Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  281 98222
Sitat av Amir-Alexander Vis innlegg
Når jeg var russ, i mine yngre dager kom jeg og noen kompiser på den kanonmorsomme ideèn. Gå inn i en bank med finnlandshette og rope "DETTE ER TRAN, DETTE ER TRAN!" mens vi holdt en tranflaske i handa. Betjeningen trodde jo at vi ropte noe annet og ble livredd, og da ble vi også livredd som da endte med at vi sprang ut derifra i full panikk. Vi var long gone når purken kom, men siden så mange medruss visste om stuntet vårt ble vi tystet på og fikk en klekkelig bot.. ble ihvertfall kjendiser i lokalavisa dagen etterpå!
Vis hele sitatet...
Haha, herregud- ekstremt genialt!
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Jeg har aldri løpt fra politiet, og jeg vet ikke om det har noen relevans, men jeg har stukket av fra en liten skog, gjennom boligområde mens politi-, brann- og sykebiler kom susende. De visste ikke at det var meg de var ute etter, så jeg spaserte egentlig bare ut derifra, men jeg passet nå på å ikke bli settallikevel. Det var fortsatt et ganske drøyt adrenalinrush...
Sitat av Amir-Alexander Vis innlegg
Når jeg var russ, i mine yngre dager kom jeg og noen kompiser på den kanonmorsomme ideèn. Gå inn i en bank med finnlandshette og rope "DETTE ER TRAN, DETTE ER TRAN!" mens vi holdt en tranflaske i handa. Betjeningen trodde jo at vi ropte noe annet og ble livredd, og da ble vi også livredd som da endte med at vi sprang ut derifra i full panikk. Vi var long gone når purken kom, men siden så mange medruss visste om stuntet vårt ble vi tystet på og fikk en klekkelig bot.. ble ihvertfall kjendiser i lokalavisa dagen etterpå!
Vis hele sitatet...
Og dette var i tromsø, om jeg ikke tar veldig feil?

Er ikke så forbanna lenge siden akkurat det samme skjedde her :P
Sitat av Amir-Alexander Vis innlegg
Når jeg var russ, i mine yngre dager kom jeg og noen kompiser på den kanonmorsomme ideèn. Gå inn i en bank med finnlandshette og rope "DETTE ER TRAN, DETTE ER TRAN!" mens vi holdt en tranflaske i handa. Betjeningen trodde jo at vi ropte noe annet og ble livredd, og da ble vi også livredd som da endte med at vi sprang ut derifra i full panikk. Vi var long gone når purken kom, men siden så mange medruss visste om stuntet vårt ble vi tystet på og fikk en klekkelig bot.. ble ihvertfall kjendiser i lokalavisa dagen etterpå!
Vis hele sitatet...
Vet om noen russ fra tidlig nittitallet som gjordet det samme i Mandal.
Det endte med glattcelle og en Heeeelvettes bot for alle tre..

Anbefaller alle Freaks å stå over dette russekravet..
Sist endret av Bombasa; 28. november 2010 kl. 06:22.
Sitat av drittsekken Vis innlegg
damn, det var hardcore! ble du anklaget for angrep på off. tjenestemann eller slapp du unna den?
Vis hele sitatet...
Fikk kun 3000 danske kroner i bot.
Ikke noe mer enn det, heldigvis for meg.

Sitat av Ffojt Vis innlegg
Jeg har aldri løpt fra politiet, og jeg vet ikke om det har noen relevans, men jeg har stukket av fra en liten skog, gjennom boligområde mens politi-, brann- og sykebiler kom susende. De visste ikke at det var meg de var ute etter, så jeg spaserte egentlig bare ut derifra, men jeg passet nå på å ikke bli settallikevel. Det var fortsatt et ganske drøyt adrenalinrush...
Vis hele sitatet...
Hadde dette noe med fyrverkeriet i bunkeren å gjøre?
I min spede barndom var det da noen tilfeller da vi måtte løpe som faen.
Noen ganger fra onkel blå og noen ganger fra andre vi av ymse grunner ikke hadde spesielt lyst til å konversere noe nevneverdig med der og da.
Dette har skjedd når vi har vært alt fra 2 til 10 pers.

Dette har gått strålende alle gangene bortsett fra 1 gang. Den ene gangen det gikk dårlig var fordi den ene av de som løp var ett kvinnfolk som ikke hadde spesielt gode løpesko Vi andre anså saken som liten liten nok til å tusle tilbake og fortelle at det ikke var denne frøkna som hadde gjort noe galt. Selv hadde jeg ikke gjort noe annet galt enn å stikke av denne gangen.

De resterende gangene har det som sagt gått bra. Har enkelte ganger tatt lang tid, men vi kom oss da unna.
Det var flere grunner til dette. En ting var at jeg, som så mange andre aktive guttunger på den alderen, var i jævli god form. Adrenalinrushet man som liten tass med snut eller andre sinte jævler i hælene bygger opp hjelper godt på og man merker ikke at man er sliten før man setter seg ned og slapper av igjen.
Men viktigst av alt: Vi var lommekjent i områdene vi måtte stikke av.

Hadde jeg blitt nødt til å stikke av den dag i dag hadde kondisen tatt livet av meg

Å gjøre som enkelte nevner tidligere her, å stikke av bare for morro skyld, trur jeg jeg hadde droppa. Sammenstøtet kan bli hardere enn hva som er morro hvis dem først må jage deg ett støkke for så å ta deg igjen.
Har sprunget fra politiet 1 gang, og det er den eneste gangen jeg har hatt politiet etter meg.

Det var vel i 14-15-års alderen (5-6 år siden) da vi drakk i området rundt en barnehage (tror vi har funnet ut at en barnehage ikke er beste plassen å gjøre noe kriminelt til nå ). Det kom 4 politifolk, 2 i bil og 2 på motorsykler, etter klaging av naboene i området. Ville ikke bli tatt med hjem og fortelle foreldrene hva jeg hadde gjort, så jeg la på sprang. Vi var sånn ca. et dusing folk, så politiet delte seg opp og sprang i forskjellige retninger. Selvfølgelig fikk jeg og en annen kompis en etter oss. Men det som er merkeleig er at jeg sprang rett ved siden av den ene politimannen, mens kameraten min var ca. 8-10 meter foran politimannen. Allikevel valgte han å følge kameraten min som var lengre vekke enn meg, som sprang 2-3 meter ved siden av. Vel, jeg klarte lett å springe fra betjenten, mens kameraten min ble tatt. Han var en av de som hadde best tid på 60-meteren på ungdomsskolen. Han fortalte meg etterpå at han aldri hadde sett meg springe så fort før. Så det ble heldigvis fred og ro for meg den kvelden.

(Er selfølgelig til stor hjelp om du kjenner terrenget fra før av, da vet du hvor du skal ta veien for å gjemme deg).
Sist endret av CryptoN; 30. november 2010 kl. 06:15.
Min historie:

I gymtimen var noen venner og jeg i en park der det er en god del narkomane. Vi var litt slappe å sto i kanten av en sti. Beskjeden fra gymlæreren var løp rundt i 1 time. Vi sto å snakka, så så jeg en bil kjøre inn i parken. Jeg sa til de andre att det var gymlæreren som kom. De andre løp inn i skogen jeg beegynte å jogge/løpe bortover stien(For å gjøre ett godt inntrykk på gymlæreren) Men så fort jeg begynte kjørte bilen på som faen. Og jeg løp enda fortere. Etter ca 20 sek tenkte jeg: Hvorfor i helvete følger gymlæreren etter meg :S Så jeg stoppa 2 sivilpoliti kommer mot meg å sier de er fra politiet og viser legitimasjon. De spurte hvorfor jeg løp, jeg svarte "Trodde dere var gymlæreren og vi har løping i gymtimen" De begynte å le, hahah

Så vi var flere, èn av oss ville nok bli tatt. Og har de en har de alle. På en annen side har du større sjangs å løpe fra dem en å kjøre fra dem.
Husker narkobikkja var en tur innom skolen. Var jo selvfølgelig en eller annen megahunk indianer som skulle dra en "spøk", ved å løpe for harde livet ved synet av bikkja og purken. Resultatet var at bikkja reagerte på sekundet og la stakkaren i bakken som han skulle hatt eksplosiver på seg. Aner ikke hvem som fikk mest trøbbel, gutten eller purken.
For noen år siden skulle jeg og en kompis gå hjem etter en fest, vi var skamfulle og fant ut at det ville vært gøy å gjøre litt hærverk. En kar som bodde i nabolaget ringte og politiet kom. Jeg prøvde ikke å springe, tenkte at det ville bare gjøre ting værre. Kompisen min prøvde å springe, uheldigvis tenkte han ikke på å slippe posen med 10-15 øl i så han kom vel noen meter før han ble slengt i bakken

Merkligste av alt var jo at vi var 17 år begge to, men da politiet tok en titt på legitimasjonen våres kom de fram til at vi var 19 år Vi fikk gå etter en liten skjennepreik i politibilen Fikk til og med resten av drikken. Eneste var at vi fikk beskjed om å ringe eieren av stedet neste dag. Var såvidt vi husket at vi møtte på politiet da vi våknet neste dag. Men vi gikk til han som eide det vi ødela og betalte, bare i tilfellet politiet skulle sjekke opp i det senere.
Sist endret av RandoMa; 4. desember 2010 kl. 05:21.
Har aldri løpt ifra snuten, men har løpt ifra en sint lastebil sjofør vi kastet noe egg på ruta hans å han stoppet å kom springende å han sa at han skulle drepe oss, (husker ikke hvor gamle vi tho) men uansett kicket gjorde at fordi om jeg falt å slo meg hardt å blødde ifra albue hender og kne så fortsatte jeg å springe kjente ikke smertene før jeg satt meg ned 15 min senere. etter det så tror jeg ikke jeg har gjort noe sånt ^^
Haha! Husker vi måtte gjøre det samma i 10-12 års aldern etter å ha sleppi noen egg fra ei gangbru ned på ruta til en russebil.
Var faktisk hakket værre å løpe fra russen enn å løpe fra snuten men gikk da det og.

Er forøvrig en årntli uting å kaste ting på biler. Og å forstyrre sjåfører generelt.
Konsekvensene kan bli så ekstremt mye større enn vi tenkte på den gangen.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
satt i en stjålet bil som sto i ro, så kom snuten kjørende mot oss, så vi hoppa seff ut å la på sprang opp gata gjennom hager å opp i skogen, dette var midt på natta så de måtte bruke lommelykter for å lete etter oss, jeg fant et kratt oppi skogen som jeg la meg inni mens jeg bøyde noen greiner ned mot ansiktet mitt (snuten var 2meter foran meg og lyste med lommelykta å ropte). men han så meg ikke og gikk videre, jeg ble liggende der i 30 minutt etter han var gått.. var ganske høyt oppe, så jeg så flere politibiler som kjørte rundt å leita etter oss.. så har jeg jo å løpt fra snuten etter diverse hærverk på fylla..

og jeg har åsså prøvd å løpe som pokker når jeg ser snuten(uten å ha gjort noe) for de jakter selfølgelig på deg da xD
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
En i klassen fortalte om en gang han sprang fra purken.

Det var i sommerferien, han var på det lokale kjøpesenteret der han ser en person som han ikke var noe særlig glad i, han går mot han å sparker han i trynet, dette blir selvfølgelig ikke offeret så veldig glad for, så han hopper på han tilbake. Det kompisen min ikke merket var at det var en politimann som så det hele, da begynte han å løpe, politimannen etter. Han sprang oppoverbakke med et adrenalinsjokk, noe som gjorde at han kunne yte max, politimannen sto igjen, orket ikke å følge etter. så noen av politimennene (politidamene) rundt om i Norges land kan være i litt dårlig form siden han her ikke orket å følge etter.

Må legge til at kompisen min ikke er særlig sportslig av seg.

Grunnen til at han angrep personen in the first place: Han så stygg ut.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg

Grunnen til at han angrep personen in the first place: Han så stygg ut.
Vis hele sitatet...
Say what? wait... what?
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Han sa det til meg, når jeg spurte, hvorfor angrep du han?
Vet ikke, han var bare uhorvelig stygg
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
hold kompisen din langt unna stortinget hvis du vil avverge en slåsskamp til
det du gjør.. du er helt rolig.. later som om du er en naiv uskyldig liten idiot. så sparker du/dere han/dem i balla. og låner bilen dems.
Sist endret av psilonaut; 10. desember 2010 kl. 18:35.
Har løpt fra onkel blå 2 ganger.

Første gangen hadde jeg å noen kompiser gått mot ett hus å så en mann lå å sov, vi fant ut at vi skulle bank som faen på vindue å stikke.
Jeg hadde vært i bursdag eller noe så skulle hjem å bytte klær etter det.
Når jeg kom tilbake sto politibilen utfor å lyste med langlys på meg.
Da sprang jeg som faen å kom unna.

Andre gang: Hadde vært på byen på russefeiring å det siste jeg husket var at jeg sto å pissa på posthuse, halveis i urineringen kommer det en bil, sefølgelig politibilen. De stoppa å gikk ut av bilen. Jeg vart akuratt ferdig når de gikk ut av bilen så jeg hev på meg boksa å løp som faen. Jeg kom meg unna så ble det helt svart!
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
kan vel legge til flere historier om en fyr jeg har løpt fra (litt OT men det er vell passe relatert?):
vi var på tur på landet (jeg var 14) og vi fant ved siden av "leiren" ett gammelt, råttnet hus med MASSE tørre, løse kvister forran huset. vi stakk opp dit og utforsket, hvordan kunne vi vite det var noe å beskytte?
OG DA! "eg ska drepa deko!" fra ett hus ca 20m vekke, også ser vi en gubbe komme løpende som FAEN etter oss!
vi gjorde det vi kunne: hoppet gjennom 4 m tørr kvis, over ett gjerde, ut på en eng, og løp så forjævligt raskt jeg trodde vi hadde snublet over noe atomavfall og blitt superhelter.

vi kom oss unna, men vell oppe med leiren fant vi duden snakkende med foreldrene våre om hva vi hadde gjort.

(seff hørte ingen på oss da vi sa at duden hadde skrket han skulle drepe oss med en ren ondskap i stemmen -.- )

adrenalin FTW!
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg har løpt fra politiet en del ganger da jeg var yngre. En av gangene var det noen venner som tagget like i nærheten, så jeg løp sammen med dem da politiet dukket opp. Ved andre anledninger gjorde jeg det for tull. Jeg så en bil som kjørte mistenkelig sakte forbi oss (guttegjeng, sommerferie, etter midnatt) og skjønte at det var en sivil politibil. Det gikk sport i å legge på sprang så snart vi så dem, slik at de trodde vi hadde urent mel i posen (selv om vi var helt uskyldige kids)
Vis hele sitatet...
det gjorde vi også,med mopeder..bråsnudde rett før en kontroll og stakk av for morro skyld

fikk selvsagt oppmerksomheten vi ville og de fant oss igjen til slutt

men vi var nog uskyldige og ingenting skjedde

bare lurte på hvorfor vi STAKK!!!!
Når jeg var i 13-14års alderen og jeg og noen kompiser hadde bøffet oss noen pils, skulle vi gå fra huset vi hadde drukket dem i til et annet sted(husk ikke hvor nå) måtte jeg plutselig drite.
Så jeg satte meg ned på et gjerden nært et tre, slik at jeg skulle kunne tørke meg etter jeg var ferdig.
Vel, jeg satt meg slik at ræva peikte ut mot veien, etter første droppet hører jeg kopmisen min rope: se! se!, jeg snur meg og ser en politibil rett over veien der jeg sitter.
jeg vranger på meg busksa å sprinter inn mot nermeste park, bilen fulgte etter oss, men heldigvis kom de ikke til fots etter oss, så vi fikk rista dem av oss på noen smale stier.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har også en morsom (men litt trist fortelling). Hadde vært på fest, men dro derfra for å kjøpe en liten kicker med hasj. Hadde da latt det stå igjen ca. en 6pack på festen. Når jeg kommer tilbake finner jeg først ut at jeg har mistet kickeren min, og deretter for å finne ut at noen har stjålet all ølen. Finner etterpå ut hvem det var, og klarer å skremme han såpass at dama hans gir meg rundt 200 kr. Blir da i godt humør, og tenker jeg skal dra å kjøpe litt røyk. Kommer meg til Smestad T-banestasjon med en ny 20-pakning, men når jeg står og venter på banen ser jeg jaggumeg karen jeg skremte på andre siden, gråtende mens han snakker med onkel blå. Jeg plugger KJAPT inn ett headset (uten å skru på noe), og går sakte mot utgangen. Plutselig får jeg en flashlight i ryggen, og politiet roper STOPP! Jeg fortsetter og gå (takk gud for headset, god unnskyldning) og med en gang jeg er rundt hjørnet springer jeg som bare faen. Adrenalinet er i 100, kaster meg over flere gjerder og løper som svarte faen. Når jeg endelig tror jeg er trygg, stopper jeg for å pisse. Tror du ikke at mens jeg står der og lekker så kommer onkel blå på toppen av bakken, og slenger meg ned i bakken (selv om jeg står helt rolig og venter på de, ga opp da) og blir satt på håndhjern. Endte med at jeg ble kjørt hjem og fikk den verste skjenneprekenen av min far ^^

Meningen med posten var vel det at man kan løpe fra politiet, bare ikke vær dum nok til å stoppe på en helt åpen vei for å pisse etterpå!
Løpt fra securitas en del ganger, de plukker på deg på så teite grunner på kjøpesentre og sånt, jeg ble kastet ut fordi jeg satt på gulvet, ikke i veien for noen, da de ikke var noen ledige plasser på noen benker.
Securitas=politiskolen failures/maktkåte mobbere.
Reinert med beine !
griped's Avatar
løpt flere ganger i fra politiet, sluppet mange boter på grunn av det ^^

Den ene gangen så sto jeg å tappa lufta ut av dekkene på politibilen fordi de kom å ødela en fest (ikke det at de forsvant da hvertfall^^) så hadde ei jenta henta en av tjenestemennene mens jeg holdt på der. Så de røkka meg inn i bak i den store politibilen. Tenkte at nå var jeg hvertfall fucked. Men så kommer en god kamerat og åpner døra fra utsiden og sier LØP!! og vi beina som fan ut i skogen igjen med purken etter hehe
Sitat av olaPola Vis innlegg
Løpt fra securitas en del ganger, de plukker på deg på så teite grunner på kjøpesentre og sånt, jeg ble kastet ut fordi jeg satt på gulvet, ikke i veien for noen, da de ikke var noen ledige plasser på noen benker.
Securitas=politiskolen failures/maktkåte mobbere.
Vis hele sitatet...
Det siste der er det dummeste jeg har hørt... Mulig det er noen som ikke kom inn på PHS, men de fleste har faktisk ikke planer om å bli politi.

Securitas har uansett ikke lov å holde deg igjen, hvis du ikke har gjort et lovbrudd som medfører at noen kan gjøre borgerarrest på deg.

Selv har jeg løpt fra politiet en gang jeg var mindre. En kamerat av meg hadde brutt seg inn i en buss.
Sitat av CryptoN Vis innlegg
Har sprunget fra politiet 1 gang, og det er den eneste gangen jeg har hatt politiet etter meg.

Det var vel i 14-15-års alderen (5-6 år siden) da vi drakk i området rundt en barnehage (tror vi har funnet ut at en barnehage ikke er beste plassen å gjøre noe kriminelt til nå ). Det kom 4 politifolk, 2 i bil og 2 på motorsykler, etter klaging av naboene i området. Ville ikke bli tatt med hjem og fortelle foreldrene hva jeg hadde gjort, så jeg la på sprang. Vi var sånn ca. et dusing folk, så politiet delte seg opp og sprang i forskjellige retninger. Selvfølgelig fikk jeg og en annen kompis en etter oss. Men det som er merkeleig er at jeg sprang rett ved siden av den ene politimannen, mens kameraten min var ca. 8-10 meter foran politimannen. Allikevel valgte han å følge kameraten min som var lengre vekke enn meg, som sprang 2-3 meter ved siden av. Vel, jeg klarte lett å springe fra betjenten, mens kameraten min ble tatt. Han var en av de som hadde best tid på 60-meteren på ungdomsskolen. Han fortalte meg etterpå at han aldri hadde sett meg springe så fort før. Så det ble heldigvis fred og ro for meg den kvelden.

(Er selfølgelig til stor hjelp om du kjenner terrenget fra før av, da vet du hvor du skal ta veien for å gjemme deg).
Vis hele sitatet...

Skjedde noe lignende med meg for et par år siden. Var vel 15-16 år, og jeg og rundt 15 andre satt å drakk pils på en skole (i mangel av noe annet sted å drikke). Vi gjorde ikke noe spesielt galt, det var noen som knuste noen flasker, men det var det. Så - helt plutselig - kommer en politibil med fulle sirener og blålys out of fu**ing nowhere (!!) inn på skolegården. 6-7 stykker beiner alt de kan med en gang, og politibilen kjører etter dem. Når den hadde kjørt, så løper resten av de som var igjen (bortsett fra meg og en annen) den andre rettningnen.

Politibilen som kjørte etter de som løp greide å ta alle sammen. De som trodde de var smarte å løp andre veien, hadde løpt rett inn i 2 betjenter som stod å ventet på dem. Alle sammen måtte stå å plukke opp glasskår + at de ble kjørt hjem. Jeg og han andre som bare satt der skjedde det ingenting med. Vi fikk til og med beholde pilsen
Sitat av l33t Vis innlegg
legeregninga var på bortimot 2000 kr fuckings volvat og endel tentamener gikk til helvete så ja..
Vis hele sitatet...
Du hadde _ingen_ sak gutt. Om du løp fra politiet og brakk tommelen når du ble lagt i bakken har du ingen ting du skulle sagt. Politiet, eller rettsvesenet bryr seg lite om at du gikk glipp av et par tentamner, som følge av din egen dumskap.

Men ikke å gi moralpreken. Har løpt fra politiet en gang når jeg var yngre, men erstatning.. i think not.
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Jeg har forsøkt å springe fra politi, noe som endte med å bli slengt i bakken av en bøs jævel på 2 meter..
Adrenalin hjalp ikke særlig!
Vis hele sitatet...
Det er selvfølgelig en fordel å ha en viss muskelmasse, så du kan ta fordel av adrenalinet.
Springe fra snuten
Vis hele sitatet...
Du må se ann hvilken snut det er da, om det er en sånn feit doughnut kæll eller en muskelbunt
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Zuflux Vis innlegg
Det er selvfølgelig en fordel å ha en viss muskelmasse, så du kan ta fordel av adrenalinet.
Vis hele sitatet...
For i den alderen man havner i trøbbel har man jo muskelmasse, ja.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Jeg har forsøkt å springe fra politi, noe som endte med å bli slengt i bakken av en bøs jævel på 2 meter..
Adrenalin hjalp ikke særlig!
Vis hele sitatet...
kommer ikke som noe sjokk, De gjør vel som du vil. Broren min døde i politi jakt også. Acab for LIFE!

EDIT : Håper ikke dette bryter med forum reglene.
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
kommer ikke som noe sjokk, De gjør vel som du vil. Broren min døde i politi jakt også. Acab for LIFE!

EDIT : Håper ikke dette bryter med forum reglene.
Vis hele sitatet...
Kondolerer.
Du kunne ikke tenke deg å dele historien?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Stikkord: Bensin, Barnehage..

Var ung og dum, da!
Vis hele sitatet...
Høres ut som ett jævligt drøyt nachspiel...

Om du er full er det ikke alltid like lurt å prøve seg. 10 år tilbake i tid var jeg og en kompis på en fest. Han ble som vanlig litt overstadig beruset og politet ankom, vi var utforbi da og han skulle være smart og stikke fra de. Han løp mellom huset og garasjen, når poltiet kom etter strakk jeg begge armene inn i hver sin vegg og hindret dem. Det endte såklart med meg i bakken med de oppå meg, men det morsomme med historien er at han fulle vennen min han løp bare en runde rundt huset og endte opp rett i armene dems han og.
Jeg kan skrive under på at det funker IKKE og løpe fra politiet i ny snø.. Da kan du løpe så langt du bare gidder..
Er vel dårlig sjakktrekk å tenke på å springe fra politiet i snø
Jeg har prøvd å løpe fra politiet...

Vi var 4 gutter som hadde en cellebil(kassebil) og to hundepatruljer etter oss.
Vi sitter å slapper av ved en fotball-bane og plutselug lyser hele jævla nabolaget opp av blålys og pulsen pulsen stiger til det utenkelige.
Av en eller annen grunn så får alle sammen en impuls og vi begynner å løpe som bare rakern!! Når jeg har løpt drøyt 30 meter har jeg allerede vært i bakken 2-3 ganger pga latterlig høy promille.

"DETTE ER POLITIET! STOPP MED EN GANG OG LEGG HENDENE PÅ HODET!"
Da splitta vi automatisk og det ble " any man for himself"
Jeg blir nå oppmerksom på at enda en politipatrulhe er kommet, fordi en unifornert mann hopper plutselig ut bak ei brakke og prøver å ta meg. Da jeg klarer å ninja-dodge han, får jeg et enda sykere kick og får følelsen av at jeg er gud.

Dette varte i ca 10 sekunder da en politi- kvinne hopper på ryggen min bakfra og tvinger meg ned i bakken. Med mine 110 kg er jeg ganske stødig, så jeg små-jogget litt med henne klamrende fast!

Så farer jeg rett nedi en busk og blir kjapt holdt fast av 3 politibetjenter.
Idet de setter på meg håndjern, roper de: dette var dumt, du klarer ikke å rømme fra politiet!
Jeg svarer: jeg prøvde ikke å rømme, jeg ble bare drut nervøs og begynte å løpe...

Nå kommer det to karer med hunder og spør hvor kameratene mine er og jeg svarer jo at jeg har ingen anelse, vi skilte jo lag!

De ransøker meg og stiller 20-30 spørsmål for å så sette meg ned på et rekkverk, der sitter jeg dritings og har en hyggelig samtale på drøyt 45 min med en politi-kvinne som holder meg rund armen. Der og da trodde jeg det var fordi vi hadde det så hyggelig, men det var for å sikre seg at jeg ikke skulle løpe litt igjenn.

Nå blir to av kameratene mine funnet av hundepatruljen gjømt inni en sånn stor søpprlkasse som står utenfor borretslag, de trudde lukten av søppel skulle lure hundene, den gang ei...

Desverre er den ene kameraten min litt av den politi-hater typen og han sparker en politibetjent rett i trynet. Det endte med at han ble overfalt og tvingt inn i kassebila og hele bila bråjet og humpet, det gikk hardt for seg inni der sa han i en senere annledning, der ble han satt med håndjern i taket og stripset føttene.

Den siste kameraten min blir funnet 3 timer og 7 kilometer senere! Fikk høre det av han neste dag.
Sist endret av ZELDUR; 29. januar 2011 kl. 14:57.
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Har syklet fra purken, vet ikke om det er veldig relevant. Sykeste adrenalinsjokket ever!
Vis hele sitatet...
sprang fra 3 politimenn her i tromsø en gang..... satt i skogen i en helvtime mens de leita.. skalv av adrenalin
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Jeg har prøvd å løpe fra politiet...
Vis hele sitatet...
Morsom historie, men jeg stusser litt på hva foranledningen var? Hvorfor skulle politiet ha fatt i dere?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Morsom historie, men jeg stusser litt på hva foranledningen var? Hvorfor skulle politiet ha fatt i dere?
Vis hele sitatet...
Det ønsker jeg desverre ikke å si, de tider er forbi og jeg er en annstednig borger

Kan si at jeg fikk bot på 8500 da
Sist endret av ZELDUR; 29. januar 2011 kl. 16:34.
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Det ønsker jeg desverre ikke å si, de tider er forbi og jeg er en annstednig borger

Kan si at jeg fikk bot på 8500 da
Vis hele sitatet...
Ok, så det var ikke bare en misforståelse? Jeg tolket det nemlig slik først.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Ok, så det var ikke bare en misforståelse? Jeg tolket det nemlig slik først.
Vis hele sitatet...
Åja, kanskje litt dårlig skrevet av meg da. Beklager.
De hadde en god grunn for å dukke opp med 3 biler ja
Jeg løp fra politiet og klarte det, da jeg var 16 år gammel.

Det var at jeg banket ned en fyr som skyldte meg penger (200 kr) og det var en gammel kjerring som så det hele og ringte til purken. Jeg gikk fornøyd på vei hjem, og plustelig var det blålys og sirenelyd. Jeg visste at det var meg de skulle lete etter. Adrenalin gikk opp i hundre og jeg begynte å løpe. En politimann løp etter meg og jeg løpt litt rundt for å forvirre stakkaren.
Jeg løp til et blokk og gjemte bak søppeldunker utenfor blokken og jeg kastet steiner til politimannen tok også med en gammel stor pinne fra bakken og så løp jeg videre til en annen blokk som er aldri låst med politimannen bak meg og jeg løp opp til øverste etasje og gled på trappegelender nedover og politimannen prøvde å gripe meg, men jeg hadde en pinne på meg og slo på hendene hans, så politimannen løp ned med hendene hovnet og nå var han skikkelig irritert. Han ropte: "Fy faen jeg gleder meg og banker hele shiten ut av deg." jeg løpe ut igjen og politimannen var 100 meter bak meg, løp til det beste gjemmestedet. Jeg vil ikke si hvor det er eller hva det er. Det er min hemmelighet.

Jeg elsket å utforsket steder som liten og fant mange forskjellige gjemmesteder som jeg brukte for rømme fra folk som hadde lyst å banke meg eller få tak i meg av diverse grunner. Det mente jeg at det var en god investering, var glad at jeg ikke tok fotball seriøst på den tiden, (var en talentfull spiss) at jeg heller utforsket steder og jeg var 10-14 år gammel. Røykte en del G på gjemmestedene mine med kompisene

Et godt tips å løpe fra politiet er jo finne gode gjemmesteder og det området du er godt kjent i. Bruk også ofte hele dagen på finne gjemmesteder i området ditt eller i byen, noe jeg gjorde også.
Sitat av Løken92 Vis innlegg
Jeg løp til et blokk og gjemte bak søppeldunker utenfor blokken og jeg kastet steiner til politimannen tok også med en gammel stor pinne fra bakken og så løp jeg videre til en annen blokk som er aldri låst med politimannen bak meg og jeg løp opp til øverste etasje og gled på trappegelender nedover og politimannen prøvde å gripe meg, men jeg hadde en pinne på meg og slo på hendene hans
Vis hele sitatet...
Dette høres for meg ut som en skikkelig skrøne
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Dette høres for meg ut som en skikkelig skrøne
Vis hele sitatet...
Bullshit, det er sant jeg sier. Jeg hoppet av før svingene og satte på igjen etter å hoppet av. Slo politimannen med pinne på fingrene etter hoppet av på nest øverste etasje. Og jeg hoppet på gelender og gled ned elegant hoppet av og fortsatte til utgangen på blokken. Det går mye fortere å gli ned på en gelender enn å løpe ned på trappene. Bra at jeg tok med pinne? For jeg tenkte på rømme på den måten her. Har gjort en gang mot en fyr som hadde lyst å banke meg opp og det har funket overaskende bra.
Sitat av xavi0n Vis innlegg
sprang fra 3 politimenn her i tromsø en gang..... satt i skogen i en helvtime mens de leita.. skalv av adrenalin
Vis hele sitatet...
Hvor i Tromsø? Hva hadde du gjort?

Sprang fra snuten engang, når vi var på en overloada fest med sykt mange folk... huset var bokstavelig talt fult!
Uansett, naboene i nabolaget hadde ringt å snitcha med at det var mye bråk å festing.

Jeg var akkurat gådt ut på verandraen for å ta meg en sigg når snutn kom, jeg hoppet utfor verandraen med en røyk i kjeften å en sprit flaske i handen.. Verandran var ca 2 meter høy så jeg lå bare å hevet etter pusten etterpå! Mens jeg ligger å hever etter pusten kommer en politi kjerring å sir "Legg deg på magen!" som om jeg var en hardkrimminell fan. Jeg var halveis dritings så jeg fant ut at jeg skulle springe fra henne, jeg hoppet ut i busken å over til naboen å gjømte meg under en båt som lå på plenen! Vet ikke helt hvor hu blei av men jeg kom meg iværtfall unna!

Ca 30min - 1time etterpå gikk jeg tilbake til huset hvor vennene mine var, de sa snutn hadde lastet full 2 biler av ungdommer..

Hadde egentlig ikke gjort noe galt jeg var bare 14år å viste ikke bedre ^^,
Sitat av Kladden Vis innlegg
Hvor i Tromsø? Hva hadde du gjort?

Sprang fra snuten engang, når vi var på en overloada fest med sykt mange folk... huset var bokstavelig talt fult!
Uansett, naboene i nabolaget hadde ringt å snitcha med at det var mye bråk å festing.

Jeg var akkurat gådt ut på verandraen for å ta meg en sigg når snutn kom, jeg hoppet utfor verandraen med en røyk i kjeften å en sprit flaske i handen.. Verandran var ca 2 meter høy så jeg lå bare å hevet etter pusten etterpå! Mens jeg ligger å hever etter pusten kommer en politi kjerring å sir "Legg deg på magen!" som om jeg var en hardkrimminell fan. Jeg var halveis dritings så jeg fant ut at jeg skulle springe fra henne, jeg hoppet ut i busken å over til naboen å gjømte meg under en båt som lå på plenen! Vet ikke helt hvor hu blei av men jeg kom meg iværtfall unna!

Ca 30min - 1time etterpå gikk jeg tilbake til huset hvor vennene mine var, de sa snutn hadde lastet full 2 biler av ungdommer..

Hadde egentlig ikke gjort noe galt jeg var bare 14år å viste ikke bedre ^^,
Vis hele sitatet...
fest i tromsdaln ..... ble mye rart onkel politi dukka opp tok ta i meg og en kompis jeg rev meg laus og hoppa me skuldra i han som holdt kompisen min og han datt jeg og han sprang som faen...... grunnen til at vi sprang var at jeg slo til en fyr som prøvde seg på dama mi...... grunnen til at de tok vennen min vet jeg ikke men skal ikke forlate folk så......
Sitat av Affo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Han komenterte at det var ikke han å det var noe helt annet han hadde gjort mens han drakk for noen timer siden.

Tenkte jeg skulle si ifra siden det ble slettet elns
For noen år siden var jeg ute med noen venner. Vi lurket oss til skolen hvor det hadde vært noe bråk(vi ville jo se på). Oppdaget raskt at alt av bråk var ferdig. Noen blodflekker her og der, men ellers ingenting å underholde seg med. Vi stod i ring og pratet ei stund da vi så at purken kom kjørende mot oss.

Vi fikk sjokk og løp så fort vi kunne i hver vår retning. Jeg siket meg inn på en mørk skog som lå et lite stykke unna skolen(kunne se den). Politiet speedet opp etter meg og satte på sirenene. Ut av de høytalerene på bilen sa han at han skulle slippe ut hundene om jeg ikke stoppet. Siden jeg ikke var helt klar i hodet trodde jeg på ham og stoppet. Ble bustet for saker og ting den kvelden..