Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 6554
I det siste har jeg blitt svæært fascinert av soppverden, både psilocybin og andre typer som jeg personlig ikke ville kalt psykedelika.

Vet noen om det er lov å importere f.eks lion’s mane eller liknende funjis til Norge?
etter den nye lovgivninga en stund tilbake så blir det sikkert stoppa og krevd resept om du er uheldig..

men de selger det på urtesenteret hvertfall:
https://urtesenteret.no/urteapoteket...Mane-Mushroom/
Spørs vell om den er klassifisert som et reseptpliktig legemiddel eller ikke?
Kjøpte selv 3 stk * 120 fra herbs. Gikk fint det. Fikk også tilsendt en hel del fra ett østblokkland. Det var Stamets sin og Orideva sin.
Har undret på dette selv egentlig, selges jo i norske butikker: https://natur.no/lion-s-mane-sopp-pu...kologisk-250-g feks, men om det er samme type eller om det er noe annet scam produkt vet jeg ikke. Var en av de første som kom opp på google.
Takk for svar! Tenker å bare bestille og håpe på det beste! Kommer med oppdatering når det ankommer.
Bruker https://fungi.com/collections/host-d...-mane-capsules

Paul Stamets er en legende som har forsket ekstremt mye på temaet, aldri feil å donere litt dit!
Jeg fikk kjøpt på nett, men det var over ett år siden. Jeg fikk en merkbar bedre hukommelse og følte meg generelt smartere etter 2 mnd på lions mane. Ett av det best nootropics jeg har prøvd
Stamets hadde en ny podcast med joe rogan for noen dager siden, der prater han om Lion's mane. Fikk lyst selv til å prøve det
Orideva sin er visstnok av bedre kvalitet. De er de eneste som dokumenterer innhold. Den har også mer av de stoffene som promoterer NGF.

Ikke spesielt belest på det selv. Men tenkte å gi en liten heads up siden Stamets sin får mye pes på ulike forum.
Her er Paul Stamets på Joe Rogan Experience podcast for andre gang #1385.
Her er den første podcasten de hadde. #1035

Jeg har selv kjøpt Lions Mane på altshop.no, det er vel de samme folka som har natur.no. (145,- i frakt)
Du får 250g for 279,- dvs, ~ca kr 1,- for grammet, og vanlig dosering ligger på ca 2-4g. Denne er laget av fruktlegemet.
Jeg har prøvd den fermenterte inkapslede typen fra Solaray, men kan ikke egentlig si at jeg følte den var bedre enn typer som ikke er fermentert (prøvde kun 3mnd) Har også prøvd tinktur av Lions Mane fra HostDefense, som er Stamets sitt merke. Han nevner i podcasten at det beste er innta Lions Mane fra mycelium, og ikke fra fruktlegemet. Selv har jeg vanvittig god funk på den fra fruktlegemet. Prøvde kapslene hans og, men kan ikke huske om den fungerte bedre.

Paul Stamets nevner også å bruke niacin, vitamnin B3 (200-400mg) sammen med Lions Mane for å få bedre effekt. Også i kombinasjon med å mikrodosere psilocybin.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Tror du mente vitamin D3
Sitat av Yral Vis innlegg
Tror du mente vitamin D3
Vis hele sitatet...
Niacin er B3, ikke D3
Hvorfor skulle lions mane være ulovlig? lol
Sist endret av Polkos; 27. mai 2020 kl. 19:44.
Sitat av Polkos Vis innlegg
Hvorfor skulle lions mane være ulovlig? lol
Vis hele sitatet...
Fordi vi bor i nisseland? hadde ikke blitt sjokkert om 5-O hadde slått inn døra di for det der

Bare minner om at red bull og lakrispiper nylig ble legalisert i dette frie landet..

Forøvrig interessant ang. Lions mane! Da har jeg en podcast å høre på før jeg svever inn i drømmeland Joe Rogan promoterer mye bra og har mye interessante folk med på podcaten, selv om jeg føler han er litt vel dryg kapitalist iforhold til "vidunderproduktene" han promoterer og sikkert tjener en del $$ på å snakke varmt om.

Har prøvd en del notropics på den tiden det var lovlig å innføre, blant annet piracetam o.l, men syntes ikke det hadde noen effekt utover placebo kanskje.. Og det er vel ikke lov å bestille mer eller hva? Potitland vi bor i ass
Sist endret av Heimdall-; 28. mai 2020 kl. 00:44.
jeg er litt for google jeg ass, men siden jeg vet dette fra før så bare kliner jeg til. løvemanke vokser for det første vilt i norge. ikke at det betyr stort i og med at p. semi. også gjør det, og jo er ulovlig å tilegne seg. menneh, hva skulle gjøre den ulovlig? løvemanke, eller piggsvinsopp er ikke klassifisert som legemiddel ihht statens legemiddelverk så det er bare å bestille, dog ikke fra kina, vi stoler ikke på luften der, ei heller om den kommer fra skandinavia, for her er den rødlistet. med mindre den er kultivert. og det å kultivere kan jeg anbefale, dette er en sopp som egner seg for nybegynnere. vær også oppmerksom på at det selges både "lionsmane powder" og "lionsmane extract" logaritmisk forskjell i dosering.
Sist endret av Tryptatrip; 28. mai 2020 kl. 01:48.
Dersom det går som kosttilskudd, noe jeg mistenker det gjør må man ha i bakhodet at det er 15% mva på dette samt toll. Tollen er noe udefinerbar:
Det er toll på mange næringsmidler. Tollsatsen avhenger av hva produktet inneholder og i hvilket land det er produsert.
Vis hele sitatet...
Her kan det påløpe seg kostnader du ikke helt var forberedt på, samme gjelder handling av vitaminer i utlandet om dagen. Toll på alt slikt nå. Toll og MVA er to forskjellige ting