Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 232
Hei alle!

Da har vi hatt ett år med grønne tall, vi har passert ATH fra 2021 og bullrunnet er i gang for fullt.
For halvannet år siden bestemte jeg meg for å selge det jeg hadde av crypto rundt nyttår 2025. Mønsteret ved de foregående halveringene har vært at kursen har begynt å stige ett år før halvering og vart til ett år etter halvering, så to år med nedgang, ca.
Kan ikke sitte å trade aktivt, følelsene tar overhånd og jeg blir sykelig opphengt, det blir alt jeg tenker på, det tar fullstendig overhånd og jeg merker at det er veldig lite bra for min mentale helse.

Jeg trenger en taktikk, og jeg må holde meg til den.



Har noen sure epler i kurven fra jeg startet med krypto og ikke helt visste hva som var opp og ned. Som noen eksempler viste jeg ikke forskjellen på BTC og ETH, jeg kjøpte ERC-20 tokens uten å vite at det var kontrakter på ETH blokkjeden, viste ikke forskjell på POW og POS, og det å vurdere sirkulerende beholdning opp mot market cap var ikke noe jeg tenkte på i det hele tatt når jeg startet.
Researchen min gikk ut på å høre på bekjente som kunne enda mindre om crypto enn meg selv og skumme gjennom redditposter.

I begynnelsen av corona kjøpte jeg 22 LTC for 8k, for hva skulle jeg med 0.15 BTC som jeg hadde fått for samme prisen? 22 LTC kom til å gi meg mye større avkastning, men ble ikke helt slik.
I 2020, rett før det virkelig skjøt til værs, solgte jeg ETH for 5000/stk og kjøpte flere LTC siden det var "sølvet" til BTC`s gull.
Har hatt noen shitcoins som har moonet men solgte for sent og annet som ETH der jeg har solgt alt for tidlig, men skal ikke klage, jeg er iallfall på plussiden.

Uansett, jeg digrerer!
For å oppsummere har jeg gjort dårlige valg styrt av følelser og lite kunnskap, jeg brukte mye tid forrige bull-run på å lese meg opp, så nå vet jeg forskjellen på hva som er opp og ned, og jeg vet at om ikke jeg har en klar plan jeg kan automatisere, kommer jeg til å sjekke kursen 80 ganger for dagen, jeg kommer ikke til å klare å slappe av og jeg kommer helt sikkert til å selge for tidlig eller for sent.



Tidligere har ikke BTC nådd ATH før etter halveringen, men nå traff vi ATH ca. to mnd før halveringen. Det, kombinert med min plan om å selge ut fra mønsteret fra tidligere halveringer og at ting sjeldent går slik jeg planlegger, begynner jeg å bli litt bekymret for at vi kommer i bear-market tidligere enn antatt.

Jeg vil sette opp en bot som selger litt og litt etterhvert som markedet går oppover, si jeg selger x% crypto ved x% prisøkning, i intervaller etterhvert som det stiger, og om det når et gitt prisnivå selger jeg resten etter en dipp på 20% eller noe, som en stop-loss.
Så slipper jeg å ende opp med å angre og føle meg teit, om jeg velger å holde meg til planen om å selge ca 9 mnd fra nå, men det skulle vise seg at alt krasjer lenge før det.
Har registrert meg på Binance, Gate.io og 3commas.io.
Overførte 1.5 LTC til 3commas for å sette meg inn i bot-trading uten å risikere for mye.
Det har egentlig gått greit, men siden innsatsen var så liten ble det ikke mange prosent i forskjell mellom high og low price, og få grids. Har byttet fram og tilbake på en del shit-tokens og har latt noen kjøre noen dager i minus uten at de kom seg opp igjen, så tørr ikke ta sjansen på å trade noe jeg ikke holder.



Vil ikke hive inn alt jeg har men tenkte jeg kunne begynne med det jeg har i LTC, om jeg konfigurerer boten riktig kan jeg ikke tape sånn jeg ser det.
Om kursen stiger vil den selge 1 LTC pr grid, om kursen er varierende sideveis vil den selge høyt og kjøpe lavt, da kan jeg tjene litt på variasjonene i markedet fram mot topp/salg og jeg kommer litt bedre ut av det.



Low-Price (100$) - starter der kursen er når jeg starter boten, vil ikke kjøpe noe mer om markedet skulle gå nedover.
High-price (500$) - kommer aldri til å treffe denne, blir overrasket om den overstiger tidligere ATH.

Om kursen overstiger 260$ ønsker jeg å sette inn et stopp-loss på -20% slik at den selger all LTC om kursen synker for mye, men det er ikke noe parameter for det. Jeg får bare følge litt med og konfigurere den selv om kursen skulle gå så høyt.

Grids 50stk - 8.26%-1.63%, selger 1.03 LTC pr grid.

Ønsker minst 100k for 50 LTC, ca 2/3 av tidligere ATH, men håper stille at Litecoin får et ETF i dette bull-run mot slutten av året, ikke rett etter når markedet har snudd.


Høres dette fint ut?
Ønsker å gjøre det samme med det jeg har i ETH og BTC senere om dette virker fornuftig. Håper det er noen smarte hoder her inne som holder på med det samme og som kan hjelpe meg litt, setter veldig pris på alle råd jeg kan få


Tenker forsåvidt å veksle alt inn i USDT og kjøpe meg inn igjen i BTC om 3 års tid, om det går som tidligere sykluser, to år med bear-market etter bull-runnet.



Bilde av hvordan jeg tenkte å konfigurere botten:
https://ibb.co/gdXr9Z7
https://ibb.co/MDXVxz0