Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4476
Har bestilt litt diverse med ecigg stuff fra deal extreme. Men i dag dumpet det ned et brev om ulovelig vare i postkassa mi angående sendinga. Er det mulig å få trødd igjennom sendinga på et vis eller er det best å bare ignorere det hele?
Ignorer. Prøv på nytt
Ecig og utstyr til dette har du krav på å få utlevert.
Er ikke ulovlig på noen måte
Sist endret av pkk1990; 26. juli 2013 kl. 13:45.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Ecig og utstyr til dette har du krav på å få utlevert.
Er ikke ulovlig på noen måte
Vis hele sitatet...
Bare dersom det er nikotin i


EDIT: da er det ulovlig.
Sist endret av Freddy_fred5; 26. juli 2013 kl. 15:10.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Bare dersom det er nikotin i


EDIT: da er det ulovlig.
Vis hele sitatet...
Merkelig, jeg fikk nå nylig min ecig fra USA. Posten i Norge hadde selv tolldeklarert den før jeg fikk hentet den på postkontoret.
Pakken inneholdt 20 nikotinbeholdere man fester til eciggen.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Merkelig, jeg fikk nå nylig min ecig fra USA. Posten i Norge hadde selv tolldeklarert den før jeg fikk hentet den på postkontoret.
Pakken inneholdt 20 nikotinbeholdere man fester til eciggen.
Vis hele sitatet...
Mange slike er nikotinfrie. Når jeg kjøpte min nikotinfrie som ett "leketøy" måtte jeg sende bekreftelse på at den var nikotinfri.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Mange slike er nikotinfrie. Når jeg kjøpte min nikotinfrie som ett "leketøy" måtte jeg sende bekreftelse på at den var nikotinfri.
Vis hele sitatet...
Det står tydelig på pakkene at de inneholder nikotin.
Jeg skal ikke uttale meg hvorvidt det er lovlig å innføre eller ei, men min pakke gikk fint gjennom- selv etter tollbehandling.
Fikk selv mine e sigaretter idag ifra dealextreme, hørte ingenting ifra posten..
Gikk fint da jeg bestilte for et par år siden -uten nikotin, men fikk da likevel med "høy" dose nikotin. Sto heller ikke hvor mye en høy dose inneholdt, så endte med at jeg bare kasta det.
Bare prøv igjen du.
Sist endret av Knäppgök; 26. juli 2013 kl. 18:58.
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Merkelig, jeg fikk nå nylig min ecig fra USA. Posten i Norge hadde selv tolldeklarert den før jeg fikk hentet den på postkontoret.
Pakken inneholdt 20 nikotinbeholdere man fester til eciggen.
Vis hele sitatet...
Da hadde du vel flaks da.
Har selv bestilt e-sigg 5 ganger fra dealextreme. Noen ganger med bare refills, og noen ganger med selve e-siggen også. Har 4 stk. Alle gangene har jeg bestilt med nikotin, men pakkene har aldri blitt stoppet. Visste helt ærlig ikke at dette var ulovlig i Norge, så antar da at jeg har vært heldig.
Kan noen linke til det faktiske lovverket rundt dette?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Kan noen linke til det faktiske lovverket rundt dette?
Vis hele sitatet...
http://www.toll.no/templates_TAD/Cir...epslanguage=no

Google er en fantastisk ting...
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Jeg husker ikke siden, men mener bestemt at KaiN bestilte e Sig med nikotin fra en norsk side.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Choobe Vis innlegg
Jeg husker ikke siden, men mener bestemt at KaiN bestilte e Sig med nikotin fra en norsk side.
Vis hele sitatet...
http://www.e-sigaretten.no/


Det finnes flere, men denne er den som dukker opp mest på google.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Første som møter meg:

"Forbud mot import og omsetning av nye produkter med innhold av tobakk eller nikotin - Vannpipetobakk og E-sigaretter. [Utgått]"

I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Første som møter meg:

"Forbud mot import og omsetning av nye produkter med innhold av tobakk eller nikotin - Vannpipetobakk og E-sigaretter. [Utgått]"

Vis hele sitatet...
Lykke til med å finne noe nyere

Men det er sånn ca. lovverket angående E-sigs er atm., tror jeg. (Kun fra EU/EØS land, usikker på om det fortsatt trengs resept el.)

http://www.toll.no/templates_TAD/Sea...ter&g=notvalid
(Har forøvrig også søkt på div. andre søkeord og ikke funnet noe, eksempelvis "nikotin", "E-sigar", etc)
At det står *utgått* på et rundskriv fjerner ikke bindingen til lovverket som er nevnt i dette rundskrivet: http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles...1013-1044.html
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av woff Vis innlegg
At det står *utgått* på et rundskriv fjerner ikke bindingen til lovverket som er nevnt i dette rundskrivet: http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles...1013-1044.html
Vis hele sitatet...
Meget sant, trodde den var for gammel (1989) men den gjelder fortsatt gitt.


Eneste unntaket jeg vet om er det med EØS/EU, for maks 3 måneder, og med resept.
Resept på E-sigaretter?
Nå har jeg hørt det også.
De fåes som avvenningsutstyr i forbindelse med legeerklæring ja..

Riktignok ikke i Norge etter det jeg forstår..
E-sigaretter som benyttes til røykeavvenning er imidlertid ansett som legemiddel. Slike produkter kan innføres lovlig til "medisinsk bruk" fra EØS-området for inntil tre måneders forbruk. Bruken skal dokumenteres ved kvittering som viser at:
varen er lovlig kjøpt i apotek eller fra tilsvarende virksomhet eller
ved resept fra lege.
Vis hele sitatet...