Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  165 30049
Sitat av shrty
Jeg tipper et par timer før jeg hiver i en ny en.

Vet ikke hva dere synes, men jeg synes hvertfall det er ufattelig godt med snus

Kjipt at det skal være slike brutale konsekvenser
Vis hele sitatet...

Heisann du, Erfaren snuser her.

Lurte litt på det du sa om at du bruker et par timer på en pris ( snus ) å du bruker 5 boxer i uka.

Har selv snusa i 3 å et halvt år, bruker 1 box i uka, det er rundt 30 priller ( snuser ) så hvordan i faen kan du bruke 5 boxer i uka som er tilsammen 150 priser.

Ikke vits og overdrive.

~ IndefeCtible
Har snust sjøl.. gikk vell en 3 boxer i uka, men da var det snus i hele tida.. det ble fort trappa ned, men 5 bokser i uka kan nødig være nødvendig. Gikk over til røyk jeg da, syntes det var mer praktisk:P Smak og behag, opp til alle og enhver hvor mye penger de vill bruke på det. De fleste som snuser 5bokser++ i uka finner vell snart ut at det ikke er særlig smart.
Gikk 5 boxer i uka til meg også en stund, men skal sies at det er en del snylting på meg også. For de som henger endel med kamerater er det fort at man gir bort endel snus. Jeg personlig har ikke noe imot å gi bort en pris til noen jeg kjenner/vet av, for om jeg så trenger snus selv er det greit å ha spandert slik at man får tilbake om man er snus-sjuk. Kan også ha vært endel "kast prisen" så ta en ny etter en liten stund.

Men som jeg har nevnt tidligere har tannkjøttet etsett på denne perioden, og det fikk meg til å trappe ned litt.
▼ ... over en måned senere ... ▼
men halo. her er det noe vi overser. hvis det snus etser på tannkjøttet så må det jo være bedre med pose en med bake. hor her ligger ikke snusen rett på husen den må gjennom et slags filter først OG det er jo hud vi har under leppa. det er hud vi har på armen. hva skjer hvis vi får sår på armen? Jo det gror igjen! så da burde jo huden under leppa greie det og:P
Gror et sår på armen viss du ikke lar det være i fred?
De fleste som snuser slutter ikke akuratt å putte en ny under leppen når det begynner å svi?
Sitat av sindreme
men halo. her er det noe vi overser. hvis det snus etser på tannkjøttet så må det jo være bedre med pose en med bake. hor her ligger ikke snusen rett på husen den må gjennom et slags filter først OG det er jo hud vi har under leppa. det er hud vi har på armen. hva skjer hvis vi får sår på armen? Jo det gror igjen! så da burde jo huden under leppa greie det og:P
Vis hele sitatet...
Huden i munnen er mer følsom enn på armen, og dessuten mye tynnere.
Og nei, det vil ikke gro om du snuser daglig. Om klorer i såret ditt hver dag vil det ikke gro så godt på armen heller.
Som de fleste sier. Før var det små små glassbiter i snusen, men så ble det ulovelig nettop pga det skraper bort en del av tannkjøttet. Så nå er det ikke lenger glass i snusen. Men er klart du vil miste litt tannkjøtt av og til, spørs jo også hvor sterk denne snusen er også.
Jeg har snust i 3 år nå. Eneste jeg har merket er at den strengen er vekke (ikke det at jeg bryr meg), og at jeg ikke har hatt hull i noen tenner siden jeg begynte. Den etser vekk bakterier fra tennene, men ikke kalsium.

Uansett, 5 bokser nekter jeg å tro på. Da kaster du bort mye penger... unødvendig.

Eneste negative effekter jeg har kommet over, bortsett fra den økonomiske, er at det er sykt vanskelig å slutte.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Indz
Som de fleste sier. Før var det små små glassbiter i snusen, men så ble det ulovelig nettop pga det skraper bort en del av tannkjøttet. Så nå er det ikke lenger glass i snusen. Men er klart du vil miste litt tannkjøtt av og til, spørs jo også hvor sterk denne snusen er også.
Vis hele sitatet...
Har du i heile tatt lest tråden? Det var faktisk saltkrystaller, som krystaliserer seg når vanninholdet går ned. Det har /aldri/ vore glas i snusen, men det er fan så seigliva myte...
Jeg snuste konstant i omtrent 1 år, ca 2 bokser i uka, mest løs. Så bestemte jeg meg for å slutte når jeg skulle på lang ferie (jævlig bra måte å slutte på forresten, du får jo ikke tak i det i utlandet). da holdt jeg meg i 4 mnd, og så var det en idiot som fikk meg til å begynne igjen... men uansett så hadde jeg mista en del tannkjøtt i den første perioden jeg snuste, og det kom tilbake i den snusfrie perioden.... så ikke bekymre dere for det, det kommer tilbake igjen
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jøss, det var ekstremt mye.. har snuset selv permanent i 6år. Og har selv mitt å stå med ang. leppe skader, sprekker og mere.
Bruker faktisk og sove enkelte ganger med snusn, og har heller ingen problem med at dn renner ut..
Har prisen oppe i leppa opptil 4timer om gangen..
▼ ... flere år senere ... ▼
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Bytta nettop tilbake til løs (General) og siden det ikke funker å ha den på midten her så har jeg den på venstre side og har den der gjerne par timer i strekk. Men etter en halv boks så gjør det vondt og virker hovent der jeg har snusen. Hva kommer dette av? Aldri blitt hoven der før. Når jeg legger i en ny en er det samme følelse som når man dytter på en kul man får av slag.
Snusgropa kom etterhvert. Men herregud, hvorfor er det så ille? Da slipper du ihvertfall å ha den jævligste prisleppa
Etter å ha snust fast i mer eller mindre 6 år, de to siste åra så og si KONSTANT, kan jeg melde om at tannkjøttet er nogenlunde intakt. Den strengen er nesten borte, og innsiden av leppa er helt i orden. Litt sår til tider, men ikke værre enn at det blir borte etter 1 dag omtrent. Gropa er også på plass.

Med konstant snusing mener jeg konstant. Hvis jeg ikke sover, spiser eller har sex, bruker jeg snus. Og med mindre jeg ikke har snus for øyeblikket, er dette HELT uten unntak.
Sist endret av Lille Nikotin; 2. februar 2012 kl. 22:33.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Etter å ha snust fast i mer eller mindre 6 år, de to siste åra så og si KONSTANT, kan jeg melde om at tannkjøttet er nogenlunde intakt. Den strengen er nesten borte, og innsiden av leppa er helt i orden. Litt sår til tider, men ikke værre enn at det blir borte etter 1 dag omtrent. Gropa er også på plass.

Med konstant snusing mener jeg konstant. Hvis jeg ikke sover, spiser eller har sex, bruker jeg snus. Og med mindre jeg ikke har snus for øyeblikket, er dette HELT uten unntak.
Vis hele sitatet...
joa, nicket ditt speiler deg greit hehe
Det er jo en viss risk man tar når man skal være badass.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
joa, nicket ditt speiler deg greit hehe
Vis hele sitatet...
Det kan du ta deg F*** på!

Har hatt en tilnærmet konstant tilførsel av nikotin halve livet. Dette er forresten ikke noe jeg er stolt over, jeg gjør det fordi jeg må.
Jeg snuset lett 5 bokser I uka. Jeg snuset 2 nick n Johnny av Gangen som kanskje forklarer litt. etter et par pils syntes jeg det var godt å strppe en I hvert hjørne over og under, altså 4 stk. hvis jeg virkelig skulle kose meg tok jeg 6 stk og følte en svak rus. pluttselig en dag på vei til jobb gikk jeg lei og har ikke snuset siden. Snuset I 3 år men merker ikke noe unormalt med tannkjøttet.
Jeg har hatt pauser med snusing fra tid til annen. Samtlige ganger har tannkjøttet strukket seg tilbake over tennene, gropen forsvunnet og leppestrengen grodd tilbake.
Er folk seriøst sjokkert over 5 bokser i uka? Her på landet er det normalt og spise boksen om dagen
Jeg elsker snus. Snuser kanskje 1 boks i uka, om jeg er generøs med meg selv. 1-2 om dagen er 1-2 fine "høydepunkter", gjerne til favoritt-TV-serien eller mens jeg gamer COD. Snus til poker er også digg, spesielt om jeg er fjern i tillegg!

Add: Snuser kun Thunder Frosted. Har dem inne mellom 20 og 35 min, ca.
Sist endret av Tawon; 3. februar 2012 kl. 00:28.
Sitat av aidem Vis innlegg
Er folk seriøst sjokkert over 5 bokser i uka? Her på landet er det normalt og spise boksen om dagen
Vis hele sitatet...
Det går fort mye mer snus når man snuser løssnus enn porsjon. Nikotinmengden man får i seg er relativt lik. Det er mange som synes det er kult å ha store priser under leppa, og kaster bort mye snus på den måten. De tar feil.

Jeg brukte 2-3 bokser porsjon i uken, men fort 4-5 da jeg snuste løs.

Jeg snuste i over ti år, sluttet nå veldig nylig, og tannkjøttet mitt er fortsatt fint.
Men prisen for prisen er derimot ikke fin!
Sitat av Orph Vis innlegg
Det går fort mye mer snus når man snuser løssnus enn porsjon. Nikotinmengden man får i seg er relativt lik. Det er mange som synes det er kult å ha store priser under leppa, og kaster bort mye snus på den måten. De tar feil.

Jeg brukte 2-3 bokser porsjon i uken, men fort 4-5 da jeg snuste løs.

Jeg snuste i over ti år, sluttet nå veldig nylig, og tannkjøttet mitt er fortsatt fint.
Vis hele sitatet...
Det gir absolutt ingen mening for meg. Jeg har snust portionssnus fast i rundt 5 år, men pga økonomi måtte jeg nylig gå ned til løs. Når jeg snuste portion så snuste jeg rundt 4-5 bokser med skruf stärk portion i uka. Nå når jeg snuser løs så snuser jeg 1-1,5 bokser general løs i uka (ikke stärk engang!). Jeg snuser ikke mindre enn før, og snuser hver eneste gang jeg føler for det.

Hvis det er folk som tøffer seg og hiver ut snusen etter 15 minutter så kan jeg forstå at de snuser så mye som 4-5 bokser løs i uka, men da må de virkelig ha et jævla dårlig selvbilde. Men en løsboks har jo tross alt over dobbelt så mye snus i seg som en boks med portion, så da må de virkelig synes at det er kult å se ut som en jævla mongoloid med stor leppe.
Sist endret av Dongerino; 3. februar 2012 kl. 02:17.
hva har selvbildet mitt med prell å gjøre? jeg snuser 2/3 boks om dagen( løs) det kan lett kalles et misbruk, men herregud så nydelig snus er. prøver å roe ned nå, ved å snuse en halv boks om dagen. til TS så har jeg litt sår leppe til tider. hvis jeg har hatt #game-night" og ikke sovet, så får jeg elefanthud under leppa. uten snus i en dag så er det borte, men absolutt ikke bra=) til skeetonez: jeg ser bra ut med en prell i leppa.
@Kukktryne; ...vel, deg om det.

Til noe annet; Noen fler enn meg som har våkna på morran, og merka at det er helt tørt under overleppa? Merker det en gang i blandt. Ikke det at det plager meg, bare lurer...
Sitat av kukktryne Vis innlegg
hva har selvbildet mitt med prell å gjøre? jeg snuser 2/3 boks om dagen( løs) det kan lett kalles et misbruk, men herregud så nydelig snus er. prøver å roe ned nå, ved å snuse en halv boks om dagen. til TS så har jeg litt sår leppe til tider. hvis jeg har hatt #game-night" og ikke sovet, så får jeg elefanthud under leppa. uten snus i en dag så er det borte, men absolutt ikke bra=) til skeetonez: jeg ser bra ut med en prell i leppa.
Vis hele sitatet...
Snuser du 2/3 av en boks om dagen så er det vel litt over 2 bokser med løs annenhver dag. Er litt kjipt at du aldri blir å finne en jente som liker deg så lenge du holder på sånn, og nei, du ser ikke bra ut med en snus under leppa.

Du snuser i snitt 4 gram snus i timen, det vil si at med mindre du bare tøffer deg så har du en helt jævlig stor snus i hver eneste time og bytter den ut hver eneste time. En liten portionssnus er på 1g, mens det du har er som å ha 4 portionssnus OPPÅ hverandre, og du har det hele tida unntatt når du sover.

Kos deg med ditt jenteløse liv. Vedder på at du jobber som trailersjafør!


Sitat av McVik Vis innlegg
Til noe annet; Noen fler enn meg som har våkna på morran, og merka at det er helt tørt under overleppa? Merker det en gang i blandt. Ikke det at det plager meg, bare lurer...
Vis hele sitatet...
Har det stort sett hele tida og mange vennene mine har det. Så vil tro at det er ganske normalt
Sist endret av Dongerino; 3. februar 2012 kl. 02:54.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Snuser du 2/3 av en boks om dagen så er det vel litt over 2 bokser med løs annenhver dag. Er litt kjipt at du aldri blir å finne en jente som liker deg så lenge du holder på sånn, og nei, du ser ikke bra ut med en snus under leppa.

Du snuser i snitt 4 gram snus i timen, det vil si at med mindre du bare tøffer deg så har du en helt jævlig stor snus i hver eneste time og bytter den ut hver eneste time. En liten portionssnus er på 1g, mens det du har er som å ha 4 portionssnus OPPÅ hverandre, og du har det hele tida unntatt når du sover.

Kos deg med ditt jenteløse liv. Vedder på at du jobber som trailersjafør!




Har det stort sett hele tida og mange vennene mine har det. Så vil tro at det er ganske normalt
Vis hele sitatet...
Nå er det vel 2/3 av 1 boks per dag han sier. Og annenhver dag blr det ca 1,5 bokser med snus.
La oss alle henge oss opp i antall bokser med snus, for det var virkelig det tråden handler om.
Fu.
Jeg har snust av og på i perioder de siste 12-13 årene. De siste årene har det blitt oftere og oftere, mye pga. kalde vintre og en uvillighet til å gå ut for å fryse balla av meg for en sigg (samt å måtte gå ut i skogen for å få røykt siden folk har en tendens til å klikke i vinkel om de finner sneiper ved eiendommen (for det er jo kun jeg som røyker i denne gata. -_-)).
Uansett ... Jeg fikk snusgrop i venstre del av overleppa for en 6-7 år siden, skifta da så jeg hadde prellen på høyre side og nå har jeg snusgrop der også. :P
Våkner kronisk med tørrhet i kjeften siden jeg stort sett alltid har en prell oppi der. Unntaket er når jeg eter og når jeg sover. Samt når jeg er ute på byen i fall det blir no' tungeaction. Da er det bedre med alkoånde.

Snuser ikke så mye vel og merke. Går vel med en 3-4 preller om dagen, holder på å kutte ned nå, så det stort sett frokost, så en mocca, har den inne til lunch, tar en ny mocca, har den inne til middag, tar en röda lacket, har den inne til jeg blir sulten på kvelden / natta og tar enten en ny mocca eller legger meg.
På en vanlig dag vel og merke. Kan forekomme at jeg snuser mer også, men veldig sjelden mindre. Da skal jeg være omringa av venner, mat og sigaretter. :P
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Snuser du 2/3 av en boks om dagen så er det vel litt over 2 bokser med løs annenhver dag. Er litt kjipt at du aldri blir å finne en jente som liker deg så lenge du holder på sånn, og nei, du ser ikke bra ut med en snus under leppa.

Du snuser i snitt 4 gram snus i timen, det vil si at med mindre du bare tøffer deg så har du en helt jævlig stor snus i hver eneste time og bytter den ut hver eneste time. En liten portionssnus er på 1g, mens det du har er som å ha 4 portionssnus OPPÅ hverandre, og du har det hele tida unntatt når du sover.

Kos deg med ditt jenteløse liv. Vedder på at du jobber som trailersjafør!




Har det stort sett hele tida og mange vennene mine har det. Så vil tro at det er ganske normalt
Vis hele sitatet...


Jeg har hatt samboer i 3 år mister, så slapp helt av. feil yrke også, men kanskje jeg skal bli det bare for å glede deg?
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Det gir absolutt ingen mening for meg. Jeg har snust portionssnus fast i rundt 5 år, men pga økonomi måtte jeg nylig gå ned til løs. Når jeg snuste portion så snuste jeg rundt 4-5 bokser med skruf stärk portion i uka. Nå når jeg snuser løs så snuser jeg 1-1,5 bokser general løs i uka (ikke stärk engang!). Jeg snuser ikke mindre enn før, og snuser hver eneste gang jeg føler for det.

Hvis det er folk som tøffer seg og hiver ut snusen etter 15 minutter så kan jeg forstå at de snuser så mye som 4-5 bokser løs i uka, men da må de virkelig ha et jævla dårlig selvbilde. Men en løsboks har jo tross alt over dobbelt så mye snus i seg som en boks med portion, så da må de virkelig synes at det er kult å se ut som en jævla mongoloid med stor leppe.
Vis hele sitatet...
Vel, det er nå hva jeg har observert, hvertfall. Jeg tror nok at det er lettere å moderere snusmengden hvis man går fra porsjon til løssnus, enn hvis man starter på løssnusen.

Nei, jeg er sykt glad for at jeg har sluttet med det svineriet der.
At snus etser vekk tannkjøttet er det vel ikke tvil om? Jeg snuste i ca. 5 år, og etter at jeg sluttet har tannkjøttet mitt blitt en del tykkere igjen. Om det etser vekk tannkjøttet helt tviler jeg på, da tror jeg du skal snuse noe helt sinnsykt mye i så fall, men noe av tannkjøttet blir etset vekk ja. Snusgrop får man også ja. Det er jo jo en grunn til snusen sitter bedre under leppa etterhvert som du har snust en stund. Men det er ikke like ille med porsjonssnus som med løssnus. Jeg sluttet rimelig kjapt med løssnus når jeg merket at jeg hadde fått et overraskende stort hull i tannkjøttet :P Skadene man kan få av snus er ikke noe man skal le av. Tanta til en kompis jobber med tann/leppe/munn-partiet av ansiktet, og hun har fått inn noen styyyygge skader forårsaket av snus. Vet ikke om det kalles munnkreft, eller hva slags sykdom det er, men de som hadde fått det måtte skjære vekk store deler av ansiktet. Riktig nok er det ikke mange som er så uheldig, det er nok veldig, veldig få, men man kan være uheldig å få kreft eller hva det er for noe av snus.
har snusa i 10 år nå, de siste 5 årene har det gått en stokk, løs, på 7-10 dager.(stokk = 10 bokser)
"problemene" jeg har merka er at tannkjøttet over fortenna har trekt seg noget opp, 1-3mm, prisen har fått en fast plass (hvis jeg gidder bake den), 1600 - 1700 kr mindre på konto pr mnd.

plussidene jeg har merka meg er at jeg får pokker meg ikke et hull i tenna lengre, har ikke hatt tannproblemer på 10-12 år, mulig det er tilfeldig, men dog litt artig. Missfargingen man snakker om har jeg ikke sett noe til. Jeg røyker ikke lenger! Det smaker godt, er en trivelig uvane og passer meg perfekt.
snus etser ikke, tannkjøttet trekker seg opp i munnen kommer tilbake viss du tar en pause fra snus
Katy Perry <3
Hvor lenge har du oppi en pris, og hvor stor er den, Kukktryne?
Å smelte vekk lungene er fremdeles bedre en å etse bort munnen-
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
jeg er ikke helt sikker på det du spør om ts. men jeg vet sikkert at snus trekker tannkjøttet tilbake sånn at tannrøttene synes. og tannrøtter har ikke emalje så de råtner/får fort hull i seg om dette skjer.
men det jeg vil påstå er at snus ikke er til gagn for deg og din helse.
Sitat av Prompdompap Vis innlegg
Å smelte vekk lungene er fremdeles bedre en å etse bort munnen-
Vis hele sitatet...
Kommer vel helt ann på, rent helsemessig så er du langt på jordet. Utseendemesig, ja. Men det er nå bare helt til hu kommer opp i tryne på deg og du lukter askebeger det.

Tviler på at det blir noe på lilleskorsteinen da
Sitat av shrty Vis innlegg

Jeg begynte å snuse permanent for ca. 2 mnd siden. Jeg har per i dag i underkant av 40 tomme snusbokser stablet på rommet mitt.
Vis hele sitatet...
når du bere har snust permanent i 2mnd vil eg STERKT råda deg og slutta asap.

Har sjølv snust fast i 3år og e kje nåke eg angrer meir på enn at eg begynnte med tobakk.
Da tar så enormt av lommaboko og helso.
Og når eg seier Helso tenker eg mest på røyk, men og snus.
for stor og for lenge saxoni. har snus i munnen så og si hele dagen. jaja jeg vet det for mye og unødvendig.
Snuser en boks general portion snus om dagen jeg da.. Aldri klart meg med under 1 boks hehe
gjort det i 6 år nå, blir mye penger når jeg tenker meg om
Katy Perry <3
Sitat av kukktryne Vis innlegg
for stor og for lenge saxoni. har snus i munnen så og si hele dagen. jaja jeg vet det for mye og unødvendig.
Vis hele sitatet...
Hvis du snuser to til tre bokser løs om dagen tviler jeg sterkt på at du har prisen i lenge. Stor er den nok, men jeg ser for meg at du kaster den ut etter en halvtimes tid for så å pakke oppi en ny en.

Du sparer mye på å ha i en pris lenge. Selv kan jeg sitte 3-4 timer med en pris snus uten at jeg føler ubehag. Hvis du gjør dette får du nok kuttet ned forbruket fra 2-3 esker snus per dag til 1 eske per tredje dag.
Sitat av saxoni Vis innlegg
Hvis du snuser to til tre bokser løs om dagen tviler jeg sterkt på at du har prisen i lenge. Stor er den nok, men jeg ser for meg at du kaster den ut etter en halvtimes tid for så å pakke oppi en ny en.

Du sparer mye på å ha i en pris lenge. Selv kan jeg sitte 3-4 timer med en pris snus uten at jeg føler ubehag. Hvis du gjør dette får du nok kuttet ned forbruket fra 2-3 esker snus per dag til 1 eske per tredje dag.
Vis hele sitatet...
3 timer uten renning på løs?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av 0rgasmatr0n Vis innlegg
3 timer uten renning på løs?
Vis hele sitatet...
3timer er ikke noe problem nei, renne gjør de uansett.
Sist endret av Echuz; 8. februar 2012 kl. 15:27.
For alle de som ikkje liker renning (smaken) av snus, slutt og snus!!!
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Alexulv Vis innlegg
For alle de som ikkje liker renning (smaken) av snus, slutt og snus!!!
Vis hele sitatet...
Ingen liker smaken fra første pris, det er en vanesak Skruf f.eks, lukter og smaker som eselpiss, mens løssnus er litt søt. (beklager hvis jeg fornermet noen skrufelksere)
Katy Perry <3
Sitat av 0rgasmatr0n Vis innlegg
3 timer uten renning på løs?
Vis hele sitatet...
Yeap. I'm that hardcore
Etter å ha brukt en boks i snitt (pose) hver dag i 5 år, så har jeg merket at tannkjøttet har trukket seg oppover.. Har også blitt mer sensitiv for temperaturen på det jeg drikker (varm kaffe/iskald brus), men syns ikke tennene har blitt noe særlig mer misfarget enn det de var i utgangspunktet.
Sitat av saxoni Vis innlegg
Hvis du snuser to til tre bokser løs om dagen tviler jeg sterkt på at du har prisen i lenge. Stor er den nok, men jeg ser for meg at du kaster den ut etter en halvtimes tid for så å pakke oppi en ny en.

Du sparer mye på å ha i en pris lenge. Selv kan jeg sitte 3-4 timer med en pris snus uten at jeg føler ubehag. Hvis du gjør dette får du nok kuttet ned forbruket fra 2-3 esker snus per dag til 1 eske per tredje dag.
Vis hele sitatet...
jesus kristiansen, jeg snuser jo ikke 2-3 bokser om dagen... snuser en boks ca.