Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1198
Hei, for rundt 4 dager siden fikk jeg tilsendt datamaskinen jeg hadde kjøpt på komplett. Jeg bestilte med en SSD, og en HDD. Planen var at SSD skulle bare brukes til OS og BF3, men det skjedde ikke. Alt av hva jeg lastet ned kom inn på SSD'en uten at jeg tenkte over det. Først idag la jeg merke til det, så jeg tenkte at jeg burde få flytta over. Jeg dragga over alle mappene uten om Windows mappen, over til HDD på 1TB. Etter den hadde loada en stund, så var filene endelig over til harddisken. Men jeg la merke til at jeg bare hadde kopiert dem over, og ikke flyttet dem. Mappene var fortsatt på SSD'en også. Så jeg markerte dem, og slettet dem (dem=Mappene). Det stod bare "Sletter (C så jeg ventet. Etter 15 minutter, så hadde jeg ikke mere tålmodighet, så jeg avbrøyt slettingen.
Deretter prøvde jeg å klikke meg inn på, "Min Datamaskin". Men da kom en error opp. Jeg var så keen på å game, så jeg hadde ikke tålmodighet nok til å søke opp feilmeldingen på nettet. Ettersom tiden gikk så merket jeg også at det ikke funket å gå inn på noe annet, en det som var på skrivebordet. Så jeg hentet HK boksen min, og plukket ut OS cd'n. Etter jeg hadde fått reformatert så prøvde jeg og skjekke om det gikk an å gå inn på "Min Datamaskin". Det funket! Men gjett hva? Harddisken min, er borte Det er bare SSD'en som er der. Jeg lastet deretter ned alle driverene jeg hadde på PC'n, og så etter Harddisken, men den var fortsatt ikke der. Så ringte jeg komplett, de ba meg søke på "Formater" på Søken i PC'n. Så gikk jeg inn på "Lag og Formater Harddiskpartisjoner" Alt de ba meg om å gjøre, funket ikke. F.eks, slette HDD som var der, etc. De nevnte noe om at begge diskene jobbet samtidig, noe de ikke kunne skjønne. De ba meg reformatere PC på nytt, og velge SSD som Systemdisken. Jeg gjorde det, men Harddisken var fortsatt ikke der den skulle være.

Jeg håper noen av dere kunne være så greie, og fortelle hva jeg burde gjøre. Om noen har opplevd dette før, og fått fiksa det, så fortell her, eller i PM.
TUSEN takk for alle svar som kommer

Unroge. PS: Er ikke så flink i datating, så ikke snakk så avansert, takk!
Har hatt et lignende problem med min stasjonære et par år tilbake, med XP vel å merke. Det som gjorde susen for meg var å dra ut IDE kabelen (blir vell sata kabel i din sammenheng) på sekundærdisken min og starte maskinen på nytt. Når jeg kom inn på desktop så jeg om jeg hadde primærdisken min, som forsatt var der (blir SSD'en din), sammen med CDrom og en disk til.. Litt usikker på om jeg hadde tre.
Derretter slo jeg av maskinen igjen og stappet i kabelen for å så starte den på nytt. Mener på alt funket så det skulle etter det.

Grunnen til å gjøre dette er så windows ser disken som en ny disk og lager nye addresser til den, om den er formatert så skal dette skje plettfritt med win7.

Om det ikke hjelper, prøv en annen sata inngang på hovudkorte..
Start, søk på partisjoner og bruk diskbehandlingen for å se om du finner disken der. Du kan prøve å gi disken en forbokstav, eller rett og slett formatere den
1337
Trådstarter
LOOOL, tusen takk Chiissii, bytte forbokstav, og den dukka opp. Tusen takk. Litt flaut for komplett at de ga meg masse avanserte instruksjoner, som ikke fungerte. Som alltid sagt, Nff er best
Sist endret av Mulatten; 6. november 2011 kl. 01:14.
Glad jeg kunne hjelpe, mange som har dette problemet ^^