Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3339
Første gangs poster her,

Kort fortalt:
Fikk ett par tomter av en «kompis» som jeg skulle selge, sum ble avtalt på forhånd om hva jeg skulle få og hva tidligere eier skulle ha. Transaksjonen gikk knirkefritt MEN det har seg slik at jeg skal betale skatt av gevinst, som idag er 22%. Dette ble jeg informert om, men personen som ga meg disse tomtene hadde svindlet til seg mangfoldige millioner og jeg ble brukt som en brikke i ett spill jeg ikke visste jeg var en del av. Ble veldig enkelt forklart hjernevasket og manipulert i flere år før dette ble et tema.

Skatten er på en svær sum, og vi avtalte at han skulle betale denne skatten siden han fikk 80% av salgsbeløpet. Nå er personen gått under jorden og jeg står igjen med dette.

(Ja, dette er meldt til politiet, flere er med på anmeldelsen da jeg ikke var den eneste som har blitt brukt her *mange forskjellige saker*)

Spoler man fram til i dag så er det en rettsak i vente, jeg er da mistenkt for hvitvasking til høyeste grad sammen med denne «kompisen» bare fordi jeg signerte noen dokumenter, han har 20 ekstra saker på seg og jeg har bare denne.


Ble også forsikret om at dette ikke var hvitvasking/svindel av denne «kompisen» i månedsvis før dette tok plass.

Spørsmålet mitt er da: Er det overhodet mulig at denne «kompisen» får dette skattekravet istedenfor meg, som da er rettferdig da jeg og andre er blitt brukt og manipulert for å finansiere hans livsstil
Eller vil Staten drite i det å la meg stå i det?

Har prøvd å lest meg opp, snakket med politiet om ett mulig svar men da dette ikke «hverdagskost» så er det ingen som kan gi meg ett konkret svar.
Elden er ferdig i Tingretten i dag. Du trenger en god advokat.

Førstepri her må vel være å ikke bli tatt for hvitvasking.

Deretter skattekravet. Dette blir ukvalifisert synsing men om skattekravet skal bortfalle vil jeg tro grunnlaget for skatten må bli kjent ugyldig.. Alternativt du blir tilkjent erstatning. Gjetning. Du vil ikke bli frikjent et skattekrav bare fordi du sku selge noen tomter for en kompis i god tro.

Han Tinderdate manipulatoren ble jo forøvrig tatt nå. Hu norske ble ikke frikjent noe ansvar ovenfor lån hun har tatt opp for han. Bankene står på. Om det er noen sammenligning.
Sitat av Dough Vis innlegg
Elden er ferdig i Tingretten i dag. Du trenger en god advokat.

Førstepri her må vel være å ikke bli tatt for hvitvasking.

Deretter skattekravet. Dette blir ukvalifisert synsing men om skattekravet skal bortfalle vil jeg tro grunnlaget for skatten må bli kjent ugyldig.. Alternativt du blir tilkjent erstatning. Gjetning. Du vil ikke bli frikjent et skattekrav bare fordi du sku selge noen tomter for en kompis i god tro.

Han Tinderdate manipulatoren ble jo forøvrig tatt nå. Hu norske ble ikke frikjent noe ansvar ovenfor lån hun har tatt opp for han. Bankene står på. Om det er noen sammenligning.
Vis hele sitatet...
Er enig i dette, at skatten vil bortfalle har jeg liten tro på, men jeg har et lite håp da de 15 andre personene som skal vitne mot denne personen gir retten et lite syn på hvordan jeg ble lurt til dette, de er trossalt menneskekjennere. Tiden vil vise, stresser ekstremt angående dette.
Spørs helt.
Har du dokumentasjon på at du skulle stå som megler bare dvs at kr havnet på han sin konto bla bla bla

Vis ja; Da slipper du mest sannsynlig skattekravet da staten videresender det til selger.

Vis nei; Liten sjanse..
Da har du deg selv å takke.
Alltid skriv kontrakt uansett om det er din egen bror!
Sist endret av Livsnyter3n; 23. oktober 2020 kl. 14:00. Grunn: Advokat??????
Hva som skjer i rettsaken skal jeg ikke spå noe om, det kommer an på hvem advokat du bruker, hva andre vitner sier osv.

Når det gjelder skatt, vel det blir som det blir, og det blir neppe i din favør. Du har foretatt salgene, og det må vel sies å at kunnskapen om å skatte av inntekter er noe en kan forvente alle mennesker har. Skattetaten vil gå etter deg for å kreve inn skatten, fordi du har hatt gevinsten. Alt du sier i skattesaken kan vel kanskje også brukes mot deg om påtalemyndighetene klarer å snu på hva du har sagt osv.

Feks om du sier det var en avtale om at du skulle få dekt skatten, er dette da en normal transaksjon eller brude du ha forstått at det var snusk, hvitvasking el noe grums slik at du burde ha sagt nei til å bli med på dette?

For meg virker dette som en sak som typisk blir mer alvorlig for deg jo mer du sier, for om det ikke var noe snusk, så ville jo eier av tomtene solgt som normalt og ikke dratt deg inn i salget. Og om alt var lovlig og riktig så ville jo ikke eier av tomtene frivillig gitt fra seg 20 prosent av gevinsten. Problemet ditt nå, er jo at skatteetaten de vil se på den totale gevinsten av salget og du blir skattlagt utifra den. De bryr seg ikke om at du bare fikk 20 prosent.

Dette virker som såpass komplisert og med såpass mange potensielle feller du kan falle i at jeg ville ikke turt å gjøre en dritt i saken uten advokatbistand. Og om du blir siktet for hvitvasking så er det kanskje helt greit, for når du blir tiltalt i straffesak så får du vel gratis advokat? Om dette "bare" blir en skattesak må du sikkert dekke advokat selv og det kan koste masse penger.

Håper du finner en vei ut av dette. Og til andre, om dere får tilbud om noe slikt, kanskje like greit å styre unna. Fort å bli den som sitter fast i dritten mens hovedmannen sklir unna fordi de narrer og lurer folk til å signere det ene og andre og de dekker seg selv og sitt skinn så godt de kan.
Tenker du ikke kommer deg unna dette.
Ikke for å være for rett fram, men det er faktisk du som har ansvar for hva du gjør.
Du kan alltids skylde på at du ble manipulert, men du er like fullt ansvarlig for egne handlinger.
Hvor mye penger er det skattefuten skal ha av deg da?

Du sier du «signerte noen papirer» og sier at dette er «bare»....
Sist endret av lydmannen; 24. oktober 2020 kl. 01:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.