Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1009
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg har gått i behandling hos dps i litt over ett år nå, og jeg husker at i oppstarten av prosessen ble jeg spurt om jeg noen gang hadde rørt noen rusmidler. Jeg svarte at jeg hadde prøvd å røyke hasj i tenårene (er i midten av 20-årene nå) og til min overraskelse svarte hun at 'hun hadde lest det' fra en tidligere journal fra et annet fylke. Med andre ord, hu testa meg og jeg hadde ren og skjær flaks med at jeg ikke dreit meg ut og dermed notert ned som en lystløgner.

spm. mitt er om dette er noe som ville vært notert (jeg løy i tenårene og snakket om 1 gang) slik at utdeling av medisiner for f.eks ADHD blir uaktuelt? vet mange som har slitt med rus eller brukt rus blir nektet diverse men det her kan umulig telle da jeg til og med besto testen?
Blir veldig vanskelig å si da ingen av oss har innsikt i journalen din, du burde helt ærlig bare forhøre deg med behandler om dine muligheter og backe det opp med legitime argument. Du har vel en grunn til at du ønsker å få medisiner for behandling av ADHD?
Vil nokk tro at om man HAR brukt div/ruset seg tidligere,men ikke nå lengere,så burde det ikke ha stort å si..MED MINDRE de vil finne ut av om adhd er PGA rus,eller om det har vært fra barndom..vet folk som ruser seg å ikke får adhd medisin pga det...jeg er selv under utredning,å har vært ærlig om at jeg har brukt illegale stoffer for maange år siden..men ikke nå lengere! Han virker ganske grei på det å har ikke anntydet at det er en grunn til å ikke få medisiner.. Han skjønner visst at jeg er en relativt oppegående person uten rusproblemer/bruk men trenger adhd medisin for å fungere bedre,så håper inderlig at det går rette veien for min del..... (å andre som trenger det så klart..) å ja er klart det beste å være så ærlig så mulig,så man ikke driter på draget å virker som en løgner,nåt annet kn bevises....
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om det var en bevisst test eller ikke who knows men du får ikke diagnosen lystløgner for å svare nei på noe sånt. Det værste som ville skjedd var nok bare at hun tenkte du var uoppriktig og ville skjule det av forståelige grunner, men at det ville kunne være til hinder for korrekt behandling og fremgang i behandlingen siden du ville utelate noe så vesentlig.