikt.
Vis hele sitatet...
Hm, Sveits er vel verken med i EU eller EØS, så jeg ser ikke helt hvorfor EU-bestemmelser skal være gyldige der.
Sveits gir ut opplysninger til andre myndigheter. Der har uhorvelig mangen milliarder svarte penger blitt fryst. Cayman Island deriomot har jeg aldri hørt att det har blitt gitt ut kundeinformasjon.

Marken: Norge er heller ikke med i EU, men vi må jo følge de fleste lovbestemmelsene de har satt.
Cayman Island er egentlig noe herk å ha konto på da, enkelte av bankene der krever personlig oppmøte bare for å bekrefte at du har kontoen der. Blir litt pes å dra dit hver gang du må gjøre et eller annet :P
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Sitat av nihao
Marken: Norge er heller ikke med i EU, men vi må jo følge de fleste lovbestemmelsene de har satt.
Vis hele sitatet...
Offtopic men jeg lurer bare; Er det på grunn av EØS avtalen ?
Sitat av Dexxxter
Offtopic men jeg lurer bare; Er det på grunn av EØS avtalen ?
Vis hele sitatet...
Ja, og fordi vi gjerne har lyst å handle med O store EU. Samme har Sveits, ergo er det slutt på de dager da Sveits var pengebank.
Hmmm, har jeg fårstått det riktig? Man burdte åpne konto på Cayman men ikke i Sveits? Fordi sveits har utleveringsavtaler etc til europa osv?

edit: http://www.scotiabank.com/cda/conten..._LIDen,00.html mulig det er noe.
Sist endret av Lasse; 30. november 2005 kl. 10:56.
mulig jeg tar feil, men en kamerat av meg som er økonom i norges bank, sa at alle transaksjoner over 10000 blir registrert.
Det kan nok stemme. Du må f.eks også deklarere alle beløp over 10 000 når du flytter dem over grensen (i fysisk form ja)
Men hvis du overfører 9.999kr 10 ganger daglig er ikke det et problem. For valuta kjøp/salg er grensen på 5.000.
Sitat av hairball
mulig jeg tar feil, men en kamerat av meg som er økonom i norges bank, sa at alle transaksjoner over 10000 blir registrert.
Vis hele sitatet...
nå er det nye regler, alle utenlandsøverføringer blir registrert/innrapportert uansett størrelse.
Sitat av meitemark
Ja, og fordi vi gjerne har lyst å handle med O store EU. Samme har Sveits, ergo er det slutt på de dager da Sveits var pengebank.
Vis hele sitatet...
Sveits er dog ikke underlagt noe EU-reglement da de ikke er medlemmer i EØS, noe vi er. Dette må isåfall være noe de har valgt å gjøre innad.
De vil vel ikke bruke denne "registrerte" informasjonen før de har mistanke om at noe ulovlig foregår?
9.999 10 ganger daglig vil bli rapportert. ALLE transaksjoner som banken din finner mistenkelige vil bli rapportert til myndighetene. Den eneste muligheten du har, er å betale mange små "fakturaer", da helst over disk og med cash, til en konto i utlandet. MEN du har alikevel en liten mulighet for å bli oppdaget.


G.
Sitat av loopback
Men hvis du overfører 9.999kr 10 ganger daglig er ikke det et problem. For valuta kjøp/salg er grensen på 5.000.
Vis hele sitatet...
Dette vil bli sjekket fortere en om du tok ut 10.000kr nå å da.
1. grunnet det faktiske antallet uttak du har
2. de ser mengden med penger når di går for å sjekke antallet
3. de vil tenke med en gang, at du prøver deg på noe siden du tar ut penger rett under grensa
Sitat av |FSK|
Cayman Island er egentlig noe herk å ha konto på da, enkelte av bankene der krever personlig oppmøte bare for å bekrefte at du har kontoen der. Blir litt pes å dra dit hver gang du må gjøre et eller annet :P
Vis hele sitatet...
Ikke nok med det. De har sånne sikkerhetsprotokoller hvor du må svare på en rekke spørmål. Hvis du svarer feil blir du skutt. Eller nei vent, det var i Alias:P
Litt offtopic: Hvorfor akkurat sveits? Alltid lurt på det.
Fordi sveits har/hadde ingen plikt til å oppgi oplysninger til myndighetene i landet du var/er i om hva du har i banken der, hvor mye du har der osv
Sitat av Bomber
Fordi sveits har/hadde ingen plikt til å oppgi oplysninger til myndighetene i landet du var/er i om hva du har i banken der, hvor mye du har der osv
Vis hele sitatet...
Ny policy fra Sveitsiske myndigheter, de utleverer all info dersom de får en forespørsel på et navn/personnummer. Helt på lik linje med bankene i Norge. Dette kom som et direkte resultat av de mange lys-skye overføringene som gikk via Sveitsiske banker tidligere.

G.