Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 19987
[CENTER]Hei med-freaks! [/CENTER]

Vi er en gjeng på ca. 5 som har tenkt seg til Belgia for og dra på Tomorrowland, da vi ønsker og stille noen spørsmål om denne festivalen for de som har vært der tidligere.

[CENTER]Vi tenkte og først og dra til amsterdam og være der en uke før festivalen, da er det noen ting vi lurte på angående akkurat det:[/CENTER]
  • Er det enda lov for turister og kjøpe weed der?
  • Har dere noen hotell dere ville anbefalt som ikke er for dyre men heller ikke falleferdige?
  • Angående mat og slikt, hva ville dere anbefale, vi alle går på skole så har ikke verdens beste økonomi så om vi skal overleve i Nederland og Belgia i to uker så kan vi ikke spise på restaurant i 2 uker
  • Hva vil dere mene er den beste måten og komme oss fra Amsterdam til Tomorrowland festivalen?
  • Trur dere det ville vært problematisk og "smugle" noe over landegrensa til Belgia å eventuelt få det inn på festivalen?

[CENTER]Da over til selve festivalen og opphold der
[/CENTER]
  • Hvordan foregår campingen angående mat&drikke, weed, dusj&toalett ?
  • Er dem liberal i Belgia og om ikke bare rundt festival-område angående røyking av weed?

[RIGHT]Er det noen andre ting vi trenger og vite så kan dere få lov til og fortelle oss!

Vi har hørt at man bare trenger og være født i 1994 for og komme inn der, så vi lurer på om det er noen andre der som har noe erfaring med det?

På forhånd tusen takk! [/RIGHT]
Belgia er kanskje ikke liberalt, men mer enn Norge vil jeg tro. Noen som vet om de snakker fransk, eller Nederlandsk i den delen av Belgia hvor festivalen er? Nederlandsktalende belgiere er veldig kule folk, fransktalende ikke.

Mat kan du kjøpe på billige butikker som Lidl og Aldi, finnes over alt i Nederland.
Jeg lurer på billettene; hvor og når slippes de?
- har jo blitt så jævlig hypa opp i år, så blir sikkert utsolgt første dagen..
Blir min første tur dit selv. Gleder meg, og lurer på det samme som TS om andre har erfaringer fra festivalen?

Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Jeg lurer på billettene; hvor og når slippes de?
- har jo blitt så jævlig hypa opp i år, så blir sikkert utsolgt første dagen..
Vis hele sitatet...
Presale starter 7.april står det på hjemmesiden.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Belgia er kanskje ikke liberalt, men mer enn Norge vil jeg tro. Noen som vet om de snakker fransk, eller Nederlandsk i den delen av Belgia hvor festivalen er? Nederlandsktalende belgiere er veldig kule folk, fransktalende ikke.

Mat kan du kjøpe på billige butikker som Lidl og Aldi, finnes over alt i Nederland.
Vis hele sitatet...
Hvis du ser her så ser det ut som cannabis er avkriminalisert i Belgia :P Vet ikke hvor korrekt dette er, men vil tro det ikke er så strengt som i Norge!
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Belgia er kanskje ikke liberalt, men mer enn Norge vil jeg tro. Noen som vet om de snakker fransk, eller Nederlandsk i den delen av Belgia hvor festivalen er? Nederlandsktalende belgiere er veldig kule folk, fransktalende ikke.

Mat kan du kjøpe på billige butikker som Lidl og Aldi, finnes over alt i Nederland.
Vis hele sitatet...
Tomorrowland er i Antwerp og der snakker de nederlansk
Reiser man ned 26.juli så får man flybilletter fra Stavanger - Amsterdam til 1626 kr tur/retur. Har ikke sjekket priser for de som bor i nærheten av Oslo. Man ta toget fra Amsterdam til Antwerpen (tar ca. 1t 50 min).

Man kan overnatte på festivalen (camping) eller finne noen rimelige hotell i nærheten.
Ditt skal jeg også, hørte at det er dritbra damer der, og som alltid er det extra yre på festivaler
You're in luck. Jeg er belgisk og skal også til Tomorrowland til sommeren.

1. Jeg vet faktisk ikke om de har gjort weed ulovlig for turister. Uansett så blir det lett å få tak i, både i Nederland og Belgia. Ikke noe stress. Det er mange som smugler over grensen, det er vanskelig å stoppe biler på autostradene. Men er alltid en risk ved det.

2. Man har dreamville, som er campingen til Tomorrowland. Ellers er det flere hosteller, ungdomsherberger i Antwerpen. Tomorrowland ligger forresten sånn ca. 10-15min fra sentrum. Tviler det blir et stort problem. Det ligger forøvrig et veldig OK hotell rett ved siden av togstasjonen i Antwerpen, husker ikke helt pris eller navn. Men det er bare til å google. Ellers kan dere leie en liten leilighet for 3døgn? Couchsurfe?

3. Mat er relativt billig i Belgia. Man kan kjøpe ferdig mat/salater osv på butikker som DelHaize. Carrefour er også et veldig bra supermarket, med stort utvalg. Ellers så har de som sagt Aldi, veldig billig. Hva med å leie dere en leilighet og så kjøpe/lage mat der? De selger nok mat på festivalen også, men det blir nok litt dyrere.

4. Fra Amsterdam til Antwerpen med lyntog er det ca. 2timer. Det er den beste måten. Da kommer man til Antwerpen Centraal Station, hvor man kan ta buss/tog videre til Tomorrowland. De kommer nok til å informere mer på nettsiden til Tomorrowland hvordan man kommer seg dit.

5. Tomorrowland er en stor dopfestival da, det er ikke noe stress å smugle fra Nederland til Belgia. Men da kan man like greit kjøpe det i Antwerpen eller på festivalen. Litt mer safe. Jeg vet ikke hvordan det blir å smugle inn i festivalen, har ikke vært der før. Men hvis du er kreativ så går det nok fint. Tviler på at de står med narkobikkjer der og snuser liksom, men man vet aldri. (Det var forresten et veldig stort illegalt rave i havnen av Antwerpen for noen uker siden, de var mye drugs. Så politiet kom, men gjorde ingenting.. De bare stod utenfor og passet på)

6. Dreamville er jo campingen, de har toaletter der, og helt sikkert dusj også. Tviler heller ikke på at de serverer mat og drikke, hvertfall øl haha. Weed tror jeg heller ikke er noe stress, er bare å fulge lukten elns. Der er det mange som røyker, tar med bongs på konserter osv.

7. Nederland er nok litt mer liberal til weed enn i Belgia, pga. politikken. Men bare ta samme forholdsregler som I Norge, så går det nok smooth.

Har også hørt at man må være født i 1994. Men er litt usikker på dette, sist år tror jeg det var 18års aldersgrense. Så ser ikke hvorfor de skulle ha forandret på det. Men de kommer uansett til å oppdatere nettsiden med informasjon når det nærmer seg.

Presale for tickets begynner den 7. April, så det gjelder å være rask. Det kommer nok til å bli utsolgt på 1time eller mindre. Tomorrowland 2012 kommer forøvrig til å bli mye større enn 2011, de skal jo prøve å toppe sist år, og det blir ikke lett. Du har nok sett aftermovien? Den har eksplodert på nett med over 15mil views, så det kommer til å bli stoort. Kommer folk fra USA, Mexico, over alt.
Stemmer det at Fatboy Slim kommer?
Hva er billettprisen?
Sitat av fustercluck Vis innlegg
Stemmer det at Fatboy Slim kommer?
Hva er billettprisen?
Vis hele sitatet...
Fatboy Slim kommer ja. Bilettprisen varierer fra hvor mange dager du skal, om du skal ha VIP bilett eller ha campingplass. Tror et dagspass går på rundt 80-90 eur. Sånn alle tre dagene blir vel rundt 150-160? jeg husker ikke helt. De har ikke kommet med ticket-information for i år enda.
Snus0man's Avatar
Trådstarter
Sitat av yurikane Vis innlegg
You're in luck. Jeg er belgisk og skal også til Tomorrowland til sommeren.

1. Jeg vet faktisk ikke om de har gjort weed ulovlig for turister. Uansett så blir det lett å få tak i, både i Nederland og Belgia. Ikke noe stress. Det er mange som smugler over grensen, det er vanskelig å stoppe biler på autostradene. Men er alltid en risk ved det.

2. Man har dreamville, som er campingen til Tomorrowland. Ellers er det flere hosteller, ungdomsherberger i Antwerpen. Tomorrowland ligger forresten sånn ca. 10-15min fra sentrum. Tviler det blir et stort problem. Det ligger forøvrig et veldig OK hotell rett ved siden av togstasjonen i Antwerpen, husker ikke helt pris eller navn. Men det er bare til å google. Ellers kan dere leie en liten leilighet for 3døgn? Couchsurfe?

3. Mat er relativt billig i Belgia. Man kan kjøpe ferdig mat/salater osv på butikker som DelHaize. Carrefour er også et veldig bra supermarket, med stort utvalg. Ellers så har de som sagt Aldi, veldig billig. Hva med å leie dere en leilighet og så kjøpe/lage mat der? De selger nok mat på festivalen også, men det blir nok litt dyrere.

4. Fra Amsterdam til Antwerpen med lyntog er det ca. 2timer. Det er den beste måten. Da kommer man til Antwerpen Centraal Station, hvor man kan ta buss/tog videre til Tomorrowland. De kommer nok til å informere mer på nettsiden til Tomorrowland hvordan man kommer seg dit.

5. Tomorrowland er en stor dopfestival da, det er ikke noe stress å smugle fra Nederland til Belgia. Men da kan man like greit kjøpe det i Antwerpen eller på festivalen. Litt mer safe. Jeg vet ikke hvordan det blir å smugle inn i festivalen, har ikke vært der før. Men hvis du er kreativ så går det nok fint. Tviler på at de står med narkobikkjer der og snuser liksom, men man vet aldri. (Det var forresten et veldig stort illegalt rave i havnen av Antwerpen for noen uker siden, de var mye drugs. Så politiet kom, men gjorde ingenting.. De bare stod utenfor og passet på)

6. Dreamville er jo campingen, de har toaletter der, og helt sikkert dusj også. Tviler heller ikke på at de serverer mat og drikke, hvertfall øl haha. Weed tror jeg heller ikke er noe stress, er bare å fulge lukten elns. Der er det mange som røyker, tar med bongs på konserter osv.

7. Nederland er nok litt mer liberal til weed enn i Belgia, pga. politikken. Men bare ta samme forholdsregler som I Norge, så går det nok smooth.

Har også hørt at man må være født i 1994. Men er litt usikker på dette, sist år tror jeg det var 18års aldersgrense. Så ser ikke hvorfor de skulle ha forandret på det. Men de kommer uansett til å oppdatere nettsiden med informasjon når det nærmer seg.

Presale for tickets begynner den 7. April, så det gjelder å være rask. Det kommer nok til å bli utsolgt på 1time eller mindre. Tomorrowland 2012 kommer forøvrig til å bli mye større enn 2011, de skal jo prøve å toppe sist år, og det blir ikke lett. Du har nok sett aftermovien? Den har eksplodert på nett med over 15mil views, så det kommer til å bli stoort. Kommer folk fra USA, Mexico, over alt.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for svar, du avklarte en god del nå

Dem hadde oppdatert litt på hjemmesiden, å der står det at så det er 18 års aldersgrense, men så lenge du er født i 1994 så går det greit!
Sitat av Snus0man Vis innlegg
Tusen takk for svar, du avklarte en god del nå

Dem hadde oppdatert litt på hjemmesiden, å der står det at så det er 18 års aldersgrense, men så lenge du er født i 1994 så går det greit!
Vis hele sitatet...
Ja, det er den gamle nettsida for Tomorrowland 2011. Men står vel en del nyttig info der også. Aldersgrensa blir vel det samme likevel
Sist endret av yurikane; 14. januar 2012 kl. 13:44.
Infoen er faktisk blitt oppdatert til 2012 :P
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Er iallefall ikke lov å røyke weed i belgia. Men på festivalen i seg selv blir du neppe arrestert av å ha litt på deg. Utenfor den er jeg ikke så sikker!
Det ligger biletter ute på viagogo til Tomorrowland 2012 :-) Jeg og ei vennine skal dit!!

Det er lov og røyke i belgia så lenge du ikke gjør det offentlig eller foran små barn. Men kjøp og salg er ikke lov og det er ikke lov og ha mer en 5 gram.
Sitat av mongoe Vis innlegg
Det ligger biletter ute på viagogo til Tomorrowland 2012 :-) Jeg og ei vennine skal dit!!

Det er lov og røyke i belgia så lenge du ikke gjør det offentlig eller foran små barn. Men kjøp og salg er ikke lov og det er ikke lov og ha mer en 5 gram.
Vis hele sitatet...
Nei, presale starter ikke før 7.April. Ticket info og priser er heller ikke kommet enda, det kommer ikke før 1. Februar. Du bør holde deg unna Via Gogo, sjekk her: http://www.facebook.com/notes/tomorr...50572632455944

Og nei, det er ikke lovlig å røyke, kjøpe eller selge weed i Belgia. Snakk om å feilinformere
▼ ... noen uker senere ... ▼
Liten bump.

Forresten, som han ene her sa, billettene i år kommer til å være utsolgt på timen. Tipper at hjemmesida dems crasher i tillegg. Så vær forberedt!

Ser ut som det skal toppe seg i år mtp i fjor. Responsen har vært massiv, og i ren fanpage tall osv har Tomorrowland vokst til verdens største festival.

Dette blir gøy.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Skal most def ha med meg shrooms in fra amster. Mn hadde vært greit med hook up på 10-20 g me brus når vi først kommer inn. D hadde gutta likt. Gleder meg Max til denne festivalen skal kun ha denne ferien og den skal utnyttes !
http://www.tomorrowland.be/buy-ticket
http://www.dreamville.be/prices

Siste linken er soveplass på festivalen.

Billigste billetten er rundt 1300,- Det er for 3-dager.
Sist endret av Nath; 4. april 2012 kl. 16:15.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av Jhonsen89 Vis innlegg
Skal most def ha med meg shrooms in fra amster. Mn hadde vært greit med hook up på 10-20 g me brus når vi først kommer inn. D hadde gutta likt. Gleder meg Max til denne festivalen skal kun ha denne ferien og den skal utnyttes !
Vis hele sitatet...
Nesten så jeg heller vil anbefale deg å være hjemme denne gangen, og heller øve på Norsk og grammatikk ^^
Jaja du finner nok ut av hva som står til slutt. Ikke gi opp. )
Det er ikke endra på aldersgrensa, i år får 94-erer komme inn siden folk som er født i 94 blir 18 i år, neste år blir det 95, året etter det 96 osv osv..
Er det best å ta tog eller kjøre bil når du krysser fra Nederland til Belgia med noe shrooms ?
Er det verdt å bruke ekstra penger på Full Madness Comfort Pass?
Hva har dere tenkt?
Hva er sannsynligheten for at det fortsatt er billeter igjen på mandag?
Noen som har fått tak i billetter ??
billettene er utsolgt alt tror jeg ...
Jeg elsker hvordan du har komprimert teksten.
KP!
Tror 3dagers billettene ble solgt ut etter 2 timer..
Jeg fikk ikke tak i.....
Sitat av sneipen Vis innlegg
Tror 3dagers billettene ble solgt ut etter 2 timer..
Jeg fikk ikke tak i.....
Vis hele sitatet...
Satt meg i kø 5 minutter etter salget startet, når det var min tur var det allerede utsolgt. Så jeg kan vel konkludere med at det ble utsolgt FORT.
Vi kjøpte travel package i mars vi

Da fikk vi biletter, fly, hotell og transport til og fra hotellet.

Til de som ikke fikk tomorrowland biletter så er Creamfields høyt anbelfalt. Beste eventet jeg har vært på noen gang.

http://www.creamfields.com/
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Sitat av krth8 Vis innlegg
Vi kjøpte travel package i mars vi

Da fikk vi biletter, fly, hotell og transport til og fra hotellet.

Til de som ikke fikk tomorrowland biletter så er Creamfields høyt anbelfalt. Beste eventet jeg har vært på noen gang.

http://www.creamfields.com/
Vis hele sitatet...
Er det like mange folk på Creamfields?
Det er enda mulig og kjøpe billett av tredjeparter. Men de koster flesk, og man kan risikere og kjøpe falske billetter...
http://www.viagogo.com/no/Konsertbil...land-Billetter
Sist endret av sneipen; 10. april 2012 kl. 13:55.
Ja, de har anbefalt og ikke gjøre det for og slippe og bli skuffet ved porten.

Kan ikke tro at det er noe ferre folk på Creamfields. I fjor var det stappet og hadde 2 feite hovedscener og mange store telt. Er vel rundt 10 scener med forskjellige electro kategorier. Line up ser til nå ut som den er bedre en tomorrowland for min del. http://www.youtube.com/watch?v=Bieb-Gg6aO4

skal på Begge blir uansett konge og om du ikke drar på tland så er nok cream midt i blinken.

På begynnelsen av denne kan du se litt hvor stort området er og folkemengeden på 2 av scenene. http://www.youtube.com/watch?v=HRjJ0...feature=relmfu
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Sitat av krth8 Vis innlegg
Ja, de har anbefalt og ikke gjøre det for og slippe og bli skuffet ved porten.

Kan ikke tro at det er noe ferre folk på Creamfields. I fjor var det stappet og hadde 2 feite hovedscener og mange store telt. Er vel rundt 10 scener med forskjellige electro kategorier. Line up ser til nå ut som den er bedre en tomorrowland for min del. http://www.youtube.com/watch?v=Bieb-Gg6aO4

skal på Begge blir uansett konge og om du ikke drar på tland så er nok cream midt i blinken.

På begynnelsen av denne kan du se litt hvor stort området er og folkemengeden på 2 av scenene. http://www.youtube.com/watch?v=HRjJ0...feature=relmfu
Vis hele sitatet...
Hadde lett reist på Creamlands hadde det ikke vært for at man må være fylt 18 når man er der.

Tomorrowland hade det slik at man kunne komme inn det året man fylte 18, så 1994-modeller kunne komme inn.
Sist endret av Osteper; 10. april 2012 kl. 19:17.
Hei!

Noen som har fått tak i billetter til tomorrowland eller vet om noen som muligens har en ekstra billett til overs?? var jo håpløst når billettene ble lagt ut, tror de som kom gjennom og fikk tak i billett bare hadde veldig flaks..

Sitat av krth8 Vis innlegg
Vi kjøpte travel package i mars vi

Da fikk vi biletter, fly, hotell og transport til og fra hotellet.

Til de som ikke fikk tomorrowland biletter så er Creamfields høyt anbelfalt. Beste eventet jeg har vært på noen gang.

http://www.creamfields.com/
Vis hele sitatet...
Trodde ikke man kunne kjøpe travel package fra Norge?

Blir lett creamfields om man ikke får tak i billetter til tomorrowland. Eventuelt begge deler blir det fort utsolgt?
Joda, det som var greia med travel package. de måtte kjøpes før 7 april, dagen bilettene ble lagt ut. Vi fikk ikke med oss nr 5 da travel package er kun 2 og 2 og han fikk ikke tak i bilett når de kom ut.

Tror du er heldig om du finner bilett til tomorrowland nå og ville ikke stolt på noen andre en den offisielle bilettsiden.

Cream ble solgt ut i mai eller juni i fjor om jeg ikke tar feil, men greit og være tidlig ute og kjøpe 3 dagers camping biletten.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei.
Har kommet over billetter fra denne siden: www.deboeck-incoming.com .
Har fått reservert billettene (full madness pass)

Er det noen som har erfaring med denne siden?
Tenkte meg selv ditt i år as, har vært på psycrowdelika før likksom, men hørt at tommorow land er bedre, sant? :P
I sør Nederland kan du ihvertfall ikke kjøpe weed som turrist lenger, så dersom du skal ha det må du lenger Nord, til for eksempel Amsterdam. Er Nederlandsk selv, og det er noen ganger det på nyhetene, over at coffeeshops'ene taper penger i sør Nederland. Var også noe med at de i Belgia ville "slå tilbake" med å gjøre det ulovlig for Nederlendere å kjøpe alkohol i Belgia rett over grensa, siden de ikke fikk kjøpt weed lenger, hehe.
Er jo bare og prøve. I værste fall så taper du bare noen tusen eller står fast i porten inn til eventet.

Ville heller postet i den norske t land gruppa på face og hørt om noen selger. Flere som har solgt der.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Snus0man's Avatar
Trådstarter
Sitat av Crème Fraiche Vis innlegg
Jeg elsker hvordan du har komprimert teksten.
KP!
Vis hele sitatet...
Hehe, takk! Har alltids sett på det som en rar måte og skrive innlegg på, men bra noen liker det

For dem som ønsker og vite om hvordan det hele gikk så var jeg i kø på nettsiden i 5 timer, det sto at jeg var med i den første "waven" så tenkte at billettene ville bli mine på 5 minutt, da klokka ble 11(?) så sto det bare at jeg skulle vente litt mere. Det som da skjedde var at jeg ventet, klokken ble mere og mere, da jeg til slutt kom inn på siden etter 45 minutter så var alle full madness passene solgt ut. Det ble desverre ingen tomorrowland på meg i år, så får håpe det blir noe til neste år!
Sitat av Snus0man Vis innlegg
Hehe, takk! Har alltids sett på det som en rar måte og skrive innlegg på, men bra noen liker det

For dem som ønsker og vite om hvordan det hele gikk så var jeg i kø på nettsiden i 5 timer, det sto at jeg var med i den første "waven" så tenkte at billettene ville bli mine på 5 minutt, da klokka ble 11(?) så sto det bare at jeg skulle vente litt mere. Det som da skjedde var at jeg ventet, klokken ble mere og mere, da jeg til slutt kom inn på siden etter 45 minutter så var alle full madness passene solgt ut. Det ble desverre ingen tomorrowland på meg i år, så får håpe det blir noe til neste år!
Vis hele sitatet...
Samme skjedde meg, heldigvis fikk en kompis tak i 4 billetter av en som ikke ville dra allikevel:-D
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som har noen kule historier fra denne magiske festivalen?
Vi dro ned 5stk med bil selv om vi visste vi hadde vært så uheldige å kjøpt fake billetter.. Heldigvis stod en dude utenfor og solgte billetter som vi fikk kjøpt. Ble dyrt, ca 17k fra onsdag til mandag,men var absolutt verdt hver eneste krone!
Sist endret av Yayoisking; 1. august 2012 kl. 17:22.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tomorrowland var konge ja, gikk altfor mye penger her også, men som du sier så var det verdt det. Mer verdt en den turen vi tok på byen der nede på torsdagen. det var bare noe drit, bare gutter overalt så endte opp med og dra på strippeklubb som gjorde turen litt dyrere. :P
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ble det noe tur på dere?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det ble nok ingen tur på oss i 2012, men nå derimot har vi fått kjøpt billettene

Angående det så lurer jeg på om det er noen andre freaks som har bestilt billetter dit i år?
Vi har bestilt "global package", det er en pakke med festivalpass, hotell, fly og transport hit og dit.

Håper på raske svar! vi prøver og sosialisere oss med andre nordmenn som skal ta turen ned til fantastiske tomorrowland!
Har bestilt det samme
Skal ligge på Alliance Airport Hotell