Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3337
Hei! Jeg flyttet ut for meg selv for noen måneder siden. For tre uker siden begynte de på fasadearbeid på blokken jeg bor i. Det skal vare i flere måneder fremover. Jeg jobber en del hjemmefra, men det er HELT umulig nå. Er bankelyder som rister i gulvet fra 07:00 til 17:00 hver ukedag. Måler støyet med mobilapp inne og får opptil 74db, men snittet ser ut til å være på 65dB. Støyet er hovedsakelig banking med 0.3 til 1.0 sekunders mellomrom. Noen pauser her og der, men er jevnt over hele tidsrommet. Jeg kan ikke lufte med vindu noe som helst sted i leilighet grunnet arbeidet så det er tett og dårlig luft her. Åpner på kvelden, men må huske å lukke før de begynner på morgenen.

Alt i alt er dette en kjip affære som jeg ikke fikk beskjed om da jeg tegnet kontrakt. Er det noe jeg kan gjøre her? Krav om redusert leie? Mtp at det skal foregå i et helt kvartal føler jeg meg snytt.

Update: De har faen ikke gitt seg enda. Er fysisk vondt i ørene å være her og ørepropper hjelper heller ikke. Kan ikke tenke meg at dette er lovlig uten kompensasjon på noen måte? Setter stor pris på alle svar!
Sist endret av Quasar; 29. september 2016 kl. 17:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"Øko-Terrorist"
Om det er borettslag er jo dette noe borettslaget har blitt enige om og bestilt i fellesskap. Du meldte deg isåfall inn i borettslaget og goddtok da de vilkår de må ha når du kjøpte leiligheten. Burde såklart vært varslet av selger/mekler men du har jo også undersøkelsesplikt. Se positivt på det, det er verdiøkning av leiligheten din.
Sist endret av tr80r; 30. september 2016 kl. 18:34.
Han/hun leier. Det står i innlegget.