Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Gaming = Hobby
Ja 329 85,01%
Nei 58 14,99%
Stemmegivere: 387. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  56 5700
Har lenge kranglet med min far på dette området. Jeg liker å sitte på dataen og spille spill, surfe rundt, hlre på musikk, lese på freak og se på film. Dette gjør jo at det går "et par timer".

Siden jeg ikke gjør noe særlig annet så mener jeg at dette er min hobby.

diskuter!
Sist endret av LowRider; 26. februar 2012 kl. 17:29.
det koster jo penger, å man kan gjøre det med venner så hvorfor ikke?
Ingen vits i å krangle med pappan din om gaming.. Han er fra en helt annen barndom og generasjon enn det du er, og vil aldri komme til å forstå det på samme måte som deg og oss andre yngre.Det vil være enklere for deg bare om du lot diskusjonen ligge og prøve å forstå det fra hans åsyn.
Det kommer jo bare ann på hvordan man ser det =.= å diskutere det er helt unyttig, og krangelen med din far er en krangel nesten alle tenåringer har.

Uansett, han har en grunn; Det er myyye sunnere å pelle seg ut og finne på noe sosialt...
Definitivt en hobby er min mening. Og hvorfor skulle liksom *alle* ungdommer bedrive sport/ungdomspolitikk/lekser/festing/eller_annet_dritt??

Er det sånn at man skal velge interesse eller hobby ut ifra hva "venna" eller foreldrene synes er kult eller passelig!?
Håper da virkelig ikke at det er dèt - for da hadde det vært en ensformig og grå verden.

Utbyttet av hobbyen er sikkert greie/gode PC-kunnskaper og reaksjonsevne, vurderingsevne pluss endel annet jeg ikke gidder å nevne akkurat nå. De negative sidene vet dere selv.

Så tilslutt; JA definitivt en hobby! En heeelt grei hobby også - men den bør gjerne suppleres av noe fysisk og/eller sosialt i tillegg, er mitt tips til dere! Ellers kan den være litt for kjedelig i lengden.
Jeg ser på det som en av flere hobbyer jeg har. Jeg spiller mye battlefield 3 på ps3 jeg recorder det jeg spiller og redigerer dette i vegas pro 10 og legger på YouTube osv.
Så går mye tid og en del penger i det så ja det er en hobby.

Kanskje ikke en veldig sosial eller sunn hobby men du kan også ha andre hobbyer siden av så man kan ha litt god samvittighet også

Selv så spiller jeg mye men har også foto som en liten hobby. Går også noen kurs har samboer og barn så mere en nok og finne på. Men allikevel går vartfall 4 timer til gaming i døgnet. Men det har også mye med at jeg trenger lite søvn også så har litt ekstra tid.
Selvsagt er det en hobby.
"Hobby er betegnelse for en fritidsaktivitet som ofte tar tid og vanligvis er ubetalt." - Wikipedia

Man må jo ikke ha utbytte av en hobby heller.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Selvsagt er det en hobby.
"Hobby er betegnelse for en fritidsaktivitet som ofte tar tid og vanligvis er ubetalt." - Wikipedia

Man må jo ikke ha utbytte av en hobby heller.
Vis hele sitatet...
Nå er ikke wikipedia noen gyldig siterings-side for min egen del, men godt poeng. Uansett, så er gaming noe som slettes ikke nytter deg senere.. kanskje for de som ønsker å bli professjonelle spillere en gang, men da må man satse mye tid. Det er uansett små sjangser i det store og hele.
Sitat av watchman Vis innlegg
Nå er ikke wikipedia noen gyldig siterings-side for min egen del, men godt poeng. Uansett, så er gaming noe som slettes ikke nytter deg senere.. kanskje for de som ønsker å bli professjonelle spillere en gang, men da må man satse mye tid. Det er uansett små sjangser i det store og hele.
Vis hele sitatet...
Du vil vel sanysynligvis ikke dra så mye ut av veldig mange hobbyer. Frimerkesamling eller generell samling av random stuff feks. noe mange dreiv med før i tia, og en god del driver med idag. Det finnes og veldig mange flere jobber innen gaming en professjonell spiller.
Jeg syns det er en latterlig hobby isåfall. Jeg syns det er mer riktig at ungdom skal være ute i frisk luft å ha det gøyy enn å isolere seg i kjellern til moren sin til de er 21 år å spille world of warcraft.

jeg er enig med faren din, å jeg er bare 23 år gammel å har vært supernørd lenge... Skal hvertfall jage ungene mine ut
Sitat av qeinar Vis innlegg
Du vil vel sanysynligvis ikke dra så mye ut av veldig mange hobbyer. Frimerkesamling eller generell samling av random stuff feks. noe mange dreiv med før i tia, og en god del driver med idag. Det finnes og veldig mange flere jobber innen gaming en professjonell spiller.
Vis hele sitatet...
Frimerker kan selges. At du er flink og har brukt mye tid på å levle opp en char i wow eller at du er god i headshots i cs kan ikke selges.
Dessuten kommer det nye spill,og det du var flink til er bortkastet når den nye versjonen ankommer. Gaming er vel mer hobby/underholdning. Men likesågodt en hobby uansett.
Sitat av watchman Vis innlegg
Nå er ikke wikipedia noen gyldig siterings-side for min egen del, men godt poeng. Uansett, så er gaming noe som slettes ikke nytter deg senere.. kanskje for de som ønsker å bli professjonelle spillere en gang, men da må man satse mye tid. Det er uansett små sjangser i det store og hele.
Vis hele sitatet...
Se igjennom denne.
Jeg vil si at man sitter igjen med noe nyttig av spill og alt annet man fyller tiden med. Men når man spiller er man fokusert og konsenterer seg på neste steg. ofte blir det mye planlegging i spill og man må løse problemer.

men holdninger som at man ikke kan få nytte av noe bare fordi man ikke merker nytten etter 2 minutter , det kan vel ikke være så nyttig ?
men selvfølgelig, å game istede for å lese rett før eksamen vil jo ikke gi gode karakterer, så alt med måte

OT : Jeg mener gaming er en hobby, men er nok vanskelig for de eldre å se de gevinster man sitter igjen med etter all spillingen. Man sitter jo ikke igjen med noe fysisk som man gjør hvis man driver med modellfly, skrur eller andre ting. Det var jo litt mer vanlig før å lage eller samle på noe annet enn achivements poeng
Sist endret av JasonSummers; 26. februar 2012 kl. 18:31.
Sitat av JasonSummers Vis innlegg
Se igjennom denne.
Jeg vil si at man sitter igjen med noe nyttig av spill og alt annet man fyller tiden med. Men når man spiller er man fokusert og konsenterer seg på neste steg. ofte blir det mye planlegging i spill og man må løse problemer.

men holdninger som at man ikke kan få nytte av noe bare fordi man ikke merker nytten etter 2 minutter , det kan vel ikke være så nyttig ?
men selvfølgelig, å game istede for å lese rett før eksamen vil jo ikke gi gode karakterer, så alt med måte

OT : Jeg mener gaming er en hobby, men er nok vanskelig for de eldre å se de gevinster man sitter igjen med etter all spillingen. Man sitter jo ikke igjen med noe fysisk som man gjør hvis man driver med modellfly, skrur eller andre ting. Det var jo litt mer vanlig før å lage eller samle på noe annet enn achivements poeng
Vis hele sitatet...
Kan faktisk si meg litt enig, selv om jeg merker flere her ønsker at gaming skal være kjempenyttig i livet sitt (noe det såklart aldri vil være). Så vet jeg at de fleste gamere er utrolig gode på multitasking (basert på forskning).

Edit: og en video fra TED betyr ikke at gaming vil forandre verden, men kanskje den gjør det? var heller aldri poenget mitt.
Sist endret av watchman; 26. februar 2012 kl. 18:33.
Sitat av gotejds Vis innlegg
Jeg syns det er en latterlig hobby isåfall. Jeg syns det er mer riktig at ungdom skal være ute i frisk luft å ha det gøyy enn å isolere seg i kjellern til moren sin til de er 21 år å spille world of warcraft.

jeg er enig med faren din, å jeg er bare 23 år gammel å har vært supernørd lenge... Skal hvertfall jage ungene mine ut
Vis hele sitatet...
Når unge tenker gøy så er å gå tur i skauen det siste man assosierer med ordet spilling er ganske høyt oppe og ja spilling er en hobby akuratt som noen har pokerklubb på lørdagene og bridge på tirsdag og film kveld på fredag.
Jeg mener at det er ingenting å lære på å spille wow/lol/cs 6-7 timer daglig. Man sitter ikke igjen med "konge, idag lærte jeg meg masse som jeg kan bruke i dagliglivet!". De som sier annet er hardcore gamers som ikke ønsker at spilling skal bli snakket stygt om.
Sitat av watchman Vis innlegg
Jeg mener at det er ingenting å lære på å spille wow/lol/cs 6-7 timer daglig. Man sitter ikke igjen med "konge, idag lærte jeg meg masse som jeg kan bruke i dagliglivet!". De som sier annet er hardcore gamers som ikke ønsker at spilling skal bli snakket stygt om.
Vis hele sitatet...
Mestepartn av dem som spillte wow i klassn min hadde bedre engelsk karakterer en de som ikke spillte det. ^^ Ikke det at du får noe annet en underholdning ut av det ellers, men som jeg sa tidligere: det er mange andre hobbyer du ikke får noe ut av.
Sitat av watchman Vis innlegg
Jeg mener at det er ingenting å lære på å spille wow/lol/cs 6-7 timer daglig. Man sitter ikke igjen med "konge, idag lærte jeg meg masse som jeg kan bruke i dagliglivet!". De som sier annet er hardcore gamers som ikke ønsker at spilling skal bli snakket stygt om.
Vis hele sitatet...
Du lærer vell ikke så mye av å gå tur heller, eller av å høre på musikk.
Sitat av watchman Vis innlegg
Frimerker kan selges. At du er flink og har brukt mye tid på å levle opp en char i wow eller at du er god i headshots i cs kan ikke selges.
Dessuten kommer det nye spill,og det du var flink til er bortkastet når den nye versjonen ankommer. Gaming er vel mer hobby/underholdning. Men likesågodt en hobby uansett.
Vis hele sitatet...
Er flere folk som lever på å filme at de spiller for så å laste opp videoer til nette, du kan å spille pro. Spill kan forøvrig og selges og du kan og selge personen og/eller gull på wow (ulovlig sådan, men det skjer).

Gi gjerne noen eksempler på hobbyer du mener er mer givende en å spille spill.
Sist endret av PoteterOgMolasse; 26. februar 2012 kl. 19:20.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Vil ikke si "lære" er riktig ord, heller givende, og jeg syntes pc er givende for meg, derfor vil iallefall jeg kalle det en hobby
Vil bare si at man lærer av alt man gjør ALT si 1 ting man ikke lærer NOE av og jeg er sikker på at jeg kan si 1 ting man lærer ved det og det tror jeg de aller fleste kan også !
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
"Hobby er betegnelse for en fritidsaktivitet som ofte tar tid og vanligvis er ubetalt." - Wikipedia

Man må jo ikke ha utbytte av en hobby heller.
Vis hele sitatet...
Er å slenge i stua og prate skit en hobby? Er å henge på nærmeste bensinstasjon en hobby? Bare fordi man gjør noe gjør det ikke til en hobby.

En hobby er noe man interesserer seg for spesielt, noe utenom den daglige rutinen og noe man spesialiserer seg innen. Å sitte å dasse foran datamaskinen er ikke en hobby, det er tidsfordriv.. ikke det at jeg mener at det er noe galt i det, tar meg vanligvis tid til et par timer om dagen selv. Er deilig å skru av hjernen.

Det sagt, så går det fint ann å at et spesifikt spill som hobby. Når DingoXo sier at typisk recorder at han spiller BF3, legger ut på youtube, muligens analyserer hva som skjedde i etterkant etc så har man alle kjennetegn på en hobby. Man bruker mer tid og krefter på det enn andre typisk gjør, og man spesialiserer seg.

Jeg tror det er veldig sunt for ungdom å lære seg å fokusere på en ting og bli flink på den, istedenfor å vase fokusløst rundt omkring.. så jeg støtter faren dins synspunkt at du burde skaffe deg en hobby. Den kan gjerne være dataspill, men jeg er også enig med faren din at det ikke høres ut som det du driver på med nå er en hobby. Tidsfordriv.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Nå må man skille mellom å sitte på pcn og spille to timer om dagen på kveldstid for å ha et tidsfordriv, enn å sitte 5-7 timer hver dag foran skjermen. Da blir det mere en livsstil, ikke en hobby.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
En hobby er noe man interesserer seg for spesielt, noe utenom den daglige rutinen og noe man spesialiserer seg innen. Å sitte å dasse foran datamaskinen er ikke en hobby, det er tidsfordriv..
Vis hele sitatet...
Nå motsier du deg selv veldig her.
Det er et tidsfordriv å gå på ski og lese bøker også.
Jeg intresserer meg spesielt for å spille PC-spill, jeg synes det er gøy og jeg ser på det som min hobby.
Jeg spiller også gitar, ikke bare som hobby, men også som tidsfordriv.. Så det betyr at det ikke er en hobby for deg?
Mye dumme utsagn her.. Om jeg spiller sjakk, poker, starcraft eller løser kryssord er irrelevant alle er forskjellige hobbyer.
Sist endret av wishb0ne; 26. februar 2012 kl. 20:05.
Sitat av qeinar Vis innlegg
Er flere folk som lever på å filme at de spiller for så å laste opp videoer til nette, du kan å spille pro. Spill kan forøvrig og selges og du kan og selge personen og/eller gull på wow (ulovlig sådan, men det skjer).

Gi gjerne noen eksempler på hobbyer du mener er mer givende en å spille spill.
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev, det er svært få som tjener penger på å spille pro "på nette". Dette er en sjeldenhet og ikke for alle.
Er ikke meningen å tjene penger på en hobby..
Dette er da ikke noe å diskutere?


Norsk språkråd sin definisjon:
hobby m1 (utt håbbi; eng., eg 'liten hest, kjepphest') interesse, yndlingsbeskjeftigelse som en driver med i fritiden ha musikk, frimerkesamling som h- / dyrke flere h-er


Det er greit at flere i denne tråden lager sine egne definisjoner av ordet, men det forandre allikevel ikke det faktum at gaming er en hobby.
Sær slabbedask
Atal's Avatar
Om jeg binder fluer, løser kryssord, rir inn/på gamp, fisker, broderer eller sitter med nesa i pc'n og spiller er uvesentlig.
Alt det der er hobbyer jeg koser meg med når jeg føler for det.
Om jeg tjener noen kroner her og der, er det likefullt hobbyer, såsant pengene ikke er drivkraften bak interessen.
For meg er gaming en hobby, jeg leter etter kreative spill, spiller sosialt sammen med venner (LAN eller Online), har nå også begynt å ta opp gameplay, og skal sammen med en kompis drive en YouTube kanal.

For meg er gaming en hobby/tidsfordriv på samme måte som koding og basspilling er.
Sitat av watchman Vis innlegg
Som jeg skrev, det er svært få som tjener penger på å spille pro "på nette". Dette er en sjeldenhet og ikke for alle.
Vis hele sitatet...
Ja akkurat, er svert få folk som tjener penger på å samle på frimerker og, eller andre hobbyer. Du har en hobby for å ha noe å gjøre på, ikke for å tjene penger. ^^ Sjakk er jo og et spill, ikke alle som spiller det lever av det, men noen lever av å spille sjakk å.
heller en avhengighet, lillebroren min spilte "WoW" i 4 år sammenhengende tror jeg, så han først igjen her om dagen utenfor rommet sitt når jeg var hjemom:P
helt klart en hobby!!
Gaming er akkurat like mye hobby som f.eks sjakk.
Du spiller det mye og lenge, øver på det og blir bedre.

Folk er bare skeptisk til gaming fordi det er nytt, akkurat som det var med tegneserier en gang.
Sitat av watchman Vis innlegg
Frimerker kan selges. At du er flink og har brukt mye tid på å levle opp en char i wow eller at du er god i headshots i cs kan ikke selges.
Dessuten kommer det nye spill,og det du var flink til er bortkastet når den nye versjonen ankommer. Gaming er vel mer hobby/underholdning. Men likesågodt en hobby uansett.
Vis hele sitatet...
ehm, jo det kan selges? mange liker og se på dette, feks youtube? tror du alle som jobber for TGN eller Machinema / youtube lever av og selge luft og generelt lommerusk? nei de får betalt! selv kjenner jeg en svensk kompis av meg som får betalt av youtube

og når det kommer til WOW, folk betaler sinnsyke summer for en character med det beste gearet / hjelp til og skaffe dette selv
Sist endret av faceplants; 27. februar 2012 kl. 05:40.
Gamer, recorder og ser på streams hele dagen om ikke dama er her. Ser på dette som min hobby. Når hun er her praktiserer jeg en annen hobby. he he he he he
Gaming for meg er vel mer en lidenskap Ser nå hvor trist det faktisk høres ut...
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Gaming for meg er vel mer en lidenskap Ser nå hvor trist det faktisk høres ut...
Vis hele sitatet...
Tragisk at folk synst det er trist å ha gaming som lidenskap, mens interiør/fotball eller whatever er ok. Gaming har et dårlig rykte her i norge trist men sant. Derfor er det viktig at hvertfall vi som er gamere ikke går rundt og tror det er en dårlig ting. På tide å få slutt på "dataspill er for barn" mentaliteten som fortsatt er inngrodd i det norske folk.
Syntes en hobby skal involvere bevegelse eller produktivitet.
At man lærer engelske ord og utrykk er liksom ikke nok for meg, man har skole for slikke basic egenskaper.
Gaming er egentlig ganske mye bortkastet tid hvis man tenker seg om. Jenter blir jo ikke akkurat mo i knærne når man snakker om wow eller CS. Få deg noen hobbyer som vil gjøre deg mer interessant,koding, boksing, noe sånt. Jeg tror du vil sette pris på slike ting mere når du blir eldre.
Sitat av Fritenker Vis innlegg
Gaming er egentlig ganske mye bortkastet tid hvis man tenker seg om. Jenter blir jo ikke akkurat mo i knærne når man snakker om wow eller CS. Få deg noen hobbyer som vil gjøre deg mer interessant,koding, boksing, noe sånt. Jeg tror du vil sette pris på slike ting mere når du blir eldre.
Vis hele sitatet...
får du liksom damer av koding? og jo gaming kan få deg babes, se på f.eks asia, kvinnfolk digger vist folk som er flink i Starcraft
Sitat av faceplants Vis innlegg
får du liksom damer av koding? og jo gaming kan få deg babes, se på f.eks asia, kvinnfolk digger vist folk som er flink i Starcraft
Vis hele sitatet...
Å kunne si man kan lage programmere og lage mobil apps, spesielt om du har laget noe kult som du kan vise frem kan fint være noe som sjarmerer jenter. I hvertfall når du er i rundt 20-års alderen.

Når jeg er på byen føler jeg at jenter oftere tar det at jeg og mine kamerater studerer realfag (og programmering) som en positiv ting enn en negativ ting. Det å være smart er det nye sexy føles det som mange ganger.

Edit: men mer on-topic. Ja gaming er en hobby - og i enkelte tilfeller også en sport. Jeg kan virkelig ikke se hvorfor det ikke skulle være en hobby - når det å spille sjakk og å samle frimerker er en hobby.
Sist endret av etse; 29. februar 2012 kl. 00:21.
Sitat av faceplants Vis innlegg
får du liksom damer av koding? og jo gaming kan få deg babes, se på f.eks asia, kvinnfolk digger vist folk som er flink i Starcraft
Vis hele sitatet...
Men nå er ikke Asiatere generelt kjent for å være de mest stabile.
Jeg ser på gaming som en hobby fordi det er et tidsfordriv jeg liker å foreta meg. Jeg har gått fra en 1/2'er i engelsk til 4'er etter jeg begynte å spille. Jeg har fått mye bedre uttalelse. Syns det er bedre at jeg sitter inne å spiller, enn å shoppe.. Får mye mer glede og utnytte av det, føler jeg mange ganger.
- Selvom vi kvinner har behov for en runde shopping i ny og ne, hobby det også?
Sitat av Kitchenfreak Vis innlegg
Jeg ser på gaming som en hobby fordi det er et tidsfordriv jeg liker å foreta meg. Jeg har gått fra en 1/2'er i engelsk til 4'er etter jeg begynte å spille. Jeg har fått mye bedre uttalelse. Syns det er bedre at jeg sitter inne å spiller, enn å shoppe.. Får mye mer glede og utnytte av det, føler jeg mange ganger.
- Selvom vi kvinner har behov for en runde shopping i ny og ne, hobby det også?
Vis hele sitatet...
Brukernavnet ditt er mæææææd ironisk lzm
Sitat av faceplants Vis innlegg
får du liksom damer av koding? og jo gaming kan få deg babes, se på f.eks asia, kvinnfolk digger vist folk som er flink i Starcraft
Vis hele sitatet...
Ha en fin tur til Asia.
Jeg vet ikke med de andre på forumet, men når jeg introduserer dama til familien, ville jeg ikke vært stolt av "hun likte Starcraft tastaturet og musa mi. + at jeg eide henne i Skirmish."
Bedreviter
LowRider's Avatar
Trådstarter
Ser det er splittede meninger her også. =)

Sitat av olaPola Vis innlegg
Syntes en hobby skal involvere bevegelse eller produktivitet.
At man lærer engelske ord og utrykk er liksom ikke nok for meg, man har skole for slik[COLOR="Red"]k[/COLOR]e basic egenskaper.
Vis hele sitatet...
Dette er vell egentlig det min far mener er hobbier også, og det er jo greit det, men hva da med fugletitting (noe det også er verdensmesterskap i). Gjør du noe produktivt? riding? er det produktivt? sjakk? råne? Føler det blir ganske svakt å presse en hobby ned til de 2 kravene.

Jeg føler at PC fortsatt blir sett ned på, da spesielt "gamere". Av min far blir jeg sett på som et usosialt dyr som aldri er ute blant folk og som ikke kommer noen vei med livet mit. Faktum er at jeg er ganske mye ute, men som regel når han stikker hode innom så er jeg på dataen. Jeg reiser på festivaler og konserter, jeg er ute hver helg, jeg går tur med hunden OG MYE MER(for klisjé). Dette føler jeg er noe ganske mange tror om gamere mye pga oppslag om ekstreme forhold.
Asiatisk kid game LOL 24 timer
Game 1 uke i strekk
3 Dager WOW

Slike saker som dette tror jeg det er som gir gaming slikt et forferdelig dårlig stempel for det er disse sakene foreldre hører om og at det derfor ikke er "godkjent" som en hobby.
Sist endret av LowRider; 29. februar 2012 kl. 01:29.
Sitat av LowRider Vis innlegg
Ser det er splittede meninger her også. =)



Dette er vell egentlig det min far mener er hobbier også, og det er jo greit det, men hva da med fugletitting (noe det også er verdensmesterskap i). Gjør du noe produktivt? riding? er det produktivt? sjakk? råne? Føler det blir ganske svakt å presse en hobby ned til de 2 kravene.
Vis hele sitatet...
Morsomt at du nevner ridning. Jeg kunne gjort karriere i dressur, men valgte det bort. Så ja, ridning var produktivt.
Jeg rocka tights i mange år.
Bedreviter
LowRider's Avatar
Trådstarter
Sitat av olaPola Vis innlegg
Morsomt at du nevner ridning. Jeg kunne gjort karriere i dressur, men valgte det bort. Så ja, ridning var produktivt.
Jeg rocka tights i mange år.
Vis hele sitatet...
Jeg kunne gjort karriere i CS, CS:S, quake, CoD4, Hon, LoL, eller gama WoW seriøst og fått betalt, men jeg satsa aldri seriøst.
I det du tjener penger og gjør karriære i det er det ikke lenger en hobby i mine øyne. En hobby trenger ikke være produktiv utover å være undeeholdende tidsfordriv.
Man lærer ikke noe av WoW? Nehei? Jeg spillte det i 4 år, i løpet av den tida lærte jeg en god del av å selge ting på Auction House (Tilpasse seg etter markedet, prissetting etc.), Lærte MYE teamwork, da det var mye strategi inne i bildet i instances. Er man guildleader, kan man lære lederegenskaper, Engelsk lærer man MASSE av, stiftet bekjentskaper i hele verden som jeg har kontakt med den dag idag, og har møtt opptil flere av dem.

Av FPS-spill har jeg fått bedre reaksjonsevne, igjen mye teamwork, stiftet bekjentskaper etc.

Og jeg syns det er langt mer underholdningsverdi i å sitte noen timer å spille med venner over skype, online, enn å sitte å glo på idiotiske TV-programmer om folk som sperrer seg inne i et hus i hundre dager for å vinne en million.

Og før jeg får slengt etter meg at jeg har sperra meg inne på rommet og ikke gjort annet enn å game; Nei, faktisk ikke, jeg har egen bil som jeg fikler med, jeg er mye med venner, jeg fester, drar på festivaler, konserter og shitloads med hytteturer og diverse andre morsomheter.

Det blir for enkelt å si; "Nei, gaming er ikke en hobby, og de som gamer er nørds som ikke har noe liv ved siden av og har bura seg nedi kjellern og er asosiale." Kom dere videre fra nittitallet, og innse at gaming er noe som har kommet for å bli.

Og btw; Personlig ser jeg heller på e-sport tournaments enn å se på fotballkamp eller sport generelt.

Så til dere som ikke mener at gaming er en hobby; Hvorfor ikke? Har dere prøvd, virkelig PRØVD å game, møte folk med samme interesse som deg ingame, for så å møte dem i virkeligheten? Har dere noengang sitti med 39 andre mennesker med samme mål som deg, å ta ned akkurat DEN bossen?
Hvis ikke anbefaler jeg på det sterkeste å prøve.