Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2883
Har drevet å undersøkt litt hva man bør kikke på når man skal handle gaming skjerm.
Har enn så lenge kun brukt skjermen på min laptop (Predator Helios 500) grunnet manglende plass til god setup, men flytter snart og får en egen krok og dermed også plass til ekstern skjerm.

I jakten på skjerm virker det som mest logiske er 24 eller 27". Når det kommer til curved fikk jeg inntrykk at det var bortkastet med mindre man kjører ultrawide (overbevis meg gjerne).

Annet enn dette, hvordan er det med oppløsning? Kjøres som sagt fra en predator helios 500 med gtx 1070 så noe 4k oppløsning blir vel poengløst.

Spørsmålet er vel da egentlig om jeg burde kjøre 1080p eller gå for 2560x1440.
Feks denne skjermen: https://www.komplett.no/product/9035...kjerm-ag241qx#
Jeg har denne: https://www.komplett.no/product/8904...ds#productinfo. Betalte 3495.- for den på Elkjøp. Kjempefornøyd. Den du linket til er sikkert helt grei den og.
Superfornøyd med min ASUS PG279.
165hz, 1440p, g-sync, IPS panel.

Rimelig dyr, men absolutt verdt pengene i mine øyne.

Hatt MSI MAG271C, om du er på et budsjett og trenger en kjapp skjerm funker den fint med 144hz curved. Men merker fint at 1080p blir lite med en 27", mye jaggies og du ser pixler osv... Var veeeldig skeptisk til curved men faktisk ikke ille, men er milevis forskjell med den jeg har nå, verdt 3x prisen, skjerm i mange år fremover
budsjett? Aoc g2590vxq er på tilbud nå til 1300 hos elkjøp. 24.5", 75hz, AMD freesync og supposedly 1ms. bra skjerm til prisen
Husk at kun AMD skjermkort støtter freesync (utenom noen få utvalgte skjermer), så meningsløst å linke til freesync skjermer. Skal du oppi 100+hz kjøp g-sync skjerm. Ja det koster mer, men du får ihvertfall brukt skjermen til det den er ment for.

Jeg har 1440p skjerm 144hz med g-sync på et gtx 1070, ligger rundt 80-100 fps på de fleste spill med medium settings.
Sist endret av Sup3rn0va123; 31. januar 2020 kl. 19:13. Grunn: manglet ord :))
Takker for flere gode tips, skal snuse litt på de alternativene.
Satt egentlig budsjett til rundt 4k, men har ikke helt bestemt meg enda. Det må kunne drives av laptoppen min.

Sitat av Sup3rn0va123 Vis innlegg
Husk at kun AMD skjermkort støtter freesync (utenom noen få utvalgte skjermer), så meningsløst å linke til freesync skjermer. Skal du oppi 100+hz kjøp g-sync skjerm. Ja det koster mer, men du får ihvertfall brukt skjermen til det den er ment for.

Jeg har 1440p skjerm 144hz med g-sync på et gtx 1070, ligger rundt 80-100 fps på de fleste spill med medium settings.
Vis hele sitatet...
Så kompletts rimeligste med g-sync var denne: https://www.komplett.no/product/1135...rm-tuf-vg27aq#

Må ærlig innrømme at jeg ikke helt vet hva gsync og freesync egentlig gjør utenom at g er for nvidia og free er for amd.
Siden jeg har nvidia 1070 må det vel da bli gsync skjerm
Det freesync å g-sync gjør er å synkronisere skjermens hz med den fps pc'en klarer å gi ut. Se får deg 40 fps på en normal 60hz skjerm, lagg å screen tearing, samme vil skje vis du er under 144fps på en freesync skjerm med nvidia kort. Men med g-sync på nvidia kort så vil skjermen kjøre 91hz vis du har 91 fps å null screentearing å lagg. Kort å enkelt? forklart

Anbefaler ikke 4k skjerm, jeg har stasjonær pc med 1070 oc å i7 8770k@5ghz, har ikke sjangs på 4k skjermen min
Sist endret av Sup3rn0va123; 1. februar 2020 kl. 01:37. Grunn: La til mer ooord
Sitat av Sup3rn0va123 Vis innlegg
Det freesync å g-sync gjør er å synkronisere skjermens hz med den fps pc'en klarer å gi ut. Se får deg 40 fps på en normal 60hz skjerm, lagg å screen tearing, samme vil skje vis du er under 144fps på en freesync skjerm med nvidia kort. Men med g-sync på nvidia kort så vil skjermen kjøre 91hz vis du har 91 fps å null screentearing å lagg. Kort å enkelt? forklart

Anbefaler ikke 4k skjerm, jeg har stasjonær pc med 1070 oc å i7 8770k@5ghz, har ikke sjangs på 4k skjermen min
Vis hele sitatet...
Takk.
Nei, har slått fra meg 4k. Har ikke kraftig nok maskin til å dra det uansett, men 2560x1440 burde vel gå greit?
Står vel da igjen med 24" 1080 eller 27" 2560, med g-sync.

https://www.komplettbedrift.no/produ...erm-tuf-vg27aq

Denne ser muligens ut til å fikse biffen til en "rimelig" penge.
Prøv med 1440p, går det ikke er det bare å returnere å kjøpe 1080p, 60 dager åpent kjøp på komplett.
Virker som 27" 1440p vil gå greit, men på generelt grunnlag de stedene jeg har søkt anbefales 24" 1080p.
Så da var det å finne en slik skjerm med enten g-sync eller freesync. Slik jeg forsto det med litt googling nå har nvidia åpnet for å kunne bruke freesyn på sine skjermkort.