Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2718
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det ikke egentlig jævlig lett å smugle dop på fly? Jeg tenker liksom at hvis jeg legger en liten 1 grams bag med molly i boxeren så kommer ikke vekterne til å finne det? Hver gang jeg har blitt searcha (som er nesten hver gang) så har de bare tatt kjent etter om jeg har ting på beina, armene osv. aldri i nærheten av boxeren. Er jo ikke sånn at man blir strippa naken heller

Reagerer sikkerhetskontroll-maskinen på annet enn metall? Er det røntgen eller noe liksom?
There are two types of body scanners: the millimeter wave scanner and the backscatter X-ray. The millimeter wave scanner uses high frequency radio waves to make an image of the body which shows objects hidden under clothes. The backscatter X-ray scanners detect the radiation that reflects from the human body.
Vis hele sitatet...

Milimeter wave scanner


backscatter X-ray
Psykedelisk bakverk
Så lenge du ikke blir scannet eller møter på hunder i tollen så er du ganske safe ja. På akkurat samme måte er det ikke vanskelig å smugle 500 kg i bil, eller sende 10 i posten. Har hatt 100 gram marihuana på meg og stinket som en kattedo hjem fra utlandet, men er ikke akkurat noe jeg ville gjort igjen. Problemet er at du vet aldri om du blir stoppet i kontroll eller ikke. Angående scannere regner jeg med det tenker på metalldetektorer som alle må igjennom? Isåfall sier navnet det meste - den søker etter metall.
Sist endret av FlyvendeVaffel; 2. mai 2020 kl. 21:13.
Røntgenmaskina ser alt som ikke er kroppen din, dvs har du en krølla femtilapp i lomma, en flat binders, hasj teipa mellom skinkene eller molly i boxern så ser maskina og de ansatte det og du vil få beskjed om å ta det frem eller evn strippes om du vegrer. Ikke alle norske flyplasser har den type bodyscan maskin men kun metallsøker så det kan selvsagt gå fint mellom enkelte småsteder men det er jevnlig hund på alle flyplasser som står å venter og snuser på forbipasserende også. Skal du smugle på fly så svelg det du skal ha med. Såvidt jeg har sett viser ikke den maskina jeg snakker om hva du har inni kroppen men kun utapå. Fraråder å svelge molly og andre ting enn hasj da det er en risiko for at pakningen sprekker eller etser i magesekken med mindre du pakker høyst profesjonellt.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg hadde endel piller og dop i kjeften for noen år tilbake og ble scannet på Arlanda. Gikk helt fint det
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Flydd fra Arlanda til Bergen med hasj på kroppen ett par ganger. Går egentlig fint så lenge de ikke står med hund akkurat den dagen. Så er jo bare og krysse fingra.
Hva med å putte det man har inn under forhuden, vil det eventuelt funke mot scanneren? Antar de ikke skreller forhuden tilbake under sjekken
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Hva med å putte det man har inn under forhuden, vil det eventuelt funke mot scanneren? Antar de ikke skreller forhuden tilbake under sjekken
Vis hele sitatet...
Jo det kan de gjøre om de må, tilkaller vel lege og må vente i flyplassvaretekten de ørten timene det tar. Smugling tar de alvorlig. Pacemaker vises men har en litt mer plausibel forklaring enn et fremmedlegeme under forhuden. Men hvem faen putter dop for smugling under forhuden anyways. O.U.C.H!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jo det kan de gjøre om de må, tilkaller vel lege og må vente i flyplassvaretekten de ørten timene det tar. Smugling tar de alvorlig. Pacemaker vises men har en litt mer plausibel forklaring enn et fremmedlegeme under forhuden. Men hvem faen putter dop for smugling under forhuden anyways. O.U.C.H!
Vis hele sitatet...
Tenk om drugsene har i tillegg sprukket
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som tidligere påpekt, den maskinen du vanligvis går igjennom søker etter metall.

Jeg har gått gjennom sånne 5-6 ganger mens jeg har hatt små mender hasj med meg. To ganger har jeg svelga det, de andre gangene har jeg hatt det i sokken. Det har gått bra alle gangene utenom en.

Det er liten sjanse for å bli tatt men jeg vil ikke anbefale det. Da jeg ble tatt sto de der med bikkje og den markerte på meg. Jeg hadde svelga 5 gram og var i begynnelsen sikker på at de ikke kunne ta meg, der tok jeg feil. Jeg sa bare at jeg hadde røyka tidligere den dagen før avgang og trodde de skulle la meg gå. Endte med at jeg ble bedt om å drite, når først den femmeren kom ut mente de at "jeg måtte drite ordentlig", de tok røntgen og de mente jeg hadde mer i magen. Jeg prøvde men greide ikke bæsje mer. Endte med at de sendte meg på sykehus for å sjekke med en bedre scanner.

Tollere er gode (bedre enn politiet) på å lese kroppsspråk og se om du lyver. Hvis du bare har med deg noen få gram så ikke svelg det.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Viktig å huske på at det er tollen som tar deg og ikke Vekterene i sikkerhetskontrollen.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Viktig å huske på at det er tollen som tar deg og ikke Vekterene i sikkerhetskontrollen.
Vis hele sitatet...
Kompis av meg ble stoppet i sikkerhetskontrollen på Schiphol da vi skulle ta fly tilbake til Norge. Han var paddefjern og hadde fått seg en liten blåveis etter et uhell. Måtte kle av seg alle klær om jeg ikke husker feil. Vi fem andre opplevde ingen problemer.
Flere misoppfatninger her, synes man må påpeke at det er snakk om to forskjellige typer scannere, den ene (som er den vanligste) søker etter metall og gjenstander som potensielt kan være farlige under flyreisen. En annen type scanner de har er en røntgenscanner som (som nevnt over) scanner kroppen din etter fremmedlegemer, eksternt såvel som internt. Det er også en tredje type scan, der de ser etter sprengstoff eller kjemikalier som bruker for å fremstille disse. Å komme seg gjennom en metalldetektor med fem gram hasj i trusa er ikke akkurat noe å skryte av. På et generelt grunnlag er det ufattelig enkelt å smugle innenlands, men man kan jo selvsagt ha uflaks der også.