Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1234
Hei, Her er et bilde tatt fra hotellrommet jeg bodde på i New York, kritikk ønskes!

http://bildr.no/thumb/336055.jpeg

Lukkertid: 2 sekunder
Blender: 18mm
ISO: 100

Tatt med et Nikon D60 + Sigma 18-55mm f/2.8 EX MACRO HSM
Syns fokus ligger på feil sted, skulle vært på veien, men det er på vinduene i de bygningene... Ellers stilig bilde.
hva har skjedd? ser ut som du har brukt noe sinnsykt med noise reduction, eller en annen form for softing.
Trådstarter
Hmm, hva mener du? bare fiksa det opp litt i Photoshop, kontraster og unsharp mask, ellers er det ikke gjort noe.
Få original da!
▼ ... noen uker senere ... ▼
NYC har mye biler, kunne vært kult om du satte lukkeråpningen på f.eks 20 sekunder. Det ville blitt fine lange lys-streker da!
Hva er det du skal ha kritikk på?

At du har titti ut av vinduet ditt og tatt et bilde?

Ok, gratulerer - du har klart å titte ut av vinduet ditt og ta et bilde.

Det er ingenting spesielt med dette bildet; jeg har tatt tusenvis av slike selv, bare at da har jeg gjort det med iPhonen min og postet på Facebook etterpå - ikke lekt kunstnerisk og lagt det ut for bedømmelse på internettene etterpå.

Isolert sett er dette tilfellet greit nok, men jeg er bare så lei av å se helt random stuff på nFF - som folk vil ha tilbakemeldinger på. Dette er ikke et avansert eller endog kunstnerisk bilde - og da blir det også feil å be om tilbakemeldinger, fordi du har ikke gjort deg flid med det.
Lyset fra gaten var ALT for overeksponert, så jeg ville heller ha klippet vekk gaten.
Synes motivet er dritfint, men bildet var ikke så bra komposert. Jeg synes bildet blir langt og smalt, med veien som bryter i flyten som kunne ha vært der om du skjønner.

Haha, fredeve, du fikk deg et kp, iallefall fant jeg ut hva det er
Hvis du først skal ta bilder av new york, ta bilde av noe som er kjent derfra. Ja vet, gjort 1000000+ ganger før, men bilde av byginger som har blitt croppet er det ikke mye storslagent over
Syns nå dette bilde var fint. ser et lys formet som en person også =)
Skal du først bruke lang lukkertid som en effekt må du nesten gjøre det skikkelig. Mindre blender, lengre eksponeringstid. Det ser bare teit ut når alle billysene stopper og starter i hytt og pine, man vil helst ha laaaange linjer for at det skal bli fett.

og blender er ikke 18mm, det er brennvidde. Blender er "f-tallet" (som på dette bildet er f/2.8)
Jeg må bare si at bildet var skikkelig kjedelig. Wow, et bilde av noen hus og noen lys. Det ga meg ingenting overhodet som ikke et bilde jeg kunne ha tatt med mobiltelefonen min ville ha gjort. Blurry var det også.