Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  89 44370
Good mooorning freaks.

Jeg har et par tanker sirkulerende i hodet mitt. Om jeg en dag får nok penger til å kunne kjøpe en båt, så har jeg faktisk veldig lyst til å smugle.

Er det å kjøre privat båt fra Norge til utlandet, for å kjøpe billig (shit) og ta det med hjem igjen for å gå i overskudd, kanskje er noe underrated? Eller er det flere enn en skulle tro som gjør dette?

Som jeg ser det, er jo sjansen for å bli tatt ganske liten. Det er i og med at du har utrooolig mye plass å reise på, på vannet uten å bli sett. Du har også massevis av plasser som du lett kan gå i land på, eller bare hive shitten på land.

Er det noen som vet sånn ca pris på en god nok båt og hvor stor den eventuelt bør være? Også lurer jeg på hva som er det beste å ha av navigasjon og hva du trenger av utstyr for disse turene?

Jeg lurer også litt på om det er noen typiske smugler ruter med båt? Noe som er typisk egentlig i det hele tatt med hele opplegget? Også hvor på båten mener du det er best å gjemme shitten? Selv tror jeg det smarteste er å pakke det du vil skjule inn i noe som er vanntett og sikkert, helst sammen med litt vekt, bare så den ikke flyter opp liksom. Det du gjør er å feste den fast under båten i et tau feks, men bare ikke for dypt da.

Også det siste jeg lurer på er om det er noen andre land som kan være bedre å reise til enn Danmark? Med tanke på priser på hasj/weed.

-Jeg bare tenker det kan være mye penger å hente i vellykkede smugler runs. Tar i mot all respons både bra og dårlig, men helst ikke spor av topic. Cheers guys
Denne planen din er nok brukt iflere ti år allerede. Tollere følger på trafikk til sjøs og, og mange som blir tatt av dem hvert år..
wutsup's Avatar
Trådstarter
Ja jeg regnet egentlig med det, hehe. Har du noen svar på noen av de andre spørsmålene? Vil gjerne vite mest mulig.
Du glemmer overvåkningen fra fly, satelitt, radar og droner.
Ikke glem lytteinnretninger på havbunnen.
Nordsjøen er ikke plagsomt dyp.
Ta en titt på google maps - du er veldig synlig i selv den minste passbåt.
Noen tror Nordsjøen og verden er veldig stor.
Let og du skal finne båter oppankret på østkysten av England som venter på oppdrag.
Men antallet båter er begrenset og det er lett å oppdage noe uvanlig.
Overvåkningen lar deg slippe noen ganger muligvis, og så plukker de opp småfisken.
wutsup's Avatar
Trådstarter
Ja du har rett der. Jeg tenkte kun på kystvaktens radar...
Men det smartere valget ville vell kanskje vært å ta inn på en av øyene rett utenfor kysten, for så å gjemme stæsjet der bare midlertidig, før kystvakten/tollen i det hele tatt rekker å komme ut til deg? Om de skulle finne på å ta en sjekk.. Men asså er det noen som tror at de kan finne på å sjekke under båten i det hele tatt?
Da vil de jo måtte dykke under for å se liksom.
Sist endret av wutsup; 1. januar 2014 kl. 11:59.
Hva med en fjernstyrt slik robot u-båt? Er noe ny teknologi som du kan lage selv.
.
Hva båt anngår så ville jeg gjerne sett på Hydrolift sine muligheter. http://www.hydrolift.no/models/c-31-r

70 knop er raskere enn de nåværende politibåtene, som har en toppfart på 45 knop (De nye som enda ikke er levert har 105 knop). Samtidig som en slik båt er usannsynlig rask er den stor (31 fot), har gode overnattings og lagringsmuligheter.
Sitat av petterfp94 Vis innlegg
Hva båt anngår så ville jeg gjerne sett på Hydrolift sine muligheter. http://www.hydrolift.no/models/c-31-r

70 knop er raskere enn de nåværende politibåtene, som har en toppfart på 45 knop (De nye som enda ikke er levert har 105 knop). Samtidig som en slik båt er usannsynlig rask er den stor (31 fot), har gode overnattings og lagringsmuligheter.
Vis hele sitatet...
Når du kommer i land, der kystvakta venter, hva gjør du da?
Alle har meldeplikt til kystvakten når du kommer inn i norsk farvann. Om ikke blir du hvert fall stoppet. De tar vurdering om båten kansje er risiko for enten det ene eller andre.

Ta danskebåten og dump det over bord med GPS-sender på natten. Ha folk i båt nærmt land som plukker den opp.


Sist endret av Naturgrønn; 1. januar 2014 kl. 16:20.
Hvis du skal smugle sigaretter og alkohol er det lettere med bil. Det er mye vanskeligere å fange opp en smuglerbil enn en båt på havet. Stikk til Flensburg og kjøp kassevis med stuff og ta en smuglerrute gjennom finnskogen.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Alle har meldeplikt til kystvakten når du kommer inn i norsk farvann. Om ikke blir du hvert fall stoppet. De tar vurdering om båten kansje er risiko for enten det ene eller andre.

Ta danskebåten og dump det over bord med GPS-sender på natten. Ha folk i båt nærmt land som plukker den opp.


Vis hele sitatet...
Hvor i all verden har du fått det fra at alle har meldeplikt? Folk MÅ slutte å anta at alt mulig rart de har hørt stemmer.

Det er IKKE meldepliktig for norske fritidsbåter.
wutsup's Avatar
Trådstarter
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg

Ta danskebåten og dump det over bord med GPS-sender på natten. Ha folk i båt nærmt land som plukker den opp.


Vis hele sitatet...
den var ikke gal
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Alle har meldeplikt til kystvakten når du kommer inn i norsk farvann. Om ikke blir du hvert fall stoppet. De tar vurdering om båten kansje er risiko for enten det ene eller andre.

Ta danskebåten og dump det over bord med GPS-sender på natten. Ha folk i båt nærmt land som plukker den opp.


Vis hele sitatet...
Bare for å pirke litt: Det er narkobikkjer som går igjennom bagasjen til alle passasjererne, det så være om du tar den til eller fra Norge. To av tre som smugler via danskebåten blir tatt.
Hadde det vært mye penger i og smugle fra sverige til norge hadde jeg vært steinrik. Men fra danmark kan du jo se åssen det gikk med de forrige som prøvde seg på det(en død og resten i kasjotten i over 8 år.).
Sitat av BongRips Vis innlegg
Når du kommer i land, der kystvakta venter, hva gjør du da?
Vis hele sitatet...
Hvordan skal de vente hvis du har kjørt ifra dem og de ikke vet hvor du er?
Sitat av pondelover Vis innlegg
Bare for å pirke litt: Det er narkobikkjer som går igjennom bagasjen til alle passasjererne, det så være om du tar den til eller fra Norge. To av tre som smugler via danskebåten blir tatt.
Vis hele sitatet...

Du sier at 2/3 blir tatt?

Lurer egentlig bare på hvor lenge du sto på kaia og spurte folk om de fikk smulga noe inn i landet?
Hvis en tar kielferga fra oslo, og hjem, er det et rimelig smalt farvann utafor Drøbakk. Det er en festning der, Oscarsborg heter den vel. Der er det småbåthavn. Er vel bare å dumpe en diger flytende koffert over dekk der, og få en kompis med båt til å fiske den opp. Regner med prisene i Tyskland er rimeligere på både weed og kola f.eks enn de er i Norge. Profitt! Problemet blir vel å skaffe en god kontakt i Kiel, og evt hvordan du skal få med typ 10kg weed ombord fra Tyskland. Mulig folk begynner å lure hvis du slenger en diger koffert over bord også
Har tatt danskebåten en del ganger, og har kun èn gang blitt snust på av hund. Det var dog på en annen type båt enn de største, vanlige.

Er en grei idè å hive noe ut av båten, det er mørkt om vinteren. Kan jo ha en sporingsbrikke på den som båtføreren kan spore med gps elns. Alt går bare man er kreativ og vil. Er jo bare å begynne smått og se hvordan det går.

Det største problemet tenker jeg, er nok å passe seg for kontaktene. De kan tipse om deg bare for å lede oppmerksomhet vekk fra større last.
Pakk dopet inn i en sekk. Putt sekken inni en annen sekk. Ta bussen til Norge. Når du går på bussen, gå hele veien inn i bagasjerommet på siden. Ta sekken ut av sekken den er inni når du er inni bagasrom opplegget på bussen og utenfor evt videokamera syn. Sett deg på bussen. Bare hopp av når du er sikker på at det ikke er kontroll eller politi på stasjonen.

Jeg vet ikke jeg, bare en tanke.
Rent hypotetisk; Er det mulig å ta meg seg litt marijuana fra København når man skal ta bussen til Oslo uten å bli tatt? Tenker da at man står klar ved dassen når man reiser over grensen til Norge og i tilfelle bussen blir stoppet av tollvesenet, kan man skynde seg og skylle det ned i toalettet? Jeg vet at hunden kan markere personen, men de er vel like langt hvis de ikke finner noe på deg. Har lekt med tanken der de gangene jeg har tatt bussen hjemover etter Roskilde;p

Et annen scenario jeg har sett for meg er at man pakker full en ryggsekk med grønt som man legger i bagasjerommet (uten at noen ser det vel og merke), langt bort fra sin bagasje selvfølgelig. Da ser jeg for meg også at man bruker hansker, så de ikke finner fingeravtrykk. Er dette gjennomførbart eller er dette en udugelig tanke?;p
Hvis du bare skal fra østlandet til Sverige eller noe så går det nok fint med en billig seilbåt til 15-20.000 kroner, skal du lenger burde du nok spyttet i litt mer.
Slår meg at du neppe er den første som har kommet på denne "geniale" ideen. Det er mulig du kan tjene raske penger på dette, men det må veies opp mot risikoen for å bli tatt, og jeg tviler på at den er helt ubetydelig.

Narkotikasmugling på det nivået der blir straffet ganske hardt i Norge. Uten at jeg skal si det for sikkert mener jeg straffenivået går opp til 21 års fengsel.

Om du mener det er verd det å ta sjansen på å miste 10-20 år av livet ditt, for ikke å snakke om den skaden du gjør på karrieren din og forholdet til venner og familie, så er det vel bare å kjøpe båt og sette i gang
Sitat av belisarius Vis innlegg
Slår meg at du neppe er den første som har kommet på denne "geniale" ideen. Det er mulig du kan tjene raske penger på dette, men det må veies opp mot risikoen for å bli tatt, og jeg tviler på at den er helt ubetydelig.

Narkotikasmugling på det nivået der blir straffet ganske hardt i Norge. Uten at jeg skal si det for sikkert mener jeg straffenivået går opp til 21 års fengsel.

Om du mener det er verd det å ta sjansen på å miste 10-20 år av livet ditt, for ikke å snakke om den skaden du gjør på karrieren din og forholdet til venner og familie, så er det vel bare å kjøpe båt og sette i gang
Vis hele sitatet...

21 års fengsel for hasjsmugling..? I Norge? Hvilken fantasiverden lever du i?
Det er absolutt ikke umulig å smugle, er du forsiktig og planlegger nøye vil jeg faktisk påstå at det er enkelt, personlig snakker jeg mest av erfaring med danskebåten og svinesund, men jeg ser ikke hvorfor fritidsbåt skulle være noe annerledes, det folk må forstå er at Norge bruker usedvanlig lite penger på politi og toll, og det samme gjelder ved grensene, det er ikke ofte stasjonene på svinesund er bemannet, av hundrevis av ganger som jeg har passert svinesund har jeg blitt stoppet totalt 3 ganger, 2 ganger lyste de inn i bilen med lommelykt og spurte meg om hvor jeg hadde vært og hvor jeg skal, så var det 1 gang de tok meg ut av bilen og narkosjekka hele bilen med bikkje og hele pakka, men det var utrolig nok på vei inn til sverige

Det vanskeligste med dette hele er vel å finne noen som vil betale deg for å smugle, eller kjøpe det du bringer... men har du det på plass er det bare å sette igang
Som har blitt sagt, grensene i Norge er ikke de best bevoktede og kysten vår er uvanlig stor. Når sist hørte du om et beslag til sjøs?

Du har en rekke alternativer, alt etter behov:

1. Rask båt, tung last. Båten vil jo koste, så her må det kompenseres i inntjening. Så var det det å skaffe seg en kontakt i Danmark som kan supplere kilovis da. Har du det er mye tilrettelagt for en profitabel, dog kort karriere. Tviler på at du kan stikke fra myndighetene så mange ganger før de gjør prestisje ut av deg.

2. Uskyldig båt. Få deg jobb hvor du henter båter i Danmark eller andre land kan være et godt dekke. Eller du deltar i f.eks et seilrace, tror sjansen for inspeksjon er liten her. Eventuelt velge deg ut tidspunkter hvor trafikken er stor, som sommeren.

3. McGyverbåt. Luke eller lignende i bunn av båten hvor du kan droppe last hvis det skulle bli varmt. Utstyrt med gps for henting senere selvsagt. Eventuelt noe så enkelt som å feste sakene i en line du drar etter deg.

4. Ubåt. Er du ressursterk skal nok en programmerbar mini-ubåt enten kunne lages eller kjøpes. Har du en kontakt som kan samarbeide på andre siden er dette drømmen for enhver smugleroperasjon. Risiko nær null og minimalt med stress.

Sitat av Maea Vis innlegg
så var det 1 gang de tok meg ut av bilen og narkosjekka hele bilen med bikkje og hele pakka, men det var utrolig nok på vei inn til sverige
Vis hele sitatet...
Regelrett sløsing med ressurser. Ingen smugler nark ut av Norge.
Sist endret av johnblund; 13. januar 2014 kl. 21:11.
For å være helt ærlig så tror jeg ikke du kommer til å tjene så veldig mye i starten. Du kommer til å få store utgifter med tanke på kjøp av båt og kostnader rundt bruk av denne båten. Du må også ha et egenkapital for å få kjøpt betydelige summer med narkotika, deretter må du klare å selge dette i Norge. Du vil ikke tjene noe særlig med å kjøre båten din til Tyskland for å kjøpe 10G av en random dude på gata. Du må først skaffe deg ordentlige kontakter som kan levere laverer.

Utgifter:
- Kjøp av båt
- Båtsertifikat
- Drifstoff til båten/Nødvendig utstyr
- Leie av båtplass i Norge
- Kjøp av betydelige mengder narkotika som gjør turen verdt pengene for båten og alt annet

Hindringer:
- Hvem skal du kjøpe av?
- Hvem skal du selge til?
- Skal du jobbe alene, hva vil det koste å ha med seg en makker?
- Sjansen for å bli utsatt for noe ekkelt i møte med eventuelle kontakter?
- Sjansen for å bli tatt i vertslandet eller Norge?
- Fritid og dekkhistorie til familie og venner?

Det får bli helt opp til deg å vurdere om det er verdt det. Jeg kan se for meg at dersom du får orndentlige kontakter og klarer å operere en stund ubemerket så kan det gå bra. Ser deg ikke for meg at du sitter igjen med en diger sum etter første turen.
Sitat av johnblund Vis innlegg
Regelrett sløsing med ressurser. Ingen smugler nark ut av Norge.
Vis hele sitatet...
Akkurat det jeg tenkte, heldigvis hadde jeg ingenting på meg ut fra Norge, så skjønner jo ikke helt hva de prøver å holde ute, men svensk toll heter jo "Tull" så kanskje ikke så rart.
Sitat av pondelover Vis innlegg
21 års fengsel for hasjsmugling..? I Norge? Hvilken fantasiverden lever du i?
Vis hele sitatet...
Skal vi se hva straffeloven sier:

[COLOR="red"]§ 162. Den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, erverver, oppbevarer, sender eller overdrar stoff som etter regler med hjemmel i lov er ansett som narkotika, straffes for narkotikaforbrytelse med bøter eller med fengsel inntil 2 år.[/COLOR]
Grov narkotikaforbrytelse straffes med fengsel inntil 10 år. Ved avgjørelsen av om overtredelsen er grov, skal det særlig legges vekt på hva slags stoff den gjelder, kvantumet og overtredelsens karakter.
Gjelder overtredelsen et meget betydelig kvantum, er straffen fengsel fra 3 til 15 år. [COLOR="Red"]Under særdeles skjerpende omstendigheter kan fengsel inntil 21 år idømmes.[/COLOR]
Uaktsom narkotikaforbrytelse straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år.
Medvirkning til narkotikaforbrytelse straffes som bestemt ellers i denne paragraf.
Bøter kan anvendes sammen med fengselsstraff.
0 Opphevet ved lov 22 mai 1953 nr. 3, tilføyd ved lov 14 juni 1968 nr. 4, endret ved lover 21 apr 1972 nr. 18, 12 juni 1981 nr. 62, 8 juni 1984 nr. 57.
Vis hele sitatet...
http://lovdata.no/dokument/NL/lov/19...ITTEL_2-7#§162

Jeg er ikke advokat, men vil tro du kan dømmes under skjerpende omstendigheter hvis du har en båt full av hasj.

Når det gjelder risken for å bli tatt er jeg helt enig i at den i utgangspunktet er lav. Særlig om du er forsiktig, intelligent og tar gode forholdsregler.

Poenget mitt er at om du blir tatt, og risikoen for at det skal skje er langt i fra ubetydelig, så kan du ende opp med å tilbringe mange år i fengsel.

Du kan jo gjøre et tankeeksperiment. Du blir dømt til 3 års ubetinget fengsel. Hvordan tror du det føles å råtne på ei celle i 3 år? Spiller ingen rolle om du har playstation på cella.
Sist endret av belisarius; 16. januar 2014 kl. 21:08.
Sitat av Maea Vis innlegg
Akkurat det jeg tenkte, heldigvis hadde jeg ingenting på meg ut fra Norge, så skjønner jo ikke helt hva de prøver å holde ute, men svensk toll heter jo "Tull" så kanskje ikke så rart.
Vis hele sitatet...
Kontanter er nok det de er mest på leit etter ved reise ut av Norge vil jeg tro?
1.
Det første du bør tenke på er båt. Det er ikke bare-bare å legge ut på åpent hav. Om du får tak på en god havgående båt som takler litt sjø, tenk på hva slags fart du kan holde og dermed hvor lang tid du bruker. Selv om båten går i 1000 knop betyr ikke det at du kan kjøre mer enn 10-20 knop i litt sjø ute på havet. Tenk også litt på risikoen bare ved å ferdes på havet. Både vær og dårlig sikt +skip som ikke stopper for småbåter. Kikk litt på baatplassen.no og om du får tak i båt, bli vandt til den, sørg for å lære deg utstyret du må ha som radio, kart +kompass, GPS og kartplotter. I tillegg må du ha båtførerprøven. Å satse på å kjøre fra politiet i båt ville jeg droppet.

2.
Mange her som skriver om å gjemme stæsjet ombord, under båten osv. i tilfelle kontroll. Å hive det over bord er nok det smarteste som noen foreslår. Men GPS-sporing? Why? Sjansen for å bli stoppet er liten, det er nok ikke her du blir tatt. Som forholdsregel kan du gjemme greiene i en vanntett beholder. Om en diger grå båt som det står "KYSTVAKT" på skulle dukke opp, åpner du beholderen og heller pulveret på havet. Det beste er å ha det pakket inn i noen lag avispapir og maskeringstape, sammen med stein. Poenget er at det da vil synke (det MÅ være tungt nok til å synke), og løse seg opp og forsvinne i havet før noen får tak i bevisene. Om det skulle skje en av 50 ganger så tåler du tapet. Du har uansett ikke med deg så veldig mye. (Skjønner meg ikke på sånne som hiver små poser med pulver ut bilvinduet når politiet er bak. Politiet plukker jo opp posen. Om de hadde åpnet den og strødd pulveret utover E18 i fart, hva skulle politiet gjort da? Samme greia på sjøen.)

3.
Nettverk. Som flere har nevnt, du får ikke kjøpt 5 kg hasj på gata i Skagen.. Du må ha kontakter, og disse kommer til å tyste på deg om de blir tatt. Av de "hardbarka" Nokas-gutta, var det kun EN som holdt kjeft når de ble tatt inn og snakka strengt til. Som eksempel. Ikke stol på folk, bare la vær å fortelle de mer enn du må. Han du kjøper av i Polen driter i om du skal ta bussen til Finland eller ha fest i Krakow. Han du selger til tror du har kjøpt av noen i Norge. Om du blir tatt er det sannsynligvis på grunn av etterforskning, dvs. noen som snakker. Så spaner de på deg og tar deg i en "tilfeldig" kontroll slik som i denne saken.

4.
Straff. Om du blir tatt kommer straffen an på mengden og skjerpende/formildende forhold. Blir du dømt på "mafiaparagrafen" om organisert kriminalitet legger de på 50%. Strafferammer som nevnt i andre innlegg sier veldig lite om rettspraksis. Se her for faktiske eksempler fra virkeligheten. Hvor mange år vil du risikere? Ville enten satsa på å hente 1-2 kilo for å unngå ekstrem-straff, eller om du har penger til innkjøpet go big og ta inn noe i størrelsen som i nyhetssaken jeg linket til i pkt 3. Om du bli tatt med 100 eller 200 kilo gjør kanskje ikke så stor forskjell for deg om du blir tatt med så mye uansett? Om du ikke har kontakter kan du alltids kjøpe 2 kilo i Christiania, men husk at de prisene som står på lappene er for dumme nordmenn og svensker. De kommer til å legge på rundt 100% hvis du spør hva det koster for 2 kilo så sjekk litt rundt. I det minste lat som du vet hva du driver med og prut litt.

5.
Du kan tjene en god del på dette. Fortjenesten er lineær med risikoen for å bli tatt ganger straffen du får om du blir tatt. Gjelder omtrent all vinningskriminalitet. Eneste DU kan påvirke er risikoen for å bli tatt.

Bare mine teorier, har aldri smuglet så mye som en rusbrus
Når det er sagt så kan du tjene mye penger risikofritt ved å jobbe. Fagbrev eller teknisk utdanning på universitet/høyskole +jobb med turnusordning i oljebransjen og du kommer fort opp i høy årslønn. Anbefales.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Alle har meldeplikt til kystvakten når du kommer inn i norsk farvann. Om ikke blir du hvert fall stoppet. De tar vurdering om båten kansje er risiko for enten det ene eller andre.

Ta danskebåten og dump det over bord med GPS-sender på natten. Ha folk i båt nærmt land som plukker den opp.


Vis hele sitatet...
Det er ingen meldeplikt for fritidsbåter i Norge, med mindre du har varer til fortolling ombord. Kort fortalt er meldeplikten ved tollpliktige varer slik at du ikke kan påstå at du var på vei til å fortolle dem.

Vi har aldri blitt stoppet av kystvakten etter å ha kommet fra Danmark og Sverige med privatbåt. Jeg vet om flere som har blitt stoppet, men da har de bare spurt hvor de har verdt og hvor de skal. Ingen kontroll.

Nå skal det også legges til at tollerene ikke er helt idioter heller, så du kan like godt bli plukket ut i tilfeldig kontroll på vei inn på danskebåten, nettopp av den grunnen du nevner her.

Kort fortalt, selve turen mellom f.eks. Danmark og Norge er det jeg ville bekymret meg minst for, men å blande seg inn i de kriminelle nettverkene, både i Norge og utlandet utgjør nok en langt større risiko, både for å bli tatt og for egen helse.
Kompisen min påstår at man kan helt fritt reise mellom EU land, det vil si det er ikke noe kontroll mellom for eksempel Nederland/Tyskland/hvite russland/Finland etc. Stemmer dette?
Sitat av johnblund Vis innlegg
Regelrett sløsing med ressurser. Ingen smugler nark ut av Norge.
Vis hele sitatet...

Joda, du skal ikke undervurdere norskekysten eller dumme nordmenn

Sitat av Dr.Pepper Vis innlegg
Kompisen min påstår at man kan helt fritt reise mellom EU land, det vil si det er ikke noe kontroll mellom for eksempel Nederland/Tyskland/hvite russland/Finland etc. Stemmer dette?
Vis hele sitatet...
Ja, men ved mistanker tar de en kontroll når, og hvor som helst
Sist endret av Deep Sleep; 17. januar 2014 kl. 07:01.
Sitat av Dr.Pepper Vis innlegg
Kompisen min påstår at man kan helt fritt reise mellom EU land, det vil si det er ikke noe kontroll mellom for eksempel Nederland/Tyskland/hvite russland/Finland etc. Stemmer dette?
Vis hele sitatet...
Hviterussland grenser verken mot Finland eller Tyskland og de er heller ikke med i EU eller Schengen så du vil nok bli stoppet på grensen om du prøver å kjøre over.
Slik er det med dårlige geografiske kunnskaper. Jeg mener denne ruta, alle er EU land. Han er bastant på at det ikke er noe som helst kontroll mellom EU land. I nord-Norge spaserer du bare over den islagte elva, eller turer med elvebåt om sommeren.

http://bildr.no/thumb/QVV0Q0VM.jpeg
Sist endret av Dr.Pepper; 17. januar 2014 kl. 23:18.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vil tro det er kontroll mellom Finland og Estland, fordi det går med ferge. Skjønner uansett ikke hvorfor du skal kjøre den ruten når du bare kan kjøre Nederland -> Tyskland -> Danmark -> Sverige -> Norge
Sist endret av BaconWeed; 31. januar 2014 kl. 16:00.
Sitat av Darko Vis innlegg
Rent hypotetisk; Er det mulig å ta meg seg litt marijuana fra København når man skal ta bussen til Oslo uten å bli tatt? Tenker da at man står klar ved dassen når man reiser over grensen til Norge og i tilfelle bussen blir stoppet av tollvesenet, kan man skynde seg og skylle det ned i toalettet? Jeg vet at hunden kan markere personen, men de er vel like langt hvis de ikke finner noe på deg. Har lekt med tanken der de gangene jeg har tatt bussen hjemover etter Roskilde;p

Et annen scenario jeg har sett for meg er at man pakker full en ryggsekk med grønt som man legger i bagasjerommet (uten at noen ser det vel og merke), langt bort fra sin bagasje selvfølgelig. Da ser jeg for meg også at man bruker hansker, så de ikke finner fingeravtrykk. Er dette gjennomførbart eller er dette en udugelig tanke?;p
Vis hele sitatet...
Fult mulig å få med seg noe på bussen ja, fikk med 10g pakka inn i en kondom og pressa inn i en litago for et par år siden, ble markert på men åpna aldri litagoen, hehe.
▼ ... noen uker senere ... ▼
fjernstyrt båt/fly såklart.. eller fjernstyrt fritidsbåt anyone? x'D
Sitat av Epleknerten Vis innlegg
fjernstyrt båt/fly såklart.. eller fjernstyrt fritidsbåt anyone? x'D
Vis hele sitatet...
kunne vært genialt, men teknologien er vel ikke tilgjengelig for såpass langdistanse fjernstyring?
Sitat av Maea Vis innlegg
kunne vært genialt, men teknologien er vel ikke tilgjengelig for såpass langdistanse fjernstyring?
Vis hele sitatet...
Det du behøver er en større USV (Unmanned Surface Vehicle)

Som denne:

http://www.unmanned.co.uk/wp-content/uploads/2011/04/piranha-usv.jpg

Den er 54 fot stor, kan gå 2 172.44 nautiske mil (rundt 4000 km) er bygd i ren carbonfiber og har en hastighet få båter kan matche i tillegg til gyrostabilisator som kommer godt til nytte i dårlig vær.

Kontrollen av båten kan utføres fra hvor som helst i verden all den tid det finnes internett med en grei hastighet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kanskje du burde vurdere fra Sverige til norge istedet.

Finne noen steder og kjøre over på i snøskuter/endurobikes med motorcrossdekk på.
Sist endret av SkittenKanyle; 24. februar 2014 kl. 11:37.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Mange synsere, lite fakta om båtsmugling. Værelementet så jeg var nevnt, å det er betydlig i nordsjøen. Jobber her selv og det er svært få dager i løpet av et år jeg hadde funnet på å seile her med fritidsbåt. Kystvaktens hovedfokus er nordområdet. Ligger mer botpenger i tjuvfisking en smugling ;D Dette kan man lett sjekke ved å søke opp de forskjellige operative kystvaktbåtene sin posisjon via marinetraffic.com. Alle fartøy som seiler uttom 12 nautiske mil og er over 15 fot (?Noen mindre lovendringer har kommet siden jeg tjenestegjor på den gråe ulv?) er pålagt å vere utstyrt med AIS(radarposisjoneringssystem) og VHF/MF. Dette er forholdsvis dyrt utstyr. Skal du krysse skagerakk er det selvmord da sjangsen for kontroll enten en av de indre KV båtene, politibåten, tollbåten eller tollvesenet i land er større. Om jeg var trygg på båten hadde vestlandet blitt valget! En annen mulighet som definitivt er undervurdert er vår kjære fiskerike kystlinje som tiltrekker seg profesjonelle fiskere fra hele verden. Båter steamer til norskekysten fra mange europeiske land som oftest med tomme lasterom. Desse gutta er kanskje de mest drevne innen smugling av fisk ut av Norge og kan alle triks i boken. Kontroll av båten skjer alltid i det den skal forlate Norsk sone. Isteden for å bruke tid på å sette deg inn i "sjølivet", betal en skipper til å gjøre hele jobben for deg. Jeg er rimelig sikker på at de ikke er vanskelig å be! Forøvrig er jeg forbauset over tunnelsynet sørover! Russland er et land der tilgangen på shady stuff er størst, kombinert med hyppig skipstrafikk med fartøy av alle typer som må gjennom norksekysten. Bli kjent med en matros som ikke har noe imot å kaste en bag over rekka en bestemt plass
Sitat av theBadAngel Vis innlegg
Alle fartøy som seiler uttom 12 nautiske mil og er over 15 fot (?Noen mindre lovendringer har kommet siden jeg tjenestegjor på den gråe ulv?) er pålagt å vere utstyrt med AIS(radarposisjoneringssystem) og VHF/MF.
Vis hele sitatet...
Vil tro det er en del faktafeil hos deg å, uten at jeg gidder å leite opp kilder. Skal du gå 12 nautiske mil ( 22 km ) ut fra norskekysten i en båt som er 15 fot ( overkant av 4 meter )? Og nei, jeg tviler på at slik utstyr er påbudt på en båt på 15 fot, da de fleste slike båter er åpne speilbåter med utenbordsmotor, og har ikkje hverken master eller annet nødvendig utstyr for å motere slikt.
Sist endret av 0xFF; 24. mars 2014 kl. 10:00.
Det har du helt rett i at jeg hadde! Mente 15 meter selfølgelig! Og AIS kravet gjelder vist fiske og fangstfartøyer!
Nå er det mange som har seilt jorda rundt i båter på 21 fot. Det eneste du er pålagt å ha i en båt under 15 meter er vel strengt tatt redningsvest til søke ombord.
Sitat av theBadAngel Vis innlegg
Det har du helt rett i at jeg hadde! Mente 15 meter selfølgelig! Og AIS kravet gjelder vist fiske og fangstfartøyer!
Vis hele sitatet...
Det er nok korrekt. 15 meter bør tilsvare 50 fot.

Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Nå er det mange som har seilt jorda rundt i båter på 21 fot. Det eneste du er pålagt å ha i en båt under 15 meter er vel strengt tatt redningsvest til søke ombord.
Vis hele sitatet...
Jeg har vært mye til sjøs, alt fra 35 fots sjarker til båter på par hundre meter. Og kan si med sikkerhet at jeg ville ikkje forlatt norskekysten i en båt på 21 fot. Det er ikkje noe særlig koselig å være i en båt når bølgene er høyere enn båten er lang.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Det du behøver er en større USV (Unmanned Surface Vehicle)

Som denne:

http://www.unmanned.co.uk/wp-content/uploads/2011/04/piranha-usv.jpg

Den er 54 fot stor, kan gå 2 172.44 nautiske mil (rundt 4000 km) er bygd i ren carbonfiber og har en hastighet få båter kan matche i tillegg til gyrostabilisator som kommer godt til nytte i dårlig vær.

Kontrollen av båten kan utføres fra hvor som helst i verden all den tid det finnes internett med en grei hastighet.
Vis hele sitatet...
Og koster?
▼ ... noen uker senere ... ▼
hva med motorsykkel gjennom finnskogen..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Liker å gi KP
Grisefett's Avatar
Skaff deg syke hestekrefter.