Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Ditt engasjement i politikk?
Politikk interesserer meg ikke i det heletatt! 10 20,41%
Jeg prøver å følge med litt, men ikke medlem av no parti. 27 55,10%
Jeg er medlem av et politisk parti 5 10,20%
Jeg er aktiv i min lokale forening. 2 4,08%
Jeg har vært på fylkesårsmøtet for partiet mitt. 5 10,20%
Stemmegivere: 49. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  23 2658
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Tenkte jeg skulle høre hvordan nFFs medlemmers engasjement er i politikken.

Har jo sett at mange er både opplyste og engasjerte når det diskuteres politikk.

Selv er jeg aktiv i Høyre og Unge Høyre på fylkesplan. (fylkesårsmøte og lokalt styre)
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Er med i et parti, men som 'støttemedlem' kan du vel nesten si. Følger med litt, men ikke så veldig mye.
prøver å engasjere meg nok til å vite hvem som er stats minister o.l
liker INGEN parti
må nok lage meg et
man ser jo på den andre threaden at det i alle fall er en del som inereserer seg litt da! men et lite spørsmål til deg Keanu, som driver for unge hoyre. Høyre er et parti som gir fordeler for de rikeste. Hvis du driver med politikk, kommer du nok ikke til å bli så veldig rik, så hvorfor ikke drive med politikk som gir fordeler for de vanlige mennskene også?
Ehh.. gjør et lite søk og finn ut hvor mye regjeringsmedlemmene tjener. En statsminister har ganske fet lønn i forhold til utdanningskravet sitt...
Jeg ble av en eller annen grunn innkalt til RVs årsmøte her om dagen, aner faktisk ikke hvorfor, ettersom jeg aldri har meldt meg inn i partiet. Fikk telefon fra en kar fra SV for et par uker siden også, de hadde visst registrert meg som medlem, har aldri meldt meg inn der heller.
Opprinnelig postet av Xpedit0r
prøver å engasjere meg nok til å vite hvem som er stats minister o.l
Vis hele sitatet...
er ikke det kjell inge røkke ellerno?
Better than thou.
Prøver å slukke så mye som mulig. Fattern har kunnskaper, så jeg følger ofte med på ham liksom.. Men er ikke aktiv innen noen partier, ei heller medlem. Vurderte å melde meg in i SU ifjor sommer, men ble med tanken.

Meitemark: Ikke prøv å leke dum..

Qee: Hoyre.no er liksom websiden til Høyre. Du tror virkelig ikke de glorifiserer seg _litt_?
/me gir rimelig faen i politikk faktisk (hey, im just a kid - let me enjoy it)
Opprinnelig postet av Carlo
Vurderte å melde meg in i SU ifjor sommer, men ble med tanken.
Vis hele sitatet...
Mange bra mennsker i SU da! hvorfor lot du det bli med tanken?
Jeg engasjerer meg i diskusjon om politikk så mye som mulig, også stemmer jeg ved valg... Ikke noe særlig ellers
1.
Samarbeidsregjeringens reviderte statsbudsjett innebar en sterk satsning på velferd, spesielt knyttet til skole, sykehus, eldreomsorg, bistand, miljø, frivillige organisasjoner og bekjempelse av fattigdom. Samtidig fikk vi rom til historisk høye skatte- og avgiftslettelser på 12,4 mrd kroner.

-----

RE: en ting skal høyre ha for, de har gjort det bra så langt på miljøsiden! Børge brende er jo en høyremann med sosialistiske grunnprinsipper og trues med eksklusjon i partiet. Eldreomsorgen er et kommunalt tiltak... det som har skjedd der hoyre har hatt makten er at tjenestene har blitt lagt ut på anbud. PRivate har overtatt for en omtrent det samme som staten ville drevet for, og kvaliteten på tjenestene har blitt dårligere. Fordi: Når private overtar skal det tjenes mest mulig penger. så hvis kaffen på eldrehjem serveres klokken 3, så er det ikke fordi de eldre ønsker det, men fordi det passer bedre med rutinene/øker effektiviteten!Så var det denne diskuterte nyfattigdommen i norge. La oss kalle det en sykdom som skal kureres. Høyre prøver ikke å kurere den, de velger heller å bevilge litt middler, men fortsatt ikke fjærne roten til problemet.
Clemet og Skole: husker du elevaksjonen før jul? da var det også høyremenneker som protesterte mot clemet og foss' skolepolitikk.. (som gikk på å kutte gratisbøker b.la) noe som resulterer i at kanskje ikke alle har råd til å gå på videregående uten å ta opp studielån!
Forivillige organisasjoner: alle fylker har forskjellige råd, f, eks.. akershus barne og ungdomsråd, som bestemmer hvilke ungdsomsorganisasjoner som skal få penger. Hoyre vil legge det ned, og sørge for fordelingen av pengene selv!


2.
sitter ikke inne med nok kunnskap til å kommentere skikkelig!
har bare en liten ting: Verdiskapning har ikke hoyre rett til å prate om!


3.
I budsjettet for 2002 fikk Regjeringen gjennomslag for å øke bevilgningene til rusformål. 35 mill kr går til å øke kapasiteten når det gjelder legemiddelassistert rehabilitering (metadon), for å kunne ta unna køen på nærmere 800 misbrukere som venter på et slikt tilbud. 20 mill kr går til å styrke helsetilbudet til slitne rusmisbrukere, gjennom økt satsning på lavterskel tilbud. Eksisterende tilbud styrkes i oslo.... o.s.v

RE: Litt sørgelig å ikke gripe probleme ved roten og sørge for forebyggende tiltak. greit nok med metadon, men det er bare en midlertidigordning. De gjør jo ikke noe med de som holder på å bli narkomane!


Det ser ut som hoyre glorifisere!

dette er bare 3 av ca 50 punkter den nye regjeringen har lagt frem. ]
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av meitemark
er ikke det kjell inge røkke ellerno?
Vis hele sitatet...
hmm.. jeg skjønner at DU spøker.. men jeg vet faktisk ikke hvem statsministeren er.. ser ikke på nyheter noen gang.. og i avisen skipper jeg rett forbi sport og politikk
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Huff, jeg er lei av alle disse politikk diskusjonene. Bryr meg ganske lite om politikk...
Eneste formeningene jeg har er at jeg ikke syns norge har den beste politikken.
Håper bare på laverepriser og liker ellers best å leve i uvitenhet om politikken i dette landet
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Huff, å huff. Noen tar politikk bra på alvor, setter seg godt inn i det og kan og snakke for seg her...

Bra det stå på Qee, kanskje har vi en ny statsminister her

(huff, laaaang post, leste bare at jeg fikk høre det..)
Nåde den som er medlem i AUF
Opprinnelig postet av z0py3r
Huff, jeg er lei av alle disse politikk diskusjonene. Bryr meg ganske lite om politikk...
Vis hele sitatet...
Er egentlig nokså lite interessert selv, men det er jo ikke værre enn å skippe diskusjonene som omfavner politikk da (og det gjør jo stort sett de som postes i politikk & samfunn forumet, eller hva det heter..).
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Nattbarn
man ser jo på den andre threaden at det i alle fall er en del som inereserer seg litt da! men et lite spørsmål til deg Keanu, som driver for unge hoyre. Høyre er et parti som gir fordeler for de rikeste. Hvis du driver med politikk, kommer du nok ikke til å bli så veldig rik, så hvorfor ikke drive med politikk som gir fordeler for de vanlige mennskene også?
Vis hele sitatet...
Det var meningen at det ikke skulle bli no politikkdiskusjon her, men siden du spør, får jeg svare...

Høyre driver ikke med en politikk som gir fordeler til de rikeste. Større fordeler enn f.eks. AP og SV, men ikke store. Høyre vil ha flat skatt, altså en som tjener 200 000 kr betaler f.eks. 60 000 kr i skatt, mens en som tjener 1 mrd betaler 300 mill i skatt.
Dette motiverer folk til å arbeide for å tjene mer penger, og gjør at samfunnet får utbytte av dette, pga mer inntektsskatt og større verdiskapning.

Forøvrig har jeg ikke tenkt å bli politikker, men veldig rik har jeg planer om å bli.

Ønsker ikke svar på denne posten, den var bare svar til Nattbarn...
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av nso

og i avisen skipper jeg rett forbi sport og politikk
Vis hele sitatet...
Hva er igjen da..?
Better than thou.
Opprinnelig postet av Keanu
Høyre vil ha flat skatt, altså en som tjener 200 000 kr betaler f.eks. 60 000 kr i skatt, mens en som tjener 1 mrd betaler 300 mill i skatt.
Vis hele sitatet...
Bra motivasjon til å prøve å tjene 1 mill i året ja!
Politikken her i landet er på trynet!
sier det der med skattelette f***skapen sin men ser vi noe til den da ? nei ! de pengene du betaler i skatt blir heller ikke brukt til skoler og det de sier de skal bruke det til...det de gjør er å gi kommunene minst muli penger og komunen bruker di pengene til minst muli fornuftige saker...
skattelette shiten der blir vel tatt igjen på andre ting
hater alle på stortinget.lover gull å grønne skoger men det blir det f ikke noe av.
politikk er bra.

/me er nestleder og økonomisk ansvarlig i Skien Ungdomsråd, som er partipolitisk uavhengig. men eg kan være medlem av et parti, og er medlem av SU. Er også med på endel EO-samlinger (Elevorganisasjonen i Telemark) som også er partipolitisk uavhengig. men det skinner jo ganske bra igjennom hvilket parti / side man er tilhenger av uansett da. :)

Ungdomsråd er forresten veldig gøy, lærerikt og interessant. Så sent som igår var vi invitert på SLT planleggningmøte i kommunen, som arbeidsutvalget var på. er utrolig gøy å ha noe å si på det som skjer i byen/kommunen hvor vi bor.

hiiha :)
Det er ikke noe ungdoms parti utenom SU her hvor jeg bor og de er gjenomført tullinger.

Jeg hadde kanskje meldt meg på....var på et møte og greier, de skulle demonstrere men viste ikke hva.

Det var patetisk

De var sosialister fordi det var kult og trendy.