Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 9421
Begynner aa bli lenge siden jeg skrev paa freakforum sist, men naa trenger jeg virkelig hjelp.

Jeg sitter i Frankrike og har funnet ut at jeg ved et uhell tok med pipa jeg har brukt til aa royke hasj en del ganger. Jeg hadde den i lomma paa jakka mi og tok den da med gjennom sikkerhetskontrollen paa oslo lufthavn (jakka mi ble til og med sendt gjennom rondkenmaskinen uten at noen reagerte paa det.)
Det jeg lurer paa er hvordan jeg lettest kan faa den tilbake igjen uten alt for stor risiko. Jeg tror sikkerheten paa flyplassene i Frankrike er mye strengere (det gaar bevepna soldater i gatene her.)

Det fungerte bra aa ta den med i lomma naar jeg dro hit, men det var nok flaks.

Fungerer det aa ta den med i bagasjen jeg sjekker inn? Eller har de narkobikkjer som staar og lukter paa alle bagene?

Skal jeg bare dumpe den i sopla og annse den som tapt?

Alle raad mottas med takk
Jeg synes du skal sende den i posten. Hvis den kommer frem - kjempebra! Og hvis ikke, så har du i hvertfall prøvd. Jeg tror ikke du får pes hvis de finner den i postsystemet på vei til deg.
Du pakker den bare i baggen. Du trenger ikke bry deg om toll\sikkerhet i Frankrike. De er der for å passe på reisende som ankommer, og for sikkerhet. Mulig at bikkjene lukter pipa når du skal gjennom tollen på gardermoen, men da blir du ikke tatt for smugling. Vet dog ikke om tollerne har lov til å gi deg straff for misbruk. Noen som vet om det er kun politi som har lov til dette?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hvis det er hasjrester i pipen så ryker jo den Sinister... Og han får bot.
Innsjekket bagasje, innsjekket bagasje, innsjekket bagasje. Eller gi faen i pipa, kjøp deg en ny i France som du lar være å røyke på og tar med den hjem i stedet for. I innsjekket bagasje.
Ærlig talt, det er en jævla pipe og ikke 15 gram med hasj. Du kan for din del bruke den til å røyke vanlig tobakk i eller urter. Sålenge du vasker den, og alle materielle spor av hasj er borte så har de ingen grunn til å anholde deg. Hvis du da selføgelig ikke er ruset på hasj.
Å putte den i hovedbagasjen kan også være et smart sjakktrekk.
Trådstarter
Sitat av dexter
Jeg synes du skal sende den i posten. Hvis den kommer frem - kjempebra! Og hvis ikke, så har du i hvertfall prøvd. Jeg tror ikke du får pes hvis de finner den i postsystemet på vei til deg.
Vis hele sitatet...
Hm... faar vel de samme problemene om den blir stoppa i posten som hvis den er i bagasjen min?
det er mulig det koster det samme aa sende den til norge som selve pipa kosta. faar sette meg ned og se paa priser. Tusen takk for tipset, hadde faktisk ikke tenkt paa det

Er foresten en pipe av dette slaget
http://www.rhinogifts.co.uk/product_images/834/thumbs/1/brass-nut-and-bolt-pipe.jpg
Saa hvis de tar den er det vel ikke saa mye tvil om hva den er til?
Har forresten vasket den naa, men hvor mye maa til for aa fjerne alle rester og eventuell lukt?

Mange gode forslag forresten. Tusen takk
Sist endret av Nero; 10. juli 2007 kl. 19:21.
Tias: Var det jeg mente da. Alltså at han ikke blir tatt for smugling, men misbruk, ergo bot.

Men: Har tollerne lov til å gi bøter for misbruk av hasj? Er det ikke bare politiet som har lov til det? Eller er politiet med når de har narkosjekker?
Trådstarter
Holder det aa vaske den grundig med saape for aa unngaa aa bli tatt?
Sist endret av Nero; 10. juli 2007 kl. 22:29.
Nå vet jeg ikke så mye ang emnet.
Skulle tro det hvis du fikk fjernet ALLE rester av hasj. Tror nok ikkd får fjernet lukten så narkobikjer ikke lukter den, men sikkert så mye at de ikke merker den på avstand gjennom bagasje.

Men hadde jeg vær deg, med tanka på straffene for det så hadde jeg kasta den og kjøpt meg en ny en
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Destiler den med sprit.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
comi; ikke lett å destillere et metallrør.. destillere = fordampe+kondensere, og da har liksom ikke pipa den gode gamle formen lenger 8)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sinister: ah, right. My bad :-). Vel, jeg tror man blir tatt for smugling uansett mengde, og hvis det er størknet cannabisolje i pipen - som det jo blir etter bruk, så blir man fint tatt for dette også.
Trådstarter
da tar jeg bare og kaster den og kjoeper en ny en. takk for hjelpen
Du kan jo vaske denmed sprit og så såpe og hvis den blir tatt så bare sier du at du har fått den og aldribrukt den til noe annet enn tobakk, de kan jo tross alt ikke ta deg for noe noen andr ehar gjort. Du kan vel forøvrig legge til at du aldri visste den var blitt brukt til hasj eller andre rusmidler. Så lenge du ikke har noe i deg, så er du egentlig seif.
Trådstarter
ja, for naar jeg spoer om tips for hvordan ta med meg min egne hasjpipe saa er jeg jo garantert helt rein.

Finner de noe i den kommer de nok til aa teste meg, og det vil jeg ikke.

Forresten blir vel spriten dyrere aa kjoepe enn selve pipa saa det er ikke mye poeng
nå er ikke jeg noe sånn proff med hasjpiper osv, men tror du virkelig de åpner bagen din osv for det at de finner ei PIPE i den? bare vask den godt med såpe og ikke røyk før du er hjemme igjen så er du safe.. tviler sterkt på at de gidder å teste alle pipene de finner..
prisen for at hundene markerer pipa di er 2000 + ransaking. kompis av meg blei taua forje veke pga hunden markerte uten han hadde noe på seg der og da. det går under narkotika missbruk.
Kan de gi deg bot om de ikke finner noe? Hundene har god luktesans, men det kan da ikke holde som bevis om de ikke finner noe på deg.
Sitat av itZsaiN
prisen for at hundene markerer pipa di er 2000 + ransaking. kompis av meg blei taua forje veke pga hunden markerte uten han hadde noe på seg der og da. det går under narkotika missbruk.
Vis hele sitatet...
Det jo virkelig være bullshit, at du har vært i kontakt med/lukter narkotika er da virkelig ikke ett bevis på misbruk.. Hvis kompisen din derimot ble testet som en følge av denne merkeringen, og slo ut positiv - da er det noe annet igjen..
Hvis de finner brukt brukerutstyr bruker de og ta urinprøve, og hvis urinprøven slår ut på THC så kan du forvente deg en saftig bot.

Jeg har blitt tatt for bare THC i kroppen 2 ganger og fikk 3000kr første gang og 3500kr andre gang
Det har vært en diskusjon her før angående å vaske bort hasj-lukt og lignende. Enkelte hunder (hvertfall de som brukes som narkohunder) har en luktesans på opptil 2 PPM. (Parts per million)

Vi kom frem til at det er sannsynlig at hunden finner en liten hasjklump selv om den er sveiset inn i en metallsylinder.
Trådstarter
Hvor lenge er THC i urinen da? har hoert fra folk at det kan spores i tre maaneder etterpaa, men tror ikke det er snakk om i pisseproever
6-8mnd max trur jeg. Ikke helt sikker når det gjelder akkurat dette pga at det er så mye forskjellig informasjon om dette. Røyker du en pipe så vil det gå ut etter 1 ukes tid trur jeg. Har opplevd det selv ivertfall
Trådstarter
da er jeg jo ganske trygg. kaster pipa, men de bikkjene lukter jo om man har vaert i samme rom som en som har roeyka, saa jeg liker aa vaere trygg. bagasjen min lukter sikkert ogsaa naa som pipa har vaert oppi
For det første, ikke for å være prippen.. Men er jo ikke selve THC'n som sitter i urinen, er bla. er to metabolitter fra THC'n... Disse kan du enkelt kvitte deg med, eller hvertfall fortere... Alternativ, nå som du er i frankrike... Kjøp et body cleanse sett... Er som regel en kur på tre dager som gjør deg helt clean. Eller du kan ta en spise skje natron, før du legger deg ett par kvelder på rad.... Eller spise overdrevnet C-Vitaminer (til du driter gult mahn!) eller du kan ta ett glass med en cl. Zalo :P

Det med at det kan spores 6-8 mnd tror je desverre er piss.... Jeg har selv tatt urinprøve som sendtes til en lab i sverrige, som var ekstremt proff på analyzer vistnok.. Hadde røyke vær dag i to år, men var clean etter en måned... Det kan jo variere litt fra folk til folk, men mine erfaringer nå, som jeg abre tar en rev innimellom, er at jeg er clean på tre dager... Brunt henger lengre i en grønnt er min erfaring.

Og en ting til... Spriten koster mer en pipa? Ta å legg den i bensin eller noe en kveld å to, tror dette vil løse bort det meste av hasj smuler... Pluss, om det skulle være 2PPM (eller hva det var), så blir sikkert dette "overdøvet" av benzin lukten...

Ser ingen grunn til at du skal bekymre deg! Legg den lille favoritt pipa i baggen din, og flytt tankene bort fra den... Blir su stoppet i tollen kan du bare si at du kun har røyket tobakk på den, og bla bla bla... og fornekte at du kjenner dens egentlige formål, evt. må du kasnkje ta pissings.. Men disse hurtitestene er crappy, så om du tar en spiseskje natron dager før du reiser... Null stress om du så måtte tatt den dere jævla pissingsen..
Trådstarter
ER uansett flere uker siden jeg har roeyka saa da boer jeg vaere trygg?
Hvor ofte har de saanne bikkjer som lukter paa all bagasjen uansett?
Tror ikke bensinen fjerner lukta, men aa spore hasjen blir kanskje jaevlig vanskelig...
Noen som vet om at hunden lukter hasj fra bagasjen lin er nok til aa ta meg med inn til test hvis de ikke finner spor? (naa spoer jeg mest av nysgerrighet)
Jadda.. Da er du safe... Med mindre du har forbrenninga til ett voldtatt murmeldyr med måendelig ifisert endetarm forstoppelse....

Men uansett mahn... De bikkjene.. Tja, det er vel hel tia? Sånn jeg har skjønnt det?? Alternativt kan du rense den med besnis som sagt og så røyke tobakk på den, så det er tjære rester osv... Da burde det hvertfall være bankers! Snuten kanke konfiskere dette i og med at det ikke er narkotika bruker utstyr, men utsyr for å inhallere røyken fra en helt lovlig urt her i norge....

That's it... Ekke noe å stress med.. Men hvis ikke pipa har noe verdig hverken materialistisk eller av personlig verdi for deg så er det jo ikke vits i å ta sjangser.. Men hvis dette var pipa du røyka jomfrutrekket av White Widow eller sånne ting du helst vil huske så hadde jeg spart den ass.. :P

EDIT: angående testing av deg, så vil dette variere litt trur jeg.. Om de har en dårlig eller bra dag, eller om det er en kul/ukul dude som popper opp bagasjen.... Bensin vil vel fejerne lukten? Er jo ett ganske kraftig løsemiddel... Lar du den ligge i en liten boks med bensin ett par tre dager, så er den nok god som ny :P
Sist endret av Potrick; 12. juli 2007 kl. 23:31.
Trådstarter
ER den foerste jeg kjoepte tilroeyking av has, og det var med den jeg fikk effekt av roeyking foerste gang saa jeg er ganske glad i den skal proeve bensin: Det vanskeligste blir vel aa oeyke tobakk, jeg har skikkelig problemer med det. hoster og spyr og faenskap...
Tja........ Du kan jo bare ta åsså suge med munnen, sånn at tjeren fester seg i pipa, men du ikke får det ner i systemet... Så tar du bare å puster ut.... Trenger ikke å puste gjennom den vett... Viss du abre trekker som du trekker med sigg, så kan du lett slippe alle de lumske bieffektene av den fæle tobakken :P
det er bare å vaske den grundig. det er ikke ulovlig å ta med piper til andre land så lenge det ikke ligger weed eller hasj der.

jeg haddem ed en svær bong og en pipe hjem fra roskilde(og da sjekker de jo) og jeg spurte til og med, men de sa det gikk greit så lenge den ikke var brukt/ren
Trådstarter
Naa har jeg faatt enda et problem her... jeg har funnet ut at poppers er lovlig her og tenkte paa aa ta med hjem, men det er veldig dumt hvs de aapner bagen min pga. hasjlukt og finner dem. noen som er kjent med regelverket for innfoering av legemidler uten resept?
Lærenen min ble dratt inn etter en tur i frakrike på Gardermoen Flyplass.
Hun ble forøvrig plukket inn å ransaket pga hasj lukt i klærne fra de lokale hasj barene rundt om kring i Frankrike. Om du lukter, har pipe e.l. vil du aldri bli straffet for dette, det kan ikke stilles noen slags form for beviser så lenge du selv ikke er påvirket. Nå kjenner ikke jeg det det franske lov verket, men du kan være ganske sikker på at det er mye snillere enn det Norske.
Med tanke på at det faktisk er lovlig å røyke hasj i Frankrike trenger du ikke nekte for at den er blitt brukt til den slags. På Gardermoen enser de ikke passet ditt en gang, så du er trygg.
'Legg pipa i hovedkofferten' ! ;D
Sitat av itZsaiN
prisen for at hundene markerer pipa di er 2000 + ransaking. kompis av meg blei taua forje veke pga hunden markerte uten han hadde noe på seg der og da. det går under narkotika missbruk.
Vis hele sitatet...
Bullshit. Kameraten din må ha blitt lurt av snuten til å innrømme bruk.

Og: jeg gikk ved siden av en kompis som hadde et brukt chillum i veska si uten at noen markering skjedde, vi passerte rett forbi snuten på hunden, og det er nødt til å ha vært lukt i klærne våre...

En ting til: Nero - du blåser opp en veldig liten sak utover alle proporsjoner her. Og drit i poppers, er ikke verdt det uansett, om du ikke skal ha det til andre formål enn "rus" da..
Sist endret av pecado; 13. juli 2007 kl. 23:26.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
FyFaen: Vet ikke hvor du har hørt dette, men cannabis er på ingen måte lovlig i Frankrike eller noe annet Europeisk land (eller i verden generelt?). Det er en del land i Europa som har avkriminalisert cannabis, men desverre har ingen legalisert. Frankrike på sin side har heller stramme cannabislover og skiller ikke mellom sterke og svake stoffer, men for all del - røyk gjerne når du er der; bare ikke innrøm noe til politiet

Hvis pipen inneholder cannabisrester - som den VIL gjøre etter å ha blitt brukt til å røyke, så kan du lett bli tatt for smugling og besittelse.
Trådstarter
Sitat av pecado
En ting til: Nero - du blåser opp en veldig liten sak utover alle proporsjoner her. Og drit i poppers, er ikke verdt det uansett, om du ikke skal ha det til andre formål enn "rus" da..
Vis hele sitatet...
Mulig jeg overdriver, men har veldig lite lyst til aa bli tatt for noe saa teit som dette... poppersen er ikke til meg selv (jeg faar bare vondt i hodet og spyr av det)
Sist endret av Nero; 13. juli 2007 kl. 23:56.
Mulig jeg er HELT på trynet nå, og plis si ifra om jeg er det.. For all del... Men kan abre ikke forståat man kan finne noe særlig cannabis rester (sikkter mest til THC som er det ulovlige stoffet i hasj) om man lar pipen ligge i bløt i en sterk fettløsende væske.... Dette vil jo løse opp evt. THC rester, da disse er fettløselige??? Og uansett, bærer pipen preg av spritlukt er vel dette noe som også forvirrer hundene?

Jeg mener, visst har de god luktesans, men en vanlig form for xtc smugling er vel å parfyrmere innpakningen heavy? Eller er dette bar rykter (spørrende, ike arogant påstående eller noe sånnt)

Men uansett... THC er fettløselig, på lik linje med metabolittene etter THC, og ved å la pipen ligge i bløt over en periode i et sterkt fettløselig stoff (Sterk sprit/Benzin etc.) vil vel fjerne det lille som ligger der slik at hundene ikke luketer noe?)

Hvis det er sånn så kan du jo si at du nøt ett par karva tobakk blader på pipen i en pub du syns lunkta litt fønky, men iat du ikke tenkte på at d var damp av ulovlige substanser som festet seg til den kjære tobakkspipen din? ^^
Parfymering ellerno sånt hjelper ikke degrann uansett hva man har, narkohunder hadde lukta en hasjklump selv om den lå i bunn av en utedass som var brukt i 10år..
Angående den pipa di, den er tydeligvis viktig for deg, bare la den ligge i whitesprit, bytt whitesprit etter en dag og la den ligge i ett døgn til, og pakk den tett inn i plastikk når du tar den med deg i bagasjen, dette vil sannsynligvis redusere luktstoffene så betydelig at man ikke kunne sporet det.
De vil etter alle normale tenkemåter komme seg glatt igjennom alle narkohund sperring, dessuten er det ikke så stor fokus på narko med flytransport, det man er bekymret for er båttrafikk og smugling med bil.
Aceton hjelper vel på det meste?
Ok.. Har som sagt ikke no mer peiling på dette med parfyrmering enn gatesnakk fra halveis lugubre kompiser.. Hehe...
Jeg så i en film at de hadde hasj i kaffi-bønner for å lure narkohunder :P^^
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
zleepy: Hehe, vel, det funker bare på film :-/
Tenkte på amsterdam. x'DD
Ingen grunn til å tilstå. Kameraten din lot seg lure av Politiet hvis han tilsto noe.
Hadde snuten på besøk for et år tid tilbake. De kom inn med hund og fant noen cones, en foldekniv som var svartbrent og en hjemmelaga bong som var røkt. De oppretta sak og konfiskerte utstyret. 3 uker senere kom det brev om henleggelse og at jeg kunne henta tinga mine.

Det var ingen tvil om hva som var røkt i bongen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
De selger bongs i Norge ra. Shangri-La i Oslo f.eks. Så 0 stress om de finn bongen din. Men i Frankrike derimot vet jeg ikke om noe spesielle lover osv. Men bare vask den alt du klarer, så gåre nok så bra så btw, den pipa der er fin som tobakkspipe for alt andre vet : )
Plastikhanske, arm og analopning.

Drikk masse dritemiddel før du drar, og hvis tollerne vil lete litt i din rektum driter du på armen dems.

Av lolkeen: btw, den pipa der er fin som tobakkspipe for alt andre vet : )
Vis hele sitatet...
Tollere er ikke dumme.
Sist endret av sauistorby; 19. august 2007 kl. 22:25.
Vræl. Jeg skulle reise hjem til gamlingene en tur for noen mnd siden, og skulle ha med meg litt flaks og steinlumet.. Skiftet "gjemmeplass" til lumet i bagasjen sikkert 3 ganger mens jeg satt på flyplassen og ventet.. Såklart ble jeg tatt til siden i kontrollen. To damer gikk igjennom bagasjen min, og fant lumet.. Hele verden min gikk i oppløsning. Jeg hadde hunden min med meg i en bag på siden av, og gud som jeg angret på at jeg ikke bare la lumet oppi der.. Den sjekka de ikke igjennom i det hele tatt.

Iallefall.. De så på meg, og sa: "Hva er dette?"

Jeg så antagelig ut som et lik mens jeg stutret fram: "øh, veit ikke, kanskje det er, uhm, jeg veit faktisk ikke."

Hun ene dama så på den andre og sa: "ok, det er greit, ingenting her" og pakket ned bagasjen min igjen og sa: "ha en fin flytur da!"



Huffameg jeg var gele i beina når jeg gikk derifra... Har ingenting på meg til dags dato, og vil ha det sånn videre.. Selve flaksen lå en trygg plass på kroppen min, så den var jeg igrunnen trygg på at aldri ville bli funnet. Men lumet ser godt brukt ut, men disse damene så antagelig det gode i meg og den lille hunden min og lot meg gå. Snille damene
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Mhm.

Har raskt lest igjenom tråden.
Trådstarter er kanskje kommet seg hjem nå, men uansett - en brukt pipe går under brukerutstyr der man i værstefall kan få en bot.
Lar man seg lure til å innrømme bruk også, sier det seg selv at man vil få bot for det også.

Jeg gikk igjenom tollen på Gardermoen engang i 2001 etter en syden tur i Spania. Jeg hadde røykt 40 minutter før jeg gikk på flyet og hadde også med meg brukte piper av forskjellig slag.
I tollen ble jeg typisk nok stoppet fordi en bitte liten hund, som jeg ikke engang fikk øye på - før det var forseint.
Jeg hadde ikke planer om å være på Gardermoen noe lenger enn 20 min, ettersom jeg skulle ta fly videre til et annet sted i landet.
Akkuratt den planen feilet.

Jeg hadde ikke hasj med meg og heller ikke noen andre narkotiske midler. Foruten om medisin som jeg har lov til å oppbevare.
Kofferten min ble ransaket der de fant 2 eller 3 piper som var brukt, i tilegg til 2 svære lum som ikke var brukt.

De tok nartuligvis fra meg de brukte pipene, og jeg måtte også strippe.
Jeg forstod fort at det ikke var politi jeg hadde med å gjøre, så jeg tok det helt chill og innrømmet bruk i Spania.
Dette fikk ingen konsikvenser, foruten om 4 timer ekstra venting på Gardermoen fordi jeg mistet 'transfer' flyet jeg skulle nå.

Hadde det vært politi jeg hadde snakket med, ville jeg nok ikke innrømmet bruk og skyldt på at jeg reiste uspesifisert og at jeg bodde på rom med en eller annen slask som sikkert prøvde å lure meg. Eller noe lignende.
Men det avhenger egentlig helt og holdendt på hvordan situasjonen hadde vært da.

Å ta med seg en brukt pipe inn i landet, er ikke smart om man ikke ønsker oppmerksomhet rettet mot seg.
Spesielt om man befinner seg i et land, der piper koster 1-10 €.
Kjøp en pipe som evt. skal brukes i landet, og kjøp en ny om du skal ha den med inn i landet. Det vil vel absolutt være det letteste.

__

Å bli tatt for 'soy'/skrap' eller hva det nå enn kalles, tviler jeg på at noen ville ha blitt tatt for. Da er man i hvertfall MAX uheldig.
Med mindre det ligger et halvt gram med olje skvist i pipen. Men da mener jeg at man nesten ber om å bli tatt.

Husk at det ikke bare er på utennlands reiser at man kan bli stoppet.
Å transportere narkotika som hunder er trent for å lukte, kan man bli tatt både på innenlands og utenlands reiser.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hm, hva med sitron? Kan sitron lure narko-hunder?

Vet det er off-topic, bare lurte. Har hørt white-spirit og parafin før, bare lurte på sitron-biten. Hørt historier om sitron benyttet med lik, kanskje litt annerledes enn cannabis.