Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1208
Hvor bør jeg søke meg i militæret for å få et mest mulig eksplosivt år? Tenker ikke på utdanning i forsvaret, men vil bare prøve å få mest mulig moro i førstegangstjenesten...

Leste på gamle nFF om bla.a. EOD, men det er vel kanskje litt mer utdanning?

Sesjon på mandag, så setter pris på raskt svar!
Så vidt jeg vet, så driver stebroren til av kompis av meg med EOD i førstegangstjensten. De fyrer i alle fall av haugevis med NM91 og skyter med tungt så det står etter. Jeg kan sikkert høre med han eksakt hvilken gren han valgte, hvis det er av interesse?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Og om du lurer så er NM91 en plastisk komposisjon av HMX.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Kavaleriet er jo fint dersom panservogner (Leo 1 og 2. CV9030 ++) høres lokkende ut. Kampeskadronen er f.eks. fin i såmåte. Ikke under HSTY, men Tradok, som ikke har de samme økonomiske begrensningene. Artilleriet skyter med digre kanoner. Eksplosiver vet jeg ikke helt med, men er vel ingeniørene?
Trådstarter
56 2
Sitat av Bjølg Vis innlegg
Så vidt jeg vet, så driver stebroren til av kompis av meg med EOD i førstegangstjensten. De fyrer i alle fall av haugevis med NM91 og skyter med tungt så det står etter. Jeg kan sikkert høre med han eksakt hvilken gren han valgte, hvis det er av interesse?
Vis hele sitatet...
Ja det hadde vært greit! Litt om hvor det er og, hvordan miljøet er der. Leste på gamle nFF at det var mange teoriprøver, er disse veldig vanskelige?

Sitat av Nygaard Vis innlegg
Eksplosiver vet jeg ikke helt med, men er vel ingeniørene?
Vis hele sitatet...
Ja, tenkte kanskje at det var en gren for meg, men er det noen som vet hvor mye det smeller?
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Mye kult i fallskjermjeger, men en smule for hardt hvis du ikke går helt inn for det. De er også en topp prioritert styrke!