Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2382
Bor i en by på ca 30-70k innebyggere
Flytta hit nå i år til en barneverns hybel og går ikke på skole.
Har noen noe tips til hvordan jeg kan få meg venner liksom.
Er liksom ikke bare å dra til torget som du kunne på 80 tallet som fattern hele tia sier.
Er ikke helt a4 liksom så er også vanskelig å holde samtaler gående så gjerne noen forslag til det også. Har adhd og tourettes som gir symptomer som nesten kan kategoriseres alene som asperger(lav grad autisme)
Men er jo oppegående liksom bare litt rar

Ps: Beklager om jeg er litt masete på forumet her har posta en del poster de siste 2-3 dagene her
Tinder, trenger ikke nødvendigvis å "hooke up" eller hva ungdommen sier men bare bruk det for å treffe nye folk.
Ruslebiffen
GrilletBiff's Avatar
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Tinder, trenger ikke nødvendigvis å "hooke up" eller hva ungdommen sier men bare bruk det for å treffe nye folk.
Vis hele sitatet...
Glemte å si det men er 17 og et halvt så fåkke brukt tinder enda
Sitat av GrilletBiff Vis innlegg
Glemte å si det men er 17 og et halvt så fåkke brukt tinder enda
Vis hele sitatet...
Er jeg umoralsk om jeg sier at du sikkert ikke har latt deg stoppe av aldersgrenser når du har registrert deg på andre nettsider eller tjenester? Det finnes et hav av profiler på Tinder som sier "egentlig X år" fordi de registrerte seg litt tidligere.
Ruslebiffen
GrilletBiff's Avatar
Trådstarter
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Er jeg umoralsk om jeg sier at du sikkert ikke har latt deg stoppe av aldersgrenser når du har registrert deg på andre nettsider eller tjenester? Det finnes et hav av profiler på Tinder som sier "egentlig X år" fordi de registrerte seg litt tidligere.
Vis hele sitatet...
Forsåvidt sant kan jo funke det oxo. Skal prøve
Ddt beste stedet å få venner i din alder er faktisk på skolen. Men der er ikke du så...
Ruslebiffen
GrilletBiff's Avatar
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Ddt beste stedet å få venner i din alder er faktisk på skolen. Men der er ikke du så...
Vis hele sitatet...
Ja tilogmed når jeg gikk på skolen var jeg ikke særlig flink på det heller da men. Ja
Det samme mann. Gikk fra flere venner på ungdomsskolen til omtrent ingen på videregående. Skaffet meg et par kompiser med bruk av facebook grupper for interesser (lett mc og biler for min del) hvor det inniblandt arrangeres meetups ogslikt. Ellers kan du for eksempel bli speider, begynne med jakt, bli med i et ungdomsparti osv osv. Lykke til
Ruslebiffen
GrilletBiff's Avatar
Trådstarter
Sitat av SmokeBuddah17 Vis innlegg
Det samme mann. Gikk fra flere venner på ungdomsskolen til omtrent ingen på videregående. Skaffet meg et par kompiser med bruk av facebook grupper for interesser (lett mc og biler for min del) hvor det inniblandt arrangeres meetups ogslikt. Ellers kan du for eksempel bli speider, begynne med jakt, bli med i et ungdomsparti osv osv. Lykke til
Vis hele sitatet...
Ble nylig med i norsk folkehjelp ikke bare for venners skyld men for å ha noe å gjøre i hverdagen og gjøre en forskjell lzm. Møtte på noen gamle klassekamerater der da så håper det blir til noe. Men jeg er liksom ikke typen til å gå opp til noen å bare "hællæ du driver med dah"
Du er under barnevernet? Da tror jeg de har egne budsjetter til aktiviteter, som kan søkes på.

Søk om å begynne på fete aktiviteter. Uten at jeg har noe peiling så håper jeg du kan få en del utstyr, innmelding osv dekket.
Anbefaler Den Norske Turistforeningen - kom i gang med villmarksliv og du vil aldri se deg tilbake igjen
Fuck Mr. Plod!
Holder du til å nærheten av moss kan du treffe meg
Ruslebiffen
GrilletBiff's Avatar
Trådstarter
Kan jo forresten nevne da hele profilen min e ganske u-anonym at jeg bor i Hamar så de som vil i min aldersgruppe 18+- kan jo hit me up!
Har du vurdert å begynne på skole igjen? Fins mye bra tilrettelegging å få om du sliter med fag og du har godt av å komme inn i det sosiale
Er du god på fotball får du mange kompiser.
Fritidsaktiviteter er alltid det beste. Adhd og tourettes, asperger er ingen hindring bare unnskyldninger.

En kompis av meg med adhd har startet med knivlagibg, mange nye venner der og ingen som reagerer på at du er litt rar hehe.

Ellers gaming, dnd, norsk folkehjelp er er bra som du allerede har begynt med. Hamar har masse sport, bli supporter og dra på kamper.

Og hvis noen lurer bare vær ærlig om utfordringene dine, du vil bli overrasket over hvor mange som trekker på skulderen og sier åja, samtidig unngår du at folk spekulerer.

Og siden du er under barnevernet spør om en støttekontakt som kan være med deg og ta tilbudet om ettervern frem til 21 da får du mer backing inn i voksenlivet.