Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  202 51192
At det finnes to varianter av dødingehodet som faretegn var noe nytt, om dette stemmer kan det jo muligens bekrefte / avkrefte hva som trengs nødvendige tillatelser for å få kjøpt?

Men ellers er det jo mye annet rart av hverdagsproduktene våre som garantert er svært skadelig for kroppen som man kan prøve seg med. Flere har allerede blitt nevnt i denne tråden (malingsfortynner, terpetin, plumbo, sopp osv.)

Er det noen som har greie på hvordan vi kan få flytende, eller andre faste midler over til pulverform?
Sitat av thallium Vis innlegg
Thallium er kanskje vanskelig å få tak i, men kvikksølv, bly, nikkel og cadmium er da fritt tilgjengelig?

Uansett håper og tror jeg ikke noen av deltakerne i tråden går med planer om giftmord, men toksikologi er et morsomt og interessant tema og en av grunnene til at jeg i det hele tatt begynte å interessere meg for kjemi.
Vis hele sitatet...
Er det virkelig så enkelt å få tak i kvikksølv lenger? De gamle kvikksølvtermometerne selges jo ikke lenger. Om jeg skulle få lyst til å kjøpe cadmium i dag aner jeg ikke hvor jeg skulle fått tak i det men alt i alt så har du nok rett. Bør være mulig å framstille eller konsentrere nok tungmatall for å ta livet av noen. Virker likevel ikke som det er den perfekte måten å forgifte noen på. Kvikksølv f.eks. avgir ekstremt giftige gasser, lett for at man ender opp med å forgifte seg selv. Hvis du er interessert i toksikologi kan jeg anbefale filmen The young poisoners handbook. Er en historie fra virkeligheten om en britisk seriemorder som tok livet av folk med thallium.

http://thepiratebay.org/torrent/4820430
Sitat av homoludens Vis innlegg
Hvis du er interessert i toksikologi kan jeg anbefale filmen The young poisoners handbook. Er en historie fra virkeligheten om en britisk seriemorder som tok livet av folk med thallium.
Vis hele sitatet...
Gjett en gang hvor nick'et mitt kommer fra

Kvikksølv som metall er ikke farlig, det er først når du er eksponert for større mengder over lengre tid at du kan få problemer. (...og tror du virkelig alle kastet kvikksølvtermometrene sine så fort de ble forbudt?)