Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2221
Har funnet en litt eldre golf som står åpen.
Problemet er at rattlåsen er på, har hørt at man bare kan "vri" den om. Men er det lurt ? eller finnes det andre måter å få den fjernet på ?
Lurer også på hvordan man får tjuvkoblet den. Bare ta en "MacGyver" `?
Tjuvkobling: Åpne tenningslåsen og kutt av de to tykkeste ledningene, vanligvis svart og rød. Kortslutt disse, og bilen starter. NB! pass på at bilen er så gammel at den ikke har startsperre!
Rattlåsen må du, så vidt jeg vet, bryte opp med makt.
Ok, er ikke sikker på hvor gammel bilen er, ser ut som en 80-90.
Kan det skade da tror du ?
Med noen gamle biler kan du skru av "nøkkeldelen" med ett stjerneskrugjern, og komm til bak den. Da er det bare og vri rundt med ett flattgjern (sist jeg gjorde dette var 5 år siden på en gammel open manta)
Ok, så det er egentlig bare å bruke verktøy
Opprinnelig postet av Hellwar
Tjuvkobling: Åpne tenningslåsen og kutt av de to tykkeste ledningene, vanligvis svart og rød. Kortslutt disse, og bilen starter. NB! pass på at bilen er så gammel at den ikke har startsperre!
Rattlåsen må du, så vidt jeg vet, bryte opp med makt.
Vis hele sitatet...

glemmer en viktig detalj her to ledninger kobles sammen slik att tenninga går på lys å vindusviskere virker å slikt så dytter du på den ledningen som går til startern ellers så får du ikke gnist på pluggane!
på golf har du ei svart kontakt bak ved nøkkelen den er bare å dra ut. lurt å ha på forhånd er 2 ledninger på 5 cm hver og 3 kabel sko (hanner) så setter du en kabelsko på hver ende og den ene får 2 ledninger i seg
så putter du den med to ledninger i den kontakta som har konstant strøm en i det hullet der det er til at lys å vifte å sånn dritt funker da har du strøm til motoren så sist bort på startern så er bet bare å kjøre. (ta rattlåsen først)
Du mener også at jeg bare skal ta rattlåsen med makt ?
ja eller ta av plasten rundt å slå av den klompen der du putter inn nøkkelen med en stor hammer! kommer litt ann på hvor langt unna hus den står å om du har go tid! men viss du bare vrir hender det at ratt stammen gir etter å da får du ikke svingt.