Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1474
Fikk gavekort på spaceworld til 500,- jul noe som passer veldig bra når jeg hadde tenkt til å kjøpe ny SSD

http://www.spaceworld.no/display.aspx?menuid=831

Hvilken SSD burde jeg kjøpe? budsjettet er på ca 1k.


Har sett på disse 3:

1: Samsung SSD 840 PROSeries 128GB 2.5" OEM

2: http://www.spaceworld.no/display.asp...1&prodid=55037

3: http://www.spaceworld.no/display.asp...1&prodid=55076


Skal så si bare ha windows på SSD-en, men jeg vil fortsatt ha over 100GB


Er Nr 2 veldig mye dårligere enn nr 1?
Sist endret av MemoryCard; 25. desember 2013 kl. 01:34.
Crucialen er en kjempe disk, du vil merke lite til ingenting mellom de forskjellige diskene. Merk at 120gb kan fort bli knappt med plass om du ikke er flink til å kaste alt uviktig over på andre disker.
Støtter Samsung, men øk budsjettet litt og gå for 250GB versjonen
Sist endret av RabbitPen; 25. desember 2013 kl. 01:42.
Jeg ville også gått for Samsungen ja
Sitat av rolls Vis innlegg
Crucialen er en kjempe disk, du vil merke lite til ingenting mellom de forskjellige diskene. Merk at 120gb kan fort bli knappt med plass om du ikke er flink til å kaste alt uviktig over på andre disker.
Vis hele sitatet...
Savner virkelig en mulighet der man kan velge at ALLE programmene automatisk legger seg på en annen hardisk.

Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Enkelt.
SAMSUNG!
Vis hele sitatet...
Sitat av fatfro Vis innlegg
Støtter Samsung, men øk budsjettet litt og gå for 250GB versjonen
Vis hele sitatet...
Sitat av 295638 Vis innlegg
Jeg ville også gått for Samsungen ja
Vis hele sitatet...
Hvorfor? titegn
Sitat av MemoryCard Vis innlegg
Hvorfor? titegn
Vis hele sitatet...
Stabil, gode hastigheter og fint design
Sitat av MemoryCard Vis innlegg
Savner virkelig en mulighet der man kan velge at ALLE programmene automatisk legger seg på en annen hardisk.
Vis hele sitatet...
Hele vitsen med en SSD er vel at operativsystem og programmer kjører fra denne?
Sitat av Atec Vis innlegg
Hele vitsen med en SSD er vel at operativsystem og programmer kjører fra denne?
Vis hele sitatet...
Windows + chrome, photoshop, spotify og kanskje andre programmer jeg bruker mye.

Men når jeg har windows på SSD-en så blir det "default" disk, så når jeg skal innstalerer programmer blir det automatisk lagt på SSD-en, ofte får man ikke mulighet til å endre stedet der det skal innstaleres.
Sitat av MemoryCard Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hvorfor nekter du Samsungen?

Av de to er den siste best, men Samsungen er den beste av alle.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Hvorfor nekter du Samsungen?

Av de to er den siste best, men Samsungen er den beste av alle.
Vis hele sitatet...
Nekter ikke samsungen, men bare lurer på hvilken jeg evt burde gått for om jeg ikke kjøper samsungen.
Sitat av MemoryCard Vis innlegg
Nekter ikke samsungen, men bare lurer på hvilken jeg evt burde gått for om jeg ikke kjøper samsungen.
Vis hele sitatet...
Vel, som sagt er den siste av de bedre med tanke på hastighet.
Sitat av MemoryCard Vis innlegg
Windows + chrome, photoshop, spotify og kanskje andre programmer jeg bruker mye.

Men når jeg har windows på SSD-en så blir det "default" disk, så når jeg skal innstalerer programmer blir det automatisk lagt på SSD-en, ofte får man ikke mulighet til å endre stedet der det skal innstaleres.
Vis hele sitatet...
Alle programmer lar deg velge hvor det skal innstalleres om du ikke velger default da
Sitat av thundercat Vis innlegg
Alle programmer lar deg velge hvor det skal innstalleres om du ikke velger default da
Vis hele sitatet...
Er noen få programmer som ikke lar deg velge...

Er også lett å glemme at man ikke skulle innstalere det på SSD-en...
Jeg har Kingston, nr 3 du linket. Har ikke noe vondt å si om den, rask, stille og scorer såklart 7,9 på Windows indeksen.

Jeg har 120gb til OS og småprogrammer som Spotify, Skype, Chrome osv. etter alt jeg trenger var lastet ned og Windows 7 oppdatert så har jeg rundt 50 gb igjen. Helt perfekt egentlig, tror jeg klarer meg fint uten en større SSD.

Har en ekstra HDD til film/steam/origin osv.
Sitat av MemoryCard Vis innlegg
Er noen få programmer som ikke lar deg velge...

Er også lett å glemme at man ikke skulle innstalere det på SSD-en...
Vis hele sitatet...
Det er bare hva du er vant til. Velg Samsung, stabilitet og god programmvare er definitivt verdt pengene når du skal bruke den som systemdisk. Skal du ha noen spill på den også så burde du gå for en større disk. De større diskene er også raskere, ikke at du vil merke stort av dette, men likevel.
Hvordan skifte program files lokasjon: http://answers.microsoft.com/en-us/w...d-75253b893343