Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 887
Tidligere denne uken, på mandag, greide jeg å glemme ryggsekken min (med top speccet lenovo laptop) på et busstopp og kom ikke på det før det var forsent. Jeg trodde den var borte vekk helt til jeg logget meg på Microsoft kontoen min idag og sjekket nylig aktivitet.

Personen har greid etter en god del mislykket forsøk å logge seg innpå, jeg antar at han har brukt noe bruteforce program eller noe slikt. Det jeg lurer på er om jeg har mulighet til å få kontakt med personen siden jeg har IP adressen som ble brukt (samme by som jeg bor i) og forhåpentligvis få tilbake PCen min. Det nærmer seg eksamen og jeg er mer eller mindre fucked hvis jeg ikke får tak i den..

TLDR: er det mulig å få nøyaktig loccation utifra en IP adresse?
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
TLDR: er det mulig å få nøyaktig loccation utifra en IP adresse?
Vis hele sitatet...
Nei for privatpersoner, ja for politiet. I dette tilfelle må politiet ha en IP også få tillatelse til å sjekke opp IPn. Politiet må også sjekke IP mot ispn til den adressen.
Du kan med andre ord ikke gjøre en dritt med ip, om adressen ikke tilhører en isp tjeneste du jobber i/har insider.

Edit: tviler sterkt på at microsoft gir ut IP til politiet for en savnet laptop.. trist og si det, men du kan jo prøve å kontakte politiet.
Sist endret av Mentaltsvak101; 26. mars 2016 kl. 18:51.
果実男爵
Juicekongen's Avatar
Trådstarter
Var det jeg var redd for, jeg får vell bare ta kontakt med Politiet og sjekk finn.no jevnlig
Sist endret av Juicekongen; 26. mars 2016 kl. 19:36.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Tidligere denne uken, på mandag, greide jeg å glemme ryggsekken min (med top speccet lenovo laptop) på et busstopp og kom ikke på det før det var forsent. Jeg trodde den var borte vekk helt til jeg logget meg på Microsoft kontoen min idag og sjekket nylig aktivitet.

Personen har greid etter en god del mislykket forsøk å logge seg innpå, jeg antar at han har brukt noe bruteforce program eller noe slikt. Det jeg lurer på er om jeg har mulighet til å få kontakt med personen siden jeg har IP adressen som ble brukt (samme by som jeg bor i) og forhåpentligvis få tilbake PCen min. Det nærmer seg eksamen og jeg er mer eller mindre fucked hvis jeg ikke får tak i den..

TLDR: er det mulig å få nøyaktig loccation utifra en IP adresse?
Vis hele sitatet...
Du har ikke mulighet til å sende mail eller noe slikt til deg selv og prøve å snakke med vedkommende da? Et eller annet i den duren.