Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4810
Heisann,

jeg poster denne e-postkorrespondansen mellom Helgeland Politidistrikt og meg.
E-posten er resultat av min respons til en link Politiet la ut på sin Facebook-side.

I denne linken (http://hegehelsesoster.blogg.no/1334..._med_fast.html) står det noe informasjon som jeg motstrider ved hjelp av henvisning til andre kilder.

Resultatet var at jeg ble blokkert fra siden uten varsel, og halvparten av kommentarene med relevant informasjon som jeg linket til, ble slettet.

Det å drive slik sensur fra et offentlig organ er i seg selv ille nok, men e-posten som følger etter er enda værre.
I bunn og grunn sier de at de ikke ønsker å formidle noe annet budskap enn det de bestemmer selv, uansett om den er relevant, troverdig eller faktabasert.

Jeg ser nå at alle som kommenterer og kritiserer Politiet i slettingen av mine kommentarer og blokkeringen av meg, får også sine kommentarer slettet.

Er jeg helt på vidda og overreagerer som syns dette blir helt feil? Hvis ja, kom gjerne med tilbakemelding, jeg er åpen for at jeg tar feil.

E-posten følger, rekkefølgen blir da øverst = eldst;

MEG:
Heisann,

jeg ble nettopp blokkert på facebook-siden deres da jeg postet noen adresser under linken dere la ut ang. Cannabis-bruk.
I tillegg ble halvparten av kommentarene mine slettet.

På siden deres står det:
"Politiet i Helgeland ønsker dialog med befolkningen på nett. Still oss spørsmål, gi konstruktive tilbakemeldinger og kom med gode forslag på veggen vår. Vi tror på åpenhet og deling - vi håper du vil dele med oss."

..Er dette måten dere ønsker å formidle at dere ønsker spørsmål, tilbakemeldinger og forslag?

Jeg forventer et svar på hvorfor dette ble gjort.

--

POLITIET:
Hei
Politiet jobber forebyggende opp mot narkotikakriminalitet. Opplysning om skadevirkninger er da vesentlig å få fram. Dersom du ønsker å ytre deg på facebook i en helt motsatt retning og reklamere for ulovlige rusmibler, må du gjøre det på din egen side. Dette skjønner du sikkert at politiet ikke vil knyttes til. Du la ut mange linker til sider som fremmer helt andre syn på narkotika enn det vi ønsker å formidle til vårt publikum. Innhold og mengde var av et sånt omfang av man så det nødvendig å blokkere.

--

MEG:
Hei igjen,

dette er jo skremmende lesning.
Så det dere sier er at sannheten ikke er relevant å diskutere eller få frem, bare Politiets syn og det dere ønsker å formidle?

Om en konstruktiv diskusjon ønskes (som det står på siden deres), hvorfor ikke komme med motargumenter istedetfor å drive med sensurering og utestengelse?
Det at dere/du i tillegg nesten anklager meg for å drive reklame for ulovlige rusmidler er ganske drøyt, det er ingen som driver noen form for reklame. Tvert imot skrev jeg at jeg hverken er for eller mot cannabisbruk.
Det som ble lagt ut var informasjon basert på studier gjort av forskere, ergo en annen sannhet enn den dere påstår er aktuell.
Jeg er fullt åpen for at jeg tar feil, men da får dere begrunne påstandene dere kommer med og argumentere mot mine.

Er ikke dèt utgangspunktet for å kunne ha en konstruktiv diskusjon som dere påstår dere ønsker?

Med andre ord så føler dere det er helt i orden å blokkere mennesker fra siden deres selv om de kommer med relevant informasjon ang. forskning og informasjon rundt et enormt viktig tema, bare fordi det som kommer frem er noe annet enn "det Politiet ønsker å formidle til publikum"?

Er ikke sannheten - eller i det minste en diskusjon rundt den - verdt noe?

Jeg forventer igjen en respons til hva tanken bak dette er, og om dere står fast ved avgjørelsen om blokkering og sletting av kommentarer som ikke bryter med noen retningslinjer eller lover så krever jeg at informasjonen som står på siden deres blir fjernet.

Jeg siterer:
"Politiet i Helgeland ønsker dialog med befolkningen på nett. Still oss spørsmål, gi konstruktive tilbakemeldinger og kom med gode forslag på veggen vår. Vi tror på åpenhet og deling - vi håper du vil dele med oss."
Sist endret av fotografen; 18. oktober 2012 kl. 15:06.
Det ligger ikke i politiets rolle å avgjøre om det et substans skal være lovlig eller ikke.
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
Typisk politet å gjøre sånt. Virker som de nekter å tro at cannabis er farlig. Mener sikkert at du kan dø av det. Har aldri prøvd det, men jeg ser ikke noe farlig med det. Synes alkohol er værre en hasj/cannabis. Når du også poster ting som forskere sier og dem sletter det er jo bare rart. Når dem sier at den vil på en måte diskutere det. Gratulerer Norsk Politi. Ikke rart folk ikke har tillit til dem.
Ble riktig provosert av innlegget i den bloggen. La igjen en kommentar, og håper virkelig at en helsesøster som skal informere barn på skolen har litt kunnskap om dette. Dritt lei av de som mener at det å ruse seg ikke er bra uansett hva. Her er kommentaren ihvertfall..

"Heisann.

Sukker er et lovlig produkt og det gir rus. Noe annet blir for dumt å påstå. Definisjon på rus fra wikipedia: "Rus er en betegnelse på de mentale og fysiske tilstandene som oppstår når en person er ruset, enten på kjemiske rusmidler eller naturlige årsaker som aktiverer de samme deler av hjernen. Sistnevnte kan skyldes lykke, sex, fysisk aktivitet med mer."

Du sier: "Å ruse seg, uansett på hva, er skadelig. Dette vet jeg."

Dette er jo helt feil. Hvorfor mener du det er dumt å ruse seg? Det har alltid ligget i menneskets natur å ruse seg. Alt fra å se på film, ha sex eller til å kose seg med en joint i ny og ne. Det som er viktig er å informere om forskjellen på bruk og misbruk. Misbruket kan skade, kontrollert bruk er noe helt annet."
ser ut til at de er aktive med å slette kommentarer dessverre. står "6 nye kommentarer", men når man klikker der er det ingenting.

nesten så man er fristet til å varsle media om slik sensur, om noen burde være opptatt av det så er det vel dem.

men mulig jeg bare lager storm i et vannglass.
Anbefaller TS å ta kontakt med NORMAL eller lignende apparater, for så å sammen gå til media med det. Makan til destruktivt sprøyt er det lenge siden jeg har lest. Dette er ikke konstruktivt for en sårt trengt cannabis-debatt på noe vis.

Edit: innlegg nr 1000. Oh lord!
Sist endret av Sjølvaste; 18. oktober 2012 kl. 15:43.
Dette skrev hun om sukker eller snop. "Når det gjelder livsstil mener jeg at alt er greit med måte. Man spiser ikke snop hver dag, men på lørdag."

Så skrev jeg. Slik er det med rusmidler og. Man må bruke rusmidler med måte.. 10 minutter etterpå var den slettet.
Sist endret av Ravn111; 18. oktober 2012 kl. 16:01.
Dette er jo bare en helsesøster som uttaler seg om sine egne meninger på bloggen sin. Det i seg selv står hun jo fritt til, og er heller faktisk ikke noe å irritere seg over. Det som er skandaløst er jo at politiet bruker dette på sin side. Hvis det skal så lite faglig tyngde til så kan de jo begynne å linke til hvilken som helst fortisblogg.

Nå sitter jeg her å irriterer meg over at jeg brukte tid og krefter på å faktisk skrive et svar til bloggen, hun kommer jo aldri til å godkjenne dette uansett:


Hei Hege Christine.

Først av alt vil jeg si at jeg skjønner hvorfor du skriver det du skriver, da du har opplevd det du har. Men det er viktig her, som i alle andre sammenhenger å ta et skritt tilbake og se på helheten. Du skriver jo selv angående fedme at det også er andre faktorer som spiller inn, dette gjelder for hasj også. Miljø, livsstil, psyke osv. er alle faktorer som spiller en stor rolle her, spesielt i ung alder.

Jeg er enig med deg at man ikke skal begynne i for ung alder, men dette som du selv sier gjelder jo også alkohol og andre rusmidler.

Poenget er at de påstandene du kommer mer såpass bastante og svært lite faktisk riktighet. Du viser til dine egne opplevelser men ikke til noen form for empirisk forskning. Du som jobber innenfor helsesektoren må jo ihvertfall se problemet i dette!

Siden du bruker "person who" teknikken, så kan jeg jo svare deg med det: Jeg studere juss og samtidig røyker fast, du sier at dette "sier seg selv at er umulig", men jeg klarer å gjennomføre dette veldig bra.

Som du ser blir dette ord mot ord.

For all del, det er mange som havner på skråplanet ved å tidlig begynne med hasj, men mye av grunnen til dette kan tilbakeføres til andre faktorer. Spesielt at de da blir "kriminelle" etter norsk lovverk slik det er per i dag, dette igjen vil kunne føre meg seg mange sosiale konsekvenser.

Som med alt annet, alt med måte!
Go Freaks!




Det er facebook, men har Ponyhoof skin, MLP!
Jeg vet ikke en gang hvordan jeg skal reagere, jeg sitter igjen med dam-svette armhuler og en irritert sjel.
Masse respekt til deg TS. Jeg skjønner ikke at det er mulig en gang. Vi blir jo faktisk lurt i dette landet.
For alt jeg vet kunne jeg vært mye smartere om jeg bare ble fortalt sannheten når jeg var liten. Jeg har stappet i meg bullshit fra folk som ikke har peiling i alt for lang tid.

Jeg er veldig for rettferdighet, og syntes at vi burde få lov til å komme med kilder og fakta uten at det blir hvisket bort.
Ja, jeg vet ikke en gang hva jeg skal tenke. Den rusen jeg føler nå (irritasjon) gir meg ihvertfall en badtrip. Skulle hatt noe medisin (cannabis) til å roe meg ned nå.

Når hodet mitt fokuserer så sterkt på noe så skriver jeg ikke så bra. Beklager for det.
freak.no er stoner forum, det er ikke purken. Hyller du weed blir du banna.. duh
Sitat av cheetos Vis innlegg
freak.no er stoner forum, det er ikke purken. Hyller du weed blir du banna.. duh
Vis hele sitatet...
Er ikke snakk om å "hylle weed", det er snakk om reelle fakta og en saklig diskusjon.

Freak er forøvrig ikke et "stoner forum". Er mange som liker å ta seg et blås innomellom her, men det meste på forumet omhandler andre temaer.
Sist endret av bamsegutt; 19. oktober 2012 kl. 10:00.
Sinnsykt bra. Stå på.

Jeg har desverre ikke tid til å engasjere meg særlig i dette, men de som har burde gå sammen og få denne saken frem i lys. aka media.

Sitat av Realist
Den rusen jeg føler nå (irritasjon) gir meg ihvertfall en badtrip.
Vis hele sitatet...
Haheh
Sist endret av drey; 19. oktober 2012 kl. 10:17.
Gratulerer, folk som røyker til dels alt med tobakk i bong/bøtte osv Vet jo at dette er en ekstrem bruks form, hvis dette skulle ha validitet kunne han ha tatt ut en person som røyket ren weed 3-5 ganger i uka. Misbruk er misbruk, uansett hva man retter til.
Fyfaen dette ga meg vond smak i munnen
Siterer Hege
''Åsmund: Hei og takk for tilbakemelding. Jeg ønsker at du skal lese det første avsnittet om igjen.. Eller jeg kan sitere det: "De som røker det finner på mange forklaringer på at det er ufarlig for å støtte sitt eget misbruk. der tar de imidlertid skammelig feil."
Det første filmen beskriver er at cannabis en gang var lovlig! det betyr jo ikke at det er bra. Verden går videre og vi lærer av erfaringer. Tidligere var det lovlig å kjøre bil uten sikkerhetsbelte, nå vet vi at det er farlig. Filmen viser også hvor mye nyttig cannabis kan brukes til.... men det betyr jo ikke at det er bra å røyke det.... En valmueblomst er jo vakker å se på, men det betyr ikke at den er ufarlig å innta.
Denne filmen er laget av folk som er brukere og som ønsker å få andre til å tro at deres misbruk er ufarlig.
Artikkelen jeg har publisert er skrevet av en fastlege som refererer til sine egne erfaringer med pasienter som ruser seg på cannabis. Det er fakta. Fakta kan være vanskelig å ta innover seg om man selv ønsker at det man driver med ikke er farlig.
Det er forsket mye på cannabis og skadevirkninger, og det kan desverre ikke bestrides uansett hvor mye man vil.
Klem fra Hege''
Seriøst, skal dere hisse dere opp over at politiet ikke ønsker å ha en legaliseringsdebatt på sine facebooksider? Herre...

Det at du bruker ord som sensur gjør meg temmelig irritert, ha litt respekt for de som faktisk opplever sensur. Du har ikke krav til å få ytre meningene dine overalt. Hvis du hadde gått og hengt opp legaliseringsplakter på politistasjonen så har politiet like stor rett til å fjerne de som de har til å fjerne pro-cannabis innlegg på veggen sin.
Sist endret av Sneipen92; 19. oktober 2012 kl. 13:27.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Seriøst, skal dere hisse dere opp over at politiet ikke ønsker å ha en legaliseringsdebatt på sine facebooksider? Herre...

Det at du bruker ord som sensur gjør meg temmelig irritert, ha litt respekt for de som faktisk opplever sensur. Du har ikke krav til å få ytre meningene dine overalt. Hvis du hadde gått og hengt opp legaliseringsplakter på politistasjonen så har politiet like stor rett til å fjerne de som de har til å fjerne pro-cannabis innlegg på veggen sin.
Vis hele sitatet...
Hei ja..
Tror det handler litt mer om at politiet linker til en blogg som er skrevet av en helsesøster som ikke aner hva hun prater om.
Og når folk prøver og oppgi fakta eller saklige kilder, så sletter politiet disse kommentarene.

Jeg skjønner dessuten godt at folk hisser seg opp over denne bloggen da det er en helsesøster som skriver om noe hun mangler kunnskaper på.
Enda verre er at politiet lenker til det.
Sist endret av Kladdebok; 19. oktober 2012 kl. 13:39.
Sitat av Kladdebok Vis innlegg
Hei ja..
Tror det handler litt mer om at politiet linker til en blogg som er skrevet av en helsesøster som ikke aner hva hun prater om.
Og når folk prøver og oppgi fakta eller saklige kilder, så sletter politiet disse kommentarene.

Jeg skjønner dessuten godt at folk hisser seg opp over denne bloggen da det er en helsesøster som skriver om noe hun mangler kunnskaper på.
Enda verre er at politiet lenker til det.
Vis hele sitatet...
Altså, dere skal få hisse dere opp så mye dere vil, men værsåsnill og ikke kall det sensur at politiet ikke gidder å diskutere hvorvidt man burde legaliseres og hva som er mest farlig av alkohol og marihuana.
Jeg postet dette innlegget i kommenarfeltet på http://hegehelsesoster.blogg.no/1334..._med_fast.html Men det har ligget til "godkjenning" en stund nå, jeg tviler på at det blir publisert.....

Du skriver;

Blant pasienteene hans er det et stort antall som er døde av alvorlig Kols (lungesvikt) i alderen 47 til 63 år, det er mye tidligere enn "vanlige" Kols-pasienter. Han har ikke funnet noen annen grunn til den store lungesvikten enn at kombinasjonen cannabisrøyking og nikotin øker ødeleggelsen av lungevevet hos utsatte individer.


Dette er feil, en studie utført av Canadian Medical Journal konkluderer med noe helt annet, nemlig:

"Smoking both tobacco and marijuana synergistically increased the risk of respiratory symptoms and COPD. Smoking only marijuana was not associated with an increased risk of respiratory symptoms or COPD."

http://www.cmaj.ca/content/180/8/814.abstract

Dette er en studie som pågikk i 40(!)år med nesten 1000 mennesker som deltok.
Som du ser av konklusjonen greide de ikke å påvise noe sammenheng mellom COPD(Kols) og bruk av cannabis.

En annen studio publisert i Journal of the American Medical Association konkluderer faktisk med det motsatte av set du påstår:

"While tobacco smokers showed the expected drop in lung function over time, the new research found that marijuana smoke had unexpected and apparently positive effects. Low to moderate users actually showed increased lung capacity compared to nonsmokers on two tests, known as FEV1 and FVC. FEV1 is the amount of air someone breathes out in the first second after taking the deepest possible breath; FVC is the total volume of air exhaled after the deepest inhalation.
“FEV1 and FVC both actually increased with moderate and occasional use of marijuana,” says Dr. Mark Pletcher, associate professor of epidemiology and biostatistics at the University of California, San Francisco and the lead author of the study."


http://jama.jamanetwork.com/article....icleid=1104848

Videre skriver du;

I tillegg til dette, har flere pasienter dødd plutselig, antagelig av hjertesykdom. Dette er rapportert også fra utlandet, og det ser ut til at cannabisinntak kan være medvirkende til dette.


Jeg vil gjerne at du dokumenterer denne påstanden, helst med en link til en vitenskaplig studie. Det finnes pr. dags dato INGEN dokumenterte tilfeller av
mennesker som har dødd som en direkte resultat av cannabis bruk. Når det gjelder din påstand om hjertesykdommer foråsaket av cannabis bruk så viser jeg til en studie utført av Kaiser Permanente Medical Care Program, Division of Research som konluderer med det MOTSATTE av det sier!

"Although several mechanisms exist by which marijuana use might contribute to the development of chronic cardiovascular conditions or acutely trigger cardiovascular events, there are few data regarding marijuana/THC use and cardiovascular disease outcomes. A large cohort study showed no association of marijuana use with cardiovascular disease hospitalization or mortality"

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12412838

Neste påstand fra din side:

Det er også vist at det er dobbelt så mange cannabisbrukere som blir alvorlig sinnslidende enn resten av befolkningen.


Dette er i beste fall et forsøk på å forenkle fakta fra din side. Ja, cannabis kan føre til sinnlidelser, men la oss ta en titt på hva forskning sier. En oppsumering av flere studier utført på dette emne, utgitt av helsedepartementet i Australia med tittelen "Cannabis and Mental Health:
Put into context" konkluderer på side 29 i rapporten med følgende;(jeg tar bare med utdrag her, du kan lese hele teksten på denne linken:http://ncpic.org.au/static/pdfs/youn...to-context.pdf)

"Of the studies that did measure disorders, only one found a relationship between cannabis and hospitalisation for schizophrenia. Whether this can be generalised to the population is uncertain, as an interaction between cannabis use and the stress of military duty on emerging schizophrenia is not implausible. Another found a relationship between
cannabis and schizophreniform disorder, but only for those participants with a particular genetic variant . Another found a relationship between cannabis use and the need for treatment associated with psychotic symptoms, but the confidence intervals were imprecise."


Et interessant moment i denne rapporten er også denne påstanden du finner på side 30;

"Overall, while the evidence for self medication of
psychotic symptoms with nicotine is substantial, it is considerably weaker for cannabis."


Jeg vil også i denne sammenhengen gjerne høre din definisjon på "alvorlig sinnslidende" Som lege hva er din definisjon av dette? Rapporten jeg referer til konluderer nemlig til slutt med dette på side 32;

"In what ways might cannabis influence the development of schizophrenia? The notion that cannabis is sufficient to cause schizophrenia is unlikely to be correct. Even psychotic episodes precipitated by large doses of cannabis almost always resolve with detoxification, and few frequent and/or heavy cannabis users are ever diagnosed with schizophrenia. It seems likely that cannabis interacts with a variety of risk factors, from genetic to personality variables."

Neste avsnitt i artikkelen;

Mange brukere opplever fysiske abstinenser som ligner de som kommer når man slutter med heroin eller morfin, bare svakere. Nyere forskning viser at det ikke er så rart, fordi cannabisreseptorene (de stedene i hjernen der cannabis virker) ligner svært mye på heroin/morfinreseptorene.

Igjen, du forenkler fakta veldig her. Du mener altså at siden cannabisreseptorene og opiatreseptorene begge tilhører det som heter G protein-coupled receptor på engelsk så ligner abstinensene på hverandre? Kan du dokumentere dette?
Når vi først snakker om absitenser ved cannabis bruk, ja det er dokumentert at det kan føre til noe som på engelsk heter "cannabis withdrawal symptom", men symptomene er langt fra det som er vanlig ved misbruk av opiater, jeg siterer en studie publisert i The American Journal of Psychiatry;

http://journals.psychiatryonline.org...ticleid=177137

"In perhaps the most rigorous of the early inpatient studies, clinical observations postcessation of 16–20 days of oral THC (210 mg/day) indicated that the majority of subjects experienced irritability, restlessness, insomnia, and anorexia. These symptoms began within 5–6 hours of the last dose and diminished within 96 hours."

Du kan vel ikke helt sammenligne dette med symptomer forbundet med opiat abstinenser? Da snakker vi nemlig om opiate abstinence syndrome og det inkluderer helt andre symptomer som;

"Physical dependence on opioids is revealed when the opioid is abruptly discontinued or when naloxone is administered and is typically manifested as anxiety, irritability, chills and hot flashes, joint pain, lacrimation, rhinorrhea, diaphoresis, nausea, vomiting, and abdominal cramps and diarrhea"

Igjen siterer jeg en faktisk forskningsrapport du finner her;
http://www.jpeds.com/article/S0022-3...214-0/abstract





Når det gjelder det siste avsnittet i artikkelen din, jeg er enig med deg at daglig bruk av cannabis ikke er sunt. Men det samme gjelder aller rusmidler inkludert alkohol. Kjøre bil, arbeide på verksted er vel neppe å anbefale uansett hvilken rusmiddel du er påvirket av.
Men som lege forvrenger du på fakta, du dokumenterer ikke noen av dine påstander og det virker som om teksten er gjennomsyret av dine personlige meninger og ikke emperiske bevis.
Jeg ser frem til et motsvar fra din side med dokumenatsjon på dine ovenevnte påstander.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Altså, dere skal få hisse dere opp så mye dere vil, men værsåsnill og ikke kall det sensur at politiet ikke gidder å diskutere hvorvidt man burde legaliseres og hva som er mest farlig av alkohol og marihuana.
Vis hele sitatet...
At politiet fjerner kommentarer som oppgir feks. kilder som motbeviser det de har linket til, er vel "sensurering" av kommentarer, eller?
Sist endret av Kladdebok; 19. oktober 2012 kl. 13:57.
Sitat av Kladdebok Vis innlegg
At politiet fjerner kommentarer som oppgir feks. kilder som motbeviser det de har linket til, er vel "sensurering" av kommentarer, eller?
Vis hele sitatet...
Ser aldri ingen steder at politiet hevder at det er fakta de lenker til. Det står vel bare "interessant lesning" såvidt jeg husker. Og det de gjør er å henvise debatten til et annet sted, fullt forståelig. Hvis jeg river ned plaktar med politisk budskap som henger på min eiendom, bedriver jeg da sensur? Dere står jo fritt til å diskutere legalisering på egen eiendom og egne domener, men allikavel mener dere at voldsmonopolet i Norge bedriver sensur. Rart det her
Sist endret av Sneipen92; 19. oktober 2012 kl. 14:08.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Ser aldri ingen steder at politiet hevder at det er fakta de lenker til. Det står vel bare "interessant lesning" såvidt jeg husker. Og det de gjør er å henvise debatten til et annet sted, fullt forståelig. Hvis jeg river ned plaktar med politisk budskap som henger på min eiendom, bedriver jeg da sensur? Dere står jo fritt til å diskutere legalisering på egen eiendom og egne domener, men allikavel mener dere at voldsmonopolet i Norge bedriver sensur. Rart det her
Vis hele sitatet...
Du har rett, min feil.

Men jeg synes at det er rimlig trangsynt av politiet og fjerne disse kommentarene når de skriver at de vil at folk skal komme med innspill, og det er vel derfor at folk hisser seg opp.
Sist endret av Kladdebok; 19. oktober 2012 kl. 14:22.
Sitat av Kladdebok Vis innlegg
Du har rett, min feil.

Men jeg synes at det er rimlig trangsynt av politiet og fjerne disse kommentarene når de skriver at de vil at folk skal komme med innspill, og det er vel derfor at folk hisser seg opp.
Vis hele sitatet...
Men altså! Er helt enig i at det politiet ikke burde drive med synsing rundt cannabis! Jeg forstår heller ikke hvorfor politistasjonen skal ha en facebookside, hvem er det som drifter den? Tviler på at det er noen høyt oppe i systemet der, ting som legges ut der må jo tolkes som det offisielle standpunktet til politiet i Helgeland, og følgelig standpunktet til politiet. Da burde man kanskje være mer forsiktig med hva man linker til.
Sitat av mickeyy Vis innlegg
Du skriver;

Blant pasienteene hans er det et stort antall som er døde av alvorlig Kols (lungesvikt) i alderen 47 til 63 år, det er mye tidligere enn "vanlige" Kols-pasienter. Han har ikke funnet noen annen grunn til den store lungesvikten enn at kombinasjonen cannabisrøyking og nikotin øker ødeleggelsen av lungevevet hos utsatte individer.


Dette er feil, en studie utført av Canadian Medical Journal konkluderer med noe helt annet, nemlig:

"Smoking both tobacco and marijuana synergistically increased the risk of respiratory symptoms and COPD. Smoking only marijuana was not associated with an increased risk of respiratory symptoms or COPD."
Vis hele sitatet...
Nå står det vel nettopp der at «smoking both tobacco and marijuana synergistically increased the risk of respiratory symptoms and COPD», altså at, som hun skriver, «kombinasjonen cannabisrøyking og nikotin» bidrar til en større risiko enn tobakksrøyking alene.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Altså, dere skal få hisse dere opp så mye dere vil, men værsåsnill og ikke kall det sensur at politiet ikke gidder å diskutere hvorvidt man burde legaliseres og hva som er mest farlig av alkohol og marihuana.
Vis hele sitatet...
Det er greit at de ikke vil diskutere, men det å slette alle innleggene som går imot synet deres blir for ille. Det ødelegger perspektivet helt, og får det til å virke som om alle er helt for det som står i statusene deres. De kan gjerne ignorere det som står der, men når de sletter det andre skriver, blir det for dumt.
en ting er at det står at alle kan delta i en saklig diskusjon. Da kan de ikke slette innlegg som er mer enn nok saklige. Det virker for meg som at det finnes mange mennesker der ute som ikke er smarte nok til å sette seg inn i de største diskusjonene i verden og helst går på siden til de som er forbildene i samfunnet (politiet, legene, forskerne og journalistene). Politiet gjør en god jobb, men de gjør også unødvendig arbeid. Leger gir ut medisiner som inneholder de samme stoffene som mye narkotika inneholder. Journalistene skriver at jordbær er farlig. Hvis man alltid skal høre på de som (liksom) er smarte så får man ikke noe innblikk selv og har dermed egentlig ikke noe rett til å ha en mening.

Det er noe som heter wikileaks. En plass hvor de deler ut informasjon som den amerikanske regjering holder hemmelig for hele folket. Det kan sammenlignes på en måte. Det å bli fortalt noe som ikke nødvendigvis er hele sannheten skjønner jeg at folk blir irritert av.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Så artikkelen da den ble lagt ut, da jeg selv bor på Helgeland... god latter ihvertfall
Dette er jo latterlig....
Leste ikke alt, for satt saften i halsen da jeg leste dette: "Mange brukere opplever fysiske abstinenser som ligner de som kommer når man slutter med heroin eller morfin, bare svakere"