Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 826
Legger til to nye bilder jeg har tatt med mitt Nikon D60

Garasje:

http://img293.imageshack.us/img293/4999/dsc0357rednz9.th.jpg

EXIF:

Lukkertid: 1/30 Blender: f/2.8 ISO: 720

Flygende kaffekopp:

http://img153.imageshack.us/img153/9386/kaffeinmotioncopyzd7.th.jpg

Vil ikke si dette bildet var spesielt bra men likte effekten av kaffen i lufta så godt

EXIF:

Lukkertid: 1/60, Blender: f/2.8, ISO: 200

Konstruktiv kritikk ønskes
Orker ikke no konstruktiv kritikk nå, men av en eller annen grunn så falt jeg for garasje bildet ditt ble min nye bakgrunn faktisk, syns preget var jævlig fett!
Garasjebildet var bra! Det hadde dog vært moro å se deg gjøre det litt mer sort/hvitt samt øke kontrasten.

Kaffebildet var yeeeeeah, whutever.
Det garasjebildet hadde passet perfekt til et mafia spill! Kjempebra bilde! KP!
Jeg liker de dystre og skitne fargene i garsjebildet. Men..hvorfor står du akkurat der og tar bildet? hvorfor ikke stå midt i slik at man blir trukket innover i garasjen/tunnelen? syns ikke utsnittet og komposisjonen er særlig bra.

Når det gjelder kaffebildet er ideen god men gjennomføringen dårlig. Væske som er fanget i luften er vanskelig å gjøre kult og enten må man ha griseflaks eller tålmodighet for å få det bra. Problemet her syns jeg er at sort/hvitt-konverteringen er for dårlig, og at væsken ikke er synlig nok. Når jeg tenker på kaffe tenker jeg på beksvart gugge, ikke noe som mer ligner vanndråper.
Trådstarter
Takk for konstruktiv kritikk og KP!

Kan vel komme med noen få ord:

På kaffebildet hadde jeg et alt for dårlig utgangspunkt, flatt blitz lys og slikt, så jeg la ikke så mye inn i redigeringen. Kanskje jeg prøver på nytt en annen gang, men da bare med stillestående vann (uten koppen).

Når det gjelder garasjebildet og vinklingen så er den slik fordi det var mørkt, og med en lukkertid på 1/30 så måtte jeg ha et skikkelig underlag, da jeg ikke har stativ. Derfor brukte jeg en konteiner som stod der som underlag, derfor fikk jeg ikke det rett forfra.
Sist endret av Haavik; 21. august 2008 kl. 23:38.
liker garasjebildet, skulle dog ønske du hadde fjerna den eska der, da hadde det vært kos