Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  244 50400
Hei.

Jeg har gjennom livet mitt vært i en del slossing av forskjellige grunner. Jeg er aldri den som slår først. jeg slår aldri i det heletatt når jeg tenker meg om. Grunnen er at jeg rett og slett er livredd for og drepe personen jeg slåss med. Det blir alltid til at jeg må ta de i bakken, uten noen form for slag.
Så spørsmålet er enkelt og greit, hvor er det jeg skal unngå og slå. For jeg vet at det fort kan renne over, og da er det greit og vite hvor man skal unngå og slå iallefall

På forhånd takk.
Det skal en god del til for å drepe er person med bare knyttnevene, men jeg ville ikke slått i nesten, haken og tinningen ettersom dette kan føre til brudd og større skader. Noe som igjen vil føre til erstatningskrav, selv om du slo i selvforsvar. Nesen er ihvertfall veldig viktig å ikke treffe, for hvis du treffer rett og hardt nok under nesa kan dette føre til at nesebenet slås oppover, og kan treffe hjernen.
Sist endret av SemiColon; 22. juli 2010 kl. 18:34.
Dersom du stadig vekk havner i situasjoner hvor du sloss så kanskje du skulle bruke energien din på å finne ut hvorfor dette skjer og hvordan du kan unngå det heller enn å tenke så mye på hvordan du skal sloss...
Spark?

Fra spøk til revolver; begynn på bryting? Lærer å få en person i bakken. Diverse kampsporter du også lærer å få en person i bakken, og låse den der.

Eller, det letteste, gå vekk. Hev deg over idioter som vil slåss. Verbale angrep kan fremprovosere angrep, men kan også stoppe det. Drit ut personen. F.eks "Så siden jeg sa/gjorde/du hørte rykter etc. etc. [Insert random idioti her]Skal du slå/sparke/volde meg diverse skader? Idiot."
(Jada jada, dårlig eksempel, men du skjønner poenget.)

Funker for meg. Har ikke vært i slåsskamp siden barneskolen jeg.

Cheers!
Det er vel mer en myte nå til dags tror jeg det med nesebenet.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
haken og tinningen ettersom dette kan føre til brudd og større skader. Noe som igjen vil føre til erstatningskrav, selv om du slo i selvforsvar.
Vis hele sitatet...
Det er iallefall ikke alltid.
Sitat av lolkeen Vis innlegg
Det er vel mer en myte nå til dags tror jeg det med nesebenet.
Vis hele sitatet...
Nei, har en her i bygda som ble slått under nesen. Han var 3mm unna å dø, og det ble bekreftet av leger.

Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Det er iallefall ikke alltid.
Vis hele sitatet...
Nei, men ofte er det best å være på den sikre siden
Ikke for å være nedverdigende ovenfor denne "karen i bygda" men; http://www.fighttips.com/forum/gener...fact-myth.html
Slå med håndflata. Ingen som dør av det uansett hvor du slår. Det ser kanskje ikke så mandig ut men...
Det skal IKKE en god del til for å drepe noen med knyttet neve. Hvor i huleste har du det fra?

Unngå hodet generelt, halsen og mellomgulvet. Sats på underkroppen.
Sitat av lolkeen Vis innlegg
Ikke for å være nedverdigende ovenfor denne "karen i bygda" men; http://www.fighttips.com/forum/gener...fact-myth.html
Vis hele sitatet...
Ok, ser ut som om det er en del usikkerhet rundt dette. Men uansett, brudd på nesen kan føre til erstatningskrav.
Ja, har fortsattt til gode å se det med nesebenet i praksis. Og har faktisk knekt et par neser selv, har aldri drept noen ved å knekke en nese. Det blør ganske heftig og ser fælt ut, men ingen drap.

Hold deg unna hodet på folk du. Så går det som regel bra. Du kan jo knekke noen ribben og sånt ellers, men hodet og hals er vel det som er farligst å få slag rettet mot.
Dessuten gir et godt slag i solar plexus nok stress for han du slår til at du har "vunnet" kampen med et slag.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Ok, ser ut som om det er en del usikkerhet rundt dette. Men uansett, brudd på nesen kan føre til erstatningskrav.
Vis hele sitatet...
Det har du helt rett i.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Nei, men ofte er det best å være på den sikre siden
Vis hele sitatet...
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Men uansett, brudd på nesen kan føre til erstatningskrav.
Vis hele sitatet...

"I norsk rett reguleres den juridiske siden av begrepet gjennom straffeloven § 48. I henhold til denne paragrafen vil en ellers straffbar handling være straffri dersom den er foretatt for å avverge eller forsvare seg mot et rettsstridig angrep.

Vilkårene for at nødverge lovlig skal kunne utøves er for det første at handlingen må ha vært nødvendig for å avverge eller forsvare seg mot angrepet."

Altså dersom handlingen er utført i nødvendighet for å berge seg selv. Så skal det (stygt sagt) gå fint å slå brudd i trynet på en kar.
For å slå nesebenet opp i hjernen på en person så må du først knekke benet lengre oppe ved neseroten, da skal det ikke så mye til. Om det ikke er knekt så skal det _sinnsykt_ mye kraft og en veldig god teknikk til for å klare det, så det tror jeg du kan glemme.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Dersom du stadig vekk havner i situasjoner hvor du sloss så kanskje du skulle bruke energien din på å finne ut hvorfor dette skjer og hvordan du kan unngå det heller enn å tenke så mye på hvordan du skal sloss...
Vis hele sitatet...
nFF og moralpreken slår aldri feil....

jeez.
Sitat av lolkeen Vis innlegg
Det er vel mer en myte nå til dags tror jeg det med nesebenet.
Vis hele sitatet...
du kan ikke dø av og bli slåt opp nesebenet
Sitat av S!ljee Vis innlegg
du kan ikke dø av og bli slåt opp nesebenet
Vis hele sitatet...
Hva i helvete mener du med det? Kan du ikke dø om du får nesebenet trøkt opp i hjernen?
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Du kan lære deg judo. Der lærer du å blokkere slag for å så bruke momentet til å kaste personen i bakken. I tillegg lærer en mange teknikker for å holde personer i bakken. De fleste teknikkene er ment til å ikke skade personene alvorlig. Men hvis du kaster dem i asfalten og de ikke kan slå av, så kommer de til å ha vondt
Det går faktisk an å få nesebeine opp i hjeren. Men å få det til ved uhell tror jeg krever en helt ekstrem uflaks! Første jeg tenkte var halsen. Utrolig kjedelig å få skada strupen f.eks.

Synes rådet om å trene en eller annen form for kampsport var fornuftig jeg. Da lærer du teknikker som ikke nødvendigvis skader. Dessuten er det mye fokus på å beholde selvbeherskelse i situasjoner man kan få bruk for det man har lært.
hva er pointet med og sloss anyway, er så mange andre rettninger og ta enn og sloss. Visst du ikke vil ha problemer med dem funker det 95% av alle gangene og snakke med folk og visst du vil "ta" noen er det andre måter som er bedre. Eks forgifte dem med hvit flue sopp eller andre ting... Krever seff litt mer planlegging da, men d funker bedre
Omvendt psykologi funker best i slosskamper. Da unngår med knekte neser og blåveiser. Drit angriperen loddrett ut foran flest mulig mennesker.

Eller prøv deg på en spansk en: "Gjerne slå meg...men forvent deg 10 kjappe tilbake" Lignende tilfeller KAN funke, men kan også bli jævlig pinlig hvis han da smeller til deg.
Det at di kan slå nesebenet opp i hjærnen er en myte! Det går bare ikke!!
Ta en skikkelig tak i ballene hans, siden det mest sannsynlig er en man du kommer til å sloss med. Damene er bare fredsmeglere
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Sitat av imba Vis innlegg
nFF og moralpreken slår aldri feil....

jeez.
Vis hele sitatet...
Idioter som ikke kan ta et godt råd og nFF slår visst heller aldri feil.
Klarer du å blokke første slaget, så tar du tak i armen og brekker håndleddet, et par fingrer eller vrir den ut av ledd. Da har du nøytralisert angriperen, ved å påføre han ikke dødlig skade

Unngå milten, halsen, ryggen og hodet. Er angriperen full, vær forsiktig så han ikke faller fort bakover. Kraftige slag mot bakhodet, for eksempel en fortauskant, er nok til å drepe. Man blir dømt for uaktsomt drap, selv om det var selvforsvar.


Om man faktsik klarer å banke nesebenet til en person opp i hjerne, SEFF er man dau da!! Om det er mulig for en normal person uten kamptrening.. det er en annen sak.
Sitat av Johnny B Vis innlegg
Idioter som ikke kan ta et godt råd og nFF slår visst heller aldri feil.
Vis hele sitatet...
Poenget er mere det at moralprekerne her er så høy i hatten og tror ikke at folk her faktisk innser farligheten med diverse ting som blir spurt om her på forumet.
Tror nok de aller fleste som spør om hjelp her på nFF er på "forskudd" klar over den "moralske" delen av det, det nå skulle gjelde.
Nesebeinet er for det meste brusk eller noe sånt, lykke til med å penetrere hodeskallen med det.
Slik jeg ser det er ikke skaden selve slaget kan gjøre det verste. Grunnen til at jeg aldri har slått noen i hodet utenfor kickboksingtrening er at personen lett kan falle og slå hodet i noe hardt, og det kan faktisk drepe... Jeg tar heller imot en del drittslenging og et par slag enn å ta livet av noen.

Jeg vil også, i fare for å moralisere, be deg å tenke gjennom hvorfor du alltid havner i bråk... Er det alle andre som er drittsekker eller er det deg??
Sitat av lolkeen Vis innlegg
Ikke for å være nedverdigende ovenfor denne "karen i bygda" men; http://www.fighttips.com/forum/gener...fact-myth.html
Vis hele sitatet...
Hadde det funket hadde Bush vært død for lengst. Bare for og nevne en.
Sitat av bb001984 Vis innlegg
Slik jeg ser det er ikke skaden selve slaget kan gjøre det verste. Grunnen til at jeg aldri har slått noen i hodet utenfor kickboksingtrening er at personen lett kan falle og slå hodet i noe hardt, og det kan faktisk drepe... Jeg tar heller imot en del drittslenging og et par slag enn å ta livet av noen.

Jeg vil også, i fare for å moralisere, be deg å tenke gjennom hvorfor du alltid havner i bråk... Er det alle andre som er drittsekker eller er det deg??
Vis hele sitatet...
Utrolig sant, det er ikke så ofte slagene som tar livet av noen. Men støtet fra å gå rett i fortauskanten eller betongen. Eller andre harde ting med hodet først.

Illustreres godt ved å lære å ta livet av fisk, ett god plassert slag i bakhodet så er det god natt.
utrolig at du har vært i mange slåsskamper og ikke vet slikt. Mange her som snakker som om man slåss for og ikke skade personen. Det er hele poenget!

Slå i magen eller beina? Skal du stå og slå fyren som en boksesekk i 30min da eller?

Hvis du vet at det blir bråk, vær alltid den første som slår, da det nesten alltid er han som vinner!
Klin til han midt i trynet, og løp hvis du skal løpe eller fortsett og slå hvis du skal banke han.

Og det du sier med og holde folk i bakken, og bryting. hvor mange harde spark har du fått i trynet av de du slåss med da?
Sist endret av locking123; 22. juli 2010 kl. 21:39.
Sitat av imba Vis innlegg
Poenget er mere det at moralprekerne her er så høy i hatten og tror ikke at folk her faktisk innser farligheten med diverse ting som blir spurt om her på forumet.
Tror nok de aller fleste som spør om hjelp her på nFF er på "forskudd" klar over den "moralske" delen av det, det nå skulle gjelde.
Vis hele sitatet...
So?
Nff er ikke det norske /b/!
Sist endret av Scabby_Gabby; 22. juli 2010 kl. 22:05.
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
So?
Nff er ikke det norske /b/!
Vis hele sitatet...
Tror ikke du har forstått at dette er et _forum_ jeg. Her skal det diskuteres saklig og ikke komme med moralprekener som i bunn og grunn kun bryter sammen diskusjonen.
Sist endret av imba; 22. juli 2010 kl. 22:23.
Trådstarter
Takk for svar. Jeg går på thaiboxing, så jeg har litt peilen, men har aldri slåss utenfor ringen. Det har bare blit og legge de ned i bakken og delevis kvele dem, uten at det er noe bedre Har bare sinnsykt noia for og bli satt inn for drap
Er du en orntlig kraftig kar så trenger du bare å bruke håndflata (bitch slap), sikt da generelt etter hodet og puff gjerne videre etter å ha truffet for å dra/dytte personen i bakken, men unngå å slå over øret med flathånd da du kan lett sprenge tromehinnen om du treffer riktig og får en god forsegling.

Om du slår med knyttnevene så fint gjerne til ansiktet for så å slå en uppercut i mellomgulvet, fungerer veldig bra på amatører da de blokkerer for det første slaget slik at de ikke ser uppercuten komme.
Albuer og knær i mellomgulvet er veldig effektivt men en kalkulert risiko da du kan risikere å stoppe hjertet om du treffer mitt i solar plexus med et kne, lite sannsynelig om du ikke vet hva du gjør men det kan skje.

Spark gjerne i låret og skinnleggen hver gang du ser en åpning du ikke risikerer å få foten fanget i da dette fort gjør det vanskelig for dem å stå oppreist, men prøv å ikke treffe kneet på dem da dette kan knekke om det er snakk om en stor størrelses forskjell mellom deg om motstander og du treffer litt stygt.

Palm punches i brystkassen kan brukes effektivt ved å dytte videre etter å ha oppnådd kontakt etter slaget for å sende motstanderen på baken, kan også effektivt benyttes for å sende dem flygende inn i eventuelle gjenstander de har bak seg.


Er noen flere lav risiko områder og teknikker du kan benytte men dette vil være de som krever minst trening og har generelt minst sjanse for å ende med at du blir dømt.

Ikke slå i ansiktet, om du blir sint og overdriver blir det fort knekk og brudd som skal erstattes samt samfunnsstraff, ikke spessielt artig.

Good luck... have fun? 0_o


Åja, og om du vil fortsette å legge folk i bakken uten å trenge å slå dem så bare begynn på muay thai eller MMA, mange bra takedowns i disse kampsportene samt ground controles og breaks.
Sist endret av wolty; 22. juli 2010 kl. 23:28.
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Omvendt psykologi funker best i slosskamper. Da unngår med knekte neser og blåveiser. Drit angriperen loddrett ut foran flest mulig mennesker.

Eller prøv deg på en spansk en: "Gjerne slå meg...men forvent deg 10 kjappe tilbake" Lignende tilfeller KAN funke, men kan også bli jævlig pinlig hvis han da smeller til deg.
Vis hele sitatet...
Kan love deg at den der omvendte psykologien din ikke blir å funke for fem flate øre. Eneste du gjør om du driter vedkommede ut foran fullt av mennesker er at han slår deg dobbelt så hardt, og ti ganger mer enn han hadde tenkt til.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av martin899 Vis innlegg
Takk for svar. Jeg går på thaiboxing, så jeg har litt peilen, men har aldri slåss utenfor ringen. Det har bare blit og legge de ned i bakken og delevis kvele dem, uten at det er noe bedre Har bare sinnsykt noia for og bli satt inn for drap
Vis hele sitatet...
Går du på thaiboksing burde det vel ikke være noe problem å sette et velplassert ballespark? Behøver ikke være spesielt hardt, relativt vanskelig å gi noen varige mèn bare man kontrollerer seg, og jeg har virkelig til overs å møte karen som vil fortsette å sloss etter noe sånt.
Sitat av thomasf Vis innlegg
Går du på thaiboksing burde det vel ikke være noe problem å sette et velplassert ballespark? Behøver ikke være spesielt hardt, relativt vanskelig å gi noen varige mèn bare man kontrollerer seg, og jeg har virkelig til overs å møte karen som vil fortsette å sloss etter noe sånt.
Vis hele sitatet...
Hadde du sparket meg i ballene så ville jeg prøvd å komme meg opp så fort som mulig for så å denge deg skikkelig. Det er snakk om at du kan ødelegge et liv ganske kraftig ved å treffe hardt nok i skrittet. Se for deg at du aldri kommer til å bli den biologiske faren til et barn.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Hadde du sparket meg i ballene så ville jeg prøvd å komme meg opp så fort som mulig for så å denge deg skikkelig. Det er snakk om at du kan ødelegge et liv ganske kraftig ved å treffe hardt nok i skrittet. Se for deg at du aldri kommer til å bli den biologiske faren til et barn.
Vis hele sitatet...
Det er snakk om å tuppe noen i ballene med skotuppen f.eks. Ikke kne eller balletak. Rimelig stor forskjell der hva varige mèn angår. Smertefullt er det likevel. Blitt tuppet i testiklene før? Det er _ekstremt_ vondt om man treffer bra. Står litt om det her. Som jeg nevnte, har jeg til gode å se en som vil fortsette å sloss etter et tupp i ballene. Vi prøvde så vidt da jeg var i Forsvaret. Svært få ville fortsette, selv om det straffet seg å gi opp. Men selvfølgelig er det de som aldri gir seg, selv om jeg virkelig tror du er uheldig om du møter på en slik en.
Sist endret av thomasf; 22. juli 2010 kl. 23:48.
Sitat av thomasf Vis innlegg
Det er snakk om å tuppe noen i ballene med skotuppen f.eks. Ikke kne eller balletak. Rimelig stor forskjell der hva varige mèn angår. Smertefullt er det likevel. Blitt tuppet i testiklene før? Det er _ekstremt_ vondt om man treffer bra. Står litt om det her. Som jeg nevnte, har jeg til gode å se en som vil fortsette å sloss etter et tupp i ballene. Vi prøvde så vidt da jeg var i Forsvaret. Svært få ville fortsette, selv om det straffet seg å gi opp. Men selvfølgelig er det de som aldri gir seg, selv om jeg virkelig tror du er uheldig om du møter på en slik en.
Vis hele sitatet...
Jeg vet godt hvordan det er å bli tuppet i ballene. Har fått meg en halvveis kraftig ballespark et par ganger og, og tupping er verre faktisk. Jeg kan bli den typen som aldri gir seg etter tupping

"Pain is only temporary".
Sist endret av SemiColon; 22. juli 2010 kl. 23:49.
Sier bare boksing der lærer du hvor og hvordan du slår. går på boksing selv.
Sitat av expaan Vis innlegg
Sier bare boksing der lærer du hvor og hvordan du slår. går på boksing selv.
Vis hele sitatet...
Bruk bokse teknikker uten hansker og vinn så skal du fort se at du får så det suser etter på pungen av både onkel blå og domstol.
Sitat av wolty Vis innlegg
Bruk bokse teknikker uten hansker og vinn så skal du fort se at du får så det suser etter på pungen av både onkel blå og domstol.
Vis hele sitatet...
Om det er selvforsvar, så ser jeg ikke noe grunn til dette?
Det skal nok ikke mer en 1 til 3 slag fra en erfaren bokser for å slå motstanderen rett ned i bakken. Du trenger jo ikke hoppe rundt som en bokser og ta helt av heller, det holder lenge å "få angriperen til å ligge rolig".
Om det er selvforsvar spiller liten rolle for en domstol når du står igjen uten en synbar skramme mens motstanderen din har knekt noe.
Det er riktig nok at 1 slag er alt som skal til, men dette kan både knekke og briste bein og om du er riktig uheldig og motstanderen ikke ser slaget komme kan du faktisk knekke nakken på ham med en vel plassert høyre.
Ikke sannsynelig da de fleste instiktivt spenner nakkemusklene før de bevist registrerer slaget, men fullt mulig om du er rask nok eller situasjon legger opp til det.

Den kraften du bruker for å oppnå et knockout slag med hansker på etter å ha trent noen år er altfor saftig for slag til ansiktet uten hansker, spessielt om du er en aggresiv inn-fighter.
Er du en liten pusling som bare slår fort så greit nok, du kommer neppe til å ta livet av karen men du kan fort knekke og briste bein da små never ofte har spisse knoker.

Uansett, om du står igjen uten en skramme og motsanderen har så mye som et blått øye risikerer du å bli straffet for det til tross for at du ikke startet slagsmålet da det norske rettsvesen ikke har det beste av dømmekraft i slike saker.
Øyh, kom på et nytt forslag!

Altså, folk som absolutt vil/skal slåss er macho, og ofte homofobe. Trenger forøvrig ikke være det men still.
Det du gjør neste gang du havner i slåsskamp;
Kle deg kliss naken, og løp mot duden.
Prøv å hopp på han, og gni deg på han!
Om han ikke stikker av da, kan du løpe fra han. Eller noe.

Sitat av McVik Vis innlegg
Øyh, kom på et nytt forslag!

Altså, folk som absolutt vil/skal slåss er macho, og ofte homofobe. Trenger forøvrig ikke være det men still.
Det du gjør neste gang du havner i slåsskamp;
Kle deg kliss naken, og løp mot duden.
Prøv å hopp på han, og gni deg på han!
Om han ikke stikker av da, kan du løpe fra han. Eller noe.

Vis hele sitatet...
Hadde det kommet en kliss naken fyr som prøvde å hoppe på meg hadde jeg hvertfall klinket han rett ned.. Ikke mest gjennomtenkte planen i historien.
Transporter 3 style da?
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Det skal en god del til for å drepe er person med bare knyttnevene, men jeg ville ikke slått i nesten, haken og tinningen ettersom dette kan føre til brudd og større skader. Noe som igjen vil føre til erstatningskrav, selv om du slo i selvforsvar. Nesen er ihvertfall veldig viktig å ikke treffe, for hvis du treffer rett og hardt nok under nesa kan dette føre til at nesebenet slås oppover, og kan treffe hjernen.
Vis hele sitatet...
Det der er totalt BULLSHIT!

Det er UMULIG å slå nesebeinet opp i hjernen
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Det der er totalt BULLSHIT!

Det er UMULIG å slå nesebeinet opp i hjernen
Vis hele sitatet...
Nemlig:
First, the nose is primarily composed of malleable cartilage which does not posses the tensile strength necessary to penetrate the thick actual bone of which the skull is comprised. Second, even if the nose were entirely made of bone (and remember it isn’t!) it would not be long enough to reach the brain.
Vis hele sitatet...
titegn