Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  96 12648
Fant ut noe som jeg mener ikke stemmer. Dama har snakka med en fyr på snap som hun møtte på et biltreff for kanskje 14 dager siden. Hun har snappa med han hver dag, noe som i seg selv ikke er et problem. Men idag fant jeg ut at hun endra navnet hannes til et jentenavn på snap. Når jeg spurte henne rett ut hvorfor hun har endra navn så sier hun fordi hun merker jeg blir påvirka i negativ retning aka sjalu når hun snakker med andre gutter. Det stemmer litt visst det går over flere uker, men ikke når det gjelder av og til. Hun ble lei seg og gråt og hun sa forsatt at hun gjorde det fordi hun ikke føler hun kan snakke med gutter fordi jeg blir sånn og sånn.

Hva mener dere? Overreagerer jeg eller har jeg rett til å tro at det er noe muffins?
R.i.p 23.04.2021
Jeg reagerer på akkurat samme måte som deg. Så for og få damen til og skjønne åssen det føles gjorde jeg det samme og hun ,og da ble Extreme sjalu når jeg da snakket med en annen kvinne ofte. Eneste måten disse madamene lærer på er og smake samme mynt.
Endre navnet er manipulativt og hun er ikke en du kan stole på mer.langt over grensen for hva et forhold med tillitt er.
Sist endret av DrPerception; 21. mai 2020 kl. 00:20.
Den der stinker vel litt? Når dama bevist gjør seg umaken med å forsøke å skjule hva som foregår så tenker jeg at da er det vel akkurat det da. At noe foregår. Noe hun ønsker å skjule for deg.

At hun starter å grine kan jo være for å lettere manipulere deg. Ja med mindre du blir skikkelig rasshøl og psyko-sjalu til vanlig da, altså om du historisk sett har oppført deg som en så stor tosk så mange ganger at hun er litt redd deg. Om du ikke har det så virker det meget suspekt. Og da er du kanskje i ferd med å bli vekslet inn?
Sist endret av _abc_; 21. mai 2020 kl. 00:23.
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Den der stinker vel litt? Når dama bevist gjør seg umaken med å forsøke å skjule hva som foregår så tenker jeg at da er det vel akkurat det da. At noe foregår. Noe hun ønsker å skjule for deg.

At hun starter å grine kan jo være for å lettere manipulere deg. Ja med mindre du blir skikkelig rasshøl og psyko-sjalu til vanlig da, altså om du historisk sett har oppført deg som en så stor tosk så mange ganger at hun er litt redd deg. Om du ikke har det så virker det meget suspekt. Og da er du kanskje i ferd med å bli vekslet inn?
Vis hele sitatet...

Er ikke og har ikke vært psyko sjalu. Skal sies at i fylla har jeg nok virka mer sjalu enn i edru tilstand i form av at jeg utrykker meg mer(også i følge hun) selv om jeg til tider ikke kan huske noe. Får ofte blackouts, men nå sporer jeg litt av.
Hun vil jo at vi skal forsette som før. Hun er bestemt på at det ikke er noe mellom dem, og at hun fint kan slette han og hele Snapchat. Men når hun sier dette så føler jeg at ansvaret ligger på meg og skulle hun ha slettet han eller Snapchat generelt så blir jo jeg som du sier, en psyko sjalu type som ikke lar dama gjøre noe som helst. Og det er jeg jo ikke.
Jeg føler med deg, og har virkelig ingen interesse av å være krass mot dama di. Uansett, for min del kunne ikke dette vært et tydligere tegn på at dama di er keen på noen andre.

For alt jeg vet har du på et tidligere tidspunkt reagert på en måte som faktisk fikk hun til å endre brukernavnet hans av årsaken hun oppgir, men hvis dama di aldri har hatt noen annen føring- eller intensjon om vennskapelig tone så vil ikke løsningen være å føre deg bak lyset på den måten. At dette er noe hun har gjort for å skåne deg(for noe helt harmløst) kan bare bety noe enda verre. F.eks at du er sykelig sjalu og totalt blottet for selvinnsikt, eller at dama di er en kontrollerende psykopat. En kombinasjon av flere er ikke utenkelig.

Snakk med kjæresten din! Dersom du tar det opp på en ordentlig måte, og vær ærlig med deg selv ang hennes respons. Er den rævva, så er dama di rævva. Easy as that. Dette kan for all del være en flørt som aldri ender opp med noe, men at hu fører deg bak lyset på den måten lover ikke godt for en eventuell fremtid. Kanskje aller mest fordi du setter lista lavt ovenfor dama, hva gjelder selvrespekt og terskel for bedrag. Kunne pjatta masse mer, men utifra at det du skriver ikke utelater masse relevante nyanser så er jeg ikke i tvil om hva jeg selv ville gjort(om jeg selv havnet i en sånn situasjon igjen).
Det er vel opp til dere i hvilken grad dere skal bygge forholdet på tillit eller kontroll, men for min del hadde jeg pakket kofferen lenge før jeg måtte gå til det skritt å endre brukernavn på snap. Hvordan i all verden fant du overhodet ut det?
Trådstarter
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er vel opp til dere i hvilken grad dere skal bygge forholdet på tillit eller kontroll, men for min del hadde jeg pakket kofferen lenge før jeg måtte gå til det skritt å endre brukernavn på snap. Hvordan i all verden fant du overhodet ut det?
Vis hele sitatet...
Han het xxx igår mens idag het han Frida xxx. Satt på bussen og samme bilde av fyren på snap var der, altså det man kan lage seg på snap.
Føler med deg. Når hun skifter til et jentenavn på personen, så betyr jo det at hun vil chatte med han uten at du mistenker noe. Klassiker dette. Jeg hadde ikke godtatt det.
Trådstarter
Er enig i det dere sier selv om det gjør forbanna vondt. Er jo glad i dama og ønsket egentlig at jeg fikk til svar at det var ren overtenking. Men slik var det ikke.
Vi begge to var vel mer eller mindre enig og at forholdet skulle forsette. Men nå ligger jeg her på sofaen mens hun ligger i sengen. Skal egentlig på en tur imorgen sammen med henne og svigers, men blir å droppe det. Blir vel spesielt for henne å høre dette imorgen tidlig da hun har inntrykk for at vi skulle prøve å legge det bak oss. Jeg ville bare ha andre sine synspunkter på situasjonen uavhengig av hva jeg ville høre. Blir det teit å ta det opp igjen imorgen? Må jo nesten det. Ja, vi bor sammen.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av suwoop Vis innlegg
Er ikke og har ikke vært psyko sjalu. Skal sies at i fylla har jeg nok virka mer sjalu enn i edru tilstand i form av at jeg utrykker meg mer(også i følge hun) selv om jeg til tider ikke kan huske noe. Får ofte blackouts, men nå sporer jeg litt av.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på at du har belegg for å påstå dette? At man ikke tror man er (eller tror man ikke er) psycho er ikke akkurat superkraftig evidens i seg selv: folk som er psycho er uansett ofte ganske overbevist om at de ikke er psycho.

Hvis du får blackouts ofte, er det desto mer grunn til å tvile på at du egentlig har den fjerneste anelse om hva du har drevet med, for ikke å nevne en realistisk vurdering av det.

Nå sier jeg ikke at det hun gjør er superelegant, for det er ærlig talt noe som burde vært ryddet opp i på helt andre måter - men hvis du er bittelitt mer psycho-sjalu enn du selv tror, er det ikke alt for sjokkerende at hun synes hun har grunn til å skjule noe for deg.
Sist endret av robhol; 21. mai 2020 kl. 02:41.
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er vel opp til dere i hvilken grad dere skal bygge forholdet på tillit eller kontroll, men for min del hadde jeg pakket kofferen lenge før jeg måtte gå til det skritt å endre brukernavn på snap. Hvordan i all verden fant du overhodet ut det?
Vis hele sitatet...

Tillit er flott og også viktig. Men i et forhold der det er tillit går ting begge veier. Og siden vi nå kun kjenner saken fra ts side så får vi jo ikke gjort en fullstendig god analyse av saken.

Men du sier du ville dratt lenge før du måtte endre brukernavnet. Da virker det som du har satt premisset om at ts er en drittsekk og at hun endret brukernavnet fordi hun følte seg tvunget til det.

Men hva om ts stort sett er en grei og real kar, hvorfor endret hun da brukernavnet? Fordi hun har en affære? Fordi hun planlegger en affære eller fordi hun kanskje ser etter en utvei?

Kanskje er vi "kjønnskbiased" i den forstand at vi ser ting i beste mening fra vårt kjønnslige ståsted? Du tenker damen snakker sant og jeg tror hun lyver og lurer på hvorfor lyver hun hun, hva er det hun egentlig skal skjule med å bytte brukernavnet?

Sitat av maxfit1 Vis innlegg
Føler med deg. Når hun skifter til et jentenavn på personen, så betyr jo det at hun vil chatte med han uten at du mistenker noe. Klassiker dette. Jeg hadde ikke godtatt det.
Vis hele sitatet...

Men spørsmålet er vel ikke om du hadde godtatt det. For når dama di alt har endret navnet til et jentenavn for å skjule dette for deg så det ikke lengre snak om hva du godtar eller ikke godtar. For du er jo ført bak lyset. For hun har jo ikke tenkt å spørre deg om lov. Hun har ikke tenkt å la deg vite at hun snakker med en annen mann, og du vil jo da ikke vite om det skjer noe mer.

Jeg tror spørsmålet må være om du stoler på dama, ikke om du godtar dette. Stoler du på henne så gjør du det inntil det motsatte evt. er bevist. Stoler du ikke på henne så er det kanskje like greit å bare si fuck off med seg?

Det er ikke hva hun løy om som er problemet - men at hun løy. For det eneste mitt hodet klarer å tenke seg er to årsaker.

1: Ts har historisk sett vært så sjalu at damen hans føler det går på egen sikkerhet løs om hun snakker med andre.

2: Dama er eller planlegger å være utro. Eller titter etter en exit fra forholdet.

Kanskje svart/hvitt syn her men det er de to grunnene jeg klarer å tenke meg.
Sist endret av _abc_; 21. mai 2020 kl. 08:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
For det eneste mitt hodet klarer å tenke seg er to årsaker.

1: Ts har historisk sett vært så sjalu at damen hans føler det går på egen sikkerhet løs om hun snakker med andre.

2: Dama er eller planlegger å være utro. Eller titter etter en exit fra forholdet.
Vis hele sitatet...
På egen sikkerhet løs? Tenker du at så lenge han ikke grisebanker dama for å snakke med andre menn så er det innafor det hun bør tåle av sjalusi, liksom? Kanskje hun skiftet brukernavn for å slippe ukesvis med sutring og mistenkeliggjøring?

Han skriver selv at han er litt sjalu, og ikke godtar at hun snakker med gutter "i ukesvis". Han mener altså å kunne bestemme hvem hun skal kunne snakke med og hvor lenge. Bare det at han følger med på hvem hun snapper med og hva de heter er mer enn det jeg hadde giddet å leve med. Mulig jeg er litt spesiell her, men jeg finnes ikke sjalu selv, og får totalt fnatt av sånt.
Sitat av suwoop Vis innlegg
Blir det teit å ta det opp igjen imorgen? Må jo nesten det. Ja, vi bor sammen.
Vis hele sitatet...
Ja om dere ikke skal avslutte dette er det ikke noe å vente med. Som alt som er ubehagelig å snakke om så passer det sjeldent bra.

1. Når man har samboer så er det ikke greit å chatte opp fremmede av det motsatte kjønn over tid uansett om det er; Snap, Tinder, telefon, SMS, Happn, Messenger, osv osv osv. Nei, det er ikke greit, det er ikke normalt og det er KUN utelukkende skadelig for tillitten. Med mindre man har en gjensidig avtale om et såkalt "åpent forhold". Nå har jeg også tilgode å høre om suksessfulle åpne forhold. Det er bare noen som liker å kunne skryte av det.

2. Du bør nok tåle å snakke om hva du har gjort i fylla. Det du skriver her burde utløse en del varsellamper ikke bare på sjalusi, men drikkemønster og om du drikke rpå disse ekle følelsene. Det er IKKE normalt å fortsette å drikke med samme intensitet når du har blackouts. De fleste oppegående skjønner at det er direkte helseskadelig både for fysisk og mental helse. Dessuten så er det ikke så stas å være ute av stand til å ta vare på seg selv.

Lykke til
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dough Vis innlegg
1. Når man har samboer så er det ikke greit å chatte opp fremmede av det motsatte kjønn over tid uansett om det er; Snap, Tinder, telefon, SMS, Happn, Messenger, osv osv osv. Nei, det er ikke greit, det er ikke normalt og det er KUN utelukkende skadelig for tillitten. Med mindre man har en gjensidig avtale om et såkalt "åpent forhold". Nå har jeg også tilgode å høre om suksessfulle åpne forhold. Det er bare noen som liker å kunne skryte av det.
Vis hele sitatet...
Kva skjedde med tillit? Eg gir pokker i kven min ektefelle snakkar med. Eg har ikkje noko med det å gjere; ho har krav på privatliv - som alle andre.

Om ein må begrense adgangen til å snakke med andre personer for å få forholdet til å funke er det gjerne ikkje liv laga uansett. Tvert imot vil eg sei at slik kontroll ville vore eit åpenbart raudt flagg for meg.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kva skjedde med tillit?
Vis hele sitatet...
Denne tråden er vel et godt eksempel på hva som skjer med tillit.
Sitat av Dough Vis innlegg
1. Når man har samboer så er det ikke greit å chatte opp fremmede av det motsatte kjønn over tid uansett om det er; Snap, Tinder, telefon, SMS, Happn, Messenger, osv osv osv. Nei, det er ikke greit, det er ikke normalt og det er KUN utelukkende skadelig for tillitten. Med mindre man har en gjensidig avtale om et såkalt "åpent forhold". Nå har jeg også tilgode å høre om suksessfulle åpne forhold. Det er bare noen som liker å kunne skryte av det.
Vis hele sitatet...
Det er din mening, og det er greit. Da er det sikkert lurt å skaffe seg en kjæreste med samme holdning i stedet for å prøve å tvinge partneren til å følge din standard. For de fleste av oss er det helt normalt å ha venner, gamle og nye, av hvilket som helst kjønn og snakke med dem når det passer oss. Hun har ikke laget profil på en datingapp, hun har blitt kjent med en person og lagt ham til på et helt vanlig sosialt medium. Det er ikke "åpent forhold" om man kan ha venner uten å be om kjærestens tillatelse.

Fatter ikke at dere orker å leve i et sånt nivå av mistenksomhet og mistro.
Når dette er noe som foregår over tid på en sånn måte at det bør skjules for partneren så er det ikke lenger snakk om å ikke kunne få snakke med hvem man vil.. Da er det snakk om å etablere relasjoner med ymse intensjoner utenfor det etablerte forholdet.

Sitat av *pi Vis innlegg
Hun har ikke laget profil på en datingapp, hun har blitt kjent med en person og lagt ham til på et helt vanlig sosialt medium.
Vis hele sitatet...
Datingapp og SoMe er i dag ganske flytende. Er du over 18 brukes ikke akkurat snap til å avtale arbeidsrelaterte møter..
Sist endret av Dough; 21. mai 2020 kl. 11:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dough Vis innlegg
Når dette er noe som foregår over tid på en sånn måte at det bør skjules for partneren så er det ikke lenger snakk om å ikke kunne få snakke med hvem man vil.. Da er det snakk om å etablere relasjoner med ymse intensjoner utenfor det etablerte forholdet.
Vis hele sitatet...
Kanskje hun skjuler det, ikke fordi hun har "ymse intensjoner", men fordi kjæresten er så kontrollerende og sjalu at han kommer til å lage bråk om et helt uskyldig vennskap.
Sitat av *pi Vis innlegg
Fatter ikke at dere orker å leve i et sånt nivå av mistenksomhet og mistro.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke det det er snakk om. Det er snakk om å forebygge de vansligste fellene for å unngå å havne i en destruktiv sirkel av mistenksomhet og mistro. Ødelagt tillit er ikke noe som gjenoprettes med å bare si "jeg skal ikke sexchatte med gutter på snap mer".

Sitat av *pi Vis innlegg
Kanskje hun skjuler det, ikke fordi hun har "ymse intensjoner", men fordi kjæresten er så kontrollerende og sjalu at han kommer til å lage bråk om et helt uskyldig vennskap.
Vis hele sitatet...
Vennskap på Snap?
Sist endret av Dough; 21. mai 2020 kl. 11:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dough Vis innlegg
Datingapp og SoMe er i dag ganske flytende. Er du over 18 brukes ikke akkurat snap til å avtale arbeidsrelaterte møter..
Vis hele sitatet...
Hvis alt unntatt arbeidsrelaterte møter er jevngodt med utroskap, så er du kontrollerende og sjalu.

Sitat av Dough Vis innlegg
Det er jo ikke det det er snakk om. Det er snakk om å forebygge de vansligste fellene for å unngå å havne i en destruktiv sirkel av mistenksomhet og mistro. Ødelagt tillit er ikke noe som gjenoprettes med å bare si "jeg skal ikke sexchatte med gutter på snap mer".
Vis hele sitatet...
Sexchatte? Hvor tar du det fra?

Vennskap på Snap?
Vis hele sitatet...
Ja, det er utelukkende venner jeg snapper med, ja. Hun har jo ikke møtt denne personen på snap, hun ble kjent med ham på et biltreff.
Sist endret av *pi; 21. mai 2020 kl. 11:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av *pi Vis innlegg
Hun har jo ikke møtt denne personen på snap, hun blr kjent med ham på et biltreff.
Vis hele sitatet...
Slutt å lat som at du ikke vet hva som foregår på biltreff, damene er ikke der for å skru bil.
Sitat av Dough Vis innlegg
Slutt å lat som at du ikke vet hva som foregår på biltreff, damene er ikke der for å skru bil.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke aner hva folk gjør på biltreff. Jeg synes det virker ekstremt mistenksomt å anta at alle er der for å være utro.

Mitt tips er å la dama få snappe med hvem hun vil, slå opp med henne og finn en dame med samme behov for kontroll over partneren som dere selv. Så kan dere kose dere med å overvåke hverandres sosiale media og passe på hverandre på fest.
Sist endret av *pi; 21. mai 2020 kl. 11:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av *pi Vis innlegg
Hehe, jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke aner hva folk gjør på biltreff.

Mitt tips er å la dama få snappe med hvem hun vil, slå opp med henne og finn en dame med samme behov for kontroll over partneren som dere selv. Så kan dere kose dere med å overvåke hverandres sosiale media og passe på hverandre på fest.
Vis hele sitatet...
Eller finne noen som ikke har behov for å snappe med andre (les, søke bekreftelser fra andre) når dere er sammen...
Sitat av Dough Vis innlegg
Eller finne noen som ikke har behov for å snappe med andre (les, søke bekreftelser fra andre) når dere er sammen...
Vis hele sitatet...
Samme hva du kaller det. Finn noen med samme standard som deg selv. Men godta samme kontrollbehov andre veien, da. Drikke seg til blackout på fest er kanskje heller ikke greit lenger.
Nå vet jo ikke jeg hva slags biltreff dette var men hvis det var typisk Gatebil så er det vel noe av det drøyeste av sexobjektifisering av unge uvitende kvinner. Det er gutta som polerer bilen for å dra damer og damene faller for det.

Bare å google gatebil, bilder og se hva som kommer opp.
Sist endret av Dough; 21. mai 2020 kl. 12:01.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dough Vis innlegg
Eller finne noen som ikke har behov for å snappe med andre (les, søke bekreftelser fra andre) når dere er sammen...
Vis hele sitatet...
Det er ganske utruleg kor mykje du les inn i handlinger. Du veit ingenting om innhaldet - men hopper til konklusjoner. Og konklusjonane er kategoriske og eintydige, utan nyanser.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er ganske utruleg kor mykje du les inn i handlinger. Du veit ingenting om innhaldet - men hopper til konklusjoner. Og konklusjonane er kategoriske og eintydige, utan nyanser.
Vis hele sitatet...
En generell betrakting. Det begynner å bli ganske kjent at hovedformålet for de fleste med SoMe er å søke bekreftelse. Bevisst eller ubevvist.
Sist endret av Dough; 21. mai 2020 kl. 12:04.
Sitat av Dough Vis innlegg

2. Du bør nok tåle å snakke om hva du har gjort i fylla. Det du skriver her burde utløse en del varsellamper ikke bare på sjalusi, men drikkemønster og om du drikke rpå disse ekle følelsene. Det er IKKE normalt å fortsette å drikke med samme intensitet når du har blackouts. De fleste oppegående skjønner at det er direkte helseskadelig både for fysisk og mental helse. Dessuten så er det ikke så stas å være ute av stand til å ta vare på seg selv.

Lykke til
Vis hele sitatet...
Når man er i 20 åra er det jo ikke unormalt å drikke seg blackout, trenger jo ikke å være grunn til varsellampe om uvanlig drikkemønster og drikke på ekle følelsene(?)
Sitat av Dough Vis innlegg
Eller finne noen som ikke har behov for å snappe med andre (les, søke bekreftelser fra andre) når dere er sammen...
Vis hele sitatet...
Altså... Jeg synes det er ganske søkt å konkludere med en dame i et forhold utelukkende snakker med andre for å søke bekreftelse. Kan det finnes en annen grunn? Kanskje det å snakke med andre mennesker er en helt naturlig måte å dekke sosiale behov? Nei det er nok fordi hun er utro, helt klart.

Synes personlig det virker utrolig usunt å ha det på en sånn måte, med så lite trygghet med seg selv, partner og forhold, men det er nå min mening.
Sitat av esselte12 Vis innlegg
Når man er i 20 åra er det jo ikke unormalt å drikke seg blackout, trenger jo ikke å være grunn til varsellampe om uvanlig drikkemønster og drikke på ekle følelsene(?)
Vis hele sitatet...

Det er faktisk noe de fleste blir ferdig med i russetiden.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dough Vis innlegg
En generell betrakting. Det begynner å bli ganske kjent at hovedformålet for de fleste med SoMe er å søke bekreftelse. Bevisst eller ubevvist.
Vis hele sitatet...
Hæ?

For det første er det eit relativt grunnleggjande menneskeleg behov. Vi er avhengige av det. SoMe er ikkje unikt i så måte.

Viare finst det ulike typer sosiale medier, og ulik bruk av dei. Mange bruker dei til å kommunisere med venner og kjente. T.d. er nær 100% av min bruk av facebook kommunikasjon med folk eg kjenner, om alt frå lengre diskusjoner til små kvardagstrivia.

No bruker eg ikkje snapchat sjølv, men meg bekjent er det ei kommunikasjonsplatform som lar folk utveksle informasjon, rett nok noget meir grafisk orientert. Men det hindrer ikkje informasjonsutveksling på eit vennskapleg nivå.

Eg kan forsåvidt forstå at somme er såpass sjalu at dei reagerer på slikt, og det er forsåvidt greit nok så lenge partane er gjensidig einige om det. Men det du gjer er å generalisere til det ekstreme; du etterlet ikkje rom for nyanser, og du kan kategorisk fastslå grunnlaget for folk sine handlinger.

Det er sjeldan produktivt.
Sitat av *pi Vis innlegg
For de fleste av oss er det helt normalt å ha venner, gamle og nye, av hvilket som helst kjønn og snakke med dem når det passer oss. Hun har ikke laget profil på en datingapp, hun har blitt kjent med en person og lagt ham til på et helt vanlig sosialt medium. Det er ikke "åpent forhold" om man kan ha venner uten å be om kjærestens tillatelse.

Fatter ikke at dere orker å leve i et sånt nivå av mistenksomhet og mistro.
Vis hele sitatet...
Jeg er i grunnen veldig enig med det du sier - i utgangspunktet. I et sunt og trygt forhold skal det ikke være en stadig flom av mistillit og sjalusidrama. Normalt ville jeg ikke reagert om kjæreste eller samboer pleier omgang med sine venner, gamle eller nye. Det er når det viser seg at kjæresten faktisk forsøker å skjule hva hun egentlig gjør at jeg føler noe skurrer.

På egen sikkerhet løs? Tenker du at så lenge han ikke grisebanker dama for å snakke med andre menn så er det innafor det hun bør tåle av sjalusi, liksom? Kanskje hun skiftet brukernavn for å slippe ukesvis med sutring og mistenkeliggjøring?
Vis hele sitatet...
Kanskje litt dårlig formulert av meg. Men jeg sa vel tidligere i tråden at dette blir litt vanskelig å svare veldig konkret på, fordi vi har kun hans versjon av saken. Vi VET ikke hvor sjalu han er og hvordan det har påvirket hans samboer. Men jeg tror ikke det handler om vold, siden det ikke er nevnt. Og psykisk kontroll og sjalusidrama kan helt sikkert oppleves like krenkende og kjipt. Igjen. Jeg tenker kjærester skal få pleie omgang med nye og gamle venner. Det er normalt også i et forhold.

Det er ikke normalt å lyve om at en har kontakt med andre. Eller å forsøke å skjule den kontakten.

Årsakene til at hun handlet som hun gjorde vet hun nok bare selv. Men om ts har litt selvinnsikt og klarer å se på sitt handlemønster rundt sjalusi litt objektivt så klarer han sikkert å ta en fornuftig avgjørelse på om han skal velge å tro på det kjæresten sier.

Det virker uansett som dette forholdet kanskje trenger litt "samlivsterapi" - det er på ingen måter normalt det som har skjedd her. Om de fortsetter sammen tror jeg nok de trenger å snakke litt skikkelig sammen for å få ryddet opp. Jeg skal ikke avgi noen dom på hvem som er den skyldige. Han eller kjæresten. For det er det ikke info nok til å avgjøre. Men han bør kunne ta et valg basert på alt det han vet.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kva skjedde med tillit? Eg gir pokker i kven min ektefelle snakkar med. Eg har ikkje noko med det å gjere; ho har krav på privatliv - som alle andre.

Om ein må begrense adgangen til å snakke med andre personer for å få forholdet til å funke er det gjerne ikkje liv laga uansett. Tvert imot vil eg sei at slik kontroll ville vore eit åpenbart raudt flagg for meg.
Vis hele sitatet...
Enig. Sjalusi er slitsomt. Og et forhold er jo et forhold selv om begge har kontakt og ivaretar vennskap også utenfor forholdet. Alle bør ha frihet til å pleie omgang med venner, og samtidig ta ansvar for å sørge for at de holder sin sti ren. Det er helt ok at folk i parforhold drar på byen hver for seg. Det er ikke innafor å ligge rundt mens en er på byen. Med mindre man har et slikt forhold.

Sitat av esselte12 Vis innlegg
Når man er i 20 åra er det jo ikke unormalt å drikke seg blackout, trenger jo ikke å være grunn til varsellampe om uvanlig drikkemønster og drikke på ekle følelsene(?)
Vis hele sitatet...
Tja direkte helsebringende er det vel ikke med et slikt drikkemønster? Pluss at hvor gøy er det egentlig å drikke seg så drita at en ikke husker? Det handler vel som ofte ellers i livet om å klare å begrense seg noe. Om en har det knallgøy midtveis i festen blir det sjeldent dobbelt så gøy om man drikker dobbelt så mye....
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kva skjedde med tillit? Eg gir pokker i kven min ektefelle snakkar med. Eg har ikkje noko med det å gjere; ho har krav på privatliv - som alle andre.

Om ein må begrense adgangen til å snakke med andre personer for å få forholdet til å funke er det gjerne ikkje liv laga uansett. Tvert imot vil eg sei at slik kontroll ville vore eit åpenbart raudt flagg for meg.
Vis hele sitatet...
Ser etter ei gift dame som kan reise litt med meg når mulighetene åpnes opp igjen.
Gift er bare så det ikke skal oppstå noe seksuelt. Kan du sette meg i kontakt så jeg kan snakke litt med henne om det, så hun kan ta en vurdering?
Jeg er en ganske ålreit type som garantert tar godt vare på henne, jeg kan være en slags sugardaddy bare at jeg er ung og veltrent.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Ser etter ei gift dame som kan reise litt med meg når mulighetene åpnes opp igjen.
Gift er bare så det ikke skal oppstå noe seksuelt. Kan du sette meg i kontakt så jeg kan snakke litt med henne om det, så hun kan ta en vurdering?
Jeg er en ganske ålreit type som garantert tar godt vare på henne, jeg kan være en slags sugardaddy bare at jeg er ung og veltrent.
Vis hele sitatet...
Den der kunne vært morsom hvis du hadde vinkla den litt mer elegant, men siden du ignorerer forutsetningene - altså at folk skal få lov til å pleie vennskap som de vil - så blir den bare uintelligent: Det er ganske opplagt for alle at vidarlo ikke har noen motivasjon til å introdusere en person som deg for kona si...
Dere kan vel ikke alvorlig talt være så hårsåre? Syntes det var morsomt, og fikk frem et poeng jeg da.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Dere kan vel ikke alvorlig talt være så hårsåre? Syntes det var morsomt, og fikk frem et poeng jeg da.
Vis hele sitatet...
Hvilket poeng fikk han frem?
Sitat av _abc_ Vis innlegg

Tja direkte helsebringende er det vel ikke med et slikt drikkemønster? Pluss at hvor gøy er det egentlig å drikke seg så drita at en ikke husker? Det handler vel som ofte ellers i livet om å klare å begrense seg noe. Om en har det knallgøy midtveis i festen blir det sjeldent dobbelt så gøy om man drikker dobbelt så mye....
Vis hele sitatet...
Hvor givende det er å gjøre det skal ikke jeg uttale meg om, men sier at det ikke er unormalt av ungdommer i 20 åra for eksempel, uten at jeg vet hvor gammel TS er
Vennskap er fint og flott det men går man aktivt inn for å skjule noe er det fordi man har noe å skjule. Her er det to muligheter:
a) hun har noe reelt å skjule, som utroskap, flørt, sending og mottak av hjerter og kyss som hun vet ikke er okei men prøver å gjøre harmløst ved å late som det er en venninne.
b) eller hun er tvunget til å skjule vennskap med menn fordi hun har en truende, aggressiv og kontrollerende kjæreste som ikke tillater det.

Hvis du blacker ut på fylla og hun har snakket om det som et tidspunkt du får problematisk og sjalu oppførsel så kan B være alternativet her. Det sagt så er det ikke så sjeldent i parforhold at det er A som gjelder, men at den sneaky partneren prøver å gaslighte og unnslippe å bli tatt ved å skylde på at det bare er den usikre som er overdrevent sjalu og må slappe av.

For oss er det umulig å si om problemet ligger hos deg eller henne her men om du ikke har truet henne eller skremt henne med at hun ikke får ha kamerater eller at du skaper for mye drama hvis hun har kamerater så hadde hvertfall jeg vært mistenksom til hva hun driver med. Ting jeg ville spurt meg selv om da er: Får du se meldingene? Vet han at du er kjæresten hennes? Vokter hun mobilen ellers eller er hun avslappet og dere har kodene til hverandre uten at det er unaturlig?

Hvis du kjenner at det er en mulighet for at det er du som har mindre kontroll over følelsene og sjalusien din er det viktig at du ikke kjefter og mistenkeliggjør henne mer men snakk om usikkerhetene dine og jobb med det med henne som støttespiller.
Trådstarter
Har ikke vært truende eller banka dama. Har ved en hendelse engang sagt «vet du hva, jeg synes ikke det er ok hva du sender til han, og at jeg ikke skal være noe andrevalg» da hadde jeg faktisk rett og satt å så på hun slette meldinger på snap med fyren.
At jeg er mer sjalu enn andre, kanskje, men i dette forholdet så føler jeg faktisk at det er noe som er rett. Nå er det gang nummer to og helt ærlig så skal jeg ta pause når denne ferien er over. Klarte ikke å gjøre det nå da jeg vil se hvordan dette går ila ukes tid.
Du burde si at dette godtar du ikke, og takke for tiden dere har hatt sammen og avslutte forholdet. Jenter reagerer ikke posetivt på gutter som lar damen flørte med andre gutter i sjul
Om det stemmer det du sier nå så vet vel egentlig også hva konsekvensene av det blir?
Trådstarter
Kunne jo skrevet til fyren, men så blir jo det også kontrollerende. Har jo ingen bevis på at de flørter.
Og om noen her mener på det at jeg er ekstra på vakt nå og heller kikker to ganger når hun åpner snap så er jeg sykelig sjalu, så får dere bare tro det..
Mann, ta deg sammen og be om en pause fra hun, ikke tolerer at det er sånn. Så snakker du ikke med hun på en god stund, så skal du se at hun kommer tilbake og slutter å få deg til å se ut som en idiot i andre sine øyne
Sitat av suwoop Vis innlegg
Har ikke vært truende eller banka dama. Har ved en hendelse engang sagt «vet du hva, jeg synes ikke det er ok hva du sender til han, og at jeg ikke skal være noe andrevalg» da hadde jeg faktisk rett og satt å så på hun slette meldinger på snap med fyren.
At jeg er mer sjalu enn andre, kanskje, men i dette forholdet så føler jeg faktisk at det er noe som er rett. Nå er det gang nummer to og helt ærlig så skal jeg ta pause når denne ferien er over. Klarte ikke å gjøre det nå da jeg vil se hvordan dette går ila ukes tid.
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke være truende eller voldelig for at det skal være ubehagelig og skremmende for henne. Å være aggressiv og overdrevent sjalu er faktisk nok til at hun må trå på eggeskall og enten skjule eller unngå normale ting hvis hun erfarer at du reagerer på det på en måte som går negativt ut over henne. For å ikke bli helt isolert og kontrollert er det vel sunnere sånn sett for henne å skjule normal kontakt med andre enn å unngå det.

Som sagt kan ikke vi vite om problemet ligger hos deg eller henne, jeg er kraftig motstander av utroskap, flørt og hemmelighold når man er i et parforhold. Du erkjenner at du er en sjalu person og da reagerer du garantert mer urasjonelt enn hva du forstår selv. Samtidig så forteller du litt diffust om en tidligere episode hvor du "hadde rett", men du forteller ikke i hva? Var det en flørt eller sidesprang hun har hatt før i forholdet deres, eller var det en hun flørta eller skrev vennskapelig en gang i blandt med samtidig som du og henne begynte å holde på før dere ble kjærester og du var eiesyk og brølte at du ikke ville være noe andrevalg? Du behøver ikke svare til meg men du ser forskjellen? Er man i et etablert forhold skal man ikke være noe andrevalg, da er man valgt så derfor jeg mistenker kanskje det siste og at du hører inn under alternativ B..

Men om det er sånn at hun faktisk har vært utro før mens dere har vært sammen er det mer forståelig at sjalusien din kommer fra et sted, og da får du vurdere selv om du vil leve med den mistilliten til henne og prøve å glemme fortiden, eller om det er bedre å slå opp om du tror hun er utro igjen. Personlig ser jeg ikke poenget i å gi ut snappen sin til en ny fyr hun nettopp har møtt og å drive å chatte masse med han, det går på respekten begge bør ha for hverandre med motsatt kjønn begge veier og det kan høres ut som sjekking med mindre han vet om deg og de har en spesiell interesse til felles eller no. Noen er mer sosiale og mer opptatt av lange snapvennelister enn andre uten at det betyr noe men for meg hadde det vært rart.
Sist endret av Harek; 21. mai 2020 kl. 18:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mange red flags.. hun er toxic
Tydelige tegn, og krokodilletårene beviser det. Hadde hun hatt rent mel i posen og blitt såret, hadde hun blitt sint og ikke begynt å grine. Selfølgelig kan hun være ett unntak, men lite trolig. Hun prøver å legge skylden over på deg. Maniplativt. Føler med deg mann.
Det er egentlig relativt unaturlig slik dama de holder på. Jeg selv har f.eks flere kvinnelige venner, men likevel så er det en slags usynlig grense kun dama mi kommer innenfor. Jeg drar f.eks ikke på teltur med andre kvinner, og jeg blir plutselig heller ikke ut av det blå venn med ei ny dame jeg plutselig vier langt mer oppmerksomhet enn til min egen kjæreste.

For å se det i et litt tilsvarende perspektiv blir det som om moren din plutselig sitter og skriver meldinger med en mann hun traff på jobb tur foran faren din. Ja, om de fortsatt er sammen. Poenget er at det er ekstremt lite modent gjort.

Min eks kjæreste holdt og på slik. Jeg måtte til og med finne meg i at hun overnattet hos flere mannlige venner fuktige kvelder på byen. "De var jo bare venner". Dette eskalerte mer og mer jo mindre jeg gav utrykk for at jeg faktisk følte meg ille til mote av det.

Egentlig er det veldig respektløst av henne. Jeg tror nok dramatikken hadde tatt en enda værre vending om du plutselig satt og snappet med en kvinne du traff på en tilsvarende måte. I nåtid hadde jeg dumpet en tilsvarende dame som eksen på flekken uten og se meg tilbake.
Bil interesse er veldig sosialt og det er ikke unormalt med vennskap tvers av kjønn i det miljøet.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Bil interesse er veldig sosialt og det er ikke unormalt med vennskap tvers av kjønn i det miljøet.
Vis hele sitatet...
Ja sant, litt som om jeg som mann med samboer sku begynne å reise på ridestevner, henge med hestejenter å chatte med de når jeg henger med samboer under "guttenick". Helt normalt med vennskap på tvers av kjønn i disse miljøene... Hestejentene trenger jo tross alt en honky handyman...

Made my day...