Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 11446
Jeg vil starte med å si at jeg prøvde å søke, men det jeg opplevde var at søkefunksjonen egentlig ikke ga meg noe som helst resultat, bare masse poster som ikke omhandlet dette. Beklager om jeg er bare var talentløs.

Jeg blir i løpet av tiden jeg er hjemme til jul innrømme for mine foreldre at jeg røyker. Et forsøk på å overbevise meg om at dette er en dårlig idé har ikke noe poeng. Uten å vite mitt forhold til mine foreldre kan man ikke diskutere det, og det er ikke poenget med denne posten.

Det jeg lurer på er om noen vet om en film om cannabis som tar for seg alt ved det på et saklig vis. Foreldrene mine er blant de mest trangsynte menneskene jeg vet om, så jeg ønsker å ha noe objektivt som viser hva dette rusmidlet virkelig er. Gjerne noe som man kan få på DVD, men Youtube og lignende er helt greit.
Historien om cannabis blir lite relevant, så det trenger ikke være med i filmen.
Medisinsk bruk vil jeg helst at skal være med, spesielt viktig er bruken av kreft pasienter på grunn av at min far har hatt kreft selv.

Jeg avslutter med å si at jeg vil på ingen måte glorifisere cannabis; jeg ønsker å vise dem at det ikke nødvendigvis er slik de tror.
Hva vil du oppnå ved å fortelle de at du røyker cannabis?

Er de av den mest trangsynte sorten tror jeg du gjør det bare værre. Det er tross alt narkotika du røyker.
Det kommer en ny dokumentarfilm på YouTube i morgen ved navn "Breaking the Taboo". Morgan Freeman er forteller i filmen, og jeg har store forhåpninger. Du kan jo koble pc-en til TV-en, samle familien i sofaen og si at du gjerne vil se den nye dokumentarfilmen Morgan Freeman er med i?

http://www.breakingthetaboo.info/

Men dette er jo krigen mot narkotika. De fleste begynner å skjønne at dette er feil, blant annet The Economist, Minerva og The Guardian. Jeg kan ikke gå god for en dokumentar akkurat i farten, men hvordan er BBCs dokumentar om cannabis? How Drugs Work, What's the harm eller noe. Er ikke helt oppdatert, dessverre.
Sist endret av Chronic420; 6. desember 2012 kl. 09:54.
sertifisert idiot
søk på "the union" denne er veldig informativ, og de har mye faglig stoff, de tar også for seg bruken i det medisinske

andre youtube videoer, søk på vice på youtube, der finner du mye

her er en film om ei dame som bruker cannabis mot kreft: http://professional.player.qbrick.co...x?mid=8AC6EBE4

#cyber
The Union kommer ikke fra en like troverdig kilde, og er ikke så veldig objektiv. Samtidig tar de opp krigen mot narkotika, og ikke selve de helsemessige konsekvensene? BBCs Should I Smoke Dope? var fin, men fryktelig teit at hun dama ikke taklet cannabis (som om man takler å bli drita første gang) og konkluderer med at hun vil holde seg til vin. Super High Me var kul, men kanskje ikke noe å vise til foreldrene dine. Men du kan kanskje plukke opp noe av det legene kommenterer der.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Reefer Madness?

OT: "The Union" er en doku som er veldig positiv til cannabis.


EDIT: det jeg mener er at den ikke er veldig "seriøs" og tar ikke for seg de negative sidene, men heller det positive og krigen mot narkotika.
Sist endret av 8bit; 6. desember 2012 kl. 10:00.
Jeg vet at de sendte en tredelt dokumentar på nrk tidligere i år. "How drugs work" tror jeg den het. Første del handlet om cannabis, og jeg likte den dokumentaren veldig godt. Tror du må til bukta for å finne den.

En annen film jeg kommer på i farta er "What if cannabis cured cancer". Denne filmen peker vell mest på den medisinske effekten, men den forteller likevell også en del om historien bak cannabis.

kommer ikke på mer nå, men kommer tilbake dersom jeg komemr på fler
Du vil aldri klare å snu dem om. Du har to valg:

1) Vent til du er 18 og si at du er myndig.

2) Si at du har slutta, bare hold det bedre skjult neste gang.
Å fortelle om cannabisbruk til foreldre, da tenker jeg hvorfor det?

Hvorfor skal du fortelle dette? Blir ikke det litt som de som på død og liv skal fortelle sin ektefelle at de har vært utro.
Utroskapen har alt skjedd. Det kan ikke viskes ut. Eneste grunnen til å fortelle om det er å bedre sin egen samvittighet. Blir samlivet bedre av å fortelle om utroskapen? Blir man mer forelsket og stoler mer på hverandre?

Hva tror du foreldrene dine vil tenke? Jeg tror de vil tenke at nå har gutten deres begynt men hasjnarkotikasprøyte og kanskje de tror du er raner eller guttehore for å skaffe deg alle hasjnarkotikasprøytene du trenger. Tipper de vil bekymre seg hver eneste dag i resten av sitt liv for om du har fått aids, gulsott eller ligger en plass nesten død av overdose på hasjnarkotikasprøyta di. Kanskje de tror du er smugler og narkobaron. Tipper alt du oppnår med å fortelle om dette er å korte ned levetiden deres med bra mange år samt å sørge for at de årene de har igjen blir fulle av angst, bebreidelser og konstant frykt for om du lever eller er død.
Jeg gir dere to et kjapt svar for å forhåpentligvis avslutte videre diskusjon rundt å gjøre det eller ikke gjøre det.
Jeg er 19, så det er ikke noe problem.
Det eneste jeg vil si på grunnen for valget er at jeg hadde egentlig gitt opp mine foreldre, og planer om å totalt avbryte kontakten med dem og sørge for at de ikke vil klare å gjenopprette kontakt er allerede godt i gang. Dette er en av flere deler i mitt siste forsøk på å få de til å forstå at deres handlinger vil føre til at de mister en sønn.
Videre diskusjon rundt dette vil jeg be om at dere lar vær, dette er personlig og etter mye diskusjon med venner har jeg gitt opp å få noen som ikke sitter i veldig lignende situasjon til å hverken forstå eller akseptere valget mitt.

Takk til dere som har gitt tips! Breaking the Taboo hadde jeg glemt! Så jo faktisk små klipp som var lagt ut på Youtube og det så veldig bra ut. Takk Chronic for påminnelse!
Skal sjekke alt dere tipser om så snart jeg er hjemme på bra nok nettverk til å streame noe online, hehe
Sitat av Klorofyll Vis innlegg

En annen film jeg kommer på i farta er "What if cannabis cured cancer". Denne filmen peker vell mest på den medisinske effekten, men den forteller likevell også en del om historien bak cannabis.
Vis hele sitatet...
Ikke for å være en douche, men jeg har aldri sett en troverdig kilde som sier at cannabis har kurèrt kreft, så er den filmen du nevner da troverdig?
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Ikke for å være en douche, men jeg har aldri sett en troverdig kilde som sier at cannabis har kurèrt kreft, så er den filmen du nevner da troverdig?
Vis hele sitatet...
Filmen (uten at jeg har sett den) påstår da ikke at cannabis kurerer kreft. what if it cures cancer? Er vel en form for hypotetisk framstilling.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Ikke for å være en douche, men jeg har aldri sett en troverdig kilde som sier at cannabis har kurèrt kreft, så er den filmen du nevner da troverdig?
Vis hele sitatet...
Det blir jo som mye annet, det er vanskelig å bevise at noe har hatt en direkte innvirkning på kreft. Hva er det liksom vi ikke har fått vite at kan øke sjansen for kreft, men samtidig er det andre som sier at det samme kan forminske sjansen for å få kreft.
Vi har jo ikke funnet en kur for kreft, men vi har flere behandlingsformer. Slik jeg har forstått det er det noe som kan hinte om at cannabis kan ha en positiv effekt i behandlingen, men det kreves mer forskning på området.
Jeg kan godt ha misforstått det jeg har lest og jeg husker dessverre ikke hvor jeg leste dette. Men det er vel sikkert litt mer engasjerte freaks som kan ha kilder.
Om Cannabis har noen effekt på kreft spiller vel liten rolle med tanke på at TS mest sannsynlig ikke har blitt diagnostisert som kreftsyk
Sitat av Smetown Vis innlegg
Om Cannabis har noen effekt på kreft spiller vel liten rolle med tanke på at TS mest sannsynlig ikke har blitt diagnostisert som kreftsyk
Vis hele sitatet...
Det har uansett lite å si da når du røyker det. Setter du fyr på noe så dannes det CO2, og dette er helseskadelig uansett om det er weed eller tobakk. Skal du se på cannabis som ren medisin så må du innta det oralt eller via vaporiser. I OP's tilfelle så vil han faktisk ha større sjangs for å få lungekreft en en som ikke røyker noe i det hele tatt.

On topic: Hvis foreldrene dine er bland de mest trangsynte menneskene du vet om så er dette lost cause. Det eneste du kommer til å gjøre er å ødelegge hele julaften for deg å familien din. Det blir nesten som å diskutere med en fanatisk religiøs person, det går ikke an når de har blitt matet med feil informasjon hele livet sitt.
Sist endret av Juicekongen; 6. desember 2012 kl. 12:31.
Personlig anbefaler jeg deg å ikke si noe, mamma fant ut jeg hadde prøvd hasj. Hun virket ikke sur, men sier hun i blant våkner på natta og tenker ting som "herregud han er vel ikke ute og bruker stoff". Vil du utsette dem for det?
Du har også en tråd her hvor du sier du kun har fullført førsteklasse videregående, og et par fokehøyskoler etter det. I tillegg er du ikke ute etter utdanning.

Lurer på hva mamma tenker da, som allerede har innarbeidet stigmaet om at alle som røyker hasj er slappe jævler.
The Union liker jeg...

Er sannsynligheten stor for at foreldrene dine skal begynne å ringe politiet og annmelde deg for bruk?

Er vel ikke så veldig mange måter å 'fortelle' det på, annet enn å si det rett ut. Du kan jo også la dem fange deg med en bong, eller lignende da, tror dem forstår budskapet da.
Sitat av AzorinJ Vis innlegg
The Union liker jeg...

Er sannsynligheten stor for at foreldrene dine skal begynne å ringe politiet og annmelde deg for bruk?

Er vel ikke så veldig mange måter å 'fortelle' det på, annet enn å si det rett ut. Du kan jo også la dem fange deg med en bong, eller lignende da, tror dem forstår budskapet da.
Vis hele sitatet...
Nei, oppdages skal jeg ikke. Det skal innrømmes. Tviler på at de ringer politiet, og om de gjør det har de helt klart vist at planen skal settes i verk.
Takk for at du holdt deg on-topic og unna diskusjonen om grunnen for det!

Dere som ikke klarte å motstå fristelsen etter to ganger å ha sagt dette ikke er en diskusjon for grunnlaget får ikke videre diskutering på temaet. Skriv så mye dere vil, men noe mer info om hvorfor jeg gjør dette har jeg ikke tenkt å dele på et offentlig forum, det vil ikke bring noe positivt med seg for meg.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Lilleulv93 Vis innlegg
Det eneste jeg vil si på grunnen for valget er at jeg hadde egentlig gitt opp mine foreldre, og planer om å totalt avbryte kontakten med dem og sørge for at de ikke vil klare å gjenopprette kontakt er allerede godt i gang. Dette er en av flere deler i mitt siste forsøk på å få de til å forstå at deres handlinger vil føre til at de mister en sønn.
Vis hele sitatet...
Om du setter et rusmiddel over foreldrene dine så har du et seriøst rusproblem mann. - Uavhengig om du ruser deg mye eller ikke. Kjærligheten til dine foreldre burde vel være sterkere enn den du har til en rusgivende plante.

Jeg håper det er mer i dette enn at de ikke vil like at du røyker cannabis.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Om du setter et rusmiddel over foreldrene dine så har du et seriøst rusproblem mann. - Uavhengig om du ruser deg mye eller ikke. Kjærligheten til dine foreldre burde vel være sterkere enn den du har til en rusgivende plante.

Jeg håper det er mer i dette enn at de ikke vil like at du røyker cannabis.
Vis hele sitatet...
Du PRØVER å få han til å si grunnen..
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Om du setter et rusmiddel over foreldrene dine så har du et seriøst rusproblem mann. - Uavhengig om du ruser deg mye eller ikke. Kjærligheten til dine foreldre burde vel være sterkere enn den du har til en rusgivende plante.

Jeg håper det er mer i dette enn at de ikke vil like at du røyker cannabis.
Vis hele sitatet...
Det er betraktelig mye mer bak det. Det startet lenge før jeg oppdaget rus (inkludert alkohol, som var veldig tidlig).
Jeg kan også anbefale BBC sin "How drugs work" episode en handler om cannabis. Den viser både positive og negative sider, og selv om den er veldig objektiv kommer cannabis ganske godt ut.

Den gikk på NRK for omlag et år siden, men jeg finner den ikke på nrk.no, men den finnes rundt om kring på nettet.
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Du har også en tråd her hvor du sier du kun har fullført førsteklasse videregående, og et par fokehøyskoler etter det. I tillegg er du ikke ute etter utdanning.

Lurer på hva mamma tenker da, som allerede har innarbeidet stigmaet om at alle som røyker hasj er slappe jævler.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke relevant for tråden men... Hvis din mor hadde oppført seg som en jævel hele oppveksten din, hvor mye lyst hadde du hatt til å gjøre ho stolt av deg da i ditt voksne liv? Hvor mye respekt hadde du hatt?
this is how we do
instar's Avatar
Prince EA - Smoking Weed with the president er en veldig fin video, vil jeg tro. Den har en god fortelling om hva cannabis faktisk er, og hva det gjør. Fengende rytme og ikke noe som kun er sett fra en side (etter min mening).
Tror dette kan være en bra video å sette på, bare for å få fram et legit poeng på hvorfor du røyker, og dine grunner til at du syntes/vet at "sånn og sånn er det".

Er selv ikke for legalisering typ på denne måten, men er en god måte å få folk til å åpne seg litt i allefall.
Lykke til!
Sist endret av instar; 7. desember 2012 kl. 11:01.
Dette er virkelig den beste seriøse, profesjonelle filmen om medisinsk cannabis. Filmen er laget i forskningsøyemed, og 3 kjente, og annerkjente leger/professorer tar for seg hvordan cannabis virker inn på vår kropp. Filmen heter "Medicinal Cannabis and it's impact on human health a cannabis documentary". Her er linken til filmen på Youtube, i høy oppløsning: http://m.youtube.com/watch?v=8Md2WNqqxTQ

Denne filmen viste jeg til min familie, som for øvrig er imot cannabis, og de fikk en mye større forståelse ovenfor dette feltet etter å ha sett den. Dette har nå resultert i at min familie nå faktisk skjønner at cannabis har en medisinsk verdi, og at det ikke er likestillende som for eks. Kokain.

Lykke til
Sitat av Lilleulv93 Vis innlegg
Nei, oppdages skal jeg ikke. Det skal innrømmes. Tviler på at de ringer politiet, og om de gjør det har de helt klart vist at planen skal settes i verk.
Takk for at du holdt deg on-topic og unna diskusjonen om grunnen for det!
Vis hele sitatet...
Har de noen mistanke allerede? Isåfall så, om de pleiere å poengtere det, f.eks "Skulle tadd deg med til politiet og testa deg", så kan du jo innrømme det sådan, ved å si at du ikke kan det, for du er ikke clean, og det er et resultat av hvordan de har oppfostra deg? Virka ikke som du har et alt for bra forhold med dem
Sitat av AzorinJ Vis innlegg
Har de noen mistanke allerede? Isåfall så, om de pleiere å poengtere det, f.eks "Skulle tadd deg med til politiet og testa deg", så kan du jo innrømme det sådan, ved å si at du ikke kan det, for du er ikke clean, og det er et resultat av hvordan de har oppfostra deg? Virka ikke som du har et alt for bra forhold med dem
Vis hele sitatet...
Nei, de har ingen mistanke. Og nei, forholdet mitt med dem er ikke standard foreldre-barn forhold. Ikke for at de har gjort noe virkelig ille, men fordi jeg har en tankegang om foreldre som de fleste ikke klarer å skjønne, og mange dømmer for det. Derfor har jeg ikke gått i detalj på hvorfor jeg ønsker å gjøre det.
Syntes du skal droppe å si det fordi det de ikke vet har de ikke vondt av.

Ser ikke poenget med å gjøre forholdet til dine foreldre mer anspent bevist uansett hva slags tankegang du har. De har jo ikke gjort noe virkelig ille som du selv sa.

Dessuten, hva har i det hele tatt du og tjene på å gjøre det? Ville du fått noe positivt igjen for det?
Sist endret av Mofse; 17. desember 2012 kl. 23:34.
Syntes du det å fortelle dem at du røyker er noe som haster? Jeg merker at du er ivrig på å klarne opp med dem hvordan du vil leve livet ditt osv. Men er det virkelig så viktig for deg at de er enige med ditt synspunkt om cannabis?

Du sier selv at de ikke har gjort noe virkelig ille, så jeg håper du tenker deg godt om før du gjør noe drastisk som å avbryte all kontakt med dem. De har sett deg vokse opp og kjenner deg bedre enn du tror, så de er nok de vanskeligste du kan prøve å overbevise om at cannabis ikke er så farlig likevel.

Jeg skriver dette da jeg kjenner meg igjen i situasjonen (avbryte kontakt med foreldre) og jeg har prøvd å overbevise mine foreldre med det samme selv. Og det gikk ikke så bra. Du er bare 19 år og de ser nok fortsatt på deg som det lille barnet deres. La tiden gå, så blir det lettere for dem å innse at du er voksen og tar dine egne valg, og lettere for deg å se deres synspunkter. Det er ikke unormalt at forhold til foreldre i denne alderen er vanskelig, men det er dumt å gjøre noe drastisk nå! Jeg skjønner det er vanskelig å innse nå, men et kjært og godt forhold til sine foreldrene er fantastisk.


Uansett, du har fått mange fine forslag om filmer. Gode vitenskaplige artikler er også ett godt utgangspunkt. "Global commission on drug policy" er for eksempel en god start. Råder deg også til å ikke heve stemmen eller bli irritert når du snakker med de. Hev deg over de og hold deg samlet. Håper du ikke tar det så "personlig" det jeg skriver. Tenkte det kunne være kjekt å få noen ord fra en som har vært i "samme" båt som deg. Lykke til videre!
http://www.youtube.com/watch?v=gMaMBy0EzcA

Kanskje ikke akkurat det du er på jakt etter, men fremdeles en morsom "film" blandet med sannhet
Sitat av Lilleulv93 Vis innlegg
Nei, de har ingen mistanke. Og nei, forholdet mitt med dem er ikke standard foreldre-barn forhold. Ikke for at de har gjort noe virkelig ille, men fordi jeg har en tankegang om foreldre som de fleste ikke klarer å skjønne, og mange dømmer for det. Derfor har jeg ikke gått i detalj på hvorfor jeg ønsker å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Hei! Jeg lurer av ren nysgjerrighet, og dømmer deg ikke. Vil du fortelle hvorfor du ønsker å fortelle dem det, og si litt om dine tanker rundt ditt forhold til dine foreldre?
Sitat av Hygge Vis innlegg
Hei! Jeg lurer av ren nysgjerrighet, og dømmer deg ikke. Vil du fortelle hvorfor du ønsker å fortelle dem det, og si litt om dine tanker rundt ditt forhold til dine foreldre?
Vis hele sitatet...
Om det blir vist interesse for det kan jeg etter å ha gjort det lage en ny tråd med hvorfor jeg gjorde det og hvordan det gikk.
Sitat av Lilleulv93 Vis innlegg
Om det blir vist interesse for det kan jeg etter å ha gjort det lage en ny tråd med hvorfor jeg gjorde det og hvordan det gikk.
Vis hele sitatet...
Jeg er iallefall interessert
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Det har uansett lite å si da når du røyker det. Setter du fyr på noe så dannes det CO2, og dette er helseskadelig uansett om det er weed eller tobakk.
Vis hele sitatet...
Herregud gutt, man får da ikke kreft og KOLS av karbondioksid. Det er i lufta rundt oss og du puster det ut hele tiden (oksygen inn, karbondioksid ut), så alle verdens (levende) mennesker på jorda har til en hver tid CO2 i lungene sine.

Tobakksrøyking er skadelig hovedsaklig på grunn av nitrosaminer og polysykliske aromatiske hydrokarboner. Sistnevnte er å finne i nesten alle typer røyk, enten det er fra en bong eller fra grillkullet du griller middagen din over.


Og til TS: Jeg skjønner ikke hva i all verden du prøver å oppnå, men for alt jeg vet kan det enten være den siste fasen i ungdomsopprøret ditt eller så har du noen virkelig gode grunner. Uansett, styr unna stonersøppel som The Union og denslags. Og til de som anbefaler filmer om medisinsk cannabisbruk eller "The War on Drugs" - hva fikk dere til å tro at det skulle være relevant?
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Herregud gutt, man får da ikke kreft og KOLS av karbondioksid. Det er i lufta rundt oss og du puster det ut hele tiden (oksygen inn, karbondioksid ut), så alle verdens (levende) mennesker på jorda har til en hver tid CO2 i lungene sine.

Tobakksrøyking er skadelig hovedsaklig på grunn av nitrosaminer og polysykliske aromatiske hydrokarboner. Sistnevnte er å finne i nesten alle typer røyk, enten det er fra en bong eller fra grillkullet du griller middagen din over.


Og til TS: Jeg skjønner ikke hva i all verden du prøver å oppnå, men for alt jeg vet kan det enten være den siste fasen i ungdomsopprøret ditt eller så har du noen virkelig gode grunner. Uansett, styr unna stonersøppel som The Union og denslags. Og til de som anbefaler filmer om medisinsk cannabisbruk eller "The War on Drugs" - hva fikk dere til å tro at det skulle være relevant?
Vis hele sitatet...
Vel The War on Drugs er faktisk relevant. Den er en viktig faktor for å skjønne at mye info de har fått er propaganda.
Jeg kan fortelle med en gang at dette er ikke noe "ungdomsopprør". Jeg har et virkelig sterkt hat mot det ordet. Jeg er ikke blant de som vil sitte å se tilbake på hvordan jeg var i ungdommen og tenke at den tid er forbi, jeg vil fremdeles sitte med de samme holdningene jeg har rundt det i dag.
Å kaste vekk holdninger bare for at man blir eldre er noe jeg ser på som galt. Jeg kommer ikke til å legge de fra meg for at de ikke passer inn i samfunnet og rollen som voksen, det ville være i direkte motstand mot holdningene jeg har ang. samfunnet. Jeg selger ikke vekk holdningene mine for å ha det litt lettere gjennom livet, jeg står for de.
Man så ikke Gandhi ombestemme seg midt i sultestreiken sin for at han var sulten.
To uker siden tråden er startet. Har du fortalt dem det?
Da jeg ble 18 drakk jeg meg full, og spaserte gjennom huset hjemme med en joint i hånda. Det føltes ekstremt viktig der og da. "Ta meg som jeg er eller så vil jeg ikke ha mer med dere å gjøre".
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
To uker siden tråden er startet. Har du fortalt dem det?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg venter til etter julaften.
Mangt og veldig ... mye gode råd og perspektiver i denne tråden. Du bør ta deg tid og forberede godt, hvis du virkelig nå snart vil informere dine foreldre.

Kanskje du for nå behøver mer å se det an og diskutere det her på forumet med flere potensielt likesinnede, med tilsvarende erfaringer, eller med annen solid bakgrunn for å uttale seg.

Lykke til, uansett når og hvordan du velger å la dem hvite, hvis du absolutt må ...

Du spurte om video eller annen kilde til positive historier om cannabis og kreft. Her er en klassisk en fra Rick Simpson:
RUN FROM THE CURE:
The Rick Simpson Story - A Film by Christian Laurette
http://www.youtube.com/watch?v=aGjC4HReFL0

- related :
http://www.squidoo.com/rick-simpson-hemp-oil
http://thetruthergirls.wordpress.com/2012/05/16/919/

Så, Alt vel til deg, du er din egen sjef - og so alle freaks.
Sist endret av exocytose; 8. januar 2013 kl. 16:52. Grunn: linjeskift?!
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Og til de som anbefaler filmer om medisinsk cannabisbruk eller "The War on Drugs" - hva fikk dere til å tro at det skulle være relevant?
Vis hele sitatet...
Vel, kanskje fordi TS faktisk spurte om det i starten av tråden?

Sitat av Lilleulv93 Vis innlegg
Medisinsk bruk vil jeg helst at skal være med, spesielt viktig er bruken av kreft pasienter på grunn av at min far har hatt kreft selv.
Vis hele sitatet...
Og for å svare deg BomberMan: De medisinske aspektene ved Cannabis er faktisk meget relevant ved en evnt. forklaring for foreldre, da p.g.a at vedkommende får innblikk i hvordan stoffet påvirker kroppen, hvilke risikofaktorer som stoffet innebærer, hva slags skadevirkninger stoffet har osv. Slike forskningsbaserte dokumentarer glorifiserer ikke kun på de positive, medisinske sidene man er vandt til med amatørlignende stoner dokumentarer; men reflekterer ved de fysiologiske virkningene, samt utdyper og drøfter hva det aktuelle stoffet er.
Jeg vil tro det kan være fordelaktig å bruke en kilde som også foreldrene dine vil ha tiltro til, det finnes sikkert masse god informasjon der ute, men en dokumentar fra f.eks. BBC trumfer nok det meste av det du klarer å rote opp fra nettet når det kommer til foreldre. Jeg vet at BBC har lagd en serie som tar for seg Cannabis, men husker ikke navnet på den. Da jeg så den så virket det som ganske fornuftig og objektiv informasjon.
Sitat av Lilleulv93 Vis innlegg
Nei, jeg venter til etter julaften.
Vis hele sitatet...
Satser på en oppdatering snart da.
▼ ... over en uke senere ... ▼
En kjapp oppdatering her om at jeg har informert de om at jeg røyker nå, men jeg går ikke inn på detaljer akkurat nå.
Jeg lager en ny post med forklaring på mitt forhold til mine foreldre siden det ble spurt om det, og hvordan det gikk. Regner med å ha fått skrevet det i løpet av neste uke.
Beklager at det har tatt så lang tid, det ble litt endringer i planen for når jeg skulle fortelle det.
Sist endret av Anon1300; 8. januar 2013 kl. 15:42. Grunn: Glemte noe
Om dine foreldre er like trangsynte som mine, så tipper jeg det gikk dårlig.
Hver gang det blir diskutert angående cannabis her, så ender det bestandig med kvervulering, enda jeg kommer med saklige argumenter, og legger frem gode kilder.

-Samiboy
Sitat av samiboy93 Vis innlegg
Om dine foreldre er like trangsynte som mine, så tipper jeg det gikk dårlig.
Hver gang det blir diskutert angående cannabis her, så ender det bestandig med kvervulering, enda jeg kommer med saklige argumenter, og legger frem gode kilder.

-Samiboy
Vis hele sitatet...
Fakta er at cannabisdiskusjonen har endt opp med å bli en diskusjon for og mellom de trangsynte.
Sitat av Smetown Vis innlegg
Fakta er at cannabisdiskusjonen har endt opp med å bli en diskusjon for og mellom de trangsynte.
Vis hele sitatet...
Jeg må ha misforstått deg, for det virker som du skriver alle som tar del i cannabisdiskusjon er trangsynte?
Sitat av Lilleulv93 Vis innlegg
Jeg må ha misforstått deg, for det virker som du skriver alle som tar del i cannabisdiskusjon er trangsynte?
Vis hele sitatet...
De fleste *

Det er sikkert derfor det aldri kommer fram at Cannabis verken er guds eller djevelens plante. Gjennom Cannabisdebattene jeg har lest så er en mange av forkjempernes mentalitet en god nok grunn til at det aldri ville vært helt gunstig at denne planten skal selges lovlig i en butikk. Dessverre er dagens ordningen dårlig også.

Finnes det egentlig en god løsning på dette problemet? Oi, dumme meg... Cannabis kurerer jo kreft!
Sist endret av Mofse; 8. januar 2013 kl. 17:25.
Smetown: Er du enig i at cannabis ikke burde bli legalisert fordi det vil skape mer problemer enn vi har med alkoholen allerede? Og hvis vi skal legalisere cannabis, hvorfor ikke legalisere all slags rusmidler (skaper samme problem)?