Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2978
Hei,
jeg startet opp min egen iphone app review side for noen uker siden, og har nå noen hundre lesere daglig, som ikke er så aller værst på så kort tid. Men jeg trenger tips og råd til hvordan jeg kan få enda flere lesere. Jeg har brukt FB,twitter og skrevet rundt på forum. Noen som har noen gode tips å dele?
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Er målet å få daglige lesere må du først og fremst ha daglige oppdateringer!
Ellers er det viktig med søkemotoroptimalisering slik at jeg lander på DIN side dersom jeg googler noe du har skrevet om.

Jeg ville forresten også gjort noe med designet. Unasett hva jeg trykker på dekker banneret ditt hele skjermbildet, slik at jeg må scrolle ned for å få noe innhold. Da blr jeg ikke fristet til å bruke siden oftere, eller igjen i det hele tatt for den saks skyld.
(Bruker btw OSX med Firefox 12)
Sist endret av ChS; 21. mai 2012 kl. 15:16.
Slike sider trenger gjerne at innholdet er såpass bra at andre anbefaler det videre.


Hva med å f.eks snakke med utviklere av apps, og få "gratis koder" til apps, slik at du kan dele ut disse kodene til lesere f.eks? Gjerne i sammenheng med en vervekonkuranse o.l eller noe slikt.

Kommentarfelt med brukerregistrering kan også være en fordel å ha på nettsiden. (Da relatert til en vervekonkuranse).
Trådstarter
Jeg skriver 3-4 reviews daglig, slik at der alltid er noe nytt å lese.. Jobber faktisk med en egen plass hvor man kan få gratis promo koder :-)
Lag en facebook side med konkuranse som fungerer slik "del dette bildet + lik siden, så er du med i konkuransen av 10 gavekort på itunes i en verdi av 150kr" Dette funker

Edit: Prøv og sammarbeid med noen youtube folk, slik at du også vår noen video reviews, samt litt reklame . Så nå at siden var på engelsk, prøv først og få den ut til det norske folk, deretter the rest.
Sist endret av FellowMellow; 21. mai 2012 kl. 15:59.
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Lag en facebook side med konkuranse som fungerer slik "del dette bildet + lik siden, så er du med i konkuransen av 10 gavekort på itunes i en verdi av 150kr" Dette funker
Vis hele sitatet...
Funker godt det der ja om du vil miste facebooksiden din, da du bryter konkurransereglene.
Trådstarter
Har facebook side, det var en god ide, men er det "lovlig"?
Personelig hater jeg og lese og jeg søker heller opp på youtube der en person viser faktisk appen i aksjon og ikke bare bilder. Så få med videoreviews også , og heller på norsk enn englesk da det finnes allerede 10 millioner sider om akkurat det samme på engelsk. Det gjør det ikke på norsk

og lykke til Du burde bli betalt for det her liksom for at du reklamerer for applikasjonene til fremmed mennesker på siden din
Sist endret av SRB; 21. mai 2012 kl. 16:28.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Sitat av camillafr Vis innlegg
Har facebook side, det var en god ide, men er det "lovlig"?
Vis hele sitatet...
Som esl sier over er ikke dette lov nei.
Du kan henvise til konkurranse på din egen side, men det er ikke lov å ha "likes" eller delinger som en del av konkurransen. Da mister du fort siden din om du blir oppdaget!
Om det kommer noe for Android apps så kommer jeg til å lese.
Trådstarter
Ok, skal prøve å få til video reviews om litt.. Android reviews og kommer, ville konsentrere meg om ett område til å begynne med;-) men jeg har jo android og, så begynner nok snart..
Jeg anbefaler deg å gjøre websiden tydeligere. Det første du skal promotere er hva appen gjør. Så kort og konsist som ovehode mulig. Dette betyr veldig mye for presentasjonen av ditt produkt - folk som besøker websiden skal vite kjapt hva appen gjør, og det får man ikke slik som det ser ut pr. i dag.

Dersom du ønsker å promotere appen din, er det hundrevis av måter å gjøre dette på. Det går an å bruke FaceB på mange måter, og det er jo selvsagt gratis, dersom du ikke lover bort noen premier. Dersom du derimot har tenkt å satse på dette, og ønsker å bruke penger, kan Google ads være en vei å gå. Har du noe budsjett på dette?

PS; håper du har noen til å korrekturlese engelsken din i appen dersom engelsken matcher norsken. Jeg mener ikke å være stygg - ikke i det hele tatt - men gjenspeilingen av kvaliteten i appen ligger også veldig mye i språket. Av en profesjonelt utviklet app er det mange som forventer et språk uten slurvefeil.
Trådstarter
Hva mener du med å promotere appen min? Jeg anmelder andre sine apper, ikke min egen.. Misforstår jeg deg nå?
Har desverre ikke noe budsjett. Jeg har heller ingen til å korrekturlese engelsken, men vi er flere som leser over anmeldelsene før vi godkjenner de, men noen feil er der nok ja siden ingen av oss er verdensmestere i engelsk, hadde heller ville skrevet på norsk, men da har ikke man like mange potensielle lesere..
Ja, jeg tror vi snakket forbi hverandre. Å promotere appen din betyr å reklamere for den slik at flere får vite om akkurat DIN app, slik at de laster den ned - og forhåpentligvis bruker den. Du gjør nok smart i å bruke engelsk forresten. Tilbake til å få flere brukere, så er jo for eksempel dette en måte. Du får flere brukere ved å fortelle om den på freak.no, slike metoder brukes oftere og oftere. Smarte måter å reklamere gratis på. Legg inn riktige søkeord, som nevnt over, på websiden, og i appen til søk i app store. Tips media til neste gang de har en app-review på VG osv, lag hype på Face, det er bare å tenke kreativt.
Sitat av dynamite Vis innlegg
Ja, jeg tror vi snakket forbi hverandre. Å promotere appen din betyr å reklamere for den slik at flere får vite om akkurat DIN app, slik at de laster den ned - og forhåpentligvis bruker den. Du gjør nok smart i å bruke engelsk forresten. Tilbake til å få flere brukere, så er jo for eksempel dette en måte. Du får flere brukere ved å fortelle om den på freak.no, slike metoder brukes oftere og oftere. Smarte måter å reklamere gratis på. Legg inn riktige søkeord, som nevnt over, på websiden, og i appen til søk i app store. Tips media til neste gang de har en app-review på VG osv, lag hype på Face, det er bare å tenke kreativt.
Vis hele sitatet...
Har du i det hele tatt vært inne på App or not? Det er IKKE en app, det er en nettside der hun skriver reviewer iPhones apps.
hva er det du babler om dynamite? kanskje du skulle lese hva saken faktisk handler om, og evt tilogmed stikke innom nettsida det dreier seg om før du babler for mye tull?

Hun har ikke noen egen app hun skal promotere, hun driver et nettsted der hun skriver "tester" (og evt anbefalinger) av apps, altså andres apps.

Det fellow mellow foreslår må du ikke finne på å gjøre camilla, det finnes fine måter å ordne konkurranser på facebook, trygt innenfor facebooks reglement, men "lik denne siden og vær med i trekningen" og liknende er ikke lov.
Trådstarter
Ok, jeg har sett store sider som har hatt konkurranser som f.eks: Når vi 8000 likes deler vi ut gavekort på 8000 kr. De sidene er fortsatt oppe og går.. Men skal styre unna slikt for sikkerhets skyld!
Personlig synes jeg nettsiden er utrolig rotete. Du burde lage et helt nytt design og en annen struktur på siden.
Trådstarter
Jaha, du er den første som sier det, alle andre sier den er veldig oversiktlig og ryddig.. Hva mener du er rotete?
Jeg leste feil i løpet av første setning på første post. Den som selv er ren kan kaste den første sten. Djisses for en flame..
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg synes dette virker som en snedig ide. Jeg vet ikke om dette finnes fra før, men dersom jeg hadde hatt en iphone hadde jeg omfavnet en slik tjeneste.

Jeg tror problemet her er brukervennligheten på nettsiden. Innholdet virker godt kvalitetsmessig ved et kjapt overblikk innom en app, men presentasjonen av det klaffer ikke for meg i det hele tatt. Dersor blir det også med at jeg bare titter rask på en app, og forlater siden.
Dersom du vil satse seriøst på dette, bør du nok ta en gjennomgang av brukermasse og interasksjon med bruker.


F.eks litt brainstorming:

Hva vil de fleste av brukerne dine når de besøker siden?
* Sjekke om en app er verdt pengene eller tiden det tar å laste den ned? Flergangsbesøkende
* Se om det noen gode apper de kan finne? Flergangsbesøkende
* Se hva dette er for slags side og vurdere om dette er noe for de? Førstegangsbesøkende

Er grensesnittet per i dag optimalisert for disse punktene?
* Søkefunksjonen er dårlig, og har lite fokus - Fail!
* Fokuset ligger på en rekke skjermdumper uten noen form for kvalitetsvurdering - Fail!
* En ny bruker blir møt av noen skjermdumper i et tamt og lite gjennomtenkt design. Det er ingenting som sier noe om hvorfor eller hvordan dette kan være til nytte for den besøkende - Fail!

Som du ser er det etter min mening ikke bare reklame og spredning av siden din som skal til for å få flere lesere.
Sitat av camillafr Vis innlegg
Ok, jeg har sett store sider som har hatt konkurranser som f.eks: Når vi 8000 likes deler vi ut gavekort på 8000 kr. De sidene er fortsatt oppe og går.. Men skal styre unna slikt for sikkerhets skyld!
Vis hele sitatet...
Yep, sjansen er stor for å slippe unna, men kjipt hvis du får fyken. Riktignok: Nå i det siste har de faktisk blitt noe snillere - før tuppa de deg ut helt uten videre, nå får man en advarsel og beskjed om å fjerne konkurransen osv først.
Trådstarter
Sitat av z0p Vis innlegg
Jeg synes dette virker som en snedig ide. Jeg vet ikke om dette finnes fra før, men dersom jeg hadde hatt en iphone hadde jeg omfavnet en slik tjeneste.

Jeg tror problemet her er brukervennligheten på nettsiden. Innholdet virker godt kvalitetsmessig ved et kjapt overblikk innom en app, men presentasjonen av det klaffer ikke for meg i det hele tatt. Dersor blir det også med at jeg bare titter rask på en app, og forlater siden.
Dersom du vil satse seriøst på dette, bør du nok ta en gjennomgang av brukermasse og interasksjon med bruker.


F.eks litt brainstorming:

Hva vil de fleste av brukerne dine når de besøker siden?
* Sjekke om en app er verdt pengene eller tiden det tar å laste den ned? Flergangsbesøkende
* Se om det noen gode apper de kan finne? Flergangsbesøkende
* Se hva dette er for slags side og vurdere om dette er noe for de? Førstegangsbesøkende

Er grensesnittet per i dag optimalisert for disse punktene?
* Søkefunksjonen er dårlig, og har lite fokus - Fail!
* Fokuset ligger på en rekke skjermdumper uten noen form for kvalitetsvurdering - Fail!
* En ny bruker blir møt av noen skjermdumper i et tamt og lite gjennomtenkt design. Det er ingenting som sier noe om hvorfor eller hvordan dette kan være til nytte for den besøkende - Fail!

Som du ser er det etter min mening ikke bare reklame og spredning av siden din som skal til for å få flere lesere.
Vis hele sitatet...
Takk for godt svar, men hva mener du med presentasjonen?
Har nå fjernet alle de "ubrukelige" skjermdumperne ;-)
▼ ... over en uke senere ... ▼
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av camillafr Vis innlegg
Takk for godt svar, men hva mener du med presentasjonen?
Har nå fjernet alle de "ubrukelige" skjermdumperne ;-)
Vis hele sitatet...
Med presentasjonen mener jeg hvordan du presenterer innholdet på siden din til bruker. Bl.a. hvordan du vektlegger deler av innholdet fremdor annet.
F.eks. er/var det fokus på skjermdumpene når du presenterte appene. Jeg ville hatt mer fokus på rangering og hva appen gjør, og i hvilken sjanger den ligger.
Men jeg sier ikke at jeg ikke vil se skjermdumper... Jeg vil bare vite om appen er verdt å vurdere først

Det jeg sier er selvfølgelig ingen fasit, dette gjøres optimalt sett ved å finne en effektiv teknikk for å vurdere markedet/brukermassen til siden. I det hele tatt å ha en strategi og målsettninger å forholde seg til hele veien.