Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  184 31668
litte tips til matte exsamen på ungdomskolen last ned fjor årets matte eksamen og se på den hva du før sån sirka, de skifter som regel ikke så mye på eksamene fra år til år
På skolen vår får vi fjordårets matte tentarmen til å forbrede oss med...
Sist endret av F1sh; 8. november 2008 kl. 23:43.
De fleste tips som kommer her er oldschool, og lite interessante.
Jeg er mer opptatt av "avansert" juksing, ting som tar kunsten til nye nivåer.

Har i det siste funnet ut en genial måte som drar hjem toppkarakterer på løpende bånd.

1. Kjøper en iPod shuffle ( verdens minste mp3 spiller )
2. Kjøper 2 luer, 1 litt "baggy" og 1 mindre, strammere.

3. Syr den lille luen inn i den store, slik at du får en dobbelforet lue.
4. Plasserer iPod shufflelen i mellom de 2 luene ved bakhodet.
5. Tar noen små ørepropper og syr dem fast ved øret, også disse INNI foret i lua.

6. Leser inn ca 30min med relevant informasjon og legger det innpå iPoden, hvert emne/tema som en enkelt lydfil.

Når jeg vil hoppe videre til neste emne elns bare "klør" jeg meg litt i bakhodet eller støtter hodet.. Husk å ha volumet relativt høyt slik at du hører det uten å ha øreproppene inni øret.

Denne metoden er 99,9% vanntett. Det kan ikke bevises på neon måte at du jukser. Med mindre læreren konfiskerer lua di og ødelegger den. Noe han selvsagt ikke har lov til.
Tja, å høre at det kommer lyd ut av en lue krever vel ikke at man ødelegger den. Det samme med det å kjenne at det er ørepropper over ørene som går til en kloss i nakken.

Det er vel neppe et stort problem å høre lyden som spys ut i rommet mens du jukser.

Så, 99,9% sikker er vel en litt drøy påstand.
Sitat av beinchip Vis innlegg
De fleste tips som kommer her er oldschool, og lite interessante.
Jeg er mer opptatt av "avansert" juksing, ting som tar kunsten til nye nivåer.
Vis hele sitatet...
Hvilken kunst? Hvis det funker å skrive svarene på armen, så funker det jo, ikke sant?

Sitat av beinchip Vis innlegg
Har i det siste funnet ut en genial måte som drar hjem toppkarakterer på løpende bånd.

1. Kjøper en iPod shuffle ( verdens minste mp3 spiller )
2. Kjøper 2 luer, 1 litt "baggy" og 1 mindre, strammere.

3. Syr den lille luen inn i den store, slik at du får en dobbelforet lue.
4. Plasserer iPod shufflelen i mellom de 2 luene ved bakhodet.
5. Tar noen små ørepropper og syr dem fast ved øret, også disse INNI foret i lua.

6. Leser inn ca 30min med relevant informasjon og legger det innpå iPoden, hvert emne/tema som en enkelt lydfil.
Vis hele sitatet...
Ja, den var genial, du. Betale masse penger i tillegg til å nedverdige seg til kjerringaktiviteter som å sy. Dessuten - lue inne? Lite jeg ser som er teitere enn det.

Sitat av beinchip Vis innlegg
Når jeg vil hoppe videre til neste emne elns bare "klør" jeg meg litt i bakhodet eller støtter hodet.. Husk å ha volumet relativt høyt slik at du hører det uten å ha øreproppene inni øret.
Vis hele sitatet...
Hvis læreren din er dum nok til å ikke reagere om en fjott sitter og piller på lua si, som forøvrig spyr ut lyd i form av kjedelig, monoton tale, da kan du liker gjerne ta med deg svarene på et papir og legge det på pulten.

Sitat av beinchip Vis innlegg
Denne metoden er 99,9% vanntett. Det kan ikke bevises på neon måte at du jukser. Med mindre læreren konfiskerer lua di og ødelegger den. Noe han selvsagt ikke har lov til.
Vis hele sitatet...
99,9% vanntett? Haha. Dersom du sitter og fikler med lua i evigheter, og læreren konfiskerer den, skal det ikke veldig mye til for å kjenne om det ligger en iPod gjemt i foret. Hvis han begynner å kjenne på den for å finne ut hva det kan være for noe, og den plutselig begynner å lese opp nynorske grammatikkregler - ja, da har du ikke veldig mye å hente på å stå og argumentere mot det.

Gjør leksene dine sjøl, og dersom du absolutt MÅ jukse (fordi du faktisk ikke klarer noe som forventes av alle normalt oppegående mennesker i skolen) så gjør deg selv en tjeneste og gjør det gratis.

Jeg ler.
Hvorfor gidder du lese denne tråden?

Trikset er helt genialt, det har fungert HVER gang, veldig lenge.
Lyden er jo ikke så høy at noen andre kan høre den, i tillegg fitler jeg ikke med lua hele tiden, max 3-4 ganger i løpet av en prøve..

Hvis du kan betale 400kroner for å slippe å lese på prøver i fag som du aldri kommer til å bruke til noe som helst så er det vel OK?

Det at du kaller sying for kvinnfolk aktivitet sier vel det meste om deg som person.
Det er ikke værre enn å legge inn notater på mobilen. Og google det du eventuelt har glemt å skrive inn som notater.
Sitat av Restyle Vis innlegg
Det er ikke værre enn å legge inn notater på mobilen. Og google det du eventuelt har glemt å skrive inn som notater.
Vis hele sitatet...
Bare det at det blir slitsomt å måtte gjemme mobilen hele tiden...
Jeg blir så sur når alle andre jukser, og det er normalfordeling på besvarelsene. Slik at hvis alle andre i teorien jukser, så er min besvarelse dårligere, og derfor blir JEG straffet av at andre jukser.

Dere lurer ikke bare dere selv, men MEG.. STOP IT!
Sitat av beinchip Vis innlegg
Det at du kaller sying for kvinnfolk aktivitet sier vel det meste om deg som person.
Vis hele sitatet...
Jasså? Få høre.
Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
Bare det at det blir slitsomt å måtte gjemme mobilen hele tiden...
Vis hele sitatet...
Jaggu meg slitsomt. Legge den på fanget og lese/surfe ivei. Forutsatt at du har en touch-mobil. Anyways er det ikke så stressende, flere i klassen min som gjør det ofte.
Om du har PC så last ned Yodm3D ved å søke på google, skaffer deg en "Linux Ubuntu Cube" desktop så du kan bytte skrivebord, ha prøven på et, trykk en tast og ha jukseark et annet sted =D (alle filene som lagrer seg på skrivebordet MÅ være der, bare skjul dem eller noe =D)
Mange festelige tips her ^^
Det hender vi har såkalte Fronter-prøver som stort sett er multiple-choice prøver i Fronter (selvsagt). Tviler litt på det, men er det mulig å finne ut av hvilket svar som er korrekt med litt dataferdighet e.l.l?
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Mange festelige tips her ^^
Det hender vi har såkalte Fronter-prøver som stort sett er multiple-choice prøver i Fronter (selvsagt). Tviler litt på det, men er det mulig å finne ut av hvilket svar som er korrekt med litt dataferdighet e.l.l?
Vis hele sitatet...
Ja, det er simpelt. Først svarer du på alle spørsmålene slik du trur det er. Så trykker du "Lever besvarelse". Når du har gjort dette, vil både svarene OG karaktere komme til syne.

Hvis det ikke fungerer, kan du skrive "i.want.to.hack.this.test.com" i adressefeltet, og trykke 'ALT+F4' - da ringer fronter rundt de riktige svarene.

.... Nei, det er ikke fullt så enkelt gitt - glem det.
Sist endret av Restyle; 11. november 2008 kl. 13:44.
lag en html-fil. det kan mobilen lese..

du blir kanskje tatt for å bruke mobil i timen, men det er vel verdt det..
Dette har sikkert vært tatt opp i tråden tidligere.
Men, hva slags skoler går dere på hvor dere ikke må levere fra dere mobilen når dere har prøver?
1. finn ett .jpg bilde kall den for 1.jpg
2. legg tekst og bilder inn i en .rar fil og kall den for 1.rar
3. åpne cmd og finn mappen med filene
4. Skriv copy /b 1.jpg + 1.rar bilde.jpg

Da har du en fil (bilde.jpg) som åpnes som bilde når man åpner det på vanlig måte, men om man åpner det i winrar så får man opp alle filene inne i 1.rar

Så det var nevnt tidligere i tråden, men dette er altså den praktiske gjennomføringen.

Det som skjer med filene sånn fysisk er at de legges etter hverandre i samme fil.
Bildefilen må være først fordi bildeprogrammer er stokk dumme og starter bildet på starten av filen og bryr seg kun om en "slutt" komando.
Rar filer derimot har en "start" og en "slutt" kommando.
Tekst kan legges inn mellom filene og på slutten, men ikke på starten pga. at bildet må starte på begynnelsen av filen.

Hvis man har en tekstfil man vil ha inn i ett bilde kan man gjøre følgende:
1.legg tekstfil (txt) og bilde i samme mappe
2. finn mappen i cmd
3. Skriv copy /b navn.jpg + navn.txt resultat.jpg
(bytt ut "navn" med det filene heter)
4.åpne i notepad og se på slutten, der skal teksten din ligge

Hvis man kombinerer tre filer (bilde+arkivfil+tekst) så blir det sånn
copy /b navn.jpg + navn.rar + navn.txt

Man kan også passordbeskytte .rar filer med winrar:
når man skal til å arkivere går man på advanced menyen, klikker set password og krysser av for "encrypt filenames"

Lykke til med juksinga, jeg holder meg unna
Under norsk tentamen osv, når vi har fått oppgaven dagen før har jeg skrevet en god del hjemme, hosta det, og henta det opp igjen på skolen ; D
Ikke juks, men et triks:
Om du har en "alle hjelpemidler utenom kommunikasjon" prøve i norsk, historie, samfunsfag osv, last ned wikipedia i html format
Norsk versjon ca 5-6GB, engelsk litt under 30GB.
Sitat av Evelen2 Vis innlegg
Ikke juks, men et triks:
Om du har en "alle hjelpemidler utenom kommunikasjon" prøve i norsk, historie, samfunsfag osv, last ned wikipedia i html format
Norsk versjon ca 5-6GB, engelsk litt under 30GB.
Vis hele sitatet...
Hvis du først har PCen foran deg kan du vel like gjerne bruke nettversjonen? Kan ikke se for meg at det er lettere å sjule et massivt dokument enn firefox/ie/safari/*
Sitat av GothQueen Vis innlegg
Dette har sikkert vært tatt opp i tråden tidligere.
Men, hva slags skoler går dere på hvor dere ikke må levere fra dere mobilen når dere har prøver?
Vis hele sitatet...
"Jeg har ikke med mobilen i dag"?
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Hvis du først har PCen foran deg kan du vel like gjerne bruke nettversjonen? Kan ikke se for meg at det er lettere å sjule et massivt dokument enn firefox/ie/safari/*
Vis hele sitatet...
er i html format så browser må brukes uansett.
Poenget mit er at Internett ofte ikke er lov og bruke under prøver, det er derimot offline dokkumenter
liten lapp bak kalkulator dekselet er jeg fan av!

evt ha med et ark med samme farge og type som prøve arket og bare ha det på pulten!
har gjort det 100 ganger..
TIP: pass på å riv litt og visk og rable litt i arket.. da ser det ut som et notat ark.(husk å spørr om notat ark FØR prøven..
Sist endret av Woum; 13. november 2008 kl. 19:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Så en fin en for en stund siden.

1. Ta av etiketten på en colaflaske.
2. Scan inn i pcen.
3. Bruk bilderedigeringprogram (photoshop) og rediger teksten på etiketten til jukselapp.
4. Print ut og lim på flasken.



Edit: Var i denne tråden jeg så den filmen ja! Må holde meg mer oppdatert.
Sist endret av Kugie; 13. november 2008 kl. 20:09.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
På noen prøver fikk vi bruke PC (innlevering på Fronter o.l.) og jeg hadde klort ned et lite tekstdokument som fikk ligge i bakgrunnen. Hvis jeg ante fare hadde jeg en Kjør-boks oppe også, med den enkle kommandoen:

taskkill /im "notepad.exe"

Altså var det bare å hente fram denne til toppen med WIN+R, trykke Enter, og vips, borte var notepad. Enkelt og effektivt.
Når jeg gikk i 10ende brukte lærene ofte its-learning for å diskuterte hvordan prøvene skulle være. Jeg fant ut passorde av noen lærere på kontor tavla! Da så jeg bare i inboksen på its-learning og fant alle spørsmål og svar + en liten lapp i pennalet om jeg ikke hadde tid til å pugge...
Sitat av Evelen2 Vis innlegg
er i html format så browser må brukes uansett.
Poenget mit er at Internett ofte ikke er lov og bruke under prøver, det er derimot offline dokkumenter
Vis hele sitatet...
Ah, er ikke vant til det. har enten PC med alt lov, eller ingen pc whatsoever. Er litt trickyt for lærerne å sjekke om noen eventuelt er på nett.

Den colaflaske-tingen har jeg også hørt før. Er noen par videoer om hvordan du kan jukse effektivt på youtube.
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg kunne godt tenke meg å jukse på noen prøver, men vi får ikke lov til å ha mobil, ipod, eller sånn uder prøvene-.- vi får lov å bruke ordbok under tentamen, men da har man jo lov å ha med sehg hjelp, så da er det jo null stress å "jukse" uansett
- Skriv på matpapiret du pakker maten din inn i
- Skriv på etiketten på en colaflaske.
- Skaff deg denne: http://www.auger-loizeau.com/projects/ati/pro_ati.html
- Skriv på huden din.
- Rull en papirlapp sammen, skru opp en penn, stapp den nedi og skru igjen.

Alle overstående juksemåter er VGS-vennlige

Og hvis du er en av de som er kjappe. Fyll ut et kladdeark. Legg det i jakken din ubrettet. Samtidig som du tar av deg jakken for å legge den helt forrerst i tentamenslokalet, legg kladdearket under de andre kladdearkene.
Denne brukes på egen risiko

Og anngående internett. På min skole sperres alle internettsider under en tentamen. Man har kun tilgang til fronter. Alle signaler utenfra skolen blir og sterkt jammet, så vi har null tilgang på nettverk fra utsiden. Med en gang vi entrer skolen ser vi at mobildekningen går fra fullt til bare en eller to prikker, lol...
Sist endret av Katalysator; 29. november 2008 kl. 23:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tok masse bilder med mobben av notatene jeg hadde tatt på før en geo prøve, spurte læreren om å gå på do, der leste jeg sidene og fikk en 5+ på prøven.

Funka fett det.
Sist endret av Suggs; 1. desember 2008 kl. 00:54.
Har jukset en gang på ungdomsskolen, det var et digert religionsprosjekt der vi skulle skrive om de forskjellige religionene (hinduisme, kristendom yada yada). Ble til slutt så lei at jeg kopierte en hel artikkel om kastesystemet inn i artikkelen. Når jeg kom tilbake til skolen viste det seg at det var 5 andre som hadde kopiert den samme artikkelen. Neste dag hadde læreren hjernerystelse og ingen fikk vurdering på den delen.
Lær og bruk husketeknikker. Bedre og smartere enn å jukse.

Eks huske årstall:
Høyden på er 2468 + fjell nr.1 = 2469

1 = ser ut som en lyktestolpe
2 = Svane
3 = Håndjern
4 = Båtseil/Flagg
5 = Sjøhest
6 = Gressklipper (av dyttetypen)
7 = Stupebrett
8 = Snømann
9 = Balong
0 = Ball
Bruk bilder som gjør at du husker tallet med en gang.

Eks på bruk:
-Grunnloven ble stiftet i 1814
Historie: Under en lyktestolpe står en snømann og holder i lyktestolpa og i et norgesflagg.
Lyktestolpa symboliserer 1, snømannen er 8, lyktestolpa han holder i symboliserer 1 og flagget symboliserer 4 og norge.

Ikke det beste eksempelet, men du skjønner tegninga

Videre lager du deg en historie med mange slike bilder. Dette har fått meg til å få 5+ og 6 på mange prøver
Litt merkelig at du har symboler over alt?
gå på do og send sms om svaret