Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 925
Heisann, lurer på om noen her i Trondheim som bruker NextGenTel. Må bare spørre om ett par ting får jeg vurderer å bruke det.

-Får dere den hastigheten som dere har bestillt?

-Internettet stabilt?

-Hører fra kameraten min at hvis man ikke bor nær sentralen til NextGenTel, så vil man få det dårligere. Er dette sant?

-Er dere fornøyd med NextGenTel?
Sist endret av Nanarayo; 9. februar 2012 kl. 14:32.
Jeg har VDSL fra NextGenTel, og får levert både TV og internett gjennom dem.
Hastigheten jeg betaler for er 30/5, og jeg får levert litt i underkant av 30Mb ned (men 5Mb opp).

Imidlertid er jeg rimelig fornøyd med hastigheten, da jeg bor rett på grensen (i forhold til nærmeste sentral) for hvor de kunne levere VDSL. Både internettet og TVen er stabile, og nedlasting går fort.

Jeg er veldig fornøyd med NGT på alle mulige måter, både når det gjelder pris og kundebehandling, og tjenesten de leverer.
Som student får man også rabatt, noe som ikke er feil.

Jeg kan anbefale NGT uten å nøle, men forskjellige folk har nok forskjellige erfaringer - men husk at dette gjelder for alle internettleverandører.
Sist endret av OstiasMoscas; 9. februar 2012 kl. 14:49.
Hvor mye koster det for meg som student ( hard økonomi ) og etablere meg og få bredbånd? Sitter for øyeblikket på mobilt bredbånd med oversteget grense (får nå 64 kbit/s ..)

Nærmeste sentral er 500 meter fra meg. Jeg tenker på fram til sommeren og ser etter billigste alternativ for en bra linje. Bor også sammen med en som kan dele på nettleie, lurer på om det finnes noen som ikke har binding, pliktig ruterleie og plikt til montør? klarer å sette opp nettet selv..