Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1310
Nå som Melatonin (søvnhormonet) er reseptfritt i Norge så har jeg et spørsmål.

Kan jeg kjøpe det på eventuelt ebay? Blir det stoppet? Bruker det pga jeg ofte må bytte mellom kveld og dagvakter som gjør at og sove på kvelden blir vanskelig visst man står opp sent.
Er vistnok veldig mye billigere i Sverige har jeg hørt, så du kan vel bestille det derfra? Siden det er reseptfritt både der og her så kommer det nok gjennom. Er sikkert enklere å få det fra "naboen".
Bare meg som det ikke funker på eller? Prøvde et brett men fikk nada funk
Virket ikke på meg heller, så da sitter man her da klokken 5 om morningen og skriver tull
Sist endret av _abc_; 28. mars 2020 kl. 06:02.
Har gode erfaringer med melatonin selv ifmb skiftarbeid. Det fungerer ikke som en ren innsovningsmedisin, men opplever bedre søvnkvalitet, mer uthvilt og med færre oppvåkninger ila natten. Kombinerer med vallergan ved behov for mer søvndyssende effekt.

Eneste problemet er at circadin er jævla dyrt, spes hvis en tar mer enn 2mg i slengen, så hadde også vært takknemlig for tips om andre leverandører hvis det nå kan importeres reseptfritt.
Du får kjøpt melatonin med 1mg reseptfritt, alt over er reseptpliktig.

Har testet det selv men etter ca 1 mnd så funket det ikke noe særlig lenger. Fastlegen fortalte at det var pga man må kombinere det med dagslys eller en spesiell lampe.
3 mg, 120 tabletter, 60 kr fra iherb. Aldri vært noen utfordring med toll..