Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4746
For 12-13 år siden tok jeg amf for første gang, hadde to inntak. På det siste gikk jeg rett i psykose. Husker jeg vandret rundt på en brygge og ser i dag at jeg utgjorde en stor fare for meg selv. Jeg lurer på om noen vet om et enkeltstående psykose kan gi skadevirkninger?
Hva mener du med skadevirkninger? Jeg skjønner ikke. Det er tolv år siden? Hvis du ikke har noe problem så er det jo ikke noe problem?
En psykose kan være veldig traumatiserende og jeg blir ikke noe overrasket om man kan få noe slags senskader av det.
Sist endret av TrippyKing; 13. mai 2016 kl. 16:06.
Har ingen kunnskap om dette temaet, men som candela sier om du føler deg bra nå så er de vel ikke noe problem. Skyt meg om jeg tar feil, men om man sammenligner en psykose med en fysisk skade som et brekt bein så er man jo frisk om man er frisk, om du skjønner hva jeg mener? Men man kan kanskje få tilbakefall fra en psykose som kommer av at man gjennopplever følelser, hendelser og situasjoner som minner deg om tiden under psykosen. på samme måte som det er lettere å knekke et bein om det har vært knekt fra før.

mvh:Fuglern
Sitat av villskap Vis innlegg
Hold deg unna skiten. Punktum.
Vis hele sitatet...
Han sier det er 12-13 år siden og ingenting om gjenbruk. Spørsmålet er senskader av en slik hendelse, ikke problemet med å slutte eller å holde seg unna.

OT: Hør med fastlegen din? Om du er virkelig bekymret kan du få en henvisning til psykolog derifra.
Sist endret av Quasar; 14. mai 2016 kl. 14:00.
Istedet for fastlege.gå på doktoronline.no og spør NHD(en psykiater) på psykiatri delen. Doktoronline er et forum.
Dette er gratis og man får gode svar av både psykiateren og andre med erfaringer.
Sitat av Kutulu Vis innlegg
Istedet for fastlege.gå på doktoronline.no og spør NHD(en psykiater) på psykiatri delen. Doktoronline er et forum.
Dette er gratis og man får gode svar av både psykiateren og andre med erfaringer.
Vis hele sitatet...
Be han nå mye heller dra til fastlegen. Fastlegen vil nesten garantert ikke servere deg bullshit, og han kan videreføre deg til en psykiater dersom TS har problemer psykisk, men ikke fysisk.

For spørsmålet, så kan en psykose føre til psykiske problemer. En psykose i seg selv vil ikke skade kroppen. Amfetamin, derimot kan virke nevrotoksisk og gir deg hjerneskader. At det utløste en psykose trenger ikke bety at du skadet hjernen din mer enn om du ikke hadde fått et psykotisk anfall. For å svare på spørsmålet ditt må du jo understreke hva du er redd for å ha skadet.
Tror nok det er bare angst du har fått av stoffbruket ditt.. jeg har vært i psykose på amfetamin mange ganger. Men da gått flere dager uten mat men.. men har nok ikke fått noe mer skade enn angst som er lett å behandle og som jeg går til behandling for nå