Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4296
Hei

Jeg har med uhell bestilt flere pakker til feil adresse. Jeg skrev én bokstav feil slik at adressen jeg bestilte til er et hus 40m fra huset mitt.

Hva kommer til å skje med pakkene? Er det noe jeg kan gjøre for å sørge for at de kommer rett frem?
Varsle avsender før pakkene blir sendt. Ellers må du bare snakke med naboen din.
Kontakt transportørens kundeservice for å få hjelp.
Strengt tatt er det kun avsender som speditør vil lystre når det gjelder å sende stoppkrav, så kontakt de du har bestilt ifra og forklar situasjonen, alternativt håp at pakkene ender opp på post-i-butikk og at du uansett må hente de der (kan innebære at du må følge med på sporingsnummer siden evt. hentelapp vil gå til feil adresse).
Jeg fikk sendt noe til feil adresse en gang, da en kompis hadde rotet med adressene - og den kom til min postkasse uansett, bare flere uker seinere enn den skulle.
Trådstarter
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Strengt tatt er det kun avsender som speditør vil lystre når det gjelder å sende stoppkrav, så kontakt de du har bestilt ifra og forklar situasjonen, alternativt håp at pakkene ender opp på post-i-butikk og at du uansett må hente de der (kan innebære at du må følge med på sporingsnummer siden evt. hentelapp vil gå til feil adresse).
Vis hele sitatet...
Er det en sjanse for at pakkene bare blir levert til feil adresse? Er det jeg er mest bekymret ror 😅
Hvis de leveres via et utleveringssted er det nok fortsatt deg som får hentemelding(så lenge du er i samme utleveringsområde som naboen). Skal du ha pakkene i din egen kasse ville jeg kontaktet selger men de finner veien frem uansett.
Sist endret av Hårnett; 13. august 2022 kl. 17:18.
Sitat av finmin Vis innlegg
Er det en sjanse for at pakkene bare blir levert til feil adresse? Er det jeg er mest bekymret ror 😅
Vis hele sitatet...
Hvis skrivefeilen er en gyldig adresse og pakkene kun skal leveres i postkasse så er det en sjanse for at pakkene blir levert i en annen sin postkasse ja, selv om de ikke har ditt navn klistret på postkassen. Dersom adressen (med skrivefeil) ikke eksisterer så er sjansene store for at de retter feilen og leverer til deg. Men slik jeg tolker det du skrev (med 40 meter nøyaktighet) så finnes den feile adressen i de virkelige liv, og de trenger ikke ha et likelydende navn en gang for at postmannen bare slenger den i postkassen med den adressen.
Uvaksinert 👍
Er det posten? Vet at med DHL så kan man jo endre hvor man vil ha den ved å logge seg inn. Tror det gjelder postnord også, vet ikke om det er mulig med posten.
Så du skrev en bokstav feil og gateadressene deres skiller bare én bokstav, hadde jeg hadde sendt en klage til kommunen for det må bli mye problemer med budleveringer og post.
2 gater som ligger så tett og bare skiller én bokstav, Første gang jeg har hørt om
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Så du skrev en bokstav feil og gateadressene deres skiller bare én bokstav, hadde jeg hadde sendt en klage til kommunen for det må bli mye problemer med budleveringer og post.
2 gater som ligger så tett og bare skiller én bokstav, Første gang jeg har hørt om
Vis hele sitatet...
Norske bokstaver kan også gi problemer. Jeg har "å" i gatenavnet mitt. Skriver jeg "å" til utlandet, blir det ofte overesatt til "aring", spesielt på SUN.komputere. Jeg skriver derfor "a" istedenfor. Av og til går det også galt, for den som skal levere skjønner ikke at "a"-en egentlig er en "å" og jeg har et par ganger fått beskjed om at de ikke fant adressen min. Kan jo være fordi de fleste bud i dag er utlendinger som ennå ikke har lært seg alfabetet vårt, og måten vi takler norske bokstaver på utenlandske nettsider. Heldigvis har UNICODE løst dette problemet, men det finnes fortsatt ikke-UNICODE-maskiner der ute.
Sist endret av ivar_oslo; 14. august 2022 kl. 09:47. Grunn: Ortegrafisk retting
Ville bare kontaktet vedkommende på adressen den ble sendt til og tatt en prat, "Hei jeg venter post men sendte til feil adresse, kan jeg komme innom å hente posten min"? Folk er vel ikke så kjipe.
Sitat av BearSleeps Vis innlegg
Ville bare kontaktet vedkommende på adressen den ble sendt til og tatt en prat, "Hei jeg venter post men sendte til feil adresse, kan jeg komme innom å hente posten min"? Folk er vel ikke så kjipe.
Vis hele sitatet...
Det ville ikke overrasket meg i det hele tatt.
Den naboen ville ikke jeg hatt.

Åpner annen sin post
Får man store mengder pakker så har man for lengst sluttet å sjekke utsiden av pakken før man åpner den opp, og ingen er perfekte, så det skjer titt og ofte at man får feilsendt post (hvor både adresse og navn er langt ifra der du har postkasse)..