Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1908
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
I dag/natt 00:30 på NRK1 går det en dansk dokumentar på TV som kanskje kan være fin å få med seg for noen her inne:

”Dansk dokumentar. Hvert år blir mennesker kvestet og til og med drept av sprengstoff og fyrverkeri. Rakettene blir større og farligere for hvert år som går. Fjernsynet i Danmark har infiltrert og avslørt ulovlig salg av bomber som er så kraftige at de både kan drepe og rasere bygninger. Her konfronteres importører av disse livsfarlige produktene, og vi følger den illegale ruten rundt i Europa.”

EDIT: Dokumentaren blir også vist på NRK1 torsdag 31.1. klokken: 9.30
Hvis den går på NRK 1, blir den ikke lagt ut på nettet da? Eller gjelder det bare NRKs egne produksjoner?
Etter det jeg har skjønnt så gjelder det kun NRK's egene produksjoner.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Genialt Thor! Den blir nok ikke lagt ut på nett tv med mindre det er en dokumentarserie (eks. dok 22 osv) så kanskje.
den gikk i romjulen en gang også...så den da
de ser på skader mennesker har fått av dem og intervjuer de som fikk dem inn i landet, gjør også tester med sprengstoffene for å vise hvor farlig det er, både flashbomber og chrysanthemumbomber.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Helt ærlig skulle sett den når jeg står opp den 31. men vi har ikke TV her jeg bor. Er det noen her som har erfaring med og rippe fra TV og legge på nett kansje?
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Jeg tok den opp venner! Meen problemet er bare å finne ut hvordan jeg laster den opp fra parabol-boksen til pc
Sitat av Up Vis innlegg
Helt ærlig skulle sett den når jeg står opp den 31. men vi har ikke TV her jeg bor. Er det noen her som har erfaring med og rippe fra TV og legge på nett kansje?
Vis hele sitatet...
http://zattoo.com/

Der kan du se NRK1, NRK2 pluss noen utenlandske kanaler
Blant annet Al-Jazeera, sikkert mye bra sprengning der :P
Sitat av Brainiac Vis innlegg
Jeg tok den oppe venner! Meen problemet er bare å finne ut hvordan jeg laster den opp fra parabol-boksen til pc
Vis hele sitatet...
Tror nok ikke det går du... Går værtfall ikke an på vår Force, da jeg spurte produsenten var begrunnelsen at det ikke var lov å kopiere digital tv, da de var redde for at folk ville legge innholdet ut på nettet...
Mulig dette er bare bullshit for å skremme meg fra å gjøre det, og at det finnes en måte, men hva vet jeg...
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Det er bullshit for og skremme deg. Dra på youtube, så finner du så mye som er tatt opp fra TV at du komer til og laste opp barne-TV for morroskyld.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Jeg så resten av episoden i dag. Hele kom ikke med p.g.a hardisken på boksen er fyllt opp med Brainiac's. Fikk tatt opp ca 55min.
Sitat av Up Vis innlegg
Det er bullshit for og skremme deg. Dra på youtube, så finner du så mye som er tatt opp fra TV at du komer til og laste opp barne-TV for morroskyld.
Vis hele sitatet...
Sant det ja...
Regner med du må ha noe mer stæsj enn en kabel mellom tuneren og PC'n da, hvis ikke så ville vel flere brukt PC'n som PVR?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Neida. Bare rekorde fra TV til DVD spillern. Og så koble det til PC'n.
våre dekodere bruker sata hard disker :P Var ikke noe problem å koble dem opp på pcen. GET boksen bruke ext format så måte bruke linux for å finne filene
▼ ... noen uker senere ... ▼
Gikk glipp av programmet den 31. Noen som fikk det inn på pcen og kan sende det til meg?
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
jeg tok det opp, men mangler ledning fra tv til pc.
Må_kjøpe!
ok, send meg en PM vis du kjøper da