Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 12434
Tjena.. bare lurte paa om noen viste sider som inneholdt norske politi koder.. f.eks. saann som man hoerer hele tiden paa amerikanske filmer!

Eksempel:
*We gotta' 10-33 Betyr: EMERGENCY RADIO TRAFFIC ONLY
*11-81 - Accident with Minor Injury
Dette er i hovedsak Califronia politiets koder

Fett om noen viste om norske sider, da kan man kanskje skjoenne litt mer av saker naar man hoerer om 104 paa Sandvika Storsenter, eller om kanskje 886 betyr fartskontroll paa E18 forbi LIllehammer.

Bare lurte....
Hvis du laster ned ScannerNytt, så finnes både koder samt frekvenser som blir brukt av politi, ambulanse, brannvesen + mye mer, i det programmet. Det finnes også en oversikt over patruljer i enkelte distrikt....
Hmm.. hoeres bra ut..

Men er det noen maate man kan snakke paa politi radio..

For hvis man ser oppe paa toppen av de fleste modellene, ihvertfall de jeg har sett, er det vanlig mini-jack for lyd ut, mens det er et dekket til for mic.

Er det da mulig aa faa til aa snakke paa radioen.. det hadde vaert gull! Selv om det er risky...
gangsta: det er vel ikke akkurat et sjakk-trekk å begynne å prate på politi radion.

Vet ikke hvordan straff man kan få for dette, men det er nok ikke lurt.

Bare se ikke røre er det noe som heter...

edit: her er noen koder jeg fant: http://home.no.net/villbass/Det er ikke sikkert om disse stemmer.
Sist endret av Freedo; 15. juli 2004 kl. 09:12.
Hei, drit bra fredrik!!
Hvordan gaar det saann ellers der i Norge! Greia er at vi/jeg har lyst til aa proeve aa prate paa radion her i USA...

Jeg kommer hjem snart, og da er det vill festing.. ikke sant?? Gleder meg...
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Tror ikke det lønner seg å gjøre det i USA heller. Der er de sikkert ekstra flinke til å spore dere opp...
▼ ... noen uker senere ... ▼
har lyst på en slik radio. mange jeg kjenner har slike, hvor får jeg kjøpt?
Snø: Hett tips, søk på politiradio på denne siden; www.sol.no .
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Det er ikke noe problem å lage en radio som sender på de frekvensene som er avsperret til politi og militært bruk, det krever dog litt kunnskap om radio/antenne bygging/utstyr...

Hvis du ser deg litt rundt i nabolaget ser du kanskje en eldre skrulling (som min far) med hagen full av antenner og som ofte bor enslig. Da har du mest sannsynlig funnet en radioamatør. dessverre en utdøende rase, som er illsinte fordi ikke datamaskiner og tv'er bygges med bedre støyfilter og hevder at de har loven på sin side (og aresten av verden mot seg) når de sier at det er pc'ene som skal endres på ikke radioutstyret sitt.

Han (i sjeldne tilfeller hun) kan garantert lage en politiradio sender (eller en FM sender), men om han vil gjøre det er ikke sikkert med tanke på loven...

Mest sannsynlig kan du sende med de fleste politiradioer, men det er ulovlig å gjøre det og derfor blir det skrudd av på fabrikken...
Mest sannsynlig kan du sende med de fleste politiradioer, men det er ulovlig å gjøre det og derfor blir det skrudd av på fabrikken...
Vis hele sitatet...
Og som oftest så er det 3 loddinger og du kan sende med radioen.

Hvis du ser deg litt rundt i nabolaget ser du kanskje en eldre skrulling (som min far) med hagen full av antenner og som ofte bor enslig. Da har du mest sannsynlig funnet en radioamatør. dessverre en utdøende rase, som er illsinte fordi ikke datamaskiner og tv'er bygges med bedre støyfilter og hevder at de har loven på sin side (og aresten av verden mot seg) når de sier at det er pc'ene som skal endres på ikke radioutstyret sitt.
Vis hele sitatet...
Det er da pcene som støyer.
Særlig gamle PCer.
Men det kan som oftest fikses med noen filtere.

Han (i sjeldne tilfeller hun) kan garantert lage en politiradio sender (eller en FM sender), men om han vil gjøre det er ikke sikkert med tanke på loven...
Vis hele sitatet...
No problemo!
er egentig ikke mye job heller.

MVH
skrulling med hagen full av antenner og som ofte bor enslig.