Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 467
Har hatt prosessoren i 2 år og jeg kan se gjennom vifta at det er sick med støv der. Lurer på om det er en måte å demontere vifta på slik at jeg kan rense den. Det er stock vifta


En ting til; når jeg slår på pcen står det at bare 3 cores er active hvordan fikser jeg det?
Sist endret av sweetgraphic; 8. januar 2012 kl. 23:04. Grunn: :)
det med cores;

kjør -> msconfig -> boot -> advanced og hukk av number of processors og velg riktig

Angående rensing, så kan du mest sannsynlig vri de 4 skruene på kantene av prosessoren, og ta ut hele kjøleren.
Sist endret av RydEN; 8. januar 2012 kl. 23:06.
Rense vifta:

Ta av vifta og blås den ren med trykkluft på boks eller vær hardcore og bruk støvsugern.

Aktivere cores:

gå i bios, og se etter core unlocker. Jeg har hvertfall det på mitt asus hk.

Sitat av RydEN Vis innlegg
det med cores;

kjør -> msconfig -> boot -> advanced og hukk av number of processors og velg riktig
Vis hele sitatet...
Det der er bare tull
Sitat av twixtor Vis innlegg
Det der er bare tull
Vis hele sitatet...
Aha? da må jeg ha gjort feil da. Har hørt fra minst 6-7 stykker at det er slik :/
Sitat av RydEN Vis innlegg
Aha? da må jeg ha gjort feil da. Har hørt fra minst 6-7 stykker at det er slik :/
Vis hele sitatet...
Det har med antall cores du bruker under oppstart av windows aka "boot" som det så fint står.
Sist endret av Flowerpower79; 8. januar 2012 kl. 23:12.