Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4189
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har slitt med innsovning i alle år.. Prøvd alt som er av sovemedisiner. Jeg går på sobril 15 mg tre ganger i uka. Fordi jeg har hatt litt problemer med inntaket så får jeg dem utlevert, fordi jeg har tatt for mye tidligere. Jeg lurer på om det kunne være en idé å høre om å få 25 mg til å sove på, da 15 sjeldent fungerer. Da tenker jeg på å få dem utlevert så jeg ikke har muligheten til å misbruke dem på noen måte. Har spurt legen om dette før og fått nei. Er det frekt av meg å spørre om dette en gang til? Jeg har mye tankekjør om kvelden og sobrilen hjelper meg å roe ned. Tenkte å spørre om å få det feks tre dager i uka. Vil helst ikke mase. Er bare frustrerende å ikke få sove..
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sobril er egentlig ikke sovemedisin og er ikke søvndyssende i normal dose. Tar jeg mange tabletter sovner jeg godt men jeg får også en fantastisk søvn av å ta 10mg sobril i kombinasjon med seroquel! De dagene jeg virkelig sliter kombinerer jeg. Seroquel alene er søvndyssende og skrives ut for søvn så det kan du spørre om.
Ja, kanskje det kan være en løsning Takk for svar!
Eventuelt kan du prøve å se om du for zopiclone/imovane? Det er for innsovning og jeg bruker det ved behov. Har ikke opplevd noe avhengighet på de ved bruk i 4-8 uker. Når jeg har brukt seroquel, vallergan, remeron så har jeg ikke vært kjørbar på 12-14t noe som gjorde det veldig upraktisk mtp jobb der jeg kjørte endel bil.
Zopiclone har jeg null hangover på, og det har også kort halveringstid.
Du får det kanskje som du skal prøve i veldig kort tid, først etter å ha testet en haug med c preparater først.
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Du får det kanskje som du skal prøve i veldig kort tid, først etter å ha testet en haug med c preparater først.
Vis hele sitatet...
Ja, måtte igjennom 4-5 c-preparater før jeg fikk prøve imovane.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Huff,skjønner at det er slitsomt å ikke få sove, men 25 mg Sobril er veldig mye og du vil utvikle toleranse raskt. Jeg er helsepersonell og dette er virkelig ikke synsing men fakta. Benzodiazepiner er noe av det vanskeligste å vende seg av... Ser at dette innlegget er ganske gammelt, men håper du prøver alt annet enn det...
Anonym bruker
"Underernært Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av *smil* Vis innlegg
Huff,skjønner at det er slitsomt å ikke få sove, men 25 mg Sobril er veldig mye og du vil utvikle toleranse raskt. Jeg er helsepersonell og dette er virkelig ikke synsing men fakta. Benzodiazepiner er noe av det vanskeligste å vende seg av... Ser at dette innlegget er ganske gammelt, men håper du prøver alt annet enn det...
Vis hele sitatet...
Jepp, benzo som sovemedisin er en kortvarig løsning. Jeg bruker vival av og til og da bruker jeg heller ikke zopiclone, blir trøtt nok av 10mg vival og har noe toleranse. 10mg vival tilsvarer ca 30mg sobril.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Vil anbefale prøve seraquel/quetiapine, dette er ikke alt for avhengighets skapende og trenger ikke høyere dose ved lenger bruk, som benzo!

Har også store søvnproblemer, og dette hjelper meg veldig, tar også en veldig lav dose, 50mg.

Har heller ingen hangover effekt, men mange blir veldig slitne dagen etter!
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei,

Vil anbefale prøve seraquel/quetiapine, dette er ikke alt for avhengighets skapende og trenger ikke høyere dose ved lenger bruk, som benzo!

Har også store søvnproblemer, og dette hjelper meg veldig, tar også en veldig lav dose, 50mg.

Har heller ingen hangover effekt, men mange blir veldig slitne dagen etter!
Vis hele sitatet...
Kan love deg at man blir tolerant på quetiapine jo.. Øka dosen flere ganger. Ble nocka ut av 25 mg i starten, og senere 300 mg uten særlig effekt. Over lang tid dette da. Men ikke avhengighetsskapende som benzo nei. Sobril er uansett ikke sovemedisin
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vært ett forsøk, bedre enn det meste andre ting nevnt her.

Virker som det er veldig forskjell på folk og bivirkninger.

Har selv tatt 50 mg ett år nå, for meg hjelper det mot innløsning, men kan våkne ganske tidlig! Heller ikke bivirkninger.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vært ett forsøk, bedre enn det meste andre ting nevnt her.

Virker som det er veldig forskjell på folk og bivirkninger.

Har selv tatt 50 mg ett år nå, for meg hjelper det mot innløsning, men kan våkne ganske tidlig! Heller ikke bivirkninger.
Vis hele sitatet...
Ja absolutt. Funker bra her også. Ikke bivirkninger. Men får bedre matlyst
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøvd alt som er av sovemedisiner.
Vis hele sitatet...
Hvilken andre ting har du prøvd? Høres ut som en pille eller to skal være løsningen.

-Hvordan er kostholdt ditt.
-Driver du med noe for for trening eller aktivitet.
-Tar du noen form for stimulanter som kaffe, nikotin, energidrikker gjennom dagen.

Du gir relativ lite informasjon, som man kan tyde for å finne en varig løsning på søvnproblematikken.

Eller er du kun ute etter mer sobril, fordi en økning og daglig inntak her vil løse problemet ditt de neste årene..
Anonym bruker
"Underernært Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja absolutt. Funker bra her også. Ikke bivirkninger. Men får bedre matlyst
Vis hele sitatet...
Ingen bivirkninger? Jeg kan ikke kjøre bil på over 12 timer på seroquel og er helt slått ut dagen derpå.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ingen bivirkninger? Jeg kan ikke kjøre bil på over 12 timer på seroquel og er helt slått ut dagen derpå.
Vis hele sitatet...
Huff da, hørt flere som reagerer sånn.. jeg merker ingenting dagen etter. kanskje litt tunge øyelokk i 5 min. men generelt mer uthvilt
Anonym bruker
"Underernært Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Huff da, hørt flere som reagerer sånn.. jeg merker ingenting dagen etter. kanskje litt tunge øyelokk i 5 min. men generelt mer uthvilt
Vis hele sitatet...
Første gangen jeg brukte seroquel ga hangoveren seg etter 4-5 dagers bruk og jeg merka ingenting dagen derpå men om jeg prøver idag så må jeg velge om å sove jævlig lenge og bli "dårlig" dagen derpå eller så funker dem ikke.