Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 18490
Jeg er sikker på at flere deler samme mening om Trap. Det kommer garantert til å bli det neste store! Her er noen Trap låter jeg liker. Del noen du liker!

RL Grime - Flood
Baauer - Harlem Shake
RL Grime - Treadstone
Bukez Finezt - MOFO [Free DL]


Om du er keen på å dele noen Moombahton/core tracks så er du også hjertelig velkommen til å gjøre det
Hmm.. høres tregt ut (skal teste i bilen på vei til jobb i morra.... Mye bedre lyd der )

Men er dette "det feteste" innen Trap?
ikke det værste jeg har hørt, men som titanium sier. Det er litt tregt :P
Tenker bare på treig hardstyle når jeg hører det.... ikke helt min kopp te. Mye mulig det slår noe helt heftig ann, men jeg står spent og venter inntil det.
Hvis det skal slå ann, bør det nok komme noe enda bedre

(Har fortsatt ikke hørt dette i bilen, men Skrillex høres greit ut også på pcen ;p)
Det er vel allerede det neste store, har vært sykt mye hype over trap det siste halvåret ihvertfall. For meg startet det med Flosstradamus - Lana's Theme og boom jeg var hektet, tok ikke lange tiden, før jeg kom over Baauer, dette er vel yndlingsartisten min innenfor trap-sjangeren.

For og nevne Baauer sanger

Baauer - My Nose

Baauer - Dum Dum

Baauer - Harlem Shake VIP

Flosstradamus - Rollup (Baauer Remix)

Top 10:

1. Mayhem x AntiSerum - Bricksquad Anthem

2. Ufo x Silent Killer - Downfall (Munchi's Guerilla Warfare Rmx)

3.Bro Safari - Scumbag

4.TNGHT - Higher Ground

5.Hudson Mohawke - Cbat

6.Bukez Finezt - Phat Bitch

7.Kanye West - Mercy (RL Grime & Salva Remix)

8.Kill The Noise - Roots (Brillz Remix)

9.Whiskers Po - Baownce

10. ETC!ETC! & Brillz - Swoop
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja det er Trap, Anarkorken
Fett! Da henger jeg med! Den sangen er forresten eeeeeeeepisk!!
Vil bare først påpeke at du skrev "neste døgnflue" feil i tittelen. Slik musikk har en tendens til å forsvinne fortere enn det kom.

6-7 nachspiel, maks.

Jokke, derimot.

/spøkete, dog faktum.

Jeg kan ikke fatte hva som var bra med det der, mange av lydene virker jo direkte irriterende på trommehinner. Jeg svir fortsatt Noen partier er ok til bra i flere, men så dukker det opp en rekke slike frekvenser. Jeg tipper at det er disse dere liker med låtene.

/halv-spøk

Så til spørsmålet mitt; lider dere av masochisme?

/helt føkkings seriøst

Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Vis hele sitatet...

Skriker han ikke "run da trap" eller noe slik i starten der? Det indikerer litt at det er det. Ikke at jeg er sikker her.
Sitat av Bompi Bjørn Vis innlegg
Vil bare først påpeke at du skrev "neste døgnflue" feil i tittelen. Slik musikk har en tendens til å forsvinne fortere enn det kom.

6-7 nachspiel, maks.

Jokke, derimot.

/spøkete, dog faktum.

Jeg kan ikke fatte hva som var bra med det der, mange av lydene virker jo direkte irriterende på trommehinner. Jeg svir fortsatt Noen partier er ok til bra i flere, men så dukker det opp en rekke slike frekvenser. Jeg tipper at det er disse dere liker med låtene.

/halv-spøk

Så til spørsmålet mitt; lider dere av masochisme?

/helt føkkings seriøst




Skriker han ikke "run da trap" eller noe slik i starten der? Det indikerer litt at det er det. Ikke at jeg er sikker her.
Vis hele sitatet...
Er vel smak og behag, jeg er ikke noe fan av Jokke, men elsker trap, there you have it simple as that

Jeg ser liksom ikke dette masochist spørsmålet ditt heller, sier du det til alle som hører på bråkete musikk eller?
En ting jeg har funnet ut med "bråkete musikk"....
Når man sitter i bilen, kanskje litt stresset, sinna eller bare hissig (kø f.eks.).
Da er det UTROLIG hvor avslappende det er å sette på f.eks. Skrillex (på "utrolig høyt volum") !

Hatet skrillex de første gangene jeg hørte det.
Kjører ALLTID aggressivt.

Men nå, med dette "trikset".. Slapper heeelt av
Man slipper liksom å sitte å tenke på så mye rart samtidig, man slipper alle lydene fra biler, kø, regn, etc..
Bare du og musikken (og kjøringen da).

Bråkete som fy, men utrolig stille å avslappende !
Prøv selv... bare husk at det må være så høyt at du ikke hører NOE annet enn musikken.
Å vær åpen for musikken nytter ikke om du sitter og hater fra første sekund !
Dette er jo rett og slett downtempo dirty dutch electro house.
Jeg er på ingen måten kresen, som sagt noe av dette var bra å høre på. Dog var det partier med det som ligner mest på støy og ting som ødelegges. Det er det som får meg til å lure på hvilke typer dere er dere som liker dette.

Sitat av Titanium87 Vis innlegg
En ting jeg har funnet ut med "bråkete musikk"....
Når man sitter i bilen, kanskje litt stresset, sinna eller bare hissig (kø f.eks.).
Da er det UTROLIG hvor avslappende det er å sette på f.eks. Skrillex (på "utrolig høyt volum") !
Vis hele sitatet...
Dette sier litt om det, det er sinnadelen av dere som reagererer på det?

Skal sjekke ut det der titanium87, takk for tipset
Sitat av Bompi Bjørn Vis innlegg
Jeg er på ingen måten kresen, som sagt noe av dette var bra å høre på. Dog var det partier med det som ligner mest på støy og ting som ødelegges. Det er det som får meg til å lure på hvilke typer dere er dere som liker dette.


Dette sier litt om det, det er sinnadelen av dere som reagererer på det?

Skal sjekke ut det der titanium87, takk for tipset
Vis hele sitatet...

JA.. eller det er vel heller "Sinna-delen" som blir Presset tilbake
Har nylig lagd et tekstdokument der jeg paste'a noen artister som to på yotube anbefalte.

Kode

luminox
Mr.vandal
LiL texas
loud flavor

Baauer
UZ
RL Grime
Flosstradamus
the M|O|D gang
Den siste, mod gang, fant jeg ikke noe av.

Dillon Francis - Masta Blasta VIP
Baauer - Harlem Shake
De over er to sanger som jeg synes er greie Nesten alt av trap jeg har hørt kommer fra dubstep-mixer der folk putter inn litt trap. Satser på at denne tråden kan hjelpe meg med å utvide "horisonten" når det gjelder trap

Edit: ser at TS har en av de sangene jeg linka Ser ut som en bra start på tråden!

Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hoho, har du hørt teknian sin midi-version?
Sist endret av L33tenGutt; 25. oktober 2012 kl. 23:40.
Sitat av L33tenGutt Vis innlegg
Har nylig lagd et tekstdokument der jeg paste'a noen artister som to på yotube anbefalte.

Kode

luminox
Mr.vandal
LiL texas
loud flavor

Baauer
UZ
RL Grime
Flosstradamus
the M|O|D gang
Den siste, mod gang, fant jeg ikke noe av.

Dillon Francis - Masta Blasta VIP
Baauer - Harlem Shake
De over er to sanger som jeg synes er greie Nesten alt av trap jeg har hørt kommer fra dubstep-mixer der folk putter inn litt trap. Satser på at denne tråden kan hjelpe meg med å utvide "horisonten" når det gjelder trap

Edit: ser at TS har en av de sangene jeg linka Ser ut som en bra start på tråden!


Hoho, har du hørt teknian sin midi-version?
Vis hele sitatet...
Hehe nei, men vet jo godt hvem Teknian er, og det forundret meg ikke at han gjorde noe sånt, typisk han :P

All trappen jeg finner er fra div. forum, fb og soundcloud. Det blir serriøst uploaded en hel haug med nye trap sanger hver dag, og er kanskje en av de sjangrene jeg må lete lenge etter og finne kvalitets artister og sanger :P
Sist endret av kimmy9gga; 26. oktober 2012 kl. 00:15.
Mye av det hørtes jo bare ut som rap/hip-hop beats med 140bpm?
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Mye av det hørtes jo bare ut som rap/hip-hop beats med 140bpm?
Vis hele sitatet...
Det er jo nesten basically det, er southstyle Hip-Hop ligner mye på Three Six Mafia, Waka Flow etc etc. bare at det har fått ett preg av EDM kan man si?
Blood Command - High Five for Life (Savant Remix)
http://www.youtube.com/watch?v=mezVD9UHPRA
Not feelin' this genre yet.. Skal fortsette å sjekke ut sangene i denne tråden!
Sitat av Titanium87 Vis innlegg
Hmm.. høres tregt ut (skal teste i bilen på vei til jobb i morra.... Mye bedre lyd der )

Men er dette "det feteste" innen Trap?
Vis hele sitatet...
Noe av det feteste vil jeg påstå Det funker mye bedre på et skikkelig anlegg

Skriker han ikke "run da trap" eller noe slik i starten der? Det indikerer litt at det er det. Ikke at jeg er sikker her.
Vis hele sitatet...
Han skriker "run da track" som nevnt i et av kommentarene.
Dette er vel strengt tatt trap music.

http://www.youtube.com/watch?v=fBTkbSAxwE0


det derre trance greiene dere poster kan ikke stemme.
For noe møkk som blir lagt ut i tråden her! Det som blir lagt ut definerer ikke klassisk trap musikk.

Dette er trap:

Gucci Mane - Intro

Waka Flocka - Hard in Da Paint

Waka Flocka Flame - Snakes In The Grass

Gucci Mane - Wasted

Oj Da Juiceman - 6 Rings
Sist endret av shonny; 26. oktober 2012 kl. 11:48.
Dette syntes jeg ikke noe særlig om. Minner mest om drum and bass uten den heftige basslinja. Prøv heller noe godt og gammelt !

Siden tråden er om trap, er vel dette relevant(?):
Boyz N Da Hood - Dem Boyz
Boyz N Da Hood - Trap Niggaz
Boyz N Da Hood - Bite Down
Sist endret av laksir; 26. oktober 2012 kl. 12:07.
Trap er også en annen ting..

trap
Fjortissjanger for de med verdens beste anlegg til 1500 spenn kjøpt på expert!


Nei, dette vil aldri bli det nye store. Eksisterer såpass mange andre bass-sprengende sjangere ute nå.
Trap er kult nok om man er alene og hører det i headsettet, men tviler på det vil bli det neste store.
Vel.. Hørte noen i bilen i dag !!
Noen av de første som ble lagt ut...
Liker det.. Ikke helt på topp.. men ikke langt unna heller

Det siste som ligger her (Dette er trap: ) Likte jeg IKKE
Sist endret av Titanium87; 26. oktober 2012 kl. 15:24.
Jeg har litt blandet mening om "Trap".. noe av det er rett og slett helt forferdelig og høre på (type waka flocka foreksempel) mens andre artister som Flosstradamus og ARAABMUSIC (Er dette trap i det hele tatt? Husker bare litt "trap" lignende musikk fra live konserten hans) har ganske mye "Chill" og fet musikk.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Jeg har litt blandet mening om "Trap".. noe av det er rett og slett helt forferdelig og høre på (type waka flocka foreksempel) mens andre artister som Flosstradamus og ARAABMUSIC (Er dette trap i det hele tatt? Husker bare litt "trap" lignende musikk fra live konserten hans) har ganske mye "Chill" og fet musikk.
Vis hele sitatet...
Er vel dette som er det nye Trap, er ikke uvanlig at sjangrer forandrer seg, dubstep er jo et godt eksempel, det som ble laget i år 2002 feks kan nesten ikke sammenligne seg med dagens dubstep.

Araabmuzik er tror jeg egentlig kombinerer mange sjangrer, idet jeg har sett på livesets osv, så masher han bare på en MPC. Men han er en genial artist det skal han ha

Trap:

T.I. - Trap Muzic

Three 6 Mafia - It's A Fight

Lil Scrappy - Money In The Bank

Rick Ross - Hustlin'

Bangladesh Ft. Pusha T, Jadakiss & 2 Chainz - 100
Vil bare si ifra at dette er den nye utviklingen innenfor EDM som kalles trap vi snakker om, og ikke den som allerede eksisterte innenfor hiphop/rap. Bare så det er klart.
Det er vel ingen som lytter på KLASSISK Trap fortsatt?
ITT: Trap som i EDM. Ikke "I.T" og "Three Six Mafia", eller hva de nå enn heter.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av spklse Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Damn son, whered you find this?!
Så.. Trap er med andre ord hip hop uten rapping? ..

Er det noe jeg ikke får med meg her?
Nei nei.. denne sjangeren satt langt inne...og det har ikke noe med støy å gjøre for jeg liker vanligvis EDM/glitch. Det nærmeste jeg kommer er noe ala:

edIT - Battling Go-Go Yubari In Downtown L.A.
Sist endret av phish; 12. november 2012 kl. 01:41.
Sitat av phish Vis innlegg
Nei nei.. denne sjangeren satt langt inne...og det har ikke noe med støy å gjøre for jeg liker vanligvis EDM/glitch. Det nærmeste jeg kommer er noe ala:

edIT - Battling Go-Go Yubari In Downtown L.A.
Vis hele sitatet...
Jeg personlig ville ikke kalt det for trap. Det er nok mer glitch, som er forståelig siden du sier at du hører på edm/glitch Hør på trommene, perkusjonen, og kjenn på rytmen. Sammenlign med en edm trap-sang, så merker du litt forskjell.
Sitat av phish Vis innlegg
Nei nei.. denne sjangeren satt langt inne...og det har ikke noe med støy å gjøre for jeg liker vanligvis EDM/glitch. Det nærmeste jeg kommer er noe ala:

edIT - Battling Go-Go Yubari In Downtown L.A.
Vis hele sitatet...
For at det skal være trap så tror jeg det må ha en slags dyp "808" lignende bass. Har forøvrig mekket en spotify liste med noen trap sanger, men jeg mangler ganske mye. Tar gjerne imot forslag til flere artister/sanger på PM! Trist at mye av det beste som ligger på YouTube ikke er på spotify
Sist endret av Juicekongen; 12. november 2012 kl. 18:19.
Enig i det folk sier tidligere i tråden, det var litt "tregt" og ikke så mye futt i, Personlig hører jeg mest på tung dubstep og hardstyle og dette ble litt kjedelig i forhold syntest jeg.
Sitat av L33tenGutt Vis innlegg
Jeg personlig ville ikke kalt det for trap. Det er nok mer glitch, som er forståelig siden du sier at du hører på edm/glitch Hør på trommene, perkusjonen, og kjenn på rytmen. Sammenlign med en edm trap-sang, så merker du litt forskjell.
Vis hele sitatet...
Det var ikke meningen å kalle det "trap", men ser at det muligens kan feiltolkes. Det jeg mente var at dette er det jeg kan like som er nærmest "trap" sånn jeg har forstått det. Får vel bare slå meg til ro med at jeg ikke liker trap
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
Er nok enig at denne kan være det neste store innenfor musikk, men er ikke helt min smak. Hører på hardstyle til vanlig. Så er vant til noe som går litt fortere. Men de sangene jeg hørte på hørtes helt ok ut.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Orker ikke og lage en ny tråd, så bare slenger den her ny trap mix av meg, håper du liker den, husker ikke tracklist så den som kommer med den får KP https://soundcloud.com/dj-biznizz/traponacid
▼ ... noen uker senere ... ▼
https://soundcloud.com/dj-biznizz/ones-minimix

endel trap sanger der, og anbefaler alle og laste ned KatHaus Kompilation II er en gratis cd med mange fete Trap bangers
Vart litt treigt syns eg, Hører vanligvis på glitch/momba(http://www.youtube.com/watch?v=X18U8T6Qju4, http://www.youtube.com/watch?v=DhpPFAZV3e0), men også til tiders DnB og det meir tunge dubstepen T.D Datsik, Excision. Forslag til trap sang som kanskje oppfyller dette eller som de trur eg kunne likt?

Må sei eg ikkje liker så godt hip hop i det heile tatt. Klarer berre ikkje å svelge det :/